Zadejte hledaný výraz...

Míra konverze elektronického obchodu (GA)

MC
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 10. 2011 14:24:58
Rad bych porovnal miru konverze sveho eshopu s jinymi eshopy, inspiroval se eshopy s vyssi mirou konverzniho pomeru apod :)
Jak je na tom Vas eshop prumerne (delsi obdobi, all traffic)?
20. 10. 2011 14:24:58
https://webtrh.cz/diskuse/mira-konverze-elektronickeho-obchodu-ga/#reply689216
Pavel Horelica
verified
rating uzivatele
(54 hodnocení)
20. 10. 2011 14:29:32
hehe :-) míra konverze se pohybuje HODNĚ podle sortimentu, který prodáváš... viděl jsem míru konverze od 0,01 - 10%, takže otázka je položená hodně široce :-) specifikuj sortiment nebo obor...
20. 10. 2011 14:29:32
https://webtrh.cz/diskuse/mira-konverze-elektronickeho-obchodu-ga/#reply689215
Expedice-007
verified
rating uzivatele
20. 10. 2011 15:46:53
Míra konverze není přece tak úplně rozhodující. Důležítý je celkový zisk, vysvětlím myšlenku:
Případ 1)
Máš 1 objednávku denně, poměr 1%. Z jedné objednávky máš (například) v průměru 1000 Kč. Máš tedy konverzní poměr 1% a vydělá ti to denně 1000 Kč.
Případ 2)
Posílíš reklamu a tím se ti zvedne návštěvnost ze 100 na 1100 lidí denně (denně dáš 1000 Kč do PPC, 1Kč/klik). Přijde ti pak 5 objednávek (místo oné jedné). Konverzní poměr pak máš "pouze" 0,45%, tedy ani ne poloviční, ale pokud máš v průměru z jedné objednávky 1000 Kč a přišlo ti 5 objednávek, pak si vydělal 5 000 Kč od kterých odečteš 1000 Kč náklad na kampaň = zůstane ti jako zisk 4 000 Kč.
Při porovnání příklad 1 a 2 ti dojde, že konverzní poměr je měřítko zcela "k ničemu" a objetivně neříká nic. Pži vyšším konverzním poměru můžeš vydělat méně a naopak... Vždy je důležitější zisk než poměr.
Ukazatel konverzního poměru se dá dobře používat v případě, že například: Máš web, kde ti jede pořád stejným způsobem reklama - tedy standardní poměr konverzí. Uděláš např. redesign a poměr se buď zvýší, nebo sníží (může samo zůstat i stejný). Pokud to bude za stejných podmínek, tak pak můžeš vidět, zda ti třeba daná změna (např větší tlačítkou koupit) přinesla větší počet objednávek (zvýšil se konverzní poměr).
Porovnávat konverzní poměr se dá pouze u stejného obchodu - stejný sortiment, stejná nebo skoro stejná návštěvnost, stejné zdroje návštěvnosti apod. - jinak je porovníní konverzního poměru zcela k ničemu.
Nekoukej tedy na hodnotu konverzního poměru jako na super důležitý údaj, je to stejně jako několik dalších údajů k něcěmu, ale ně samospasné...
20. 10. 2011 15:46:53
https://webtrh.cz/diskuse/mira-konverze-elektronickeho-obchodu-ga/#reply689214
Z pohledu toho, ze by mel konverzni pomer neco rici o tom, jak si na tom stoji eshop, nebo jak moc vydleava, jak moc ma zakazniku, jak moc ma cehokoli je to naprosto bezrozmerne cislo, ktere nerika vubec nic. Pokud se k tomu pridaji dalsi udaje, pak to cislo zacne nabyvat na vyznamu a jeho vyznam stoupa az do urovne, ze je to udaj naprosto strategicky.
bez te omacky okolo je to k nicemu a napsat samotny konverzni pomer neni problem. pokud by se k tomu mel jiz pridat udaj o traffiku, pak uz by to bylo o necem jinem a to uz by o danem eshopu reklo mnohem vice a tyto udaje uz by byly zajimave pro konkurenci. samotny CR ne.
20. 10. 2011 17:27:55
https://webtrh.cz/diskuse/mira-konverze-elektronickeho-obchodu-ga/#reply689213
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 10. 2011 20:49:44
Na elastic path blogu som davnejsie cital ze z globalnych hracov ma niektory najviac 7% ale uz neviem ktory to bol. Vacsinou sa to ale pohybovalo okolo tych 5% a to su naozaj tie najznamejsie (svetove)shopy.
20. 10. 2011 20:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/mira-konverze-elektronickeho-obchodu-ga/#reply689212
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit