Zadejte hledaný výraz...

Linkbuilding: Katalogy ano či ne?

pa-rek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
1. 5. 2008 00:34:19
Ahoj. Dnes jsem se zamyslel nad tématem uvedeným v nadpisu. Možná je to hloupost, ale přestal jsem si být jistý výhodností registrací do katalogů.
Pokusím se nastínit proč.
Registrace do katalogů má za cíl vybudování odkazů odkazující na Váš web. Pro někoho je cílem například zvýšení pozice ve vyhledávačích, zvýšení nejrůznějších ranků a podobně.
Přemýšlím nad tím, zda má odkaz umístěný do katalogu stránek vůbec nějakou váhu (hodnotu). Katalogy jsou většinou jakýmsi "odpadkovým košem" přeplněným odkazy, tudíž váha odkazu z takových stránek musí být velmi nízká a to jak pro posílení pozice ve vyhledávači, tak pro případné navyšování ranků a přesto se zdá, že to "funguje".
Je však otázka, zda rank a pozici ve vyhledávači nezvednou především "velcí hráči" mezi katalogy narozdíl od registrace do malých či méně známých katalogů. Problém je v tom, že malý, méně známý katalog ještě neznamená to, že ta stránka nemá svou hodnotu vyjádřenou jak pozicemi tak ranky a díky tomu, že je katalog méně známý, je na něm méně odkazů, tudíž odkaz má "vyšší hodnotu" než odkaz z přeplněného katalogu.
Jako druhá věc mě napadlo, zda je budování odkazů přes katalogy přínosem, když díky názvu a popisku vlastně vybuduji další relevantní výsledek pro vyhledání pojmu na který před zařazením do katalogů například vybíhala pouze má stránka. Tento nový relevantní výsledek však nesměřuje na mou stránku přímo, ale přes stránku katalogu. Dá se tedy přenesně říci, že si vytvořím jakousi konkurenci ve vyhledávání na pojem, který mohl být původně unikátním právě pro mou stránku.
Možná je tato úvaha nesmyslná, proto tu dávám podmět k debatě a názorům ostatních a ptám se: Má cenu budovat zpětné odkazy pomocí katalogů stránek? Má odkaz z katalogu nějakou hodnotu? Pokud ano, tak které z katalogů vybírat a podle čeho? Podle ranků, podle množství již registrovaných odkazů nebo podle nějakého jiného faktoru? A samozřejmě budu rád, když se vyjádříte také k úvaze o unikátnosti výsledku vyhledání - zda v tomto ohledu je budování linků přínosem, či nikoliv. Bavme se například o variantě, že před začátkem budování zpětných odkazů je stránka na první pozici na daný název. Díky všem za konstruktivní názory.
1. 5. 2008 00:34:19
https://webtrh.cz/diskuse/linkbuilding-katalogy-ano-ci-ne/#reply66615
Honzaa
verified
rating uzivatele
1. 5. 2008 07:33:14
Běžný internetový uživatel je líný tvor a když něco hledá, většinou se dívá na první stránku (vzácně i na nějakou další). Kdyby se využívalo pouze vyhledávačů k nějakému prohledávání webů, nenašlo by se plno hodnotných site na kterých jsou kvalitní informace, protože stránka nemá zpracované různé SEO či SEM a nevyjímá se na prvních pozicích. Katalogy také nemají 100% návštěvnost jenom z vyhledávačů, ale i z jiných míst na internetu včetně přímé návštěvnosti.
1. 5. 2008 07:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/linkbuilding-katalogy-ano-ci-ne/#reply66614
Předpokládám, že nechceš být na předních pozicích jen na to jedno unikátní slovo (což asi ani nebude moc hledané pokud ještě na netu jej nikdo nepoužil).
Katalogy mají obrovskou výhodu v tom, že jsou roztříděné na kategorie a ty tedy máš možnost získat zpětný odkaz ze stránky, který je "obsahově" zaměřený jako tvůj web. Některé katalogy navíc mají dost vysoké hodnocení (katalogy Seznamu, Dmoz apod.) takže si můžeš hodně pomoci odkazem z těchto katalogů.
Ale je pravdou, že do katalogů kde je to samý spam atd. je to IMHO zbytečné.
1. 5. 2008 07:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/linkbuilding-katalogy-ano-ci-ne/#reply66613
Mirun
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 5. 2008 10:54:22
Při jakékoliv úvaze zda něco má či nemá smysl je opět nejlepší použít systém "co dám" a "co mi to přinese".
Jen samotná registrace do 100 katalogů bez nějakých větších úvah ti po cca. měsíci vytvoří i na webu s minimem textů denní návštěvnost (záleží na zaměření) 20-50 návštěv denně (bez jakékoliv jiné reklamy a propagace).
Což je měsíčně minimálně 600 návštěvníků. Vezmi si náklady, které potřebuješ na získání jednoho návštěvníka jiným kanálem a vynásob tímto číslem, čímž získáš měřitelnou hodnotu přínosu.
Reklama na Skliku při nákladech 2 Kč na návštěvníka by ti tedy totéž zvládla za 1200 Kč, ovšem za předpokladu, že tyto náklady vynaložíš každý měsíc znovu.
Traffic z katalogů a tím spojené minimálně lepší pozice na určitá slova ti tedy ročně ušetří 14400 Kč.
Takže? :)
1. 5. 2008 10:54:22
https://webtrh.cz/diskuse/linkbuilding-katalogy-ano-ci-ne/#reply66612
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit