Zadejte hledaný výraz...

Miera prekliknutia v poradi vysledkoch vyhladavania

it47
verified
rating uzivatele
20. 12. 2011 18:23:10
Ahojte,
nepoznate nejake statistiky o tom, aka je miera prekliknutia
vo vysledkoch vyhladavanie, co sa tyka poradia umiestnenia?
Celkom ma to zaujima, napriklad aky velky rozdiel je medzi
1. a 2. miestom, teda ci sa oplati bojovat o post jednotky
na JEDNO klucove slovo, alebo sa viac oplati zabojovat
o post dvojky zase na VIAC klucovych slov.
Vopred dakujem za Vase rady.
it47
20. 12. 2011 18:23:10
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709125
Dušan Helma
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
20. 12. 2011 19:24:33
Myslím, že lepšie bude bojovať o post dvojky na viac kľúčových slov.
20. 12. 2011 19:24:33
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709124
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
20. 12. 2011 19:41:30
Z hlavy to nevím, ale určirě to sem někdo dá. Je to propočítané teoreticky pro prvních 10 pozic a první místo má přes 50%. Pak už to strmě klesá
Uspěch je top 10. Nemůžeš optimalizovat na jedno slovo na první místo, to ani nejde. Pokud už tam budeš- top 3, tak riskuješ, že tě někdo sestřelí. Upřimně je to na houby
20. 12. 2011 19:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709123
nasel jsem tech studii po zadani vyrazu "click rate google" opravdu hodne a pro prvni pozici se pohybovaly od 18 do 45%, nejcasteji se cituje toto:
http://www.seomad.com/SEOBlog/google-organic-click-through-rate-ctr.html
kazdopadne je to nejaky statisticky vysledek, od ktereho se muze vysledky kohokoli lisit naprosto diametralne jakymkoli smerem
20. 12. 2011 19:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709122
Ahoj,
mně se líbí tento obrázek ze SeoMoz: http://www.seomoz.org/img/upload/click-through-rates-serps.gif
Asi nejlepší je být na jedno hlavní slovo na prvním místě a pak budovat longtail.
20. 12. 2011 19:55:16
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709121
HC
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 12. 2011 20:00:14
Soudím jen podle sebe, ale 9. a 10. pozice se mi zdá značně podhodnocená. Je to taková ta pikosekunda váhání, jestli kliknout na druhou stránku.
20. 12. 2011 20:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709120
freez
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 12. 2011 20:23:16
Myslím, že míra prokliku závisí i na konkretním klíčovém slově, mám například na jedno z klíčových slov které je na 13 pozici dokonce 40% prokliků a na další které je na 5 pozici mám jen 5%, každopádně bych řekl, že je rozhodně lepší být dvojka na víc klíčových slov, nežli se soustředit jen na jedno.
20. 12. 2011 20:23:16
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709119
it47
verified
rating uzivatele
20. 12. 2011 22:44:09
Napsal Y2K.bug;735451
Ahoj,
mně se líbí tento obrázek ze SeoMoz: http://www.seomoz.org/img/upload/click-through-rates-serps.gif
Asi nejlepší je být na jedno hlavní slovo na prvním místě a pak budovat longtail.
Presne taky to obrazok som hladal a tiez si myslim na zaklade tabulky, ze sa oplati investovat
vsetko na jedno klucove slovo, aby sme boli prvi.
Ako viete zdovodnit to, ze sa oplati byt radsej na druhy poziciach?
20. 12. 2011 22:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709118
Když budeš mít 5 oborových slov a každé hledanost 100 lidí, tak pokud budeš mířit pouze na jedno slovo, tak budeš mít řekněme 50 návštěvníků. Pokud ovšem na všech 5, tak budeš mít 5 x 20 návštěvníků = 100. A hlavně 2. pozice je mnohem snazší, než první, takže utratíš třeba jen 90% nákladů.
20. 12. 2011 23:18:32
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709117
Ján Januška
verified
rating uzivatele
20. 12. 2011 23:40:32
Zo štatistík miery prekliku sa nedá veľmi vychádzať, pretože do merania vchádza príliš veľa rôznych faktorov. Aj preto sú v niektorých prieskumoch výrazné rozdiely. Miera prekliku (CTR) sa z 1. pozície odlišuje aj o niekoľko desiatok percent.
Medzi príčiny rozdielov v CTR patria napr.:
  • Typ dotazu - Napr. brandové dotazy majú obrovské CTR z 1. pozície. Naopak, pri hľadaní špecifickej informácie užívatelia často preklikajú aj niekoľko stránok výsledkov vyhľadávania...
  • Atraktivita snippetu - Ak "úryvok" zobrazený vo výsledkoch vyhľadávania nie je zaujímavý, vyššie CTR môže mať stránka na nižšej pozícii, s lepšie spracovaným snippetom.
  • Reklama vo výsledkoch vyhľadávania
Najviac smerodatné informácie o CTR nájdeš v Google Webmaster Tools, kde si môžeš priamo prezrieť v akom rozmedzí sa miera prekliku na tvoj web pohybuje (teda ak máš k dispozícii dostatok dát).
20. 12. 2011 23:40:32
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709116
it47
verified
rating uzivatele
21. 12. 2011 00:00:04
Napsal Y2K.bug;735451
Ahoj,
mně se líbí tento obrázek ze SeoMoz: http://www.seomoz.org/img/upload/click-through-rates-serps.gif
Asi nejlepší je být na jedno hlavní slovo na prvním místě a pak budovat longtail.
Neviete, co znamena ten posledny stlpec v tej tabulke?
21. 12. 2011 00:00:04
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709115
Zdeněk Hejl
verified
rating uzivatele
21. 12. 2011 02:03:33
Vyjadřuje kolikrát méně prokliků generují výsledky na dané pozici oproti počtu prokliků z první pozice. Tj. jedná se vždy o podíl 42,1 a odpovídajícího procenta v daném řádku, např. 42,1 / 11,9 = 3,5 atd. To, že se to vždy nerovná přesnému podílu (například u 42,1 / 4,1 = 10,3 ale uvedeno je 10,4), je způsobeno dvojitým zaokrouhlováním (jak ve druhém, tak ve třetím sloupci).
21. 12. 2011 02:03:33
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709114
it47
verified
rating uzivatele
28. 12. 2011 14:50:04
Napsal Ján Januška;735537
Zo štatistík miery prekliku sa nedá veľmi vychádzať, pretože do merania vchádza príliš veľa rôznych faktorov. Aj preto sú v niektorých prieskumoch výrazné rozdiely. Miera prekliku (CTR) sa z 1. pozície odlišuje aj o niekoľko desiatok percent.
Medzi príčiny rozdielov v CTR patria napr.:
  • Typ dotazu - Napr. brandové dotazy majú obrovské CTR z 1. pozície. Naopak, pri hľadaní špecifickej informácie užívatelia často preklikajú aj niekoľko stránok výsledkov vyhľadávania...
  • Atraktivita snippetu - Ak "úryvok" zobrazený vo výsledkoch vyhľadávania nie je zaujímavý, vyššie CTR môže mať stránka na nižšej pozícii, s lepšie spracovaným snippetom.
  • Reklama vo výsledkoch vyhľadávania
Najviac smerodatné informácie o CTR nájdeš v Google Webmaster Tools, kde si môžeš priamo prezrieť v akom rozmedzí sa miera prekliku na tvoj web pohybuje (teda ak máš k dispozícii dostatok dát).
Miera prekliknutia v Google Webmaster tools je presna a mozem sa na nu plne spoliehat?
Nie je to len nejaka informacna odhadovana miera prekliknutia?
Dakujem.
28. 12. 2011 14:50:04
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709113
Ta statistika se dá vážně brát jen jako jakýsi základ pro vlastní přemýšlení. Vezmu třeba Google. Důležité je:
- zda před organickými výsledky je reklama a jak je zpracovaná. Například u brandových slov jde přes první reklamu běžně 25%, ale někdy až 50% prokliků. Takže i když je firma na 1. místě v organických výsledcích hledání, tak pokud její zprostředkovatel vytvoří dobrou reklamu, tak je schopný někdy odklonit desítky procent lidí na svůj web. Takže se někdy vyplatí mít reklamu i na slovo, na které jsi na prvním místě.
- zda jsou si výsledky graficky podobné. Například zda Google zahrne do výsledků i Google Places. Pokud výsledek hledání vypadá tak, že jsou tři reklamy, pak jeden klasický organický a pak 8 z Google Places a pak dalších x klasických organických, bude to jiné, než kdyby tam Google Places nebyly.
- jak dobře mají ostatní udělané titulky a popisky pro dané klíčové slovo a celkově nakolik jsou pro dané slovo relevantní a co vlastně hledající tím slovem myslí. Například když někdo hledá "hotel Praha", tak může hledat obecně hotel v Praze (a podle svých preferencí klikne na cestovku nebo nějaký konkrétní hotel), může to být Čech i cizinec a tedy z jeho pohledu ten dotaz zadává v češtině nebo angličtině a může hledat i přímo konkrétní Hotel Praha.
- ještě když už se řeší prokliky, tak je dobré si i všímat rozdílů v procentu lidí, kteří po návštěvě webu hned odejdou (bounce rate) a v procentu lidí, kteří udělají nějakou požadovanou akci (konverze). Obecně společnosti, které se snaží zaměřit na jedno klíčové slovo, se na něj často zaměřují hlavně proto, že má velkou hledanost a opticky to láká. Třeba rozdíl v hledanosti mezi "hotel Praha" a "hotel v Praze" je velký. Jenže z konkrétnějších vazeb může být a dost možná i bude větší procento návštěvníků se skutečným zájmem i přímo zákazníků. Takže nejde jen o to, že třeba z jednoho obecného slova získáš 100 prokliků denně a z pěti konkrétnějších bys mohl získat 80 prokliků denně. Jde i o to, že z těch konkrétnějších můžeš mít ve výsledku víc skutečných zákazníků.
Obecně výběr hledaných, relevantních klíčových slov, na která se dá reálně dostat na dobré pozice s konkrétním webem v nějakém rozumném čase, to je podle mne snad třetina celé práce a rozhodně je to ta na přemýšlení nejnáročnější část (když pominu samotné budování obsahu).
4. 1. 2012 12:16:55
https://webtrh.cz/diskuse/miera-prekliknutia-v-poradi-vysledkoch-vyhladavania#reply709112
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit