Zadejte hledaný výraz...

Licencovane fotky prduktu do eshopu

DigiLife
verified
rating uzivatele
13. 10. 2012 14:41:52
chci se zeptat, jak je to s fotkami na eshop, kdyz potrebuju fotky tech produktu.
rekneme ze budu potrebovat fotky mobilu nokie. Je legalni pouzivat foto ze stranek nokia.cz?(kdyz foto nebudou ani ne mem serveru, pouziju jen jejich link na foto?
13. 10. 2012 14:41:52
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819205
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
13. 10. 2012 16:53:31
A proč se nezeptáš přímo jich jestli ti dovolí použít jejich fotografie?
13. 10. 2012 16:53:31
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819204
Zbyněk Buřival
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 10. 2012 21:29:24
Ne, není, nemůžeš si jen tak něco odněkud stáhnout a použít. Řeší se to tu každý týden. I digitální fotku někdo stvořil, dal do toho čas, um i vybavení a samozřejmě NECHCE, aby si to kdejaký mamlas stáhnul a libovolně používal ke svým komerčním aktivitám. Namáhej se taky trochu sám ;)
13. 10. 2012 21:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819203
gepardik
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
13. 10. 2012 21:36:49
basti: je rozdíl používat foto na eshopu jako produkt a na stránkách jako obrázek.. například produkt foto se smí používat.. myslíš, že všechny eshopy si fotí své vlastní fotky?? :))
13. 10. 2012 21:36:49
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819202
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 10. 2012 21:45:12
gepardik : mozes mi citovat nejaky paragraf autorskeho zakona ktore definuje produktovu fotografiu a hovori o tom, ze sa moze pouzitat bez ohladu na autorske prava ?
13. 10. 2012 21:45:12
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819201
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 10. 2012 21:52:47
Ano, všechny eshopy si podle práva musí fotit vlastní fotky, pokud nevlastní od výrobce/dodavatele licenci k využití fotek. Plácáš blbosti gepardiku.
13. 10. 2012 21:52:47
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819200
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
14. 10. 2012 01:41:51
Slušnost je vždy se výrobce, dodavatele zeptat ... ale většinou uslyšíš "Ano" neboť máte stejný zájem ... prodat.
14. 10. 2012 01:41:51
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819199
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 10. 2012 09:37:57
Produktova fotografie neni umelecke dilo podle autorskeho zakona!
Jedine, pokud nechcete, aby nekdo pouzival Vasi fotografii, muzete si po jedne za 120Kc tyto fotografie registrovat u autorskeho spravce.
14. 10. 2012 09:37:57
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819198
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
14. 10. 2012 13:54:16
Cituj zákon nebo si takové nesmysly nech pro sebe. Nikdo nesmí komerčně využít tvoji vlastní fotografii (pokud nevlastní licenci), stejně tak to nesmíš udělat ty s cizí.
Doporučuji přečíst: http://www.alza.cz/article/241.htm
14. 10. 2012 13:54:16
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819197
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 10. 2012 16:00:07
Kdyz umite hledat na internetu, tak si asi umite vyhledat autorsky zakon a neohanet se tu nesmysly z Vasi strany.
To, ze se brani a ze si vypracovali znalecky posudek(mimochodem jenom na to, ze jsou ty fotografie shodne) je sice hezke, mozna to nekoho odradi, ale autorsky zakon chrani umelecka dila a nikoliv produktovou fotografii.
Ja mam zase znalecky posudek od advokata a take vyjadreni ochranneho svazu autorskeho a take jsem jednal i s kriminalni policii z pozice postizeneho. Take jsem to zkousel uhrat, ale ani na policii si neskrtnete. Ti napriklad prochazeji skolenimi a kdyz si jisti nejsou o umeleckem dilu, tak vyzaduji povinnou registraci od ochranneho svazu.
Nicmene, protoze si neumite vyhledat v zakone kde to je, tak vam odkaz na prislusny § uvedu.
Jedna se o definici hned na zacatku v §2, to jste si mohl precist, kdyz mne tu osocujete.
Co je autorskym zakonem chraneno:
(1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora a je vyjádřeno v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na jeho rozsah, účel nebo význam (dále jen "dílo").
Pozor umelecke dilo je zde jen dale jako dilo, takze si to nesmite plest s kazdou fotografii.
14. 10. 2012 16:00:07
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819196
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 10. 2012 16:09:56
Napsal Bluemoon;856595
Jedna se o definici hned na zacatku v §2, to jste si mohl precist, kdyz mne tu osocujete.
Co je autorskym zakonem chraneno:
(1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora a je vyjádřeno v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na jeho rozsah, účel nebo význam (dále jen "dílo").
Pozor umelecke dilo je zde jen dale jako dilo, takze si to nesmite plest s kazdou fotografii.
No, pokud někdo něco vyfotí, tak i když ti zní logicky trošku nesmyslně, není snad ona fotografie "jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora", která je navíc "vyjádřena v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické"? Nejsem právník, ale k rozhodnutí vašeho sporu mi tento úryvek zákona nepříjde zrovna dostatečný.
---------- Příspěvek doplněn 14.10.2012 v 16:16 ----------
A pokud by se někomu nelíbilo to, že fotka něčeho není uměleckým dílem, kdo mi dokáže, že tím uměleckým dílem není "naprosto unikátní" nasvícení a zachycení nevšedního pohledu na výplod moderní civilizace? Zní to sice jako naprostá blbost, ale kdo z vás se už v životě nesetkal s podobně absurdně znějícím "uměleckým dílem" od méně či více známého autora?
Když může být uměleckým dílem i tečka na papíru, tak proč ne cokoliv jiného? :-)
14. 10. 2012 16:09:56
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819195
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 10. 2012 16:18:14
Ano, da se tu zejmena spekulovat, co je tvurci cinnost, ale ve vysledku logicky pokud tvurci cinnosti nedospejete k dilu umeleckemu, pak je to jen pouze opet produktova fotografie, na kterou se autorsky zakon nevztahuje.
Pokud se chcete domahat svych prav, musite si kazdou fotografii za 120,- Kc zaregistrovat u Ochranneho svazu autorskeho nebo nekde jinde.
Pak s tim nikdo nikdy mit problemy nebude.
Ze sve zkusenosti jsem to u cca 100 fotografii vyresil jinak:
Vytvoril jsem stranku a par screenu jine spolecnosti, se kterou jsem mel spor a na teto strance pripojil komentar, ze uvedena spolecnost tyto fotografie nevytvorila.
Dle zakona je to Ok, neni to ani pomluva a pro ne ostuda.
14. 10. 2012 16:18:14
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819194
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
14. 10. 2012 16:27:32
Napsal Bluemoon;856595
(1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora a je vyjádřeno v jakékoli objektivně vnímatelné podobě včetně podoby elektronické, trvale nebo dočasně, bez ohledu na jeho rozsah, účel nebo význam (dále jen "dílo").
Pozor umelecke dilo je zde jen dale jako dilo, takze si to nesmite plest s kazdou fotografii.
Ako rozoznate "umelecku" fotografiu od "neumeleckej". Ked nafotim konzervu ja, bude "neumelecka" a ked ju nafoti Andy Warhol, bude "umelecka"?
14. 10. 2012 16:27:32
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819193
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 10. 2012 16:38:56
Nebudu zachazet do detailu. Je to na Vas, jak se s tim vyporadate.
Kdyz Vam PCR odmitne oznameni kvuli tomu, ze na fotografii mate konzervu nebo jednu tecku, tak Vam nezbude nic jineho nez si fotografii zaregistrovat. PCR je tolik schovivava, ze Vas i vyzve, aby jste si fotografii zaregistroval a dolozil to.
Je to absurdni porovnavat subjektivni veci zrovna jako jsou umelecka dila. Proto aby nedochazelo k tomu, ze Vas okoli kvuli sve kriticnosti odmitne(mnoho autoru je totiz slavnych prave az po sve smrti), tak porad mate moznost si Vase dilo zaregistrovat a muze timto byt oficialne prohlaseno za dilo umelecke alespon uredne.
Pokud je to z pohledu produktove fotografie, tak ta sama o sobe umelecke dilo neni. Ono se Vam to ani nevyplati investovat 12tis. za 100 fotografii.
14. 10. 2012 16:38:56
https://webtrh.cz/diskuse/licencovane-fotky-prduktu-do-eshopu#reply819192
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit