Zadejte hledaný výraz...

Měření profitability e-shopu – statistiky, grafy

kunik
verified
rating uzivatele
19. 8. 2015 21:26:46
Ahoj všem,
asi nejsem sama, kdo provozuje internetový obchod a nedokáže si hned tak z prstu vycucat přesnou profitabilitu svého e-shopu, to znamená jakého čísla dosáhl ze všech marží v měsíci, oproti tomu jaké měl přímé náklady s provozem, nákupem zboží aj. Nezapočítával by se tam můj čas.
Jsem hodně detailistka a chtěla bych mít přehled. Nejlépe, kdyby v administraci mého e-shopu byl jasný graf značící, zda-li jsem byla za minulý měsíc v kladných číslech a případně přesné číslo.
Toho, koho zajímá jak si jeho e-shop vede po finanční stránce třeba v rámci měsíců, jak jste to řešili vy? Chtěli byste mít přesný přehled ale krabicové řešení to nenabízí?
Napadlo mě, že každý produkt bude mít svou danou marži, kterou si napíšu v administraci produktu. Jakmile produkt prodám, číslo se přičte k profitabilitě. Samozřejmě každý prodej sebou může přinášet prodělávání na poštovném, proto by měly být s takovými úskalími počítáno.
- Do nákladů by se za každý nákup automaticky přičetlo případné prodělávání na poštovném (např. nabízím dopravné a balné za 69,- ale u ČP mám sjednáno za 90,- Kč, k tomu se ještě připočtou náklady na balení).
..dále případná licence e-shopu, potom manuálně nákup zboží, reklama.
Ze všeho by vzešlo to přesné číslo, jednoduchý graf třeba od http://www.chartjs.org/.
Jako výhodu vidím to, že budete vědět přesně na čem jste.
Má to něco do sebe nebo řeším kraviny? :D.. díky za vaše reakce.
19. 8. 2015 21:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134560
Michal Mrňa
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
19. 8. 2015 21:40:52
Mě hodně pomohlo http://monkeydata.cz/
Není tam sice vše, ale mnoho z toho se dá jednoduše vyčíst a dopočítat.
Náklady na reklamu, zaplacená doprava zákazníky - můžete porovnat s FA od dopravce a znáte výsledek, obrat, zisk pokud máte vyplněné nákupní ceny u produktů. Do budoucna by mělo fungovat i přidání vlastních proměnných. Např. přidání zisku- prodej v kamenném obchodě, nebo naopak výdaje třeba za obalový materiál.
19. 8. 2015 21:40:52
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134559
kunik
verified
rating uzivatele
19. 8. 2015 21:44:21
Díky za příspěvek na odkaz se podívám. Těch objednávek mám celkem dost a sčítat si marže ručně by bylo náročné :(, proto jsem navrhla to výše.
19. 8. 2015 21:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134558
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 8. 2015 22:52:32
Jen dodám, že do detailu to v měřítku jednoho měsíce stejně nelze nikdy spočítat, protože výše měsíčních nákladů je proměnlivá a zasahuje i do dalších měsíců. Například ti v srpnu dojdou tonery v tiskárně, a tak koupíš za 4 tisíce nové. A jak dlouho vydrží ty nové nevíme, takže netušíme, na kolik měsíců rozpočítat náklad 4 tisíce, ale zároveň se to nedá počítat jako náklad (ztráta) čistě za srpen (teď to nemyslím z hlediska účetního, tam je to náklad čistě za srpen).
Takovýchto nákladů jsou ve firmě desítky. Toto je jen jeden z mnoha jako příklad.
19. 8. 2015 22:52:32
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134557
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
20. 8. 2015 07:37:42
Nepouzíváte nějaké účetnictvi? Třeba money má přesně to co hledáte. Pokud budete mít v účetnictví veškeré náklady a příjmy, budete mít naprosto přesný přehled...
20. 8. 2015 07:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134556
Ohledne Monkeydata si precti recenzi, popisuje prave i tu nakladovost: http://michalkubicek.cz/monkeydata-recenze/
Jinak zcasti s nakupni cenou a rozdilem pracuje Shoptet, nelze ale kalkulovat do cen objednavek balici material, postovne atd. I kdyz tam je postovne bokem, takze si muzes odecist svou "ztratu@. Soucasne muzes na zaklade dlouhodobejsiho sledovani zjistit i dalsi naklady (auto, energie, telefony, internet atd a ty rozpocist na jednu oviednavku nebo celkovou castku odecist ze "zisku".
Obecne by to ale mel resit kterykoli ucetni program, dokonce treba i neco takoveho jako Superfaktura.
20. 8. 2015 09:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-profitability-e-shopu-statistiky-grafy/#reply1134555
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit