Zadejte hledaný výraz...

Máte zkušenosti s reklamací zásilky u Geis?

Jan Řeha
verified
rating uzivatele
4. 10. 2017 09:52:07
Dobrý den,
nemá někdo zkušenost s reklamací u Geis? Ztratili mi balík a říkali, že mi proplatí jen výrobní cenu zboží (tedy bez ušlého zisku) a ještě k tomu bez 21% DPH. Moc tomu nerozumím, proč tomu tak je, když i pošta mi vždy vrátila kompletně celou částku. Nemáte někdo odkaz na příslušný zákon?
Díky za radu.
4. 10. 2017 09:52:07
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304303
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2017 10:05:39
Zkousi to na vas, na tohel zadny konkretni zakon neni, co mate ve smlouvach s nimi? Pripadne co maji v prepravnich podminkach? Vicemene plati na co si mezi sebou pirstoupite, to budete mit...
4. 10. 2017 10:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304302
Zakon? Myslite ze zakon resi reklamacni podminky mezi dvemi firmami? Nemyslite spise smluvni podminky co s nimi mate uzavreny?
4. 10. 2017 10:06:35
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304301
Jan Řeha
verified
rating uzivatele
4. 10. 2017 11:00:44
Mám s nimi uzavřené tyto obchodní podmínky https://www.geis-group.cz/data/images/_orig/2/742.pdf. Podle zákona mám každý nárok na úhradu vzniklé škody, kterou mu někdo způsobil. Ať už je to podnikatel nebo nepodnikatel. Nevím o tom, že by si někdo mohl zodpovědnost za škodu krátit, jak se mu líbí. To, že si to někdo uvede do obchodních podmínek, ještě neznamená, že to není v rozporu se zákonem. Proto se na to raději ptám.
4. 10. 2017 11:00:44
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304300
Oni ale odpovednost za skodu nekrati. Hradi se realna skoda, ne teoreticka. Tu skodu byste musel prokazat. Pokud napr. zakaznikovi dodate zbozi znovu a mate onen zisk, pak jste o zisk neprisel, ale jen o ten poskozeny produkt. Obdobne je to u DPH, u nej vam skoda vzniknout nemuze.
Jinak nahradu skody resi obcansky zakonik, nicmene pravidla nejsou pro bezne lidi a firmy stejne. U firem je daleko vetsi smluvni prostor.
4. 10. 2017 11:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304299
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 10. 2017 12:18:43
S tímto přišla před časem Uloženka. Ztratila nám jednu zásilku a pro proplacení reklamace chtěla dodat všechno možné včetně doložení přesně nákupní ceny/kopie faktury k nákupu zboží apod., jinak smůla. Škoda byla malá, neměli jsme na takové kraviny čas, tak jsme nad tím mávli rukou. Naštěstí se nám to u nich nestává, toto byla první zásilka po x letech. ALE hrubě se mi to nelíbí. Za prvé člověk má jiné věci na práci než hledat třeba třičtvrtě roku staré doklady u účetní, za druhé doklady máme k nahlédnutí pro státní orgány a ne pro soukromou firmu (nemluvě o tom, že se třeba položky nedají ani identifikovat stejným názvem/ kódem apod., kdo to pak bude dokazovat), za třetí čas strávený balením, přepravní obal a balící materiál nic nestojí ? A to je ta lepší varianta, když jen prostě výrobek koupíte a pak jej prodáte. Jenže my máme také vlastní výrobek, kde část na něj pro nás dělají tam, část máme od někoho jiného, část sami, pak od někoho jiného obaly, pak práce na výrobku zaměstnance, jak jako chcete doložit něco takového ? Do toho navíc žádné soukromé firmě nic není a je to naše chráněné know-how. Normální je být pojištěný na určitou částku a ne toto, co předvádějí za alibismus, nezlobte se na mne Radku.
4. 10. 2017 12:18:43
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304298
A vy si myslite, ze ta pojistovna bude plnit jen proto, ze ji dopravce rekne "poslete XY na ucet firmy protoze jsme to ztratili"? I ta pojistovna bude chtit jasne dolozit skodu.
Takze dle meho tyto firmy pojistne jsou, ale to, ze je treba pro nahradu skody jasne dolozit vysi skody, je proste tak nejak normalni. Taky byste neproplatila nekomu skodu jen tak, ze vam rekne, kolik chce...
4. 10. 2017 12:31:18
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304297
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 10. 2017 13:07:59
Napsal Radek O.;1415143
A vy si myslite, ze ta pojistovna bude plnit jen proto, ze ji dopravce rekne "poslete XY na ucet firmy protoze jsme to ztratili"? I ta pojistovna bude chtit jasne dolozit skodu.
Takze dle meho tyto firmy pojistne jsou, ale to, ze je treba pro nahradu skody jasne dolozit vysi skody, je proste tak nejak normalni. Taky byste neproplatila nekomu skodu jen tak, ze vam rekne, kolik chce...
Od toho je naše vystavená faktura zákazníkovi, kterou můžeme doložit ke ztracené zásilce (shoduje se nám i s VS, je tam i číslo objednávky, kterou do jejich systému také vypisujeme). Nebo od toho má být třeba možnost prostě jim dát ke ztracené zásilce jen naše čestné prohlášení odesílatele s vyčíslením škody (které oni tímpádem mohou doložit pak pojišťovně, pokud ta si bude chtít pak cokoliv ověřit, nechť dále koná). Nebo od toho je pojištění balíku v určité výši nezávisle na obsahu, jako to má bez problému Česká pošta. A mohu pokračovat....
4. 10. 2017 13:07:59
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304296
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
4. 10. 2017 13:11:15
V tomhle souhlasím s Radkem O., tu škodu je třeba prostě doložit a nabízí se nákupní faktura. Pokud pak zákazníkovi pošlete nové zboží, tak o žádný zisk přece nepřijdete (maximálně o jeho důvěru ve váš e-shop, ale to to těžko finančně podložíte, navíc každý rozumný zákazník pochopí, že to je vina dopravce, pokud jste tedy řádně zabalili). Každý měsíc řeším reklamace s různými dopravci (hlavně PPL a Toptrans) a je to všude stejné - proplatí vám cenu z nákupní faktury, nebo fakturu za opravu.
Co se týče toho DPH, tak zde vysvětlení třeba od Toptransu:
Vzhledem k tomu, že náhrada škody není vymezena dle §2 zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty jako předmět daně, fakturujte částku bez DPH na výstupu.
PPL:
V tomto případě nejde o obchodně právní vztah nákup - prodej, či poskytnutí služby, ale o pojistnou událost, která nepodléhá zdanitelnému plnění. Vše je uvedeno v § 2, odst. 1 zákona o DPH, kde je citován předmět daně a protože škoda není dodáním zboží, není tudíž ani zdanitelným plněním a jako taková nemůže být zatížena DPH.
Krom toho DPH si "odečtete" již na nákupní faktuře (klasická daň na vstupu). Tedy předpokládám, že jste plátce.
4. 10. 2017 13:11:15
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304295
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 10. 2017 13:26:57
ramix: Vy máte náklad pouze koupi produktu ? Dále jakou fakturu má prosím doložit fabrika k vlastnímu produktu za kterým jsou nákupy různých materiálů od různých zdrojů, různé outsourcované mezifáze před finálním produktem, mzdové náklady a náklady na obaly ? Nebo jsou i různí přeprodejci - ti mají jak dokládat fakturu ze třetí země (kurzové rozdíly) + clo rozpočet na položku + třeba vlastní obaly, práce na přebalení produktu, či jeho úpravy do finální části apod. ? Ne každý má jen jednoduchý tuzemský nákup - prodej té stejné položky... A to znovu podotýkám je třeba u nás opravdu chráněné know-how a nemíním takové věci, jako kde nám kdo co k našemu produktu dodává a vyrábí a jaké jsou vlastně naše výrobní náklady a provize sdělovat jakékoliv cizí soukromé firmě nějakému zaměstnanci e-mailem.
Jinak dělala jsem 10 let v mezinárodní dopravě, řešili jsme ucelné vlaky a byla jsem svědkem několika škodních událostí a řešení s pojišťovnou - vždy pojišťovna plnila vyloženě na základě faktury odesílatele (fabriky) ke zboží, v životě jsem neviděla, aby někdo od nich šel do fabriky požadovat přesné výrobní náklady na dané produkty, bez keců se plnila prodejní faktura v plné výši.
4. 10. 2017 13:26:57
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304294
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
4. 10. 2017 13:42:15
Napsal Táňa Svobodová;1415161
ramix: Vy máte náklad pouze koupi produktu ?
Pokud ten produkt vyrabite, tak mate jeho prodejni cenu at uz VO/MO. Ta cena produktu je vlastne cena dane skody. Tj. pokud je prodejni cena produktu 1000,- tak 1000,- je skoda.
4. 10. 2017 13:42:15
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304293
Napsal Táňa Svobodová;1415154
Od toho je naše vystavená faktura zákazníkovi, kterou můžeme doložit ke ztracené zásilce (shoduje se nám i s VS, je tam i číslo objednávky, kterou do jejich systému také vypisujeme). Nebo od toho má být třeba možnost prostě jim dát ke ztracené zásilce jen naše čestné prohlášení odesílatele s vyčíslením škody (které oni tímpádem mohou doložit pak pojišťovně, pokud ta si bude chtít pak cokoliv ověřit, nechť dále koná). Nebo od toho je pojištění balíku v určité výši nezávisle na obsahu, jako to má bez problému Česká pošta. A mohu pokračovat....
Ja nejsem dopravce ja vam s tim nepomuzu a nebudu resit nejake siruace. Pokud vam vadi podminky jednoho bezte k druhemu.
Pokud vam nekdo zpusobi skodu je proste samozrejme ze po vas chce dolozeni realne skody. Ze na to treba statni podnik kasle vice nez soukromy je mozne.
4. 10. 2017 13:52:00
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304292
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 10. 2017 13:52:06
Napsal Oleg;1415165
Pokud ten produkt vyrabite, tak mate jeho prodejni cenu at uz VO/MO. Ta cena produktu je vlastne cena dane skody. Tj. pokud je prodejni cena produktu 1000,- tak 1000,- je skoda.
Ano, souhlasím, tak by to mělo fungovat.
4. 10. 2017 13:52:06
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304291
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
4. 10. 2017 13:57:35
Napsal Táňa Svobodová;1415161
Jakou fakturu má prosím doložit fabrika k vlastnímu produktu za kterým jsou nákupy různých materiálů od různých zdrojů, různé outsourcované mezifáze před finálním produktem, mzdové náklady a náklady na obaly ? Nebo jsou i různí přeprodejci - ti mají jak dokládat fakturu ze třetí země (kurzové rozdíly) + clo rozpočet na položku + třeba vlastní obaly, práce na přebalení produktu, či jeho úpravy do finální části apod. ? Ne každý má jen jednoduchý tuzemský nákup - prodej té stejné položky...
Je nějaký problém se na toto zeptat přímo společnosti Geis, se kterou máte tento problém? Třeba kurz po nás obvykle chtějí přepočítávát dle kurzu ČNB v den nákupu. Pokud to byla nějaká zásilka ve vyšší hodnotě, tak jste si mohla (měla) sjednat pojištění přímo s Geisem, tam se deklarujete hodnota zásilky přímo při podání a zřejmě by vám tuto škodu taky pak bez problémů proplatili. Pokud jste pojištění neměla, tak vám zřejmě proplatí jen náklady, které doložíte.
Napsal Táňa Svobodová;1415161
A to znovu podotýkám je třeba u nás opravdu chráněné know-how a nemíním takové věci, jako kde nám kdo co k našemu produktu dodává a vyrábí a jaké jsou vlastně naše výrobní náklady a provize sdělovat jakékoliv cizí soukromé firmě nějakému zaměstnanci e-mailem.
Nikdo vás nenutí, ale zřejmě vám taky nedoložené náklady nikdo neproplatí.
Napsal Táňa Svobodová;1415161
Jinak dělala jsem 10 let v mezinárodní dopravě, řešili jsme ucelné vlaky a byla jsem svědkem několika škodních událostí a řešení s pojišťovnou - vždy pojišťovna plnila vyloženě na základě faktury odesílatele (fabriky) ke zboží, v životě jsem neviděla, aby někdo od nich šel do fabriky požadovat přesné výrobní náklady na dané produkty, bez keců se plnila prodejní faktura v plné výši.
Porovnávate neporovnatelné. U mezinárodního vlaku byl jistě přímo s pojišťovnou řešen konkrétní náklad konkrétní smlouvu. Zde jste si taky mohla u Geise konkrétní zásilku pojistit. Můžete nám prozradit, v jaké hodnotě byla ta poslaná zásilka?
4. 10. 2017 13:57:35
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304290
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 10. 2017 14:08:34
Napsal Radek O.;1415169
Ja nejsem dopravce ja vam s tim nepomuzu a nebudu resit nejake siruace. Pokud vam vadi podminky jednoho bezte k druhemu.
Pokud vam nekdo zpusobi skodu je proste samozrejme ze po vas chce dolozeni realne skody. Ze na to treba statni podnik kasle vice nez soukromy je mozne.
Radku žádné řešení naší situace ani pomoc jsem po vás nechtěla. Jen jsem vyjádřila, že mám jiný náhled na věc a snažila se ukázat, že ta logika řešení není tak jednoduchá, jak jste prezentoval, toť vše, nic ve zlém :-). Např. pojišťovnu AIG a jiné, u kterých jsem byla svědkem, jak to při škodní události funguje, za státní podnik, který na to kašle nepovažuji, přesto se vždy vše řešilo v PRODEJNÍCH cenách. Berte to jako jen můj názor. Souhlasím, komu se nelíbí podmínky, nechť zahájí jednání s obchoďákem, nebo se poohlídne po jiném dopravci.
---------- Příspěvek doplněn 04.10.2017 v 14:19 ----------
ramix: jen malá poznámka - nejedná se o náš problém s Geis, to se týká zakladatele vlákna, my nic takového nyní neřešíme, měli jsme kdysi něco podobného s Uloženkou a mávli jsme nad tím rukou, naše důvody jsem napsala výše. Já jsem jen poukázala na to, že tento požadavek některých dopravců, kteří vám ztratí zásilku není tak jednoduché pro některé, kdo nedělají jen jednoduchý nákup-prodej vyřešit a je to i zbytečně zatěžující, navíc mnoho podnikatelů, kteří využívají jejich služby o tom ani neví jako zakladatel vlákna.
4. 10. 2017 14:08:34
https://webtrh.cz/diskuse/mate-zkusenosti-s-reklamaci-zasilky-u-geis#reply1304289
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit