Zadejte hledaný výraz...

Mám právo na náhradu škody při nepřebraní zásilky?

Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 5. 2014 09:27:27
V OP máme tuto větu:
"Spotřebitel má právo zrušit objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání zboží. Tuto skutečnost je spotřebitel povinen prodávajícímu oznámit e-mailem nebo telefonicky"
8. 5. 2014 09:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021601
Z pohledu pravniho mate narok na nahradu nakladu spojenych s neprevzatou zakazkou.
Z pohledu realneho pokud se zakaznik neprizna, ze to objednal on, mu neprokazete, kdo objednavku uskutecnil, takze nemate po kom naklady vymahat. Druhy problem je, ze pokud by zasilku prevzal, pak vam ji v ramci 14 dnu vratil, tak stejne za to postovne a balne zaplatite. Tudiz pro vas z pohledu ekonomickeho zadny rozdil.
Zaroven musite brat v potaz, ze zakaznik nemusel byt informovat kuryrni/postovni firmou o tom, ze mu vezou zasilku, takze treba neprevzeti neni ani jeho vina apod.
Ale jinak samozrejme tu skodu muzete vymahat. pravo na to mate.
8. 5. 2014 09:29:53
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021600
otázkou je, jestli pro těch pár (nejspíš) korun po někom něco "vymáhat". Jestli spíš poštovné za nevyzvednuté zásilky nějak rozumně nezahrnout do nákladů a počítat s tím, že si prostě občas objednávku někdo nevyzvedne. A samozřejmě pracovat na tom, aby procento nevyzvednutých zásilek bylo co nejmenší - pokud je vysoké, často to bývá spíš chyba samotného e-shopu než zákazníků (dlouhá doba dodání, nedostatečné informování o stavu objednávky, nepřehledný web...).
Pokud jsem si někdy nevyzvedl zásilky (ať vědomě či nevědomě), vždy jsem se sám o sebe s e-shopem domluvil, že jim rád uhradím poštovné. Kdyby mi shop slušně napsal, že jsem si nevyzvedl zásilku, že jim s tím vznikly náklady a zda bych je mohl uhradit, jsem s tím v pohodě. Pokud po mě bude cokoli "vymáhat", může se se mnou jako se zákazníkem rozloučit.
Zásilku jsem si nevyzvedl například z Megapixel.cz, protože jsem se trošku unáhlil s objednávkou a oni ji dřív než jsem ji stihl zrušit předali PPL. Požádali mne, zda bych uhradil poštovné. Uhradil jsem a díky tomu, že jednali slušně, jsem později udělal objednávku v cca desetinásobku hodnoty té "původní". Kdyby po mě peníze za poštu "vymáhali", v životě tam už nenakoupím.
8. 5. 2014 10:17:06
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021599
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
8. 5. 2014 10:21:08
jde o to, zda zákazníky, které neplatí a nevyzvedávají zásilky chceš aby se vraceli :-)
Napsal Martin Kolčaba;1085951
Zásilku jsem si nevyzvedl například z Megapixel.cz, protože jsem se trošku unáhlil s objednávkou a oni ji dřív než jsem ji stihl zrušit předali PPL. Požádali mne, zda bych uhradil poštovné. Uhradil jsem a díky tomu, že jednali slušně, jsem později udělal objednávku v cca desetinásobku hodnoty té "původní". Kdyby po mě peníze za poštu "vymáhali", v životě tam už nenakoupím.
8. 5. 2014 10:21:08
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021598
kdyz u vas bude nakupovat skudce, tak na tom nic nevymuzete tak jako tak. A muj nazor je, ze z tech co si zakazku neprevezmou je mizive procento tech, co z toho maji nejaky ritual, zbytek to nevyzvedne spise nahodou, nebo si to rozmysli apod. a to z nich nedela spatne zakazniky.
8. 5. 2014 10:23:28
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021597
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 5. 2014 11:07:06
V informovanosti to nebude, pokud v eshopu není obj. zaplacená upozorní nás to. Pak zákazníkovi posíláme email i voláme. Ikdyž slyšíme, jako "díky za informování, dnes si to jdu vyzvednout" pár dní poté je zásilka zpět u nás :-))
Pro nás to Radku špatní zákazníci jsou pokud nepřebírají zásilky. Poctivý zákazník si vše převezme, samozřejmě se může něco stát, ale pak vám zákazník většinou napíše. Budete preferovat zákazníka, který si objedná za 599 Kč a příště se vrátí nebo někoho, kdo si zboží objedná a nevyzvedne?
Nebo nedávno si u nás zákaznice objednala zboží a pár dní poté ještě chtěla do objednávky zboží přidat. Zboží jsme jí odeslali, dostala email, informovala jí pošta, my jí volali i psali a stejně si zboží nepřevzala. Vím že není jednoduché to dokázat a stálo by to více než, náklady na zaslání, ale IP adresa je důkaz celkem jasný.
---------- Příspěvek doplněn 08.05.2014 v 11:10 ----------
Je taky zajímavé že u PPL máme 100% předání, ale u pošty je to tak 80% (ale jak sem uváděl o informovanosti to dle mého není)
Ani nemluvím o těch zákaznících, co vytvářejí obj. na fiktivní e-maily a telefony
8. 5. 2014 11:07:06
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021596
IP adresa je maximalne dukazem toho, ze nekdo na pocitaci dane IP adresy objednal. Vemte si, ze to objedna z prace. Jak prokazete, ze to objednala primo ona? To stejne z domacnosti. Jak prokazete tomu konkretnimu cloveku, ze tu objednavku udelal? O to tady jde. Pokud se tedy sam neprizna, tak mate proste dukazni nouzi. Nemuzete vymahat skodu po domacnosti, musite ji pozadovat po konkretnim subjektu.
Nicmene to, ze nekdo neprebere zakazku z nej nedela spatneho zakaznika. Muze byt dobry, jen mu to nevyslo, rozmyslel si to apod. Nebo nebyl ze strany kuryrni firmy informovan. Jinak ja uz taky neprevzal objednane zasilky, ale to bylo tehdy, kdyz mi eshop rikal, ze mi to do nejakeho terminu doruci a to nesplnil s tim, ze ten rozdil nebyl 1-2 dny, ale vice.
Nicmene uvedomte si hlavne ten fakt, ze vas neprevzeti zasilky vyjde vetsinou levneji, nez to, kdyby ji zakaznik prevzal a poslal zpet ve lhute 14 dnu. Pritom, kdyz udela to druhe, bude to z vaseho pohledu pravne ciste, akorat vysledek stejny - tzn. obchod se neuskutecnil a nakladove odstoupeni do smlouvy v pripade zaslani na dobirku vas vyjde draz, nez to proste neprevzeti. A to uz nepocitam cas, ktery tomu vymahani budete davat s nejistym vysledkem.
8. 5. 2014 11:14:29
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021595
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
8. 5. 2014 11:45:23
My jsme dřív všem posílali e-maily, které pokud nepotvrdili, tak byla obj. stornována do dvou dnů. A procento nevyzvednutých zásilek bylo 0%.
Nebo by to šlo vyřešit, jak to má slevomat, když něco objednáte, musíte zadat telefon a na ten dorazí kód, který musíte opětovně zadat :-)
Ale máte pravdu že nepřevzetí nebo odstoupení do 14 dnů vyjde nastejno :-)
8. 5. 2014 11:45:23
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021594
Metaxa: mne taky stve, ze lide si zasilku neprevezmou, jsou to naklady nejen na samotne postovne, ale i dalsi naklady. Ono kdyby tvorilo neprevzeti 1 %, ktere bychom nemuseli ani posilat, mohli bychom mit ve skladu napr. mene lidi, protoze to procento zamestna v souctu jednoho cloveka apod. takze by uspora byla i jina. Ale proste neni a bojovat s tim je tak slozite, ze se to nevyplati.
Samozrejme pokud bychom prodavali jine zbozi, nez prodavame, kde by treba naklady na zaslani byly velke, zbozi bylo na objednavku apod. tak bychom k tomu asi pristupovali jinak a to overeni bychom provadeli jinak. Takze i zde zalezi na par faktorech.
8. 5. 2014 12:33:01
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021593
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
8. 5. 2014 13:14:12
Poviem ti moju cerstvu skusenost ako zakaznika.
Minuly pondelok som objednaval veci jednom eshope , ktore mal mat skladom. Ziadne rekapitulacia objednavky mi na mail neprisla. Ziadne info o odoslani objednavky. Ked v pondelok som este namal ziadne info o mojej objednavke, tak som si povedal pockam do konca tyzdna a ak dovtedy nepride a pride neskoru, tak to neprevezmem. Prvy raz som o niecom takom rozmysla. Konecne v stedu prisiel papier, ze mam balik na poste.
V tom eshope som nakupoval prvy a posledny raz. Mozno som nejako moc rozmaznany, ale nemat absolutne ziadne info o tom co sa deje z objednavkou, nie je bohvieco.
Takze by som sa pozrel pre istotu nato, ci zakaznik je dostatocne informovany o celom priebehu objednavky.
8. 5. 2014 13:14:12
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021592
SEmilk
verified
rating uzivatele
8. 5. 2014 13:51:57
Napsal qwertr;1086016
Poviem ti moju cerstvu skusenost ako zakaznika.
Minuly pondelok som objednaval veci jednom eshope , ktore mal mat skladom. Ziadne rekapitulacia objednavky mi na mail neprisla. Ziadne info o odoslani objednavky. Ked v pondelok som este namal ziadne info o mojej objednavke, tak som si povedal pockam do konca tyzdna a ak dovtedy nepride a pride neskoru, tak to neprevezmem. Prvy raz som o niecom takom rozmysla. Konecne v stedu prisiel papier, ze mam balik na poste.
V tom eshope som nakupoval prvy a posledny raz. Mozno som nejako moc rozmaznany, ale nemat absolutne ziadne info o tom co sa deje z objednavkou, nie je bohvieco.
Takze by som sa pozrel pre istotu nato, ci zakaznik je dostatocne informovany o celom priebehu objednavky.
Zákazníci s tímto problémem mají obvykle problém vyplnit svoji adresu a e-mail. E-mailová notifikace jim pak nemůže dojít nebo netuší, že ji mají někde ve složce Spam na seznamu. Obchoduji na internetu již 15 let a v 99% případů jde o chybu zákazníka.
PS: Bránilo ti něco v tom, abys jim napsal krátký e-mail a věděl tak, co se děje?
8. 5. 2014 13:51:57
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021591
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
8. 5. 2014 16:02:14
Napsal SEmilk;1086021
Zákazníci s tímto problémem mají obvykle problém vyplnit svoji adresu a e-mail. E-mailová notifikace jim pak nemůže dojít nebo netuší, že ji mají někde ve složce Spam na seznamu. Obchoduji na internetu již 15 let a v 99% případů jde o chybu zákazníka.
PS: Bránilo ti něco v tom, abys jim napsal krátký e-mail a věděl tak, co se děje?
Za x rokov viem vypisat spravne svoj mail. Adresu tiez, ked mi to prislo domov. Mam dojem, ze chceli aj po mne telefon. Ked maju v obchodnych podmienkach, ze to dorucuju do 3 pracovnych dni pokial je to na sklade a tvaria sa ze to maju na sklade tak necakam ze na to budem cakat pomaly 2 tyzdne.
Mail nemam na sezname.
8. 5. 2014 16:02:14
https://webtrh.cz/diskuse/mam-pravo-na-nahradu-skody-pri-neprebrani-zasilky/#reply1021590
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit