Zadejte hledaný výraz...

Má smysl platit zápis na Seznam.cz v kategorii Firmy.cz?

Dagmar Korbová Krůzová
verified
rating uzivatele
22. 2. 2011 18:28:46
Ahoj ,zajímá mně jaký máte názor na placený zápis ve Firmách.cz.
Platila jsem ho tři roky ve dvou velmi konkurenčních kategoriích a za minulý rok přes zápis přišlo 4500uživatelů.Umístňovala jsem se už díky nabité bonitě na prvních stránkách.
Zápisy byly za 16 000kč.Což je 3,5kč za prokliknutého uživatele.Připadne mně to docela málo návštěv za hodně peněz,PPC kampaň mně připadne efektivnější,ale spousta lidí mně říká,že je to kvalitní zpětný odkaz a být na firmách.cz na přední pozici je prestižní záležitost.No nevím
Díky za Vaše názory
Xena
22. 2. 2011 18:28:46
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612207
někdy se vyplatí, někdy ne... Je rozdíl, pokud ti 4500 lidí ročně z Firmy.cz přijde na web firmy, která dodává stavební stroje, nebo na e-shop s nabídkou drogerie (příklad).
Jaký je obor tvého podnikání?
Stavět PPC a zápis na Firmy.cz do stejné roviny nelze.
22. 2. 2011 18:43:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612206
Dagmar Korbová Krůzová
verified
rating uzivatele
22. 2. 2011 18:51:46
Ahoj Marine,e-shop s dětskými a kojeneckými potřebami.Myslím, že dát ty peníze do skliku-který už je přesně zacílený je efektivnější.
22. 2. 2011 18:51:46
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612205
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
22. 2. 2011 19:03:06
osobne zapisy do frimy.cz spise nedoporucuji, je to ve vetsine pripadu fakt k nicemu. Ale urcite by se nasli pripady kdy se to vyplati, u tveho obory byhc se skoro byl i ochoten vsadit ze je sklik za stejne penize mnohem efektivnejsi (smaozrejme pri spravnem nastabeni klicovych slov).
22. 2. 2011 19:03:06
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612204
Napsal grif 666;628445
Ahoj Marine,e-shop s dětskými a kojeneckými potřebami.Myslím, že dát ty peníze do skliku-který už je přesně zacílený je efektivnější.
tak v tvém případě bych zvolil PPC, tedy pokud jsi v situaci, kdy se rozhoduješ, zda dál platit firmy.cz, a nebo radši těch 16 000 vzít a dát do PPC.
Zase ale vezmi v úvahu, že těch 4500 lidí, co k tobě přijdou, pravděpodobně mají vážný zájem nakoupit, když už si dali takovou práci s hledáním firmy v katalogu. Lépe by se rozhodovalo na základě statistiky, které by řekla, kolik lidí z těch 4500 nakoupilo a za kolik Kč, případně kolik jich odešlo hned po zobrazení webu a tedy proklik byl k ničemu...
Napsal Aleš Jiříček;628452
osobne zapisy do frimy.cz spise nedoporucuji, je to ve vetsine pripadu fakt k nicemu. Ale urcite by se nasli pripady kdy se to vyplati, u tveho obory byhc se skoro byl i ochoten vsadit ze je sklik za stejne penize mnohem efektivnejsi (smaozrejme pri spravnem nastabeni klicovych slov).
přesně tak, zápis se vyplatí většinou firmám, které mají dražší služby nebo zboží hůře dohledatelné prostřednictvím vyhledávačů.
22. 2. 2011 19:58:37
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612203
Jan Bálek
verified
rating uzivatele
(111 hodnocení)
22. 2. 2011 20:08:57
Ahoj,
měř si konverze z Firmy.cz pomocí GA a zjisti kolik jsi vydělala pomocí lidí z Firmy.cz pokud zjistíš že za 3,5 Kč na proklik se ti to vyplatilo tak nech Firmy.cz (jsou ziskové) a klidně i přidej PPC ... pomocí konverze zjistíš vždy přesná čísla a pak je snadné se rozhodnout.
Ale podle oboru hádám že 3,5 Kč za proklik ziskové u tebe nebude ... tak už jen zvážit tu prestiž a případně zkusit PPC (nicméně, PPC bych investoval tak jako tak, to musí být ziskové vždy, po nalezení správného nastavení)
Cass
22. 2. 2011 20:08:57
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612202
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
23. 2. 2011 11:39:04
Napsal grif 666;628436
Ahoj ,zajímá mně jaký máte názor na placený zápis ve Firmách.cz.
Platila jsem ho tři roky ve dvou velmi konkurenčních kategoriích a za minulý rok přes zápis přišlo 4500uživatelů.Umístňovala jsem se už díky nabité bonitě na prvních stránkách.
Zápisy byly za 16 000kč.Což je 3,5kč za prokliknutého uživatele.Připadne mně to docela málo návštěv za hodně peněz,PPC kampaň mně připadne efektivnější,ale spousta lidí mně říká,že je to kvalitní zpětný odkaz a být na firmách.cz na přední pozici je prestižní záležitost.No nevím
Díky za Vaše názory
Xena
Nevím, jaký máš bounce rate u návštěvníka z firem, ale 3,50 Kč mi nepřijde tak špatná cena, a myslím, že s PPC se výrazně níž nedostaneš. Pokud jseš schopná měřit konverzi, o to je to snazší rozhodování:)
Pokud se snažíš o nějakou optimalizaci, vidím zde moment získání zpětného odkazu, který má podle mého na rozdíl od většiny katalogů nějakou hodnotu. Těžko ji ale nějak přesně kvantifikovat, nevěřím ale tomu, že by vyhledávače nebraly žádný zřetel na nejlepší katalog v ČR ....
23. 2. 2011 11:39:04
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612201
Drahomír Hron
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 16:45:01
Tak najdi si v google analytiku odkud ti chodí lidé a pokud vede seznam (většinou dělá okolo 30%, čili vede) tak to smysl určitě má stejně jako PPC reklama na seznamu. Ale jak říkám záleží primárně na tom odkud ti chodí lidé.
23. 2. 2011 16:45:01
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612200
Drahomir: to je zase zacyklene, pokud na seznamu nic nema, pak muze mit prichody z daneho portalu a vyhodnoti to jako neefektivni. Tim, ez by si tam neco zaplatil mu mohou pristupvy vrust.
Martin H. - bounce rate neni vzdy negativni ukazatel. vzdy zalezi na landing page apod. nekdy je vysoky BR i ukazatelem toho, ze vse je napak velmi dobre.
Obecne - zapis v katalogu se nevyplati, pokud se vezme nejaky levny zaklad uz proto, ze v ramci systemu rizeni poradi bude nekde na x-te pozici. Ma velky ekonomicky prinos, pokud se zapis udela opravdu kvalitne a spoji se s dalsi utratou na seznamu a dostane se na dobre pozice, pak je silne efektivni vice mene napric spotrebitelskymi obory (B2C netusim)
23. 2. 2011 17:16:26
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612199
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
24. 2. 2011 09:01:44
Napsal Radek O.;628823
Martin H. - bounce rate neni vzdy negativni ukazatel. vzdy zalezi na landing page apod. nekdy je vysoky BR i ukazatelem toho, ze vse je napak velmi dobre.
Mohl bys to prosím více rozvést ? Díky.
24. 2. 2011 09:01:44
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612198
bounce rate v jednoduchem vysvetleni ukazuje podil tech, co stranku opusti, aniz prejdou na jinou stranku webu.
1. negativni pohled - navstevnik prisel na stranku co nechtel. Mohl si myslet, ze jde jinam. Je zklaman a odchazi. Bounce rate se navysuje. Proste landing page je spatna, cekal jine veci, byl oklaman apod. nebo se mu ta stranka nelibila. Proste negativni zalezitos pro navstevnika. Nepitvam dalsi duvody, jak to zmenisit apod.
2. pozitivni pohled - navstevnik hledal informaci. Napr. "co je bounce rate". Najde odkaz. Klikne na nej, precte si definici a odchazi. Je spokojen, nasel co hledal. A logicky nema duvod pokracovat na danem webu. Bounce rate vam ale vzroste. Typicky priklad wikipedie - hledate vyraz - najdete - kliknete - dostanete se na wiki - prectete - odchazite. Provozovatel by takovy prichod mel pak v bounce rate. Obdobna situce muze klidne nastavat i na shopu.
Bounce rate muze byt tedy vysoky ze dvou zakladnich pricin - navstevnik se dostal kam nechce, nebo naopak se dostal na takovou landing page, ktera mu poskytla to co hledal a nebyl logicky duvod jit dale na web. Cil splnen, odchazi spokojen.
Samozrejme u eshopu prevazuje povetsinou negativni pohled na bounce rate, coz ukazuje napr. spatne komunikovanou reklamu, spatne reseny web, spatnou nabidku apod. Pokud ovsem budete mit na webu mnoho informaci, muze se stat, ze tam budou lide chodit si je precist bez potreby klikat dale. BC za cely web bude rust, ale podil na tom bude mit sekce s inforamcemi.
Proto neni obecne dobre divat se na cisla vzdy jen negativne, ale je treba si projit co to cislo vlastne rika a pak se na nej s ohledem na okolnosti divat. Takze udelam-li reklamu na produkt XY a cilova stranka bude nejaka a bude velmi vysoky BC, tak je to asi spatne. Budu-li mit info web, kam nekdo prijde z kw napr. tlumice a ja budu mit clanek o tlumicich a z nej velky BC pak takovy BC neni primo negativni.
24. 2. 2011 09:12:08
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612197
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
25. 2. 2011 09:52:52
Díky za vysvětlení, o pozitivním pohledu mi jaksi nenapadlo uvažovat :)
25. 2. 2011 09:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612196
Napsal grif 666;628445
Ahoj Marine,e-shop s dětskými a kojeneckými potřebami.Myslím, že dát ty peníze do skliku-který už je přesně zacílený je efektivnější.
Sklik a cílenost? Nesmysl. Zlaté reklamy od Googlu, jsou 1.000x lepší.
2. 3. 2011 10:21:39
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612195
netos
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
2. 3. 2011 11:55:10
Napsal birkof;631471
Sklik a cílenost? Nesmysl. Zlaté reklamy od Googlu, jsou 1.000x lepší.
Proc? V cem je podle tebe z principu AdWords tak lepsi nez Sklik?
2. 3. 2011 11:55:10
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612194
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
2. 3. 2011 12:12:35
Napsal birkof;631471
Sklik a cílenost? Nesmysl. Zlaté reklamy od Googlu, jsou 1.000x lepší.
sklik neumí cílit jako partner při implementaci reklamy na své stránky. jinak je použitelný bez problému.
2. 3. 2011 12:12:35
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-platit-zapis-na-seznam-cz-v-kategorii-firmy-cz#reply612193
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit