Zadejte hledaný výraz...

Lze toto považovat za spam ?

Radek O.
Po internetu se potuluje spousta urban legends. Výklad ÚOOÚ je nutné brát jako autoritativní, dokud nebude zrušen nebo přeformulován nějakým soudním rozhodnutím. O žádném takovém nevím a jakýkoliv právní rozbor, ať už pochází z jakékoliv advokátní kanceláře, není závazný pro nikoho.
---------- Příspěvek doplněn 16.10.2013 v 11:41 ----------
PeGa
Jako doplněk mému komentáři o urban legends jsi posloužil dobře. :) Mýlíš se a zbytečně mateš tazatele.
16. 10. 2013 11:39:19
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956177
Petr Galas
verified
rating uzivatele
16. 10. 2013 11:47:30
Ano. To co jsi napsal říká litera zákona a ÚOOÚ ti nic jiného napsat nemůže. Přesto tvrdím, že fakticky k této problematice přistupuje ÚOOÚ se selským rozumem. Takže pokud pošleš jednotlivě email s obchodní nabídkou, označíš to jako obchodní nabídku a dole napíšeš větu: "Pokud od nás nechcete dále dostávat tento typ emailu klikněte zde." tak ti žádný postih od ÚOOÚ nehrozí.
---------- Příspěvek doplněn 16.10.2013 v 11:59 ----------
§ 11 od 1.1. 2012 zní:
(1) Právnické osobě, která hromadně nebo opakovaně šíří elektronickými prostředky obchodní sdělení
a) bez souhlasu adresáta,
b) neoznačené jasně a zřetelně jako obchodní sdělení,
c) skrývající nebo utajující totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečnila,
d) neobsahující platnou adresu, na niž by adresát mohl odeslat žádost o ukončení takové komunikace, nebo
e) bez toho, že by zákazníkovi poskytla možnost jasně, zřetelně, jednoduchým způsobem, zdarma nebo na svůj účet udělit či odmítnout souhlas s využitím jeho elektronického kontaktu při zaslání každé jednotlivé zprávy,
se uloží pokuta do výše 10 000 000 Kč.
16. 10. 2013 11:47:30
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956176
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 10. 2013 11:59:22
Napsal PeGa;1010595
Ano. To co jsi napsal říká litera zákona a ÚOOÚ ti nic jiného napsat nemůže. Přesto tvrdím, že fakticky k této problematice přistupuje ÚOOÚ se selským rozumem. Takže pokud pošleš jednotlivě email s obchodní nabídkou, označíš to jako obchodní nabídku a dole napíšeš větu: "Pokud od nás nechcete dále dostávat tento typ emailu klikněte zde." tak ti žádný postih od ÚOOÚ nehrozí.
Souhlasil bych se selským rozumem. Pokud přijde na ÚOOÚ padesát hlášení identický email, tak se dovtípí, že to byla jen spamová reklama. Opravdu tady nemá smysl chytračit. ÚOOÚ rozhodne, napaří pokutu a pak se můžete třeba soudit s jiným výkladem zákona, ale dost bych pochyboval o úspěšnosti.
16. 10. 2013 11:59:22
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956175
Petr Galas
verified
rating uzivatele
16. 10. 2013 11:59:35
Podstatné jsou ty slova hromadně a opakovaně.
16. 10. 2013 11:59:35
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956174
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 10. 2013 12:23:36
Plaváčku na několik oznámení nejen mé, ale i známých přišlo od ÚOOÚ vyjádření, že zprávu bohužel nelze posoudit jako obchodní sdělení a tedy není možné udělit za rozesílání postih... Jednalo se o zprávy typu "Ahoj, tady ti posílám odkaz", pripadne ruzne hole mejly vicemene jen s odkazem... Takže tady se proste o nevyžádanou poštu postižitelnou od ÚOOÚ nejedná...
---------- Příspěvek doplněn 16.10.2013 v 12:24 ----------
Napsal PeGa;1010607
Podstatné jsou ty slova hromadně a opakovaně.
pokutu muzes dostat za jeden jediny email a vubec nemusi byt ani hromadny ani opakovany... cesky zakon hromadne od tech jednotlivych mejlu nijak nerozlisuje
16. 10. 2013 12:23:36
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956173
Petr Galas
verified
rating uzivatele
16. 10. 2013 12:27:15
Já jsem ti vykopíroval část zákona kde to je vysloveně napsané. Je tam hromadné nebo opakované.
16. 10. 2013 12:27:15
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956172
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 10. 2013 12:31:14
zajimave je, ze se tam pise o pravnicke osobe a o OSVČ tedy fyzicke osobe nic...
//tak fyzicka je §10a tak nic... jen se mi nezda ze to plati od 2012, protoze jeste v 2012 si UOOU stezoval ze se musi zabyvat vsemi podanimi a ne jen temi hromadnymi... tak by me zajimalo jak z tehcz jednotlivych podani poznaji jestli to firma/clovek odeslal hromadne ci opakovane
16. 10. 2013 12:31:14
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956171
Napsal PeGa;1010607
Podstatné jsou ty slova hromadně a opakovaně.
problem je, ze vytahnete ze zneni zakona jen jeden paragraf a to o sakncich vuci pravnicke osobe (pro fyzicke jsou sazby jine). Zakon jasne rika, co je obchodni sdeleni a kdy je lze sirit a to v § 7 a to odstavec 2:
(2) Podrobnosti elektronického kontaktu lze za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky využít pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas.
- tudiz bez predchoziho souhlasu (vyjma vlastnich zakazniku) je nevyzadnamy obchodnim sdeleni kazde (i jednotlive i jednorazove), ktere nesplni tento bod. Tzn. nemate predchozi souhlas. Vas paragraf resi sankce v pripade hromadneho ci opakovaneho zasilani obchodnich sdeleni, pritom i jednotlive zasladni naplnuje zneni par. 7 a odstavce 2.
Zaroven bude-li to vas zakaznik, nebo budete mit souhlas, pak takovy email muzete pouzit jen par. 7 odstavec 3
(3) Nehledě na odstavec 2, pokud fyzická nebo právnická osoba získá od svého zákazníka podrobnosti jeho elektronického kontaktu pro elektronickou poštu v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby podle požadavků ochrany osobních údajů upravených zvláštním právním předpisem 5) , může tato fyzická či právnická osoba využít tyto podrobnosti elektronického kontaktu pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se jejích vlastních obdobných výrobků nebo služeb za předpokladu, že zákazník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy, pokud původně toto využití neodmítl.
Takze mate-li 2 eshopy, provozujete je jako jedna firma a na jednom mate hodinky a na druhem pneumatiky, byt jste kontakt ziskali legalne napr. nakupem na hodinkach, nemuzete mu poslat nabidku pneumatik.
UOOU a jeho nazor, jakozto dozoroveho organu je podstatny.
Jinak pro spamery je dobre nastudovat i 468/2011, ktery dost veci od 1.1.2012 zmenil. A prave tento zakon zamezil tomu, ze zasladni adresy webu do dane doby nebylo brano jako obchodni sdeleni a od 1.1.2012 ano. Timto dekuji za tip jednomu diskutujicimu.
16. 10. 2013 12:34:22
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956170
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 10. 2013 12:37:16
Zajimave... Asi jsem na UOOU nic neposilal hodne dlouho... je fakt mozne ze posledni info mam az z 2011...
16. 10. 2013 12:37:16
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956169
Magnus Herba
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 10:14:01
Dva dotazy:
1. Z výše uvedeného by mělo vyplývat, že se to týká pouze právnické osoby. Je to tak?
2. Pokud budu já vlastnit eshop a někdo jiný (ať úmyslně nebo ne :-) ) na něho bude svým osobním jménem rozesílat reklamu, můžu být za tuto cizí iniciativu postižen ?
17. 10. 2013 10:14:01
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956168
Petr Galas
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 10:24:56
1.Týká se i fyzických.
2. Nemůžeš. Zákon se týká jen odesílatelů a ne těch v čí prospěch je email posílán. Když si tedy zřídíš anonymní účet v zahraničí ze kterého emaily budeš rozesílat tak ti žádný postih nehrozí.
17. 10. 2013 10:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-povazovat-za-spam/strana/2#reply956167
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit