Zadejte hledaný výraz...

Má obchod povinnost pro svoz reklamovaného zboží od zákazníka?

Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 7. 2016 18:06:01
Zdravím,zajímalo by mě ,jestli neexistuje nějaká klička v zákoně,která by prodejci nařizovala vyzvednutí reklamovaného zboží přímo u něj doma.Právě že zákazník na mě podal žalobu,že jelikož je reklamovaná věc objemná a on nemá možnost nám jí doručit na prodejnu,tak požadoval po nás jako po prodejci vyzvednutí v místě jeho bydliště.Na což jsme vzhledem k jeho arogantnímu přístupu nepřistoupily a nyní na férovku přišla žaloba od soudu.Jinak já mám za to ,že jsme postupovali dle platneho občanského zákoníku.Vyzvali jsme protistranu ,aby nám dopravila zboží na prodejnu a v případě že bude uznána reklamace ,tak mu uhradíme náklady spojené s dodáním zboží.
26. 7. 2016 18:06:01
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213796
Na to kolik zapeklitych pripadu resite byste si uz toho pravnika meli zajistit a vse s nim konzultovat. Kazdopadne pokud takova povinnost je, pak je mi neznama, nevim o tom, ze by musel prodejce zajistovat svoz k reklamaci. Nedava to ani smysl, protoze pak by hradil naklady uz predem, aniz je znamo zda vec ma ci nema vadu jako takovou. Nicmene kdyz dal zalobu, asi vi proc..
ta povinnost je jen za urcite konstalace pri odstoupeni od smlouvy.
26. 7. 2016 18:20:08
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213795
Napsal motoshop;1312707
Zdravím,zajímalo by mě ,jestli neexistuje nějaká klička v zákoně,která by prodejci nařizovala vyzvednutí reklamovaného zboží přímo u něj doma.Právě že zákazník na mě podal žalobu,že jelikož je reklamovaná věc objemná a on nemá možnost nám jí doručit na prodejnu,tak požadoval po nás jako po prodejci vyzvednutí v místě jeho bydliště.Na což jsme vzhledem k jeho arogantnímu přístupu nepřistoupily a nyní na férovku přišla žaloba od soudu.Jinak já mám za to ,že jsme postupovali dle platneho občanského zákoníku.Vyzvali jsme protistranu ,aby nám dopravila zboží na prodejnu a v případě že bude uznána reklamace ,tak mu uhradíme náklady spojené s dodáním zboží.
Ne, není. Zákazník má právo na náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace. Takže telefonáty, dopravné, cestovné atd...
Nemá tedy právo si podle mě vyžadovat vyzvednutí zboží před domem, ale prostě na své náklady zboží odešle a pak si je od Vás nechá proplatit.
26. 7. 2016 18:23:13
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213794
Tomáš
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
26. 7. 2016 18:25:50
dTest: Reklamujete-li objemný výrobek, dopravu musí uhradit prodejce - Měšec.cz
dTest: dTest: Jak na reklamace objemných výrobků? - Nezávislé testy, víc než…
Ale prakticky 100% odpověď není. I když kdybychom slovíčkařili, není to tvá povinnosti obstarat dopravu, jen jí při kladné reklamaci proplatit, což možná může vyjít dráž.
26. 7. 2016 18:25:50
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213793
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 7. 2016 19:48:19
Že vám to za to stojí ... je jasné, že u takového zboží, i když zákazník dopravu sežene, tak to bude stát nejméně 2x tolik, protože nemá žádné smlouvy s dopravci. A pak se bude dožadovat proplacení. Vy řeknete, že na to nemá právo a než se domluvíte, bude to pro vás znamenat další hromadu času=peněz ... proč si takto komplikujete život a neposíláte tam automaticky svého přepravce?
26. 7. 2016 19:48:19
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213792
cargopro
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 20:21:52
Napsal beraniste;1312735
Že vám to za to stojí ... je jasné, že u takového zboží, i když zákazník dopravu sežene, tak to bude stát nejméně 2x tolik, protože nemá žádné smlouvy s dopravci. A pak se bude dožadovat proplacení. Vy řeknete, že na to nemá právo a než se domluvíte, bude to pro vás znamenat další hromadu času=peněz ... proč si takto komplikujete život a neposíláte tam automaticky svého přepravce?
asi proto, že zákazník tu je pro ně, a ne oni pro zákazníka:)
26. 7. 2016 20:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213791
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
26. 7. 2016 21:47:36
Napsal beraniste;1312735
Že vám to za to stojí ... je jasné, že u takového zboží, i když zákazník dopravu sežene, tak to bude stát nejméně 2x tolik, protože nemá žádné smlouvy s dopravci. A pak se bude dožadovat proplacení. Vy řeknete, že na to nemá právo a než se domluvíte, bude to pro vás znamenat další hromadu času=peněz ... proč si takto komplikujete život a neposíláte tam automaticky svého přepravce?
Co když reklamaci prodejce neuzná? Zákazník mu proplatí náklady na jeho přepravu?
Jak psal někdo výše - to by znamenalo že prodejce měl s přepravou náklad aniž by uznal reklamaci...
26. 7. 2016 21:47:36
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213790
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 7. 2016 21:52:30
Další zbytečnost - neuznání reklamace. To ten eshop sakra nevydělává dost na to, aby mohla být automaticky uznána? Tak to je smutné.
26. 7. 2016 21:52:30
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213789
THEDESIGN
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
26. 7. 2016 22:35:54
Napsal beraniste;1312760
Další zbytečnost - neuznání reklamace. To ten eshop sakra nevydělává dost na to, aby mohla být automaticky uznána? Tak to je smutné.
Já sice nemám žádný eshop, ale tohle mi příjde jako blbost. Navíc když nevíme o co přesně jde...to by pak mohl někdo rok používat telku a pak napsat, že nefunguje (protože by prostě chtěl novou) a eshop by reklamaci AUTOMATICKY uznal a ideálně ještě televizi vyzvedl? No tak pokud by na to měl peníze, asi by o ně brzo přišel...
26. 7. 2016 22:35:54
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213788
Václav Urban
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 22:42:41
Kdo ručí za poškození zásilky při svozu od zákazníka?
Reklamuji lednici, kde nemrazí mrazák. Pošlu tam tedy po domluvě se zákazníkem, aby neměl starost, svého dopravce pro svoz. Zákazníka poučím, jak má lednici zabalit. Zákazník jistě nemá originál obal na lednici, nějak to splácá, co doma najde. Přijede přepravce a převezme lednici do přepravy ve stavu, v jakém je zabalena. Při přepravě dojde k poškození. Dopravce doveze odřenou lednici a dírou ve dveřích a bude tvrdit, že to takto naložil. Po dotazu na zákazníka, jak to zabalil a zda má fotodokumentaci řekne, že ho to nějak nezajímá. Vy jste si poslali auto a já jim to dal. Dopravce reklamaci neuzná.
Takže, jak postupovat, když chceš zákazníkovy pomoci a nechceš, aby musel hledat přepravce, kterým to pošle a nevznikaly ti další náklady?
26. 7. 2016 22:42:41
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213787
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
26. 7. 2016 23:35:52
V podmínkách přepravců je, že řidič nepřijme špatně zabalenou zásilku ... praxe s reklamacemi je ovšem jiná :-)
26. 7. 2016 23:35:52
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213786
ove
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 23:40:59
Napsal Václav Urban;1312765
Kdo ručí za poškození zásilky při svozu od zákazníka?
Ten, kdo zodpovídá za vadu výrobku. U velkých značek to často na sebe bere výrobce, jinak prodejce. Proč by měl zákazník nést jakékoliv riziko? Podívej se na to z pohledu zákazníka, jaká to musí být stresující představa, že bude až 30 dní bez lednice než se uráčíš mu uznat nebo neuznat reklamaci a pak se ještě budeš hádat o poštovné.
Proč proboha posílat lednici k posouzení reklamace, když to stojí skoro stejně jako hodina práce lokálního servisáka přímo u zákazníka? Buď to opraví, nebo mu rovnou pošleš novou s odvozem staré.
Napsal thedesign;1312763
Já sice nemám žádný eshop, ale tohle mi příjde jako blbost. Navíc když nevíme o co přesně jde...to by pak mohl někdo rok používat telku a pak napsat, že nefunguje (protože by prostě chtěl novou) a eshop by reklamaci AUTOMATICKY uznal a ideálně ještě televizi vyzvedl? No tak pokud by na to měl peníze, asi by o ně brzo přišel...
Samozřejmě jen opodstatněné reklamace (nikoliv nutně oprávněné).
26. 7. 2016 23:40:59
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213785
Václav Urban
verified
rating uzivatele
26. 7. 2016 23:58:10
Napsal ove;1312772
Proč proboha posílat lednici k posouzení reklamace, když to stojí skoro stejně jako hodina práce lokálního servisáka přímo u zákazníka? Buď to opraví, nebo mu rovnou pošleš novou s odvozem staré.
Máš pravdu, dával jsem příklad, s elektrem je to trochu jinak. Takže, jak to je u jiných komodit?
26. 7. 2016 23:58:10
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213784
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
27. 7. 2016 07:46:42
Napsal FunTomas;1312717
dTest: Reklamujete-li objemný výrobek, dopravu musí uhradit prodejce - Měšec.cz
dTest: dTest: Jak na reklamace objemných výrobků? - Nezávislé testy, víc než…
Ale prakticky 100% odpověď není. I když kdybychom slovíčkařili, není to tvá povinnosti obstarat dopravu, jen jí při kladné reklamaci proplatit, což možná může vyjít dráž.
Tady je důležité to "zabudované" a "nainstalované", což mění prakticky celou podstatu příspěvku.
Btw. Dtest Vám sdělí, že cokoliv je vždy na 200% pro zákazníka. Když se jich zeptáte, tak Vám sdělí, že prodejce by Vám měl proplatit i čas strávený nákupem např. v internetovém obchodu. Ostatně Dtest by si měl sám zamést před vlastním prahem s jejich podivnými srovnávacími testy ...
Beraniste: Napíšou ti 5 důvodů, proč je to blbost a ty odepíšeš co je to za eshop, když není schopný jen tak někomu dát peníze bezdůvodně. Tady rozum zůstává stát.
Věřím, že pokud prodáváš propisky, tak je ti to jedno ale při určitých množství je to nereálné. Nejsme nějaký extra velký internetový obchod, ale zákazníci to zkoušejí dennoděnně (těď se bavím o extrémech, ne o klasických reklamacích). V součtu se pak jedná o velké částky (použité zboží se velmi obtížně prodává i pod cenou).
K dotazu: ne, zákazník nemá právo požadovat vyzvednutí zásilky u něj doma (bavím se o klasických přípradech eshopu, nikoliv o speciálně sjednách podmínkách či zboží).
Obecně nechápu co je to na webtrhu za hloupě rozšířený názor přistoupit na reklamaci ve 100% případů (věřím že 3/4 těch diskutujících buďto vůbec neprodává nebo má eshop s přepodejem bez reálných prodejů - sami musíte uznat že takových lidí co se jen tak flákají na netu a brečí, že nemají výdělek je tu čím dál tím více). Ano, snažit se vyjít vždy maximálně vstříc, pokud však nění reklamace oprávněná a jedná se o někoho kdo to zkouší a ještě je vulgární, tak na rovinu zamítnout. Jestli se bojíte, že o takového zákazníka příjdete, tak se není čeho bát. Takový člověk Vás přijde na více pěněz, než Vám vydělá (pokud mu to vyjde, tak to totiž bude zkoušet znovu a znovu). Zajímavé je, že zákazníci s daleko většími objendávkami (případně dražším zboží) chápou, že může dojít k chybě, zatímco ti co šetří nejvíce, jsou také obvykle nejvíce arogantní.
27. 7. 2016 07:46:42
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213783
Jaroslav-Kral.cz
verified
rating uzivatele
28. 7. 2016 23:01:16
Pokud nebyl spotřebitel o způsobu uplatnění práva z vadného plnění řádně poučen, jde to k tíži prodávajícího. Vyvozovat závěry je bez znalosti obsahu žaloby těžké, ale dokážu si reálně představit pár právních konstrukcí, které povedou k tomu, že to e-shop projede.
Já díky bohu nakupuju v solidních e-shopech, které jsou často ochotné zaslat náhradní věc (byť třeba rozbalenou a jiného výrobce, která se jim vrátila do 14 dnů) a kurýr si obratem odveze vadnou. Případně napřímo napíší, ať to pošlu a obratem pošlou na účet cenu poštovného jako uznané náklady reklamace, neboť i kdyby té reklamaci nebylo vyhověno, tak zákazník je pán a chtějí aby se vrátil.
28. 7. 2016 23:01:16
https://webtrh.cz/diskuse/ma-obchod-povinnost-pro-svoz-reklamovaneho-zbozi-od-zakaznika#reply1213782
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit