Zadejte hledaný výraz...

Máte zkušenosti s reklamou v MHD?

Zdravím všechny podnikatele :)
Chtěl jsem se zeptat, máte někdo zkušenosti s reklamou v MHD, konkrétně třeba v metru? Přemýšlím o reklamě pro inzertní portál, ale nejsem si jistý, jestli to bude mít nějaký efekt (přínos). Co si o tom myslíte? Případně návrh na efektivnější reklamu?
Díky za každou reakci.
27. 9. 2013 10:54:47
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949980
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 9. 2013 11:04:43
Ano, meli jsme reklamu behem mesice v 10 vagonech na 1 lince metra.
Podle mych zkusenosti se to nevyplati, vice to zkouset nebudeme. Par lidi mi sice rekli, ze reklamu zahledli, ale celkovy prinos temer nula.
Mozna by to bylo jinak kdyby toho bylo 5x v kazdem vagonu ve vsech vlacich na 1 lince. Ale to by stalo prilis mnoho a zase pochybuji, ze by to melo vyznamny efekt.
Navic me dost odradila spatna komunikace s reklamkou.
27. 9. 2013 11:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949979
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 9. 2013 11:13:35
Mam podobnou zkusenost 30 vagonu metra + 30 tramvaji bocni strana z venku prinos +-0 a taky to uz zkouset nebudeme
27. 9. 2013 11:13:35
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949978
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 9. 2013 11:20:42
Podle mě taky ne. I když už mě třeba zaujme nějaká reklama v MHD a říkám si, že se na jejich web určitě podívám, tak na to většinou zapomenu, nebo si už nevzpomenu na název :-) Má to spíš vliv na budování povědomí o značce, než o zvýšení zájmu o vaše služby. Radši ty peníze investujte do internetové reklamy, která přivede přímé návštěvníky.
27. 9. 2013 11:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949977
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
27. 9. 2013 11:29:16
Vyskusali sme = neoplati sa.
27. 9. 2013 11:29:16
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949976
kazdy ten format je vhodny pro neco jineho a vylepeni par plakatu v par vagonech proste efekt prinese jen velmi tezko. Reklama tohoto typu musi fungovat trosku jinak. Musi tam byt urcita frekvence kontaktu, opakovani apod. aby to zacal clovek vnimat. Tedy pokud zrovna v ten okamzik neresi to, co nabizite. Navic samostatne postavena kampan na par plakatech proste efekt prines poradne nemuze. Jako soucast nejakeho vetsiho mixu uz ano.
27. 9. 2013 11:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949975
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 9. 2013 11:40:44
Radku O., mohl byste rict jaky je podle Vas minimalni rozpocet kampane, pri ktere by se uz vyplatilo uvazovat o reklame v metru? Alespon radove. Kolik ma stat ten vetsi mix, aby to melo smysl?
Moje uvaha byla, ze 1 mesic je celkem dost na to, aby si clovek pri ceste do prace a z prace (pripadne do centra mesta a zpet) vsiml toho plakatu. Navic kdyz je jiny nez ostatni a zajimavy.
27. 9. 2013 11:40:44
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949974
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 9. 2013 11:46:52
Ale, funguje jak v budovani povedomi o firme tak i o propagaci samotneho vyrobku. Problem ovsem je, ze vetsina tu reklamu neumi udelat (reklamka nebo sam zakaznik, protoze diktuje co se mu libi a neotevre ruce samotne reklamce). Taky davaji maly pocet plakatu nebo opravdu nezajimave sdeleni. Je tez dulezite vedet kde ten vyrobek propagovat a kdy. Je lepsi propagovat hip-hop obleceni v tramvaji na lince kde jezdi malo mladych lidi a mimo halavni sezonu kdyz jsou vsichni na dovolene nebo u kina nebo u nejakeho klubu, nejlepe v sezone? hm?
27. 9. 2013 11:46:52
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949973
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 9. 2013 12:06:25
Oleg, ty obecna tvrzeni by byly presvedcivejsi, kdyby byly podporena priklady z vlastni praxe, pokud mozno s cisly. Mas nejake?
Jinak, puvodni dotaz byl na reklamu inzertniho portalu v metru. Opravdu si myslis, ze se to vyplati?
27. 9. 2013 12:06:25
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949972
luve88
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 9. 2013 12:26:19
Raději bych peníze investoval do SEO.
27. 9. 2013 12:26:19
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949971
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
27. 9. 2013 12:38:03
Reklama v MHD a podobně podle mě není na přímý "nákup", ale pro dostaní se do podvědomí lidí, to se pak nelépe podpoří PPC na nějakou frází která byla na tom letáku.
27. 9. 2013 12:38:03
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949970
Napsal nishkam;1003551
Radku O., mohl byste rict jaky je podle Vas minimalni rozpocet kampane, pri ktere by se uz vyplatilo uvazovat o reklame v metru? Alespon radove. Kolik ma stat ten vetsi mix, aby to melo smysl?
Moje uvaha byla, ze 1 mesic je celkem dost na to, aby si clovek pri ceste do prace a z prace (pripadne do centra mesta a zpet) vsiml toho plakatu. Navic kdyz je jiny nez ostatni a zajimavy.
ja bych nehovoril o rozpoctu jako takovem, ale spise o tom, ze jen vylepit par letaku je malo. Jakou mate sanci, ze pojedete stejnym vozem, vagonem apod. mozna pokud by to bylo v kazdem voze, kazdem vagonu, tak je sance, ze toho konkretniho cestujiciho zasahnete. Navic mejte na pameti, ze plakat musi byt videt, nemuze byt zastoupen lidmi apod. Ten clovek musi mit kontakt s tou reklamou nekolikanasobnou a v nejakem casovem limitu, jinak to nebude mit efekt. Proto hodne firem z offline odejde, protoze daji pet billboardu na mesic, jednou nechaji roznest letak apod. a proste to logicky nezafunguje a pak to vyhodnoti, ze je to k nicemu.
Navic mam za to, ze je lepsi podobnou kampan podporit i jinak, aby ten kontakt prisel z vice mist. Idealne je to, kdyz at dela cokoli, je tam kontakt, ale to samozrejm postrada smysl u takoveho projektu zrejme v pocatcich. Podle meho nazoru to proste nebude fungovat ve verzi jakou zamyslite, ale ze bych dokazal rici, ze za 150tis to uz fungovat bude to vubec ne.
A urcite tomu pomuze i kreativa. Nevim jak ten vizual bude vypadat, ale bude li to smes obrazku, nejakych sloganu, vet a vyhod a k tomu hura na www**** tak to uz vubec nezaujme.
27. 9. 2013 13:03:26
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949969
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 9. 2013 13:09:10
Tak zajistujeme lokalne v Karlovych Varech treba propagaci nejakeho vystoupeni (koncert) zahranicnich hostu z Ruska na predprodej listku. Takove obecne informace.
Nakladove tiskneme 5000ks plakatu, A2 formatu na 100g papir. Vychazi nas to na 13 000,-
Pronajem vylepovaciho prostoru na dobu 14 dni nas stoji 10 000,- v cene je zahrnut vylep plakatu.
Nicim jinym krome stanku s prodejem listku propagace neni podporena. Klienti jsou jednak z 50% pritahovane plakaty a 50% prodejem listku na miste. V podstate prodej 63 ze 400 listku nam vraci naklady na propagaci.
Slevove akce v MHD maji uspesnost z 60% at se jedna o nabytek nebo o obleceni z cehoz dle QR kodu denne nacte info o akci tak 70 lidi - neni to presny udaj, protoze se jedna o primy pristup z mobilu pres mobilni internet, kolik lidi si pak vytuka www u sebe na PC z ulozene adresy z QR ve svem telefonu jsme nedokazali efektivne zjistit. Lidi prichazeli do prodejen a ptali se na akci, na kterou videli letak v autobuse.
V metru v Praze probihala kampan na servis lyzi, jejich prodej, prodej obleceni apod. s predstihem 1 mesic pred hlavni sezonou.
Bylo vylepeno 10 000 kusu A3 plakatu tistenych za cenu 14 000,- Kolik nas stal vylep a reklamni plocha na lince B rict nemuzu, trasa B je dlouha, zasah lidi obrovsky, nicmene dle QR navstevnost byla 300-600 lidi denne. Nicmene bylo to vazano, ze pokud si zarezervuji servis lyzi pres QR z plakatu na webu dostanou slevu od 5 do 15% bud na samotny servis nebo na cokoliv ze sortimentu. Kazdopadne investice do propagace se vratila za dva tydny. Vynosy byly vetsi, protoze rezervace se delala az na 3 mesice dopredu. Prace bylo dostatek pro danou firmu. Jestli se to bude opakovat letos - to nevim.
Vice konkretni bohuzel nemuzu byt. Ale jak jsem psal vyse, musi byt dobre zvolena reklama, necim motivujici a na vhodnych mistech ve vhodnou dobu.
Neni dobre propagovat LED zarovky v metru nebo MHD, protoze jednak konkurence je tak velka a druhak lidi na to neleti a vetsinou se dela plakat A4 kde je jedna zarovka s blbym napisem LED zarovky za vyhodnou cenu + www na eshop. Momentalne z hlavy jiny priklad z praxe vydolovat nemuzu, bylo jich vice, to bych psal snad nekolik hodin.
27. 9. 2013 13:09:10
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949968
Nishkam
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 9. 2013 14:49:59
Dekuji moc za priklady!
27. 9. 2013 14:49:59
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949967
PourFem
verified
rating uzivatele
30. 9. 2013 16:47:02
Při otevření první prodejny v LBC jsme dělali reklamu zvenku na busech, který jezdily okolo toho nákupáku, kde jsme prodejnu otevřeli. Výsledek byl tristní.. většina lidí tam přišla díky reklamě na homepage seznamu. O reklamě na busech nevěděli ani ti, kteří těmi konkrétními busy jezdili (a to ti to přijede přímo před nos a hned vedle dveří reklama jak kráva)..
30. 9. 2013 16:47:02
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamou-v-mhd#reply949966
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit