Zadejte hledaný výraz...

Má obchod povinnost pro svoz reklamovaného zboží od zákazníka?

Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 13:55:09
Napsal motoshop;1312707
Zdravím,zajímalo by mě ,jestli neexistuje nějaká klička v zákoně,která by prodejci nařizovala vyzvednutí reklamovaného zboží přímo u něj doma.Právě že zákazník na mě podal žalobu,že jelikož je reklamovaná věc objemná a on nemá možnost nám jí doručit na prodejnu,tak požadoval po nás jako po prodejci vyzvednutí v místě jeho bydliště.Na což jsme vzhledem k jeho arogantnímu přístupu nepřistoupily a nyní na férovku přišla žaloba od soudu.Jinak já mám za to ,že jsme postupovali dle platneho občanského zákoníku.Vyzvali jsme protistranu ,aby nám dopravila zboží na prodejnu a v případě že bude uznána reklamace ,tak mu uhradíme náklady spojené s dodáním zboží.
Dobrý deň,
povinnosť aby ste vykonal ,,zvoz" reklamácie od zákazníka podľa zákona neexistuje. Avšak pozor ne jednú vec.: V prípade ak by si zákazník uplatnil reklamáciu bez toho aby doniesol tovar, ktorý reklamuje, reklamáciu prijať musíte!.
10. 8. 2016 13:55:09
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213781
A zacina bezet cas na vyrizeni reklamace, kdyz nemam zbozi?
10. 8. 2016 15:59:37
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213780
Napsal Anton Čech;1316241
Dobrý deň,
povinnosť aby ste vykonal ,,zvoz" reklamácie od zákazníka podľa zákona neexistuje. Avšak pozor ne jednú vec.: V prípade ak by si zákazník uplatnil reklamáciu bez toho aby doniesol tovar, ktorý reklamuje, reklamáciu prijať musíte!.
Reklamace nabývá platnosti až po doručení, nebo vyzvednutí výrobku firmou a UZNÁNÍ reklamace :-) To co píšeš, nedává absolutně smysl :-)
---------- Příspěvek doplněn 10.08.2016 v 16:51 ----------
Napsal Radek O.;1316276
A zacina bezet cas na vyrizeni reklamace, kdyz nemam zbozi?
To zní jako blbost ne? :-) Ten čas by měl začít běžet od uznání reklamace podle mě :-)
10. 8. 2016 16:36:06
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213779
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 18:19:30
Napsal Tomáš Maňhal;1316289
Reklamace nabývá platnosti až po doručení, nebo vyzvednutí výrobku firmou a UZNÁNÍ reklamace :-) To co píšeš, nedává absolutně smysl :-)
---------- Příspěvek doplněn 10.08.2016 v 16:51 ----------
To zní jako blbost ne? :-) Ten čas by měl začít běžet od uznání reklamace podle mě :-)
takže pokud reklamuji kamion cihel a obchodník si je neodveze, tam mám smůlu? To je nějaká blbost, ne?
10. 8. 2016 18:19:30
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213778
Napsal cargopro;1316329
takže pokud reklamuji kamion cihel a obchodník si je neodveze, tam mám smůlu? To je nějaká blbost, ne?
Nemá povinnost...ale to neznamená, že to neudělá. A tohle jsou vyjímky, u objemných zakázek, které si v podmínkách ošéfuje prodejce. Třeba na vlastní náklady přijede a závadu zkontroluje a případně schválí. Vždycky je to na tom prodejci, ale v žádném případě mu zákon nepřikazuje zboží vyzvedávat.
10. 8. 2016 19:15:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213777
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 19:33:29
Dobrý deň aby som to trošku zosumarizoval.
1. predávajúci nemá povinnosť vykonať zvoz reklamovaného tovaru od zákazníka
2. reklamácia začína /teda lehota na vybavenie reklamácie/ začína plynúť momentom, kedy si spotrebiteľ u predávajúceho reklamáciu uplatní. Teda preukáže sa dokladom o kúpe tovaru, a oznámi že tovar má určité vady.
3. predávajúci musí reklamáciu prijať aj v prípade ak spotrebiteľ má len doklad o kúpe ale nemá pri sebe tovar.
- príklad prídem do obchodu s účtenkou od topánok, predávajúcemu poviem, že chcem reklamovať odlepujúcu sa podrážku na topánke. Topánky pri sebe nemám, ale mám doklad o kúpe, predávajúci je povinný reklamáciu prijať teda mi vydať protokol, alebo obdobný doklad o prijatí reklamácie, a následne je povinný mi oznámiť prerušenie reklamačného konania až do dňa doručenia reklamovaného tovaru, nakoľko je potrebné reklamovanú vadu posúdiť.
A nie to nie je výmysel, to je reálny príklad, ktorý som zažil v praxi, klientovi som voči tomuto robil odvolanie, s ktorým som neuspel ani na odvolacom orgáne.
Citujem z rozhodnutia: ,,K případnému argumentu společnosti, že nelze reklamovat výrobek bez jeho současného předání predávajícímu, správní orgán uvádi, že nelze a priori vyloučit, aby spotřebitel nejprve u prodávajícího reklamaci uplatnil a samotný výrobek prodávajícímu doručil následovně".
Za toto porušenie ČOI udelila pokutu 4000 KČ.
10. 8. 2016 19:33:29
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213776
a jak ma obchodnik rozhodnout o reklamaci, kdyz nema produkt k dispozici, aby jej posoudil?
10. 8. 2016 19:43:34
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213775
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:05:42
Napsal Radek O.;1316353
a jak ma obchodnik rozhodnout o reklamaci, kdyz nema produkt k dispozici, aby jej posoudil?
Presne týmto som argumentoval, v odvolaní voči rozhodnutiu. Podľa ČOI by mal byť postup nasledovný obchodník, musí oznámiť spotrebiteľovi prerušenie reklamačného konania a to z dôvodu, že na rohozdnutie o reklamácii je potrebné urobiť posudok a to až do doby, kým mu spotrebiteľ výrobok neprinesie. Čiže v praxi je možné, že spotrebiteľ uplatní reklamáciu, tovar neprinesie. Vy ako obchodník reklamáciu prijať musíte, a zároveň upovedomíte spotrebiteľa, že reklamačné konanie prerušujete až do momentu, kedy prinesie tovar na posúdenie.
Tiež som sa chytal za hlavu... Ako sa vraví, keď sú psa biť palica sa vždycky nájde. Obchodná inšpekcia a inšpekcie práce toto vedia dohnať do krajnosti. A to už vôbec nehovorím o prípadoch kedy na Slovensku SOI urobila kontrolu v troch úplne identických veciach, pričom jedna kontrola skončila bez nájdenia akýchkoľvek nedostatkov, druhá si vyžiadala doplenie dokumentov a tretia zakázala predaj tovaru. Je to na hlavu a keby som to nezažil v praxi neveril by som.
10. 8. 2016 20:05:42
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213774
Ono to ale dává smysl :)
1. Obchodník musí přijmout reklamaci i bez produktu (vystavit reklamační formulář)
2. Obchodník může přerušit reklamaci, pokud spotřebitel nespolupracuje/nedodá výrobek k posouzení
3. Jakmile dodá produkt, začíná běžet lhůta 30 dnů
10. 8. 2016 20:11:55
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213773
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:22:02
Napsal Radek O.;1316359
Ono to ale dává smysl :)
1. Obchodník musí přijmout reklamaci i bez produktu (vystavit reklamační formulář)
2. Obchodník může přerušit reklamaci, pokud spotřebitel nespolupracuje/nedodá výrobek k posouzení
3. Jakmile dodá produkt, začíná běžet lhůta 30 dnů
pak je tady ještě případ, kdy si zákazník sjednal vlastní dopravu (objemné zboží), pak má s případnou reklamací zákazník větší problém, dá se říci, že prodejce je téměř z obliga.
10. 8. 2016 20:22:02
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213772
Napsal cargopro;1316362
pak je tady ještě případ, kdy si zákazník sjednal vlastní dopravu (objemné zboží), pak má s případnou reklamací zákazník větší problém, dá se říci, že prodejce je téměř z obliga.
Jenže pak má zákazník právo se plně zahojit na obchodníkovi. Požadovat veškeré náklady s tím spojené.
10. 8. 2016 20:26:28
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213771
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:32:39
Napsal Tomáš Maňhal;1316364
Jenže pak má zákazník právo se plně zahojit na obchodníkovi. Požadovat veškeré náklady s tím spojené.
kdepak, má problém prokázat, že dostal něco jiného než si objednal, vyjma toho, že by se jednalo o zboží, kde se závada projevila po čase. To že si sjednal dopravu ze skladu dodavatele je stejné jakoby si ho sám přebral.
10. 8. 2016 20:32:39
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213770
Napsal cargopro;1316365
kdepak, má problém prokázat, že dostal něco jiného než si objednal, vyjma toho, že by se jednalo o zboží, kde se závada projevila po čase. To že si sjednal dopravu ze skladu dodavatele je stejné jakoby si ho sám přebral.
To je diskutabilní. Pochybuju, že si zboží zákazník na skladu obchodníka i sám zabalil, aby měl jistotu, že dostal správné zboží. Pokud to na tom skladu vyzvedne už zabalené k přepravě, tak ten, kdo musí dokázat shodný obsah s objednávkou, je obchodník, a ne zákazník.
10. 8. 2016 20:41:41
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213769
cargopro
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:47:22
právě, že u toho objemného zboží se ostřílení obchodníci snaží zákazníka natlačit do vlastní dopravy, i když ten dopravce vlastně jezdí pro ně, je to taková pojistka proti kvelurantům, nemusí řešit problémy viz. toto vlákno.
10. 8. 2016 20:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213768
Anton Cech
verified
rating uzivatele
10. 8. 2016 20:58:34
Napsal Radek O.;1316359
Ono to ale dává smysl :)
1. Obchodník musí přijmout reklamaci i bez produktu (vystavit reklamační formulář)
2. Obchodník může přerušit reklamaci, pokud spotřebitel nespolupracuje/nedodá výrobek k posouzení
3. Jakmile dodá produkt, začíná běžet lhůta 30 dnů
Ja viem, ale ruku na srdce z 20 obchodov sa 19 nachytá :)
10. 8. 2016 20:58:34
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika/strana/2#reply1213767
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit