Zadejte hledaný výraz...

Míra opuštění analytics

Jaroslav Liška
verified
rating uzivatele
13. 11. 2009 08:33:27
Ahoj,
rád bych se zeptal, jak nejlépe identifikovat a srazit míru opuštění v Google Analytics. Uvětšiny webů mám 40-50% opustění, ale u Lišák.cz téměř 70%
Může někdo nadhodit své míry opuštění, případně průměrnou dobu na stránce - typ webu, pro představu - srovnání.
Ještě mě zarazila hodnota u jednoho webu počet procentuelních změn (13118,75%), ale to bude asi tím, že GA sleduji u toho webu teprve cca měsíc.
Jinak jsem narazil následující článek s rozložením míry opuštění webů podle oboru:
http://www.lupa.cz/clanky/prumerna-mira-opusteni-bounce-rate-v-cr/
Lišák
13. 11. 2009 08:33:27
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403065
Martin
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
13. 11. 2009 08:43:59
rád bych se zeptal, jak nejlépe identifikovat a srazit míru opuštění v Google Analytics. Uvětšiny webů mám 40-50% opustění, ale u Lišák.cz téměř 70%
Pokud ti většina lidí chodí rovnou na články, tak se nedivím, že je míra opuštění 70 %. Oni tam pravděpodobně najdou řešení svého problém nebo toho, co je zajímá, takže už nemají potřebu zůstávat a prohlížet dál...
Ještě mě zarazila hodnota u jednoho webu počet procentuelních změn (13118,75%), ale to bude asi tím, že GA sleduji u toho webu teprve cca měsíc.
Jestli myslíš tu informaci v přehledů profilů webových stránek, tak to opravdu bude tou krátkou dobou, kdy web pomocí Analytics sleduješ.
13. 11. 2009 08:43:59
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403064
Jaroslav Liška
verified
rating uzivatele
13. 11. 2009 09:00:43
Napsal Martin;395779
Pokud ti většina lidí chodí rovnou na články, tak se nedivím, že je míra opuštění 70 %. Oni tam pravděpodobně najdou řešení svého problém nebo toho, co je zajímá, takže už nemají potřebu zůstávat a prohlížet dál...
Návštěvnost za poslední měsíc cca o 40% nahoru. Nějak nevím, co delám špatně, když si dám:
Obsah - Obsah podle názvu - a vyřadím "PC poradna" dostanu se u článků na cca 46%
Obsah - Obsah podle názvu - a obsahuje "PC poradna" dostanu se u zbytku, vesměs diskuze na cca 45%
Rád bych docílil vyšší prům. doby na stránce (pravděpodobně to bude o obsahu - všechno sám) a tím i nižšší míry opuštění. Pro začátek třeba na 65%
Každopádně dík za názory, GA kontroluji jen zběžně. Nejspíš bude moje chyba, že ho neumím využít ve svůj prospěch. Lišák
13. 11. 2009 09:00:43
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403063
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
13. 11. 2009 09:52:05
vyšší prům. doby na stránce (pravděpodobně to bude o obsahu - všechno sám) a tím i nižšší míry opuštění
Taková implikace tam primárně není. Bounce rate v Google Analytics není počítán podle času, jen podle toho, že během návštěvy se zavolal pouze jeden požadavek na měřící skript.
Článek na Lupě raději ani nezmiňuj, je úplně k ničemu.
Když už zmiňuješ konkrétní hodnoty, znáš, co ti způsobuje horší a lepší návštěvnost právě podle bounce rate? Ve smyslu, které zdroje návštěvnosti (+klíčová slova) mají nad/podprůměrné hodnoty? Víš, na které stránky návštěvníci přistávají (Obsah > Nejčastější vstupní stránky)? Zkus se pak zamyslet, co ten konkrétní segment může po tvém webu chtít a zda mu toto plníš. Martin už měl dobrou připomínku, že návštěvník ani pak nemusí mít důvod na webu setrvávat.
13. 11. 2009 09:52:05
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403062
Jaroslav Liška
verified
rating uzivatele
13. 11. 2009 10:49:45
Napsal pavel jašek;395797
Taková implikace tam primárně není. Bounce rate v Google Analytics není počítán podle času, jen podle toho, že během návštěvy se zavolal pouze jeden požadavek na měřící skript.
Sem si to z nápovědy špatně přebral.
Napsal pavel jašek;395797
Článek na Lupě raději ani nezmiňuj, je úplně k ničemu.
Našel jsem, když jsem si hledal něco o míře opuštění, před položením dotazu, dále zmiňovat nebudu.
Napsal pavel jašek;395797
Když už zmiňuješ konkrétní hodnoty, znáš, co ti způsobuje horší a lepší návštěvnost právě podle bounce rate? Ve smyslu, které zdroje návštěvnosti (+klíčová slova) mají nad/podprůměrné hodnoty?
Které zdroje a slova přináší návštěvnost vím, jen nevím jak to spojit s mírou opuštění. Ukazuje mi to % nových návštěv /poměr návratu.
Napsal pavel jašek;395797
Víš, na které stránky návštěvníci přistávají (Obsah > Nejčastější vstupní stránky)? Zkus se pak zamyslet, co ten konkrétní segment může po tvém webu chtít a zda mu toto plníš. Martin už měl dobrou připomínku, že návštěvník ani pak nemusí mít důvod na webu setrvávat.
Mám to chápat, že mám např. psát častěji o tématech z vstupních stránek a udržet si tuto část návštěv? Jinak nejvyšší míru opuštění mají opravdu članky s návody.
13. 11. 2009 10:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403061
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
13. 11. 2009 11:50:03
Bohužel nešťastný český překlad... Bounce rate = poměr návratů
A mají lidé, co si přečtou návod, důvod jít ještě někam dál? Pokud ano, tak jim nabídni pod těmi návody odkazy na takové stránky.
13. 11. 2009 11:50:03
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403060
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
13. 11. 2009 11:54:01
Napsal red_fox;395834
Které zdroje a slova přináší návštěvnost vím, jen nevím jak to spojit s mírou opuštění. Ukazuje mi to % nových návštěv /poměr návratu.
  • Rozšířené segmenty (vpravo nahoře).
  • Vytvoříš si nový segment, kde Hloubka stránky bude <= 1. (tzn. hloubka návštěvy, opět debilní překlad)
  • No a pak pracuješ pouze s tímhle segmentem.
Akorát je u toho potřeba trochu přemýšlet. Když třeba zjistíš, že nejvíc bouncerů chodí na určitou frázi, tak je dost možné, že na tu frázi chodí i celkově nejvíc lidí a procento bouncerů je tu vlastně normální.
Takže je praktické mít zapnuté ty bouncery a zároveň i všechny návštěvníky. No a procento bouncerů si pak pro každou konkrétní frázi počítat v hlavě nebo na kalkulačce.
13. 11. 2009 11:54:01
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403059
Jan Matějka
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 11. 2009 11:55:49
Míra opuštění nemůže mít správnou "správnou" nebo "špatnou" hodnotu. Je to přesně tak, co už tu bylo řečeno - pokud jde někdo pro specifickou informaci, tak je pravděpodobné, že se jí dozví (což je jistě pozitivum) a stránky opustí (to už zase záleží jak, ideálně přes reklamu :)). Takže vysoká Bounce Rate nemusí být nutně něco špatného...
Pokud chceš lidi na stránkách udržet, měl bys to dělat třeba na koncích článků. vidím sice, že tam máš články ze stejné rubriky, ale pak je tam mraky AdSense a na první pohled to vypadá hrozně zmateně, takže než abych klikal na něco, u čeho nevím, co to je, tak radši nekliknu vůbec. Články na konci článku jsou dobré, ale lepší by bylo je tam dávat tématické. Jakou máš míru prokliku na to úplně spodní menu AdSense? Vyplatí se ti ho tam mít? Myslím, že bez něho by se uživatlé mohli víc věnovat těm odkazům na další články...
13. 11. 2009 11:55:49
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403058
Jaroslav Liška
verified
rating uzivatele
13. 11. 2009 11:56:30
Napsal pavel jašek;395865
Bohužel nešťastný český překlad... Bounce rate = poměr návratů
A mají lidé, co si přečtou návod, důvod jít ještě někam dál? Pokud ano, tak jim nabídni pod těmi návody odkazy na takové stránky.
Pod články je umístěn box s 5ti náhodnými články z dané rubriky. U pár posledních jsem mimo to nabídl odkaz na tematicky relevantní článek.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 12:19 ----------
Napsal tracy;395873
  • Rozšířené segmenty (vpravo nahoře).
  • Vytvoříš si nový segment, kde Hloubka stránky bude <= 1. (tzn. hloubka návštěvy, opět debilní překlad)
  • No a pak pracuješ pouze s tímhle segmentem.
Akorát je u toho potřeba trochu přemýšlet. Když třeba zjistíš, že nejvíc bouncerů chodí na určitou frázi, tak je dost možné, že na tu frázi chodí i celkově nejvíc lidí a procento bouncerů je tu vlastně normální.
Takže je praktické mít zapnuté ty bouncery a zároveň i všechny návštěvníky. No a procento bouncerů si pak pro každou konkrétní frázi počítat v hlavě nebo na kalkulačce.
Ejhle, hned to ukazuje zajimavější čísla. O tom, že v AG jsou segmenty jsem věděl, ale jejich využití a praktická ukzka mi chyběla, takže velké dík!
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 12:32 ----------
Napsal Han_solo;395876
Pokud chceš lidi na stránkách udržet, měl bys to dělat třeba na koncích článků. vidím sice, že tam máš články ze stejné rubriky, ale pak je tam mraky AdSense a na první pohled to vypadá hrozně zmateně, takže než abych klikal na něco, u čeho nevím, co to je, tak radši nekliknu vůbec. Články na konci článku jsou dobré, ale lepší by bylo je tam dávat tématické. Jakou máš míru prokliku na to úplně spodní menu AdSense? Vyplatí se ti ho tam mít? Myslím, že bez něho by se uživatlé mohli víc věnovat těm odkazům na další články...
Hmm na tom něco je, zatím co všude řádá prasečí chřipka, na mě nejspíš leze virus MFA. Myslel jste široký banner, nebo box s odkazy vedle náhodných článků z rubriky. Kouknul jsem na MP - cca 0,35%. Celkově adsense je na pokrytí hostingu a něco málo navíc, přecejenom se snažím víceméně zdarma. Zkusím je vypnout a vedle výpisu článku vložit odkaz na sdílecí služby.
13. 11. 2009 11:56:30
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403057
Tom
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 11. 2009 13:07:42
Osobně bych to viděl i na poměrně špatně umístěné menu - dej alespoň nějaká témata do horní lišty. Lidi jsou obyvkle liní hledat menu po stránce, to by už skutečně něco hledat museli - ale do horního klikají už jen ze zvědavosti.
Tady máš příklad eye tracking (kam se lidé na stránce nejčastěji koukají) - je pro každou stránku jiná, ale obcně je levý horní roh vždy nejvíc použitelný. Představ si to an své stránce a sám si odpověz na co by uživatel měl kliknout
http://www.reputationdefenderblog.com/wp-content/uploads/2008/05/google_eye_tracking_map.jpg
13. 11. 2009 13:07:42
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403056
Cube
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 11. 2009 22:11:28
40-50% je už taky hodně. Ideální je v tomto případě využít například heatmapy, podle toho se dá celkem dobře vysledovat proč uživatelé odchází.
Jinak upřímě? Asi bych tam ty informace taky nehledal a odešel. Moc reklamy na můj vkus a články nejsou moc přehledně odlišeny od nepotřebného obsahu. Když jen těkám očima, tak se nemám čeho chytit. Prošel jsem pár článků a všude je to stejné.
13. 11. 2009 22:11:28
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403055
Jaroslav Liška
verified
rating uzivatele
14. 11. 2009 08:53:02
Díky všem za podnětné připomínky, mám teď nad čím přemýšlet. Určitě omězím reklamy, stejne dělají víc škody, než užitku a pokusím se zapracovat více na přehlednosti. Velké dík za osvětu s rozšířenými segmenty. Lišák
14. 11. 2009 08:53:02
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403054
Michal Janík
verified
rating uzivatele
14. 11. 2009 16:16:42
Na tvém místě bych se neptal: „Jak vysoká je bounce rate?“, ale „Zvyšuje se bounce rate?“. Každý web má tuto hodnotu jinou a, pokud je to pro tebe důležité, bys měl sledovat vývoj této hodnoty. Pokud se ti ji podaří snížit, udělal jsi něco dobře.
Už tu zaznělo, že můžeš mít vysoký podíl uživatelů, kteří našli to, co hledali, a pak odešli. To je OK.
Já bych doplnil to, že může jít i o uživatele, kteří hledali něco jiného, než co na stránkách našli. Pokud tě toto zajímá více, podívej se na zdroje návštěvnosti. Ty vysokou bounce rate prozkoumej. Pokud jde o vyhledávače, podívej se na klíčová slova, která uživatele na stránky přivedla. Jsou to slova, která popisují témata, o kterých píšeš?
14. 11. 2009 16:16:42
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403053
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
14. 11. 2009 16:46:19
Trochu mně to inspirovalo a včera jsem si s těma segmentama trochu pohrál. A zjistil jsem úplně opačné chování, než jsem čekal:
Návštěvníci, kteří přicházejí na konkrétní frázi a dostanou se na konkrétní stránku, která přesně řeší jejich problém/dotaz/přání/whatever, se podívají i jinam. I přesto, že bych spíš čekal, že pak odejdou.
Naopak u obecných dotazů mám bounce rate spíš vyšší...
Každopádně díky za podnět.
14. 11. 2009 16:46:19
https://webtrh.cz/diskuse/mira-opusteni-analytics#reply403052
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit