Zadejte hledaný výraz...

Měnění ceny během tvoření zákázky

Nowes
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
24. 8. 2012 14:22:13
Dobrý den,
měnite často ceny během plnění zakázky? Konkrétně se mi jedná o to, že jsme se dohodly s klientem na určité sumě, ale postupem času, kdy se to chýli ke konci, on často mění zadání a vše doladujeme operativně. Tzn. voláme si po telefonu a naostro měníme pozice, barvy, strukturu apod.
Nyní, dle mých propočtů a představě, že stále operativně vše řešíme, mi pomalinku dochází, že vzhledem k mé hodinové sazbě, tato zakázka rentabilní není.
Co byste udělali Vy? Řekli mu, že díky tomu, že zadání nebylo 100% a my trávíme hodiny a hodiny řešením operativních věcí, které měli být připraveny předtím, se pro mne zakázka stává nerentabilní a proto požaduji víc peněz v řádu tisíců a nebo byste to překousli?
Poznamenám, že doposud mi nic neplatil, vše je řešeno na dohodu s částkou, která NIKDE napsaná není, pouze se jednalo o naší ústní a e-mailovou dohodu.
24. 8. 2012 14:22:13
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800304
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
24. 8. 2012 14:28:20
nemate smlouvu, ze?
pokud nemate ani nikde v mailech nejakou specifikaci, tak nejake dohadovani o vicepracich bude tezke, protoze klient obvykle nevidi, co obnasi zmenit barvu (pro nej je to jeden ukon, pro grafika a kodera treba i nekolik hodin - css, photoshop, ...)
idelane musite rici klientovi hned, ze tato zmena je mozna, ale za tuto cenu navic
pokud by to byl klient, se kterym budu delat dele, tak bych to mozna i prekousl a nacenil si to jinde
24. 8. 2012 14:28:20
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800303
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2012 14:33:56
Klíčem k této situaci je důsledná analýza požadavků zákazníka a specifikace ve smlouvě, aby tato situace nenastala. Pokud nastane, tak jsi selhal jako dodavatel a měl bys tuto hořkou pilulku skousnout. Pokud jsou vícepráce extrémně moc a nevidíš konec, máš dvě možnosti. Říct to zákazníkovi, že jsi to podcenil. Buď to uzná a dohodnete se, nebo to neuzná a pak máš opět dvě možnosti. Odstoupit od smlouvy (pokud by tě to mělo stát např. další měsíc práce) nebo to dokončit a dopilovat vlastní business proces.
Ta chyba totiž není otázka toho, že si zákazník stále diktuje, ale toho, že ty jako profesionál si neuměl postihnout situace, které mohou nastat. Zkus si představit práci jako business proces, doplň jej, spolkni hořkou pilulku a příště už to bude ok.
24. 8. 2012 14:33:56
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800302
lidoop
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
24. 8. 2012 14:59:32
Tohle je problem kt. se neustale opakuje an vsech zakazkach. Nejake kvantum ladeni je pochopitelne, od jiste hranice to prinasi frustraci. Ja se proto bavim otevrene s klienty a rikam jim rovnou "jo, tato zmena je mozna, muzu to nabidnout za XXX penez". Taky, telefonaty jsou cas, tudiz jim taky rikam "tento tyden jsme stravili na telefonu 5 hodin, to znamena XXX penez k puvodni castce". Pokud to nekomunikujes prubezne, zakaznik si skutecne muze myslet ze delas "all inclusive".
Ja bych to spocital a dal vedet zakaznikovi ve stylu "nad ramec planovane pracnosti se udelalo XXX hodin" a zacit dialog nad tim kdo to zaplati. Bud Ty nebo on, nebo kompromisne. Obecne klienti tomu rozumi, zvlast pokud jsou spokojeni.
---------- Příspěvek doplněn 24.08.2012 v 15:04 ----------
Napsal Bedříšek;835997
Klíčem k této situaci je důsledná analýza požadavků zákazníka a specifikace ve smlouvě, aby tato situace nenastala. Pokud nastane, tak jsi selhal jako dodavatel a měl bys tuto hořkou pilulku skousnout.
Nemuzu s Tebou v tomto souhlasit. Je mnoho klientu kteri zadaji agilni metodiky vyvoje. Plus, stara dobra kaskada proste nikdy nefungovala, to je snad nejrozsirenejsi mytus kolem SW vyvoje kteremu podlehaji lidi s ruznou urovni zkusenosti. ja delam jenom ramcove odhady s tim ze platby jsou po milnicich, pomerne casto nastavenych; tudiz si klient i team muzou rict "cau" po kteremkoliv milniku a nikdo nezustane osizen.
24. 8. 2012 14:59:32
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800301
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2012 15:06:35
Napsal lidoop;836013
Nemuzu s Tebou v tomto souhlasit. Je mnoho klientu kteri zadaji agilni metodiky vyvoje. Plus, stara dobra kaskada proste nikdy nefungovala, to je snad nejrozsirenejsi mytus kolem SW vyvoje kteremu podlehaji lidi s ruznou urovni zkusenosti. ja delam jenom ramcove odhady s tim ze platby jsou po milnicich, pomerne casto nastavenych; tudiz si klient i team muzou rict "cau" po kteremkoliv milniku a nikdo nezustane osizen.
klidně se mnou nesouhlas ;o)
24. 8. 2012 15:06:35
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800300
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 8. 2012 15:37:13
To, že klienti na konci zákazky (až vidí výsledek) mění stále zadání a protahují dokončení je běžnou praxí.
Jako dodavatel byste ovšem měl mít takové věci ošetřené - při vágním zadání nedávat pevnou cenu, mít dohodnuté změnové řízení - tj. tolik hodin změn je v ceně, další změny se platí zvláštní sazbou atd. Tak i tak je nutné požadavky vedoucí k změně ceny komunikovat operativně ihned, jinak vedou k nasrání zákazníka a v horším případě k odmítnutí platby celé zakázky atd. A jako poslední nikdy nepracovat bez smlouvy a pokud možno bez zálohy.
24. 8. 2012 15:37:13
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800299
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 8. 2012 18:08:48
Klasika:
Nekteri zadavetele si opravdu mysli, ze je to vse all inclusive v cene, kterou prvne navrhovali.
Ja otevrene rikam, ze jsou zadavatele, kteri tu casto breci, ze maji 95 procent prace hotovo a najednou dodavatel nema cas. Pochopte, ze na tomto portale by tu mel malokdo resit cas na ukor penez. Mam 95procent prace = skoro vzdy neni zadavatel schopen zaplatit dodavateli neco vic nez ho to stalo a tak predani stezuje az to dojde do bodu mrazu nekomunikace mezi obema.
Standardne se vybiraji zalohy. Bez zalohy tedy ani ranu. Standardne se fakturuje pri provadeni prace a standardne se fakturuji viceprace. Rozdelit zakazku na vice faktur neni opruz, ale jistota dostat sve penize. Delejte to tak a nebudete mit se zadavatelem problem.
Zeptejte se take na otazku, jestli je pro Vas problem odmitnout takoveho zakaznika, ktery Vas stoji dalsi usili a penize nez jste si predstavovali?
24. 8. 2012 18:08:48
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800298
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2012 18:42:39
Napsal Bluemoon;836092
Klasika:Nekteri zadavetele si opravdu mysli, ze je to vse all inclusive v cene, kterou prvne navrhovali.
Zadavatelé si myslí, že je opravdu vše all inclusive. To je pravda, ale není náhodou na nás profících, aby jsme měli zmáknuté určit hranice a možná rizika ještě před zakázkou? Neděláme zakázku přece poprvé, abychom nevěděli jak uvažuje někdo kdo si nás najal. Ten zákazník je laik (i když se tváří, že všemu rozumí) a došel za námi, protože něčemu nerozumí. Proč automaticky předpokládáme, že zákazník je blb, který chce všechno all inclusive. Neděláme si to tak trochu sami, když pasivně necháme zajít vše do extrému?
24. 8. 2012 18:42:39
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800297
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 8. 2012 19:02:40
@bedrisek
vsak jsem taky psal
jednim z reseni je rozdelit zakazku na vice faktur, at vi zakaznik, co bylo potreba udelat.
24. 8. 2012 19:02:40
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800296
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2012 19:08:45
Napsal Bluemoon;836124
@bedrisek
vsak jsem taky psal
jednim z reseni je rozdelit zakazku na vice faktur, at vi zakaznik, co bylo potreba udelat.
A já ti to nevyčítal a souhlasil s tím ;o) Jen jsem dodával, že tu situaci bychom měli zvládnout jako profíci a brát v úvahu, že zákazníci došli abychom jim pomohli. Oni nic znát nemusí. Oni si nás platí. Proto bychom měli být připraveni na situace, které obvykle nastávají a tyto zajistit třeba tak jak píšeš. Jasně jsou mezi nimi i opravdoví hajzlíci, ale naštěstí je jich méně. Alespoň u nás. Možná je to tak trochu tím, že pokud zákazník na počátku nechce pochopit námi naplánované vedení zakázky, tak jej raději odmítnu. My mu taky neříkáme jak má dělat svůj business ;o)
EDIT: no někdy mu říkáme jak má dělat business ;o)
24. 8. 2012 19:08:45
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800295
vpixle
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
25. 8. 2012 00:02:37
Jakmile se dostanes do interaktivniho modu, tak uz jsi ztracenej.
Ve vsi slusnosti bys mel zakazku smerovat k nejakemu finalnimu checkpointu.
Dat uzivateli sanci, aby vygeneroval seznam pozadavku/zmen, ty pak vyporadat (kosmeticke v cene).
Vyporadanim pozadavku dochazi ke "zdanitelnemu plneni"
Vsechno ostatni je cira viceprace v hodinove sazbe.
P.S. Agilni metodika je A) sproste slovo B) vhodna jen pro interny vyvoj C) obe vyse zminene varianty
25. 8. 2012 00:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/meneni-ceny-behem-tvoreni-zakazky/#reply800294
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit