Zadejte hledaný výraz...

Má v dnešní době smysl dropshipping? (jako mateřský eshop)

Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 4. 2018 14:49:50
Ahoj,
vzhledem k nedávnému tématu na affiliate (https://webtrh.cz/403193-proc-tak-malo-eshopu-vyuziva?p=1459701#post1459701 ) bych se chtěl zeptat na to samé jen pro dropshipping.
Tedy má v dnešní době smysl zakládat dropshipping (jako mateřský eshop)
Přesněji budu konkrtení v mém případě, ale zajímá mě aj obecný pohled. Před 10 lety jsem provozoval mateřský eshop a nabizel dropshipping (i affiliate ale ten byl nic moc, obor gadgets a pak šperky), ale pak jsem po dvou letech vše prodal tak nevím jak to letí dnes, ale za pár měsícu chci spustit větší eshop na drogerku (ale TETA, DM) a nabídnout dropshipping přes https://www.dropshipping.cz/ nebo jinou společnost , ale bojím že už doba je páse aby to mělo pro mě vyznam a chodilo minimálně 10 objednávek denně přes to.
Pochopitělně na dropshipping bych chtěl nabídnout provizi max 10% ale koncové ceny rozumné, co vi na to? (jasně mnozí jako vždy řeknou že je to směšně málo a že pod 30% nejdou, jen že to jde tak u gadgets, ale ne u spotřebáku pokud má byt koncová cena menší než u DM. Prostě bud bude 10% a cena aviváže 1L za 49 Kč nebo může byt 30% provize ale cena aviváže by byla 69 Kč, což už je prostě dost K tomu ten gadgest kde je provize 30% si koupí v daném eshopu jednou kupec a už zpravidla nikdy, kdežto drogerka pokud je spokojen je spotřebák co se furt opakuje a je velká šance že zas nakoupí. K tomu všemu drogerka je logisticky zatraceně složitější než gadgets a jiné prákoviny kde kupec koupí jeden kus.
Předem diky za názor, kdyžtak klidne piště SZ
27. 4. 2018 14:49:50
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343101
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
27. 4. 2018 15:46:58
To mi přijde směšné ... sorry, ale jestli stojí aviváž 49Kč nebo 69Kč, to je většině úplně jedno. Ženské na mateřské to asi baví jezdit a sledovat, kde je jaká sleva, ale normální člověk jde do krámu a koupí si něco k jídlu, nebo jde do obchodu a hodí do košíku aviváž. Řešit u takhle malých částek zda je 10% hodně nebo málo je šílenost. 10% je smrtící a možná i 20, nebo 30%. S tím se to dá prodávat někde v kamenném krámě, kde si to zákazník sám dá do košíku a odnese k pokladně. Za těch 10 procent možná, když si to i sám tou samoobslužnou pokladnou projede. Ale na eshopu je to fakt sebevražda ... nedivím se, že je ten internet, kde je, s takovým uvažováním. Spojte takhle nízkou marži s nízkou cenou položky a s celkově nízkou průměrnou objednávkou a můžete to rovnou zavřít.
Pokud byste hovořil o spotřebáku za tisíce, nebo o něčem, co by se prodávalo po paletách, tak asi nic neřeknu, ale vy tu zmiňujete nějakou aviváž. Ani dropshipping není bez-nákladové podnikání.
27. 4. 2018 15:46:58
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343100
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 4. 2018 11:50:36
Napsal beraniste;1459719
To mi přijde směšné ... sorry, ale jestli stojí aviváž 49Kč nebo 69Kč, to je většině úplně jedno. Ženské na mateřské to asi baví jezdit a sledovat, kde je jaká sleva, ale normální člověk jde do krámu a koupí si něco k jídlu, nebo jde do obchodu a hodí do košíku aviváž. Řešit u takhle malých částek zda je 10% hodně nebo málo je šílenost. 10% je smrtící a možná i 20, nebo 30%. S tím se to dá prodávat někde v kamenném krámě, kde si to zákazník sám dá do košíku a odnese k pokladně. Za těch 10 procent možná, když si to i sám tou samoobslužnou pokladnou projede. Ale na eshopu je to fakt sebevražda ... nedivím se, že je ten internet, kde je, s takovým uvažováním. Spojte takhle nízkou marži s nízkou cenou položky a s celkově nízkou průměrnou objednávkou a můžete to rovnou zavřít.
Pokud byste hovořil o spotřebáku za tisíce, nebo o něčem, co by se prodávalo po paletách, tak asi nic neřeknu, ale vy tu zmiňujete nějakou aviváž. Ani dropshipping není bez-nákladové podnikání.
- tak tohle byl přiklad, ikdyž prostě dle mě je lepší mit ceny jak v supermarketu (což se nezdá ale jsou vysoké, tak že z něch mohu dat 10% a pochopitelně ja sám musím mit cca 15% jinak to ani delat nemusim) než predražení, u par produktu si zákaznik všimne toho rozdílu a už hned si eshop zaškatulkuje jako predražený a koupí jinde (před 4 lety jsem na zkoušku testoval to že jsem založil dva eshopy (e-cigarety) s uplně stejnými produkty jen v jednom bylo defakto skoro nejnižsí ceny a jediné náklady na reklamu byli na zbozi.cz a pak u druhého bylo + cca 20% navic cena a pěkný vzhled a reklami byla PPC + affiliate, no po pul roce jsem presně vše spočítal a zsikovější aj s menší marží byla první verze)
- jinak prumerná cena nákupu v DM/TETA je 360 Kč (v kamenné prodejně dle dat co sami zverejnili), u eshopu ageo.cz říkla cenu 1200 kč (čemuž nevěřím, přes affiliate system (externi) co maji se v systemu ukazuje prumerná cena nakupu cca 870 kč). Pochopitelně nikdo drogerku ve eshopu nekupuje jeden kus ale třeba za těch 1000 Kč což pak si snadno všimne že je eshop predražený (ono jestli listerin 500 ml stojí 149 (jak v kauflandu) nebo je za 99 Kč tak ma hned pocit a jo to je levný eshop tady nakoupoim toho více))
- mím cilem je aby se ti zákaznici vracely a třeba co 3 měsíce udělali nákup za 1000 Kč (a pak tedy 100 kč provize) a měli pocit že je to levenější než v DM / TETA, pač jinak je to nebude dlouhodobě motivovat se vracet.
28. 4. 2018 11:50:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343099
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
28. 4. 2018 12:34:08
No, my máme většinu sortimentu také na těch nejnižších cenách (nebo alespoň nízkých), protože prodáváme spotřebáky (ale dražší) a tam s tím nic prostě neuděláme. Za ta léta jsem to zkusil zprava zleva a moc se s tím vymyslet nedá. A pak máme také nějakou část sortimetnu, kde ceny vůbec neřešíme a nesrovnáváme. A nemám z toho pocit, že by ti co nakoupí se pak chovali tak, jak uvádíte. To co popisujete je spíše přednákupní chování ... ti co chtějí nejlevnější zboží, tak si ho prostě najdou a příště budou zase hledat, někoho, kdo jim to prodá. Ti co nejlevnější nehledají, nakoupí a příště pravděpodobně také spíše nebudou srovnávat.
Protože jak říkám, jsme na klíčový sortiment také levní, tak mohu říci jednu věc ... ti zákazníci co ocení jednu cenu u nás budou nakupovat jen do té doby, dokud ta cena bude tam kde je. Jakmile začnou obchodníci podrážet ... a je to rok co rok horší a horší, tak prostě odchází. A nezastaví je ani super rychlost dodání (což jsme oproti konkurenci většinou lepší), ani 100% reklamací vyřešených kladně, ani žádný dárek. Nezastaví je vůbec nic.
A dopad na peníze? No, to má samozřejmě zásadní. Já raději skladníka, který u mě bude stále a který dostane normální peníze a vím, že bude dělat práci stále stejně, než nějaká brutální fluktuace kvůli špatným penězům. Potřebuji, aby byly prodeje zhruba stále stejné a nebyly moc velké výkyvy (a ten druh zákazníka o kterém píšete ty výkyvy prostě dělá), potřebuji mít prostor pro bezproblémové řešení reklamací ...
Já vím, že tímto způsobem nebudeme nikdy největší a že nám hodně peněz zahučí ve skladu, ale co. Tak bude malé množství spokojených zákazníků, ale bude to dlouhodobě fungovat ... a není to někdy lepší? Spočítal jste si někdy průměrné náklady na jednu objednávku? Vezměte si všechny náklady do posledního špendlíku ve firmě a vydělte to počtem objednávek. Pak to odečtěte od marže a schválně kolik vám zbude z každé objednávky. Pak si znovu rozmyslete, zda vám ta ekonomika šlape.
28. 4. 2018 12:34:08
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343098
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 4. 2018 14:07:17
jj větsinou co ted pises souhlas, jen musím upozornit že presto že chci držet "supermarketové" ceny (což vážně neni nejlevnější ba naopak) tak rozhodně nebudu nejlevnejší a ani jim konkurovat, na to tu sou jiné eshopy. U toho aviváže dám příklad pokud má koncová cena je 49 Kč, tak supermarkety maji cca 45-49, Teta/DM 49-59, a eshopy s nejnizsi cenou jsou klidne na 38 kč a je ních dost, tak že ty mé cenové hladiny nejsou o nejnižsí ceně, ale takové té co v mysli lidí zakorenené ze supermarketu, ale neni dražší o tom to je.
28. 4. 2018 14:07:17
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343097
Martin S238
verified
rating uzivatele
3. 5. 2018 09:38:32
Za mě osobně dropshipping (tedy spíše podobný princip- přeposílání objednávek) smysl určitě má, pokud se ví, jak na to. Osobně mám jeden klasický menší eshop, kde držím zboží skladem a sám odesílám zákazníkům + několik eshopů založených na přeposílání objednávek. Za sebe osobně můžu říct, že pokud se člověk vyzná v SEO, nebo umí dobře ovládnout některý marketingový kanál, pak je jednoznačně výhodnější se realizovat v marketingu, využít odladěnou logistiku a vůbec celý systém partnera, než sám zboží odesílat a něco takového šolichat v malém měřítku (dá se něco vydělat, ale pokud člověk nechce budovat něco většího a zaměstnávat lidi, pak je celé fungování aspoň z mého pohledu dost neefektivní. Navíc pokud něco umím je škoda trávit spoustu času balením zboží a podobnými "podřadnými" pracemi). Pokud se taková spolupráce nastaví správně a funguje, tak může být opravdu výhodná pro obě strany (já takto generuji největšímu spolupracujícímu partnerovi - dodavateli - v tuto chvíli někde okolo 5-8 mio obratu / rok za provizi okolo 10% + dalších cca 5% pro mě, o které mám na eshopech navýšené ceny oproti dodavateli). Samozřejmě nemá smysl využívat např. PPC, ale jsou kanály, které mohou být i při takové provizi výrazně ziskové. Pokud dodavateli zůstane dalších cca 20-40%, pak můžou být spokojeny obě strany. Na druhou stranu je fakt, že s tímto konkrétním dodavatelem spolupracuje takto asi 150 eshopů a většina z nich si nevydělá ani na provoz.
Zásadní problém ale je, že solidní dodavatelé, kteří by byli ochotni dát nějaké peníze do vývoje systému a spolupracovat formou přeposílání objednávek prakticky nejsou- kdyby někdo nad takovou možností uvažoval, rád se podělím o základní info, pomůžu systém nastavit a do spolupráce se zapojím (platí pro solidní eshopy s alespoň nějakou historií, které mají v nabídce minimálně cca 1000 - 2000 položek a dokážou zboží koncovému zákazníkovi dodat rychle- tzn. dejme tomu do 3 dnů).
3. 5. 2018 09:38:32
https://webtrh.cz/diskuse/ma-v-dnesni-dobe-smysl-dropshipping-jako-matersky-eshop#reply1343096
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit