Zadejte hledaný výraz...

Má zákazník právo na vrácení peněz?

Lucie77
verified
rating uzivatele
23. 1. 2021 22:43:09
Zdravím,
dnes jsem obdržela e-mail od zákazníka, zajímá mě, zda má zákazník právo na vrácení platby. Jedná se o ručně vyrobený náramek, zákazník již dříve několikrát objednával v mém e-shopu, nikdy si na nic nestěžoval.
Objednávku vytvořil 17.12., pro informaci.
Vzhledem k tomu, že nechci mít problémy a s někým se hádat, tak mám v plánu mu platbu vrátit, ale myslím, že na to nemá právo. Když si např. koupíte pračku a ta se rozbije, tak vám také Datart nevrátí celou částku, ale pračku opraví nebo zašle novou (pokud je v záruce samozřejmě).
Jaký je váš názor a jak řešíte vy tyto situace? Děkuji za váš čas a přikládám e-mail:
Dobrý den,dnes jsem byl s přáteli na výletě v přírodě a během tohoto výletu se mi někde při túře roztrhl Váš náramek a někde se rozkutálel.
Chtěl bych jej reklamovat a vrátit peníze, protože Vašim náramkům již nevěřím.
Jednalo se o náramek *** za 429 Kč
Peníze mi prosím zašlete na můj účet *****
Děkuji a přeji pěkný večer
Ing. ****
23. 1. 2021 22:43:09
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475964
HonzaIT
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
23. 1. 2021 23:10:39
Jakýkoliv přívěšek nebo náramek, který si zničím mechanicky sám je přece můj problém :) Pokud jde o mechanickou vadu, přetržení, tak není důvod k reklamaci. To bych mohl říci, že jsem si při výpravě vrazil koupený nůž do nohy a protože noži již nevěřím, tak chci vrátit peníze. Nebo jsem se střelil do nohy "Sigem", který nemá klasickou pojistku a protože mu již nevěřím, tak chci vrátit peníze, navíc mi spadnul při výstřelu ze skály, tak prostě pošlete peníze zpět. Asi hodně podobná logika.
23. 1. 2021 23:10:39
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475963
Luboš Lerch
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
23. 1. 2021 23:12:46
Leda by byl náramek nabízen jako nezničitelný, pak by na to právo snad i mohl mít. Vyžádal bych jeho zaslání (nebo aspoň to, co z něj zbylo) k posouzení a podle toho se rozhodl. V tomhle případě to na tom z jeho strany nejspíš i skončí.
23. 1. 2021 23:12:46
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475962
Vít Šesták
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 1. 2021 23:58:47
Těžko takto od stolu říct, jestli byla vada v náramku (slabá šňůrka? – neznám materiál), nebo jestli jde o špatné zacházení. Ono se to dost těžko posuzuje a není moc nějaká jasná hranice. Nejsem právník, ale myslím, že pokud budete trvat na svém, je to prakticky nevymahatelné (ledaže byste ten náramek nabízela třeba jako nezničitelný, jak píše sobik).
Čistě pocitově: Pokud zákazník si na nic nestěžoval, a po zřejmě prvním problému píše „protože Vašim náramkům již nevěřím“, moc důvěru to nebudí.
23. 1. 2021 23:58:47
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475961
Šimanskí
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 1. 2021 00:33:50
Vrátil bych mu částku a možná ho dal na černou listinu. Vypadá to, že jinak bude psát negativní recenze na váš eshop.
24. 1. 2021 00:33:50
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475960
Napsal WeThor;1612805
Vrátil bych mu částku a možná ho dal na černou listinu. Vypadá to, že jinak bude psát negativní recenze na váš eshop.
Ať píše, pod nimi se prostě prodejce oficiálně vyjádří k situaci a proč reklamaci zamítl. Každý člověk se zdravým selským rozumem tohle posoudí jako hovadinu. Teda jestli víme všechny informace :-)
Vzít si evidentně křehký náramek na túru do přírody je podle mě dost nezodpovědné. Předpokládám, že náramek nebyl určen na outdoorovou zátěž.
24. 1. 2021 01:27:01
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475959
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2021 07:13:42
Zni to jako mechanicke poskozeni ktere si zavinil sam, nicmene pokud chce vratit penize, tak by mel vratit i zbozi(naramek) v puvodnim stavu, ale jak to udela kdyz se mu "rozkutalel" to fakt nevim.
24. 1. 2021 07:13:42
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475958
Vít Šesták
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 1. 2021 08:32:05
Nutnost vrátit zboží v původním stavu platí při vrácení bez udání důvodu. Při reklamaci to z principu obvykle není možné.
Jinak asi je fakt, že před zamítnutím reklamace se může vyplatit požádat zákazníka o zbytek náramku k posouzení. Jednak protože tím možná celý problém skončí, a i pokud ne, zamítnutí reklamace od stolu je IMHO nevýhodná pozice.
24. 1. 2021 08:32:05
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475957
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
24. 1. 2021 08:35:36
Nemá, ale pokud je výrobní cena 40Kč, tak bych ukázal, jak se reklamace řeší a klidně bych mu poslal náhradní :-)
24. 1. 2021 08:35:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475956
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
24. 1. 2021 09:13:54
Manželce před pár lety u zásnubního prstýnku asi po týdnu nošení zničehonic vypadl kamínek. Reklamace bez řečí uznána. Takže bych byl opatrný ve vyjádřeních, že si za to může zákazník. A obecně, u náramku se snad předpokládá že by měl vydržet minimálně oblékání / svlékání oblečení a běžné nošení.
Zamítnout reklamaci samozřejmě můžete, to je čistě na vás, jak se k tomu postavíte. Ale pokud ji uznáte, tak pošlete buď náramek nový, nebo ty peníze. V tomhle případě bych volil tu druhou možnost.
24. 1. 2021 09:13:54
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475955
lada1979
verified
rating uzivatele
24. 1. 2021 11:25:40
Napsal Lucie77;1612795
Zdravím,
dnes jsem obdržela e-mail od zákazníka, zajímá mě, zda má zákazník právo na vrácení platby. Jedná se o ručně vyrobený náramek, zákazník již dříve několikrát objednával v mém e-shopu, nikdy si na nic nestěžoval.
Objednávku vytvořil 17.12., pro informaci.
Vzhledem k tomu, že nechci mít problémy a s někým se hádat, tak mám v plánu mu platbu vrátit, ale myslím, že na to nemá právo. Když si např. koupíte pračku a ta se rozbije, tak vám také Datart nevrátí celou částku, ale pračku opraví nebo zašle novou (pokud je v záruce samozřejmě).
Jaký je váš názor a jak řešíte vy tyto situace? Děkuji za váš čas a přikládám e-mail:
Dobrý den,dnes jsem byl s přáteli na výletě v přírodě a během tohoto výletu se mi někde při túře roztrhl Váš náramek a někde se rozkutálel.
Chtěl bych jej reklamovat a vrátit peníze, protože Vašim náramkům již nevěřím.
Jednalo se o náramek *** za 429 Kč
Peníze mi prosím zašlete na můj účet *****
Děkuji a přeji pěkný večer
Ing. ****
Podívej reklamace se řeší podle míry závažnosti vady, tj. sleva, oprava, výměna, vrácení peněz. Zákazník má právo si vybrat způsob řešení, ale musí odpovídat míře. Takže když na kalhotách třeba upadne knoflík je na řadě pouze sleva nebo oprava. Mimochodem o tomto by jsi měla informovat ve VOP. Dále platí u spotřebitelů, že prvních 6 měsíců se má za to, že vada byla už v okamžiku prodeje, pokud prodejce neprokáže opak (tvrzení nestačí). Takže ted chybí docela podstatná informace z reklamace, zda má aspoň nějaký zbytek náramku nebo prudil bych ho se svědky, pokud nemá poslal bych ho do háje, ztratit to mohl kdekoliv, pokud má a nebo je tvoje výrobní cena pár korun poslal bych mu nový v rámci dobrých vztahů, ne jako uznání reklamace.
Do takových podrobností zda je náramek do společnosti, na outdoor nebo celodenní nošení, koupání bych se raději nepouštěl.
24. 1. 2021 11:25:40
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475954
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 1. 2021 13:09:48
řekl bych mu ať pošle náramek na reklamaci, rozhodně si nenechte takhle sr*t na hlavu, to nemyslíte vážně, že mu jen tak pošlete peníze protože vám napíše nějakej email, kde to jsme? Vzpamatujte se lidi
24. 1. 2021 13:09:48
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475953
Peníze nevracet, max poslat nový jestli se vám to vyplatí.
když ne tak slevu
24. 1. 2021 13:29:52
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475952
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 1. 2021 19:03:44
Ja jej verím, pretože niečo vás kúpila a bola spokojná. Náramok sa jej cestou niekde rozsypal, to sa môže stať. Vieme že vracajúci klient je najlepší zákazník.
24. 1. 2021 19:03:44
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475951
Napsal Gabonator;1612891
Ja jej verím, pretože niečo vás kúpila a bola spokojná. Náramok sa jej cestou niekde rozsypal, to sa môže stať. Vieme že vracajúci klient je najlepší zákazník.
Pokud píše, že jejím náramkům už nevěří, tak to asi nebude se vracející klient.
24. 1. 2021 20:00:15
https://webtrh.cz/diskuse/ma-zakaznik-pravo-na-vraceni-penez/#reply1475950
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit