Zadejte hledaný výraz...

Mam pravo na zaplacene zbozi?

pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2017 12:47:42
Zdravim,
na jednom velkem eshopu jsem nakupoval notebook, ktery byl cenove zajimavy, levnejsi jinde nemaji, nikoliv vsak tak, ze by se to dalo povazovat za zjevnou chybu ceny.
Stejny pocitac maji v nabidce za 30000, tento jeden kus byl za 27000 a nebyla u nej uvedna samolepka "darek" oproti tomu za 30k (v darku byly nejake poradenske sluzby). Proto jsem jej objednal a zaplatil online kartou.
Dnes mi prislo potvrzeni, kde je uvedena jina specifikace s nizsimi parametry nez jsem vcera objednaval.
Mam narok na takove zbozi, jak postupovat, nebo to mam povazovat, za zjevnou cenovou chybu?
Spolecnost mi neustale vnucuje za danou cenu tento nizsi model a ze nejaky pracovnik udelal chybu.
Diky
7. 6. 2017 12:47:42
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283574
SyntaxError
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
7. 6. 2017 13:03:40
Záleží na obchodních podmínkách provozovatele eshopu, pokud objednávku přijal - můžete vyžadovat zboží nebo vrácení peněz. Pokud objednávku nepřijal, může Vám nabídnout zboží jiné nebo vrátit peníze. Hodně záleží jak jsou napsané obchodní podmínky a co Vám přišlo na email. Pokud Vám přišlo jen "Nová objednávka" a stavu přijetí objednávky budete informován, může si dělat co chce. Pokud Vám přišel e-mail o přijetí objednávky, jedná se o uzavření kupn smlouvy. Avšak musíte nastudovat Obchodní podmínky.
7. 6. 2017 13:03:40
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283573
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2017 13:05:22
Podminky obchodu
V případě internetového obchodu dochází k uzavření kupní smlouvy v okamžiku, kdy je kupujícímu doručena akceptace (přijetí) objednávky (nabídky) prodávajícím, tj. v okamžiku doručení potvrzení o přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy (objednávky) učiněného ze strany kupujícího. Okamžikem uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím jsou smluvní strany takovou smlouvou vázány a vznikají jim vzájemná práva a povinnosti z kupní smlouvy vyplývající.
Po obdržení objednávky učiněné kupujícím, potvrdí prodávající kupujícímu akceptaci (přijetí) objednávky, a to například formou automaticky generované e-mailové zprávy anebo SMS zprávy. Po zpracování objednávky zašle prodávající kupujícímu formou e-mailové zprávy akceptaci (přijetí) objednávky, čímž se mj. rozumí i zaslání informací o způsobu a předpokládaným termínem doručení. Na základě odeslání této akceptace dojde k uzavření kupní smlouvy. V opačném případě bude prodávající kontaktovat kupujícího s jiným sdělením. Jiným sdělením se rozumí (a) odmítnutí objednávky (např.: v případě nedostupnosti zboží, chybně uvedené ceny zboží), (b) informace o dočasné nedostupnosti zboží bez uvedení přesného termínu jeho dodání a s nabídkou, zda kupující má přesto zájem na uzavření kupní smlouvy, (c) informaci o dočasné nedostupnosti zboží s uvedením přesného termínu jeho dodání a s nabídkou, zda kupující má přesto zájem na uzavření kupní smlouvy. V případech uvedených výše pod body (b) a (c) je kupní smlouva uzavřena v okamžiku doručení potvrzení nabídky objednatelem zpět prodávajícímu např. e-mailovou zprávou.
.....
Všechny ceny jsou smluvní. Na webových stránkách www.eshop.cz jsou vždy aktuální a platné ceny v daném okamžiku. Ceny jsou konečné, je specifikované zda-li jsou vč. včetně či bez DPH, popř. jsou vč. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit. Toto se netýká případných poplatků za dopravné, balné, skladné, poplatky za platbu, apod.
Rozhodnou skutečností při posuzování platnosti uzavření ceny je zjevnost chyby v ceně. Zde je rozhodující hledisko běžného spotřebitele a zejména rozdíl mezi obvyklou cenou a cenou uvedenou v internetovém obchodě. Cenou obvyklou se rozumí dle zákona o cenách cena shodného nebo z hlediska užití porovnatelného nebo vzájemně zastupitelného zboží. Pokud tento rozdíl bude značný, je zcela zřejmé, že se jedná o zcela zjevnou chybu a zřejmý omyl, jejímiž následky je neplatnost uzavřené kupní smlouvy.
Potvrzeni prislo az s jinymi hodnotami, nez byly uvedeny na eshopu. Platba byla provedena vcera
7. 6. 2017 13:05:22
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283572
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
7. 6. 2017 13:09:26
Neprislo zadne automaticke potvrzeni objednavky mailem pri nakupu se specifikaci produktu, co jsi nakoupil? Pokud to potvrzeni prislo az dnes, pravdepodobne vymahatelnost a prukaznost bude dosti obtizna.
7. 6. 2017 13:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283571
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2017 13:13:10
Pro jistotu jsem si to zascreenoval a odkaz, ze ktereho jsem nakupoval je stale funkcni se zadanymi hodnotami, bohuzel uz bez tlacitka zakoupit
7. 6. 2017 13:13:10
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283570
Salamman
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 6. 2017 14:21:32
Napsal pekova;1391306
Pro jistotu jsem si to zascreenoval a odkaz, ze ktereho jsem nakupoval je stale funkcni se zadanymi hodnotami, bohuzel uz bez tlacitka zakoupit
Obecně řečeno - prodejce nemá povinost zboží dodat pokud se jedná o zjevnou chybu v ceně - Iphone místo 25 000, třeba 2500. V tomto Vašem případě by dodat měl. Nicméně mraky obchodů už se kryje právě tím, že akceptace probíhá až po potvrzení objednávky z jejich strany, čímž například automatizovaný email není.
Nicméně pokud Vám to obchod nedodá, stejně s tím nic nezmůžete :)
7. 6. 2017 14:21:32
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283569
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2017 14:25:01
Napsal Salamman;1391326
Obecně řečeno - prodejce nemá povinost zboží dodat pokud se jedná o zjevnou chybu v ceně - Iphone místo 25 000, třeba 2500. V tomto Vašem případě by dodat měl. Nicméně mraky obchodů už se kryje právě tím, že akceptace probíhá až po potvrzení objednávky z jejich strany, čímž například automatizovaný email není.
Nicméně pokud Vám to obchod nedodá, stejně s tím nic nezmůžete :)
Ja chapu, ze zjevna cenova chyba je jasna, ale tady mi to neprislo a prodejce se cuka a sam mi potvrdil, ze vidi s tema pro nej nevhodnyma hodnotama objednavku, presto potvrzujici email upravil Samozrejme kdyz nedoda, svet se nezvrati :)
7. 6. 2017 14:25:01
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283568
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 6. 2017 15:19:22
Ja chapu, ze zjevna cenova chyba je jasna (viz priklad s iphonem), ale tady mi to neprislo a prodejce se cuka a sam mi potvrdil, ze vidi s tema pro nej nevhodnyma hodnotama objednavku, presto potvrzujici email upravil. Samozrejme kdyz nedoda, svet se nezvrati :)
7. 6. 2017 15:19:22
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283567
helivrt
verified
rating uzivatele
7. 6. 2017 16:03:05
Myslím že zmínka o tom, že se na internetu svěříte se svou zkušeností v blogu by mohla pomoct
7. 6. 2017 16:03:05
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283566
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 6. 2017 13:11:23
co to je za obchod ze neumi uznat svou chybu? jestlize jednou umoznili objednavku za danych podminek, tak by v zajmu dobreho jmena meli dodat, 3000 zas neni tolik, i tak na tom asi neprodelaji
no a to ze upravi objednavku, to je vrchol, bud maji dodat nebo objednavku zrusit, ja bych si teda toto nedovolil k zakaznikovi
8. 6. 2017 13:11:23
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283565
helivrt
verified
rating uzivatele
8. 6. 2017 13:18:40
Napsal tallpa;1391534
no a to ze upravi objednavku, to je vrchol, bud maji dodat nebo objednavku zrusit, ja bych si teda toto nedovolil k zakaznikovi
Přesně tak, když už teda mám s tím dodáním problém, protože bych zkrachoval, tak se raději vymluvím na to, že položka je vyprodaná, nebo třeba poslední kus byl poškozený, apodobně. Ale nutit člověku za každou cenu jiný typ je dost neprofesionální, navíc si koledují o negativní recenzi. Že není něco skladem, nebo se to třeba při balení rozbilo, to se dá pochopit.
8. 6. 2017 13:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283564
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 6. 2017 11:22:50
Dekuji za odpovedi :)
je to velka firma, odpovedel jsem jim, ze bud at dodaji objednavku nebo vrati penize s tim, ze tuto skutecnost zahrnu v ramci sveho hodnoceni.
Odpovedi je, ze mi muzou nabidnout alternativu a to je to dodat za tu cenu vyssi (30k) a jako omluvu pridaji mi k tomu prislusenstvi v hodnote 3k.
Vtipne na tom je, ze tento bonus aktualne maji ve standardni nabidce, tedy k danemu notebooku za vyssi cenu davaji 3k na nakup prislusenstvi i pro nornalniho smrtelnika :D
Text upraven :)
9. 6. 2017 11:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283563
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 6. 2017 11:26:30
jak "jediné co muzou nabídnout"? Peníze vrátit nechtěj?
9. 6. 2017 11:26:30
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283562
pekova
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 6. 2017 11:29:29
spatne jsem se vyjadril :) ma to byt jakasi kompenzacni nabidka, jinak penize samozrejme vratit nabizej, ale snazej se nabidnout alternativu. Bohuzel smesnou.
Horni text jsem upravil
9. 6. 2017 11:29:29
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283561
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
9. 6. 2017 11:48:04
Napsal tallpa;1391534
co to je za obchod ze neumi uznat svou chybu? jestlize jednou umoznili objednavku za danych podminek, tak by v zajmu dobreho jmena meli dodat, 3000 zas neni tolik, i tak na tom asi neprodelaji
A když, tak ztrátu zaplatí brigádník, který chudák něco špatně zadal/odklikl...
9. 6. 2017 11:48:04
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-zaplacene-zbozi/#reply1283560
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit