Zadejte hledaný výraz...

Má smysl jezdit na bnzín / naftu / E85?

petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
29. 11. 2014 16:44:16
Zdá se, že budeme měnit rodinné auto.
Manželka jezdí občas dlouhé trasy z Prahy do Středočeského kraje a zpět (realitní makléřka), kromě toho jezdíme cca 1x týdně na nákupy. K tomu různé jízdy ad hoc.
Auto parkuje v podzemní garáži, tj. asi nepřichází v úvahu LPG a CNG.
V úvahu tedy přicházejí asi benzín, diesel a E85.
Co si z toho vybrat? Nejsme závodníci a auto nemá být sportovní, naopak chci šetřit náklady. Což možná diskvalifikuje benzín, i když spotřeba benzínových motorů u nových aut není tak vysoká jako dříve.
Teoreticky bychom si mohli pořídit další diesel, ale v tom případě by se již asi jednalo o model s DPF se všemi souvisejícími pakárnami (náklady na výměnu DPF, cyklické vypalování...). Má ještě s DPF diesel smysl z hlediska použitelnosti auta a nákladů?
E85 někteří lidé chválí, ale z principu by se mi moc nelíbily aftermarket přestavby motoru a případné další komplikace. Ale někteří lidé si E85 chválí:
Vikingský křižník po deseti letech a s ujetými 306 tkm (Saab 9-5)
29. 11. 2014 16:44:16
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072501
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 11. 2014 17:10:06
To se asi neptáš na správném fóru, ale také jsem to řešil.
Základ je, kolik najedeš ročně a jestli budeš auto kupovat nové nebo použité.
S CNG do podzemních garáží můžeš, s LPG ne. Pokud máš blízko plnící stanici CNG, tak bych neváhal. CNG je levné, do roku 2020 nesmí být zatížen daní a auto žere jak nafťák.
Ale zase je to o tom, jestli koupíš tovární motor nebo předělávku.
E85 je slepá Babišova cesta. Pokud nekoupíš přímo tovární motor co ho umí, tak nic neušetříš. Zejména teď, kdy klesá cena ropy a cenový rozdíl mezi E85 a Benzínem je jenom pár korun.
Já bych si dnes už nafťák nekoupil, ikdyž ho některé automobilky dotují. Kvůli vibracím, hluku, nákladům, lítá ztoho karcinogenní svinstvo.
29. 11. 2014 17:10:06
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072500
ScoundlerCS
verified
rating uzivatele
29. 11. 2014 17:14:22
Saaba 9-5 2,3T aero jsem mel (brejlovce) a neznam ridicsky lepsi auto. Coz mi mozna potvrdi kazdy, kdo saaba nekdy mel... Moznost E85 ma spousta Saabu v zakladu a jinak neni problem to nechat dodelat.
A jinak - nafta patri do kamen:)
29. 11. 2014 17:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072499
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
29. 11. 2014 17:45:03
v tom případě bych šel do úsporného benzínového motoru 1.2, ropa jde furt dolů a OPEC nechal stejný těžební limit 30 miliónů barelů
benzín motor má menší údržbu a poruchovost, navíc když stojím za naftovým autem je to hroznej smrad
plyn nemám rád, je mi proti srsti
29. 11. 2014 17:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072498
Malcánek Jan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2014 17:58:52
U toho CNG to není tak jednoznačné, že může do garáže. Není to zakázáno všude, ale některé garáže mají při vjezdu značku, že tam nesmí auta na CNG (párkrát už jsem to viděl a nebylo to málo garáží). Každopádně pokud CNG, tak z výroby.
Z toho kolik toho najezdíte (což asi úplně moc nebude) bych taky nafťák nebral. My teda doma jeden nafťák máme (velký roční nájezd okolo přes 50t km) a nemůžu si na to stěžovat. Každopádně při menším nájezdu se nevyplatí (vyšší náklady na servis). Jinak pokud je auto kvalitní, tak se smrad z auta neline, ani se nám auto neklepe a hluk taky není tak velký, že by obtěžoval, ale to záleží auto od auta (klepou i benzíny a hluk některé dělají taky). Pokud se ale člověk o nafťák nestará, tak se z něho line pěkně hustý a smradlavý kouř (holt i turbo je potřeba jednou za čas vyměnit).
Ty nízkoobjemové motory s turbem můžou jezdit zajímavě (známý má rapida 1.2 TSI a prý to jezdí dobře za relativně slušnou spotřebu okolo 5.5l). Samozřejmě záleží i na stylu jízdy. Ovšem opět je potřeba počítat s tím, že časem bude potřeba turbo vyměnit (řádově někdy okolo 100 - 150t km, ale je to jak kdy), což je náklad cca 50 tisíc.
Toť mé poznatky k autům.
29. 11. 2014 17:58:52
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072497
Napsal malacanek;1145315
Ty nízkoobjemové motory s turbem můžou jezdit zajímavě (známý má rapida 1.2 TSI a prý to jezdí dobře za relativně slušnou spotřebu okolo 5.5l).
dokud nejsi na dalnici. a praha - stredocesky kraj bude tipuju strakonicka takze dalnice
29. 11. 2014 18:08:11
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072496
Malcánek Jan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2014 18:09:36
Napsal Re4DeR;1145318
dokud nejsi na dalnici. a praha - stredocesky kraj bude tipuju strakonicka takze dalnice
Tak záleží, jak s tím po té dálnici poletíš... Psal, že nejsou žádní závodníci, takže i tak se dá udržet spotřeba celkem nízko.
29. 11. 2014 18:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072495
Já si koupil nafťáka 1.4TDCI a bohatě stačí. Po dálnicích nejezdím, přesto po okreskách najezdím hodně. Spotřeba 4,2 až 4,5l je myslím velmi vynikající. Je pravda, že se docela bojím zamrzání nafty v zimě, ale když si o tom člověk přečte více. Já jsem zatím spokojený.
Před tím jsem měl Seata 1.4 benzína a bral si průměrně 6,5-7l, tak že změna v ušetření za pohonné hmoty je znatelná.
Pokud člověk má garáž, tak bych šel do nafty. Pokud parkujete venku, tak asi benzín.
29. 11. 2014 18:24:43
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072494
Tkim
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
29. 11. 2014 18:33:35
Mám auto předělane na E85 a nedoporučoval bych. V úspoře to nejde moc vidět, v zimě blbě startuje. Šel bych víz. Výše do ekonomického benzínu.
29. 11. 2014 18:33:35
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072493
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2014 18:53:53
Já mám dieselovýho 1.9JTD itala s origo 85kw. Nechal jsem ho tedy uravit softwarově na 107kw a je to neskutečný. Jezdím 50% dálnice (130+), 30% okresky (stálé předjíždění) a zbytek město (rozjíždění ostře, nejsem šnek). Průměrná za 5000km na zimních gumách je podle PC 4.3l/100km. A to opakuji, že nejsem žádný louda, naopak. Ano, pokud to dám na podlahu, trochu to čoudí (ale to je tou úpravou jinak bez čoudu). Prakticky 2 roky dolévám jen olej a měním žárovky. Před tím jsem měl Mondeo MK3 1.8i s 92kw a to jsem byl louda, nevytáčel to a stejně jsem se pod 7 nedostal. Plyn má bratr ve Fábii 1.2HTP a jezdí prakticky o litr víc, než já v naftě s 90 koňema navíc. Takže já rád přehlédnu zvýšený hluk, lehkou kouřivost a budu jezdit prakticky zadarmo. Jinak názory že nafta patří do kamen, do traktorů aj. To je podle mě zaostalý a směšný názor, který bych napsal tak před 20 rokama. Je to především o údržbě a stylu jízdy.
---------- Příspěvek doplněn 29.11.2014 v 18:55 ----------
Jinak měl jsem ještě na měsíc půjčenou Feldu 1.3 s přestavbou na LPG. Průměrná spotřeba 10.5l/100km!!!! A lenivější auto jsem snad krom Jumpera 1.9d neřídil.
29. 11. 2014 18:53:53
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072492
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 11. 2014 19:32:23
Tak kouření nafťáku mají na svědomí vstřiky a ne turbo a i tak jde o opravu za desítky tisíc.
A spotřeba 4l/100km u 107kw auta znamená jenom jedno....vadný počítač. :) Je to technicky nemožné.
29. 11. 2014 19:32:23
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072491
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2014 19:49:09
Ano, PC mi přepočítává o 0.4 litru méně, než je v reálu (ověřeno od plné do prázdné). Takže necelých 5l / 100km je i tak téměř zadarmo na 107kw. 107kw předepsaných je ve skutečnosti po válcovém měření 105kw (už není nejnovější). Takže i tak jsem spokojen. A to nemluvě o tom, že když jedu opravdu jak důchodce, podle PC 3.8l / 100km (+0.4l / 100km). Jinak poč by to bylo nemožné? U tohodle motoru je svižné předjíždění i rozjezdy do 2500ot, takže nemusím tolika vytáčet a vyšší výkon oproti sérii má za následek to, že tam, kde jsem dával plnej mám nyní 3/4 :) U předjíždění na rovince vždy 6. stupeň (pokud to neni vo oči) a 350Nm je silnějších, než kdejaký 1.6 u 6000ot. Takže opravdu to možné je.
29. 11. 2014 19:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072490
Malcánek Jan
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2014 19:54:13
@Bíba: můžu se zeptat trochu OT, kolik máte s tím čipem naježděno?
@Marat: samozřejmě to můžou být vadné vstřiky, ovšem často je to i turbem (prosak oleje). Zde je člověk trochu nahraný, protože buď vymění turbo, nebo si tím prosakem může zničit celý motor (zkušenosti známého, který dělal na STK).
29. 11. 2014 19:54:13
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072489
orbital2
verified
rating uzivatele
29. 11. 2014 19:55:10
Ty nízkoobjemové motory s turbem můžou jezdit zajímavě (známý má rapida 1.2 TSI a prý to jezdí dobře za relativně slušnou spotřebu okolo 5.5l). Samozřejmě záleží i na stylu jízdy. Ovšem opět je potřeba počítat s tím, že časem bude potřeba turbo vyměnit (řádově někdy okolo 100 - 150t km, ale je to jak kdy), což je náklad cca 50 tisíc.
Toť mé poznatky k autům.
No mam Ford Ecosport 1.0 v Turbu + CNG a diplomaticky receno bych to nedoporucil ani lidozravy Pande. Zere to tak 7 m3 i s nonstop zapnutou klimatizaci, ale sere se vsechno kolem.
29. 11. 2014 19:55:10
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072488
Radek
verified
rating uzivatele
29. 11. 2014 19:56:32
Mám také 1,9 JTD ale 103kw. Spotřeba 4,8l / 100km a krása. To nejezdím vůbec pomalu, dá si i za 4,4l. Zapisoval jsem si vše a přes 5 litrů opravdu nejde. Díly trochu dražší, ale to auto a jízdní vlastnosti úžasný.
29. 11. 2014 19:56:32
https://webtrh.cz/diskuse/ma-smysl-jezdit-na-bnzin-naftu-e85/#reply1072487
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit