Zadejte hledaný výraz...

Lze toto napsat do obchodních podmínek e-shopu?

bambino358
verified
rating uzivatele
10. 5. 2017 11:00:55
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na následující. Mohu do obchodních podmínek e-shopu uvést tento bod?
"Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek)."
Nejsem si jist, zda se nejedná o nějaké porušení práv kupujícího.
Jde mi o to jak se bránit proti lidem, kteří vytváří záměrně objednávky např. na dobírku, ale zboží opakovaně nevyzvedávají. Mám v takovém případě jako prodávající nárok zboží jednoduše neodeslat?
Děkuji za odpověď
10. 5. 2017 11:00:55
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277947
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 5. 2017 11:24:36
Já bych na to šla trochu jiným způsobem, který je, dle mého názoru, "jistější" - vyloučila bych aplikaci § 1732 (netuším, zda to tak náhodou již nemáte).
Jednoduše řečeno jedná se o toto:
§ 1732 odst. 2 NOZ praví:
Má se za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit.
Tzn. pokud v obchodních podmínkách uvedete, že vystavení zbožíá není návrhem (tedy nabídkou), pak se celý proces posune, a to tak, že teprve zákazníkem odeslaná objednávka je z pohledu práva návrhem (nabídkou) a je na vás, zda tuto nabídku akceptujete či nikoliv.
S tím je ale pak spojena povinnost objednávky potvrzovat. Výhodou je to, že můžete předejít různým chybám systému, nebo právě "problémovým" zákazníkům.
Nevýhoda spočívá v tom, že někteří odborníci uvažují nad tím, že by vyloučení § 1732 odst. 2 mohlo být shledáno neplatným z důvodu rozporu s dobrými mravy, protože směřuje proti ochraně slabší strany, resp. spotřebitele.
K tomu doporučuji článek zde.
Btw. podobně to má upraven některý z velkých eshopů (tuším, že Datart).
Ve Vašem způsobu vidím problém zejména v tom, že zákazník sám o sobě nebude vědět, že je problémový, přijme váš návrh a odesláním objednávky je vlastně smlouva uzavřena. A smlouvy mají být plněny ...
10. 5. 2017 11:24:36
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277946
bambino358
verified
rating uzivatele
10. 5. 2017 11:37:47
Napsal saja;1385026
Já bych na to šla trochu jiným způsobem, který je, dle mého názoru, "jistější" - vyloučila bych aplikaci § 1732 (netuším, zda to tak náhodou již nemáte).
Jednoduše řečeno jedná se o toto:
§ 1732 odst. 2 NOZ praví:
Má se za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit.
Tzn. pokud v obchodních podmínkách uvedete, že vystavení zbožíá není návrhem (tedy nabídkou), pak se celý proces posune, a to tak, že teprve zákazníkem odeslaná objednávka je z pohledu práva návrhem (nabídkou) a je na vás, zda tuto nabídku akceptujete či nikoliv.
S tím je ale pak spojena povinnost objednávky potvrzovat. Výhodou je to, že můžete předejít různým chybám systému, nebo právě "problémovým" zákazníkům.
Nevýhoda spočívá v tom, že někteří odborníci uvažují nad tím, že by vyloučení § 1732 odst. 2 mohlo být shledáno neplatným z důvodu rozporu s dobrými mravy, protože směřuje proti ochraně slabší strany, resp. spotřebitele.
K tomu doporučuji článek zde.
Btw. podobně to má upraven některý z velkých eshopů (tuším, že Datart).
Ve Vašem způsobu vidím problém zejména v tom, že zákazník sám o sobě nebude vědět, že je problémový, přijme váš návrh a odesláním objednávky je vlastně smlouva uzavřena. A smlouvy mají být plněny ...
No já po sáhodlouhém sepisování mám v obchodních podmínkách uvedeno mimo jiné toto:
2.1.Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.7.O obdržení objednávky Vás budeme informovat elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Informace (potvrzení) o obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z naší strany, pokud to v potvrzení není výslovně uvedeno.
2.10.Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
takže to může stačit takto?
10. 5. 2017 11:37:47
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277945
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 5. 2017 11:54:52
Z pohledu práva ano. Ale jak to máte ošetřeno po technické stránce? Získá zákazník po odeslání automatické přijetí?
Edit:
Abych to lépe pochopila:
1. Zákazník objedná zboží (návrh) - 2. 1.
2. Zákazníkovi přijde potvrzení podle bodu 2. 7. (pojmenovala bych to raději jako shrnutí objednávky nebo tak něco).
3. bod 2. 10. - potvrzujete pak následně ručně každou objednávku?
10. 5. 2017 11:54:52
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277944
bambino358
verified
rating uzivatele
10. 5. 2017 12:08:02
E-shop ještě neběží, technická stránka se řeší. Nicméně má představa je tato:
zákazník si objedná zboží (klikne na tlačítko "objednat") a na email mu přijde automatický mail typu "potvrzujeme přijetí Vaší objednávky"
v systému eshopu se pak podíváme na objednávku odklikneme, že ji přijímáme a zákazníkovi se odešle druhý mail typu "Vaše objednávka byla přijata", kde budou obchodní podmínky a kupní smlouva - až tímto okamžikem by byl uzavřen smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím
tohle je tady moje představa :)
10. 5. 2017 12:08:02
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277943
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 5. 2017 12:19:12
Tak v tom případě si myslím, že by to mělo být v pohodě. Jen bych ten první email pojmenovala trochu jinak (např. ono shrnutí objednávky), aby právě nedocházelo k tomu, že zákazník už ten první e-mail bude považovat za akceptaci. Zároveň bych ještě dodala, že se nejedná o akceptaci návrhu a bude to v pořádku.
10. 5. 2017 12:19:12
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277942
bambino358
verified
rating uzivatele
10. 5. 2017 12:20:25
Děkuji za odpověď
10. 5. 2017 12:20:25
https://webtrh.cz/diskuse/lze-toto-napsat-do-obchodnich-podminek-e-shopu/#reply1277941
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit