Zadejte hledaný výraz...

Má cenu nasadzovať Heureka Košík – Áno či nie?

BiddingTools
verified
rating uzivatele
13. 9. 2016 11:36:23
Napsal Radek O.;1323906
Ok, smyslem testu bylo zjistit, zda po aktivaci kosiku budou lide vice chodit do eshopu, to jaky ma heureka kosik dopad neresime.
Pokud se mi zobrazi tlacitko "koupit" a budu tam jednim z mala tech, co ho maji, proc lide vice klikaji na muj eshop a nepresunou ty kliky na tlacitko koupit? Mate proto nejake vysvetleni?
Jako provozovatele eshopu mne opravdu zajimaji zakaznici, ne kliky jako takove. Zaroven nevidim souvislost mezi zvysenim konverzniho pomeru a tim, ze mi prijde z heureky vice zakazniku. TO, ze bude vice konverzi bych pri vetsi navstevnosti chapal, ale proc by se mel zvysit konverzni pomer jako takovy?
To, ze se zvysi ten pocet kliku jeste i beru, tlacitko "koupit" je docela agresivni a pro lidi zavazujici, takze to muzou prenest jinam a vice tlacitek muze znamenat, vetsi pozornost. Nicmene porad mi nejde ruku v ruce to, ze by se mel zvysit konverzni pomer a to jeste tak, aby to bylo statisticky zajimave. O to vice u projektu, ktere jsou uz odladene a nejsou v zacatku kdy se daji veci zlepsovat milovymi kroky.
Radku,
ke zvážení implementace Heureka Košíku a umožnění Heureky zapojit se do koncového prodeje jste tu vy, respektive jiní majitelé e-shopů. Souhlasíme, že je třeba zvážit možnou ztrátu zákazníků, kteří už se podruhé nevrátí - to dost záleží na velikosti shopu, brandu, kategorii zboží..
Ke zvýšení konverzního poměru v case study - z Heurékovských dat nám po očištění u výběrového souboru 100 shopů vyšel statistický významný nárůst konverzního poměru. Jak sám říkate, samozřejmě výpočet není a nemůže být 100 % přesný, protože se jedná o zobecnění a nebere v potaz všechna kritéria a vlastností e-shopů, kterých je nespočetně...
13. 9. 2016 11:36:23
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222051
Ten konverzni pomer se vam tedy zvysil komplexne u eshopu nebo u zdroje Heureky? A mohu se zeptat o jaky statisticky vyznamny narust se jednalo? Protoze by mne opravdu zajimalo to kouzlo zobrazeni tlacitka "koupit" na heurece a narustu konverzniho pomeru.
Ja vam v tom proste neverim no.
13. 9. 2016 11:42:17
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222050
BiddingTools
verified
rating uzivatele
14. 9. 2016 10:06:05
Napsal Radek O.;1324140
Ten konverzni pomer se vam tedy zvysil komplexne u eshopu nebo u zdroje Heureky? A mohu se zeptat o jaky statisticky vyznamny narust se jednalo? Protoze by mne opravdu zajimalo to kouzlo zobrazeni tlacitka "koupit" na heurece a narustu konverzniho pomeru.
Ja vam v tom proste neverim no.
Radku,
jen z Heureky, kde je možné Heureka Košík zapojit. K doplnění - zaznamenali jsme nárůst konv. poměru u shopů komplexně ze všech zdrojů. Informaci jsme však neprezentovali, protože poměr pravděpodobně ovlivnily další faktory.
Konverzní poměr narostl měřeným shopům v jednotkách procent a můžeme to potvrdit s 95 % jistotou. Může se zdát, že je to nárůst poměrně nízký, ale jelikož jsme výzkum prováděli z velkého množství dat (více než milion vstupů), mají naše zjištění větší váhu než například nárůst v desítkách procent u malého vzorku, který by zároveň nebyl statisticky významný.
Kouzlem CTA tlačítka "Koupit" může být fakt, že je Heureka Košík doprovázen garancí nákupu. Člověk srovná nabídky dvou shopů seřazených pod sebou, z nichž jeden Košík má, druhý nemá. E-shop s Heureka Košíkem lépe přitáhne jeho pozornost a pomyslí si, že pokud je Heureka ochotná ručit za nákup, musí to být shop kvalitní a lépe zajetý. Proto se proklikne na web aby web omrkl a nakoupí přímo tam, aniž by měl lepší představu, jak garance a mechanismy Heureky fungují.
Stojíme si za tím a myslíme, že má na uživatele Heureka Košík dosti velký psychologický vliv.
14. 9. 2016 10:06:05
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222049
Ja tam vidim toto...
Spustili jste kosik na heurece
1. Stoupl konverzni pomer celeho obchodu
2. Stoupl konverzni pomer z heureky
- proc kdyz pisete, ze konverzni pomer ovlivnily pravdepodobne jine faktury, ze to zpusobil kosik na heurece. I to zlepseni heureky mohlo byt tahnuto jinymi faktury ne?
Dale pisete, ze se konverzni pomer zlepsil v jednotkach procent.
Takze pokud mel eshop konverzni pomer treba 3 % tak se bavime o narustu z 3 na 3,03 % pri narustu konverzniho pomeru o 1 %. Bavime se o narustu v setinach a to je relevantni zaver? Neznam eshop, ktery ma konstatni konverzni pomer, ale konverzni pomer eshopum bezne lita nahoru-dolu v jednotkach/desitkach procent.
Proste ja tomu zaveru neverim, protoze videt jsou jen nejake vystupy ze studie, ale co je za tim a jak se na to divalo uz tezko posoudit.
14. 9. 2016 10:18:41
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222048
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 9. 2016 10:28:32
Na konverzní poměr eshopu se úplně vykašlete. Bez dalšího kontextu je to jen zavádějící údaj, který o ničem nevypovídá. V tomhle případě zvýšení konverzního poměru eshopu může znamenat i zhoršení.
14. 9. 2016 10:28:32
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222047
Souki: tak samotny konverzni pomer je nic nerikajici cislo. Nicmene v diskuzi se mluvi o zvyseni navstevnosti a konverzniho pomeru, to uz uzkazuje pomerne dost.
14. 9. 2016 10:41:29
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222046
BiddingTools
verified
rating uzivatele
14. 9. 2016 11:17:48
Ano, statistický výsledek je "nic neříkající" číslo, dokud ho neinterpretujete a nenapasujete nad velký rámec věcí. Aplikujte to i na náš výzkum, který byl zaměřen na zkoumání vlivu atributů nabídky na návstěvnost z Heureky, což bylo hlavním předmětem a smyslem zkoumání.
Ptal jste se odkud jsme konv. pom. Heureka Košíku naměřili, zda z Heureky nebo ze všech srovnávačů - to už ukazuje poměrně dost.
Doporučujeme provést stejnou studii na stejném vzorku za jinak neměnných okolností a ověřit si to sám. Chápete, že byste musel použít stejné vyhodnocovací algoritmy a stejnou metodiku, tudíž můžete zpochybnit a rozrýpat jakýkoliv výzkum.
Každopádně díky za komentáře a zájem vyjádřit se k tématu.
14. 9. 2016 11:17:48
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222045
Prominte, ale vy jste zde prinesl nejakou vasi studii, kde vydavate nejake zavery. Protoze se mi ty zavery nezdaly, tak jsem chtel zjistit podrobnosti a cim vice je zjistuji, tim vice se ukazuje, ze vehlas prinosu heureka kosiku zase nemusi byt az tak velky (nerikam, ze neni, ale zatim to z toho co pisete nevyplyva)
Nejdrive pisete o prokazatelnem navyseni konverzniho pomeru. Pak pisete, ze to jsou jednotky procent a uprimne to je tak nepodstatny a nic nedokazujici narust, ze z toho delat zavery je opravdu divne. A jsem si naprosto jisty, ze tem vasim 100 eshopum ten konverzni pomer kolisa v daleko vetsich mezich, nez jednotkach procent a to jak denne, tak tydne, mesicne apod. Navic jeste pridate info, ze vlastne konverzni pomer stoupl u vsech zdroju, ale ty jine zdroje ignorujete, protoze na jine zdroje maji dle vas vliv jine faktury, ale na heureku kosik jine faktory vliv zrejme nemaji a vliv ma jen heureka kosik.
Navic primo ve studii na vasem blogu pisete jako prinos u heureky kosik "zvyseni konverzniho pomeru vaseho e-shopu" zde pisete, ze jen u zdroje heureka.
Ja zde, na rozdil od vas, tedy se zadnym zaverem neprisel, nemam duvod cokoli vyhodnocovat a overovat a testovat, abych to srovnal s vasimi vysledky. Naopak bych cekal od vas naprosto neprustrelne vysledky, kdyz s nimi jdete ven. Ale opravdu mam pocit, ze jste vyrobili vysledek, aby byl. Nerekli k A i B apod. Mozna to cele i funguje jak rikate, ale nejste schopni to "obhajit" coz bych u agentury, delajic studii ocekaval. A pak to pusobi dost nejiste a neduveryhodne.
14. 9. 2016 11:30:31
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222044
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
14. 9. 2016 11:50:02
Napsal BiddingTools;1324434
Ano, statistický výsledek je "nic neříkající" číslo, dokud ho neinterpretujete a nenapasujete nad velký rámec věcí...
A to je prave problem. Vsetci tu principialne spochybnujeme vysledky vasej "studie", pretoze nezodpovedaju nasim skusenostiam. Snazime sa dopatrat METODIKY studie, ktora je, pri akychkolvek statistickych analyzach NAJPODSTATNEJSIA. Nie nadarmo sa hovori, ze "statistika je ako stetka - ide s tym, kto da viac", t.j. ak mam urcity objem dat, dokazem z neho "INTERPRETOVAT a NAPASOVAT" AKYKOLVEK vysledok, aky mi vyhovuje, alebo aky klient pozaduje. Preto sa nam javi vasa "studia" ako nanajvys pochybna.
Verim, ze si rozumieme.
14. 9. 2016 11:50:02
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222043
BiddingTools
verified
rating uzivatele
14. 9. 2016 11:58:51
Napsal Radek O.;1324441
Prominte, ale vy jste zde prinesl nejakou vasi studii, kde vydavate nejake zavery. Protoze se mi ty zavery nezdaly, tak jsem chtel zjistit podrobnosti a cim vice je zjistuji, tim vice se ukazuje, ze vehlas prinosu heureka kosiku zase nemusi byt az tak velky (nerikam, ze neni, ale zatim to z toho co pisete nevyplyva)
Nejdrive pisete o prokazatelnem navyseni konverzniho pomeru. Pak pisete, ze to jsou jednotky procent a uprimne to je tak nepodstatny a nic nedokazujici narust, ze z toho delat zavery je opravdu divne. A jsem si naprosto jisty, ze tem vasim 100 eshopum ten konverzni pomer kolisa v daleko vetsich mezich, nez jednotkach procent a to jak denne, tak tydne, mesicne apod. Navic jeste pridate info, ze vlastne konverzni pomer stoupl u vsech zdroju, ale ty jine zdroje ignorujete, protoze na jine zdroje maji dle vas vliv jine faktury, ale na heureku kosik jine faktory vliv zrejme nemaji a vliv ma jen heureka kosik.
Navic primo ve studii na vasem blogu pisete jako prinos u heureky kosik "zvyseni konverzniho pomeru vaseho e-shopu" zde pisete, ze jen u zdroje heureka.
Ja zde, na rozdil od vas, tedy se zadnym zaverem neprisel, nemam duvod cokoli vyhodnocovat a overovat a testovat, abych to srovnal s vasimi vysledky. Naopak bych cekal od vas naprosto neprustrelne vysledky, kdyz s nimi jdete ven. Ale opravdu mam pocit, ze jste vyrobili vysledek, aby byl. Nerekli k A i B apod. Mozna to cele i funguje jak rikate, ale nejste schopni to "obhajit" coz bych u agentury, delajic studii ocekaval. A pak to pusobi dost nejiste a neduveryhodne.
Radku,
pokud si nedokážeme obhájit naši studii, tak je to na pytel. Takže zkusíme ještě jednou, snad lépe.
Přínos Košíku je především ve zvýšené návštěvnosti, což bylo hlavní téma case study. Zvýšený počet objednávek z Heureky je nezpochybnitelný benefit a co se týče zvýšení konverzního poměru, tam prokazatelný nárůst je, ačkoliv ne obrovský. Samozřejmě máte pravdu, že kolísá u všech shopů. Někomu třeba konverzní poměr poklesl, ale PRŮMĚRNĚ jde o nárůst o jednotky procent, v porovnání před Košíkem a po Košíku. 
Když máte deset kanálů a ceteris paribus zvednete přínos jednoho, tak je logické, že to má vliv na celek. Jinak o procento se samozřejmě nejednalo, ale u 100 shopů po měřené období došlo prokazatelně k zvýšení konverzního poměru z kanálu Heureka, čímž samozřejmě došlo ke zvýšení konverzního poměru ze všech kanálů.. Pokud Vám díky Košíku přijde mnohem více lidí, tak i pár desetinek nárůstu konverzního poměru přinese mnohem větší obrat. Navíc získat např. 0,2 % "bezpracně" je super výsledek.
14. 9. 2016 11:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222042
Takze jste to testovali tak, ze jste spustili kosik a divali se na data pred spustenim a po spusteni a toto vyhodnotili? On AB test to asi nebyl ze? Pripadne opakovane vypnuti/zapnuti apod?
Schvalne necham vypnout kosik u nas, co to udela. Nemame sice 100 eshopu, ale tech kliku za 4 mesice zase "vyrazne mene" mit nebudeme. Jen nevim jak to vyhodnotit, kdyz nam konverzni pomer kolisa takto 6,29-6,13-6,06-5,47-5,96-5,95-5,75-5,57-5,74-5,98 (za tydny po sobe jdouci je rozil 15%). Takze mam obavu, ze v tomto najit zlepseni o jedno procento, tedy o 0,05 % je zhola nemozne a to si myslim, ze bude i u jinych eshopu velmi podobne. A to jsme nedelali nic s kosikem.
A pri predstave, ze v tydnu kdy to skocilo na 5,98 z 5,74 bychom kosik pustili, tak netusim jak bychom toto dokazali vycislit. Kolik z toho udelal kosik a kolik jine vlivy. A proste ty jine vylivy tam jsou a uplatnit ceteris paribus proste neni realne. Uz jen zmena pocasi ma vliv na lidi a jejich chovani. Terminy vyplat a cokoli.
Nicmene mam za to, ze se neshodneme a preci jen priznam, ze mi chybi data a informace, jak jste to cele staveli a vyhodnocovali. Ale mam na to svuj nazor.
14. 9. 2016 12:12:18
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222041
BiddingTools
verified
rating uzivatele
14. 9. 2016 13:55:58
Napsal Radek O.;1324458
Takze jste to testovali tak, ze jste spustili kosik a divali se na data pred spustenim a po spusteni a toto vyhodnotili? On AB test to asi nebyl ze? Pripadne opakovane vypnuti/zapnuti apod?
Schvalne necham vypnout kosik u nas, co to udela. Nemame sice 100 eshopu, ale tech kliku za 4 mesice zase "vyrazne mene" mit nebudeme. Jen nevim jak to vyhodnotit, kdyz nam konverzni pomer kolisa takto 6,29-6,13-6,06-5,47-5,96-5,95-5,75-5,57-5,74-5,98 (za tydny po sobe jdouci je rozil 15%). Takze mam obavu, ze v tomto najit zlepseni o jedno procento, tedy o 0,05 % je zhola nemozne a to si myslim, ze bude i u jinych eshopu velmi podobne. A to jsme nedelali nic s kosikem.
A pri predstave, ze v tydnu kdy to skocilo na 5,98 z 5,74 bychom kosik pustili, tak netusim jak bychom toto dokazali vycislit. Kolik z toho udelal kosik a kolik jine vlivy. A proste ty jine vylivy tam jsou a uplatnit ceteris paribus proste neni realne. Uz jen zmena pocasi ma vliv na lidi a jejich chovani. Terminy vyplat a cokoli.
Nicmene mam za to, ze se neshodneme a preci jen priznam, ze mi chybi data a informace, jak jste to cele staveli a vyhodnocovali. Ale mam na to svuj nazor.
A/B test to určitě nebyl, analyzovali jste to zpětně, klientům jsme nemohli manipulovat s nastavením..
Co se týče Vašeho e-shopu, skvělé, otestujte sám. Jen pozor - měření na jednom shopu je dost problematické a průměrné hodnoty jsou těžko aplikovatelné. Při kontinuálním měření po vypnutí Košíku můžete získat hodnoty dejme tomu 6,20-6,01-5,90-... jenže nastane problém s vyhodnocením, když nemáte data ze stejného období za situace, že byste Košík měl. Jak sám říkáte, na Váš business působí milion různých faktorů.
K A/B testování a vypínání zapínání.. všechna tato testování mají háček, protože je možné Heureka Košík dočasně deaktivovat s uvedením pádného důvodu maximálně na měsíc a jen 3x v kalendářním roce.
14. 9. 2016 13:55:58
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222040
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
14. 9. 2016 15:04:48
Napsal BiddingTools;1324503
A/B test to určitě nebyl..... všechna tato testování mají háček....
Takze sa stale dostavame k tomu, ze "vysledky" su statisticky nespravne prave kvoli zle zvolenej metodike. Tak ako sme prepokladali... :/
U nas, na Slovensku, sa takymto "case study" zvykne hovorit: "Co sa babe chcelo, to sa babe snilo..." ;)
14. 9. 2016 15:04:48
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222039
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
14. 9. 2016 15:22:13
Případové studie jsou hezká věc.
To ovšem selský rozum taky.
Košík: Nakupte přímo u nás | Heureka.cz
Screenshot by Lightshot
"..., což z nás dělá svým způsobem největší e-shop v České republice".
Takže Heureka naprosto veřejně pasuje e-shopy do nějaké podřadné role anonymních opičáků-dodavatelů a snaží se Čechy naučit "nakupovat na Heurece" (a že se naši obyčejní spoluobčané rádi masírovat nechají dokazuje Seznam svými produkty dnes a denně).
Takže stále selským rozumem - i kdyby Heureka košík ten konverzní poměr kanálu Heureka (protože o jiných kanálech samozřejmě nemá smysl se bavit, zas tak velké zvíře ta Heureka ještě není) hypoteticky zvýšil o 100 nebo 300 %, pořád budu naprosto stejně oponovat to nasazení.
Protože trend není dosáhnout co nejnižší ceny za první akvizici, ale dosahovat opakovaných prodejů jednomu zákazníkovi.
14. 9. 2016 15:22:13
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222038
BiddingTools
verified
rating uzivatele
14. 9. 2016 15:43:54
Napsal igor;1324528
Takze sa stale dostavame k tomu, ze "vysledky" su statisticky nespravne prave kvoli zle zvolenej metodike. Tak ako sme prepokladali... :/
U nas, na Slovensku, sa takymto "case study" zvykne hovorit: "Co sa babe chcelo, to sa babe snilo..." ;)
Igore,
přemýšlel jste nad tím, jak byste provedl A/B testování??? To by nás celkem zajímalo, určitě máte řešení. Jinak co se týče zkreslení, tak když bereme data zpětně, tak ano, dopouštíme se zkreslení. Když vezmete A/B, kdy například měsíc Košík máte a měsíc ne, tak je to v podstatě to samé.
Jak můžete kritizovat naši metodiku, pokud ji neznáte?
U nás v Česku se občas říká "Kolik toho napovídají lidé, když chtějí být chytří." ;)
Ještě jednou díky za komentáře, nechť každý při zvážení implementace použije svůj selský rozum a zhodnotí situaci svého shopu. :-)
14. 9. 2016 15:43:54
https://webtrh.cz/diskuse/ma-cenu-nasadzovat-heureka-kosik-ano-ci-nie/strana/2#reply1222037
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit