Zadejte hledaný výraz...

KW nástroj v účtu Google Adwords a relevance míry konkurence

Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2012 14:32:17
Připravuji pro zákazníka analýzu na dva projekty v zahraničí (USA), ale ještě než se pustím do detailního prozkoumání možností a nakoupím informace, nahlédl jsem do Google Adwords, nástroj KW, abych si ověřil, že je tam alespoň elementární zájem zákazníků o danou oblast.
Jaké bylo moje překvapení, když jsem zadal náhodně klíčové slovo a objevila se obrovská návštěvnost na dané slovo, ale přitom nástroj ukazoval, že dané klíčové slovo má nízkou konkurenci.
Nechtěl jsem tomu moc věřit, tak jsem si zkusil zadat klíčové slovo do vyhledávače jak přes náš us server, tak přes google chrome rozšíření a můj předpoklad se potvrdil. Mraky výsledků (stovky mil.), mraky PPC. Podotýkám, že jsem byl odhlášen od Adwords (mění to výsledky).
Jak si myslíte resp. víte, že KW tool určuje konkurenci klíčového slova? Resp. co znamená v praxi konkurence - nízká, střední, vysoká (v kontextu výše uvedeného)?
Diskuse na hrubou nepřesnost KW nástroje jsem našel v zahraničí, ale zajímá mě váš názor a jestli máte případně nějakou jinou metodiku jak posuzovat konkurenčnost klíčových slov, případně jestli si myslíte, že existuje přímá závislost mezi počtem výsledků a počtem konkurentů (vycházím z předpokladu, že velké množství výsledků nemusí znamenat velkou konkurenčnost (předpokládám, že to google odhaduje z doby trvání návštěvy na webech => krátké návštěvy na webech na dané klíčové slovo = špatné weby (bez informací) = nízká konkurence)).
Co si o tom myslíte?
14. 9. 2012 14:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808180
luve88
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
14. 9. 2012 15:01:11
Je tam uváděná konkurenčnost v PPC, ne konkurece ve výsledcích Serpu.
14. 9. 2012 15:01:11
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808179
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2012 15:09:43
Napsal luve88;844469
Je tam uváděná konkurenčnost v PPC, ne konkurece ve výsledcích Serpu.
Aha. Takže když je v KW tool uvedeno nízká konkurence, tak to znamená, že i když je SERP plný PPC, tak tyto PPC kampaně na první straně soutěží jen malé množství konkurentů?
14. 9. 2012 15:09:43
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808178
To znamena, ze ak ma KW nizku konkurenciu neoplati sa pre neho optimalizovat pretoze len malo inzerentov zadava tento keyword pre svoje kampane. Cize cim vacsia AW konkurencia tym je to vyhodnejsie pre majitela webu
14. 9. 2012 18:56:53
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808177
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2012 19:02:59
Napsal j4nosik;844541
To znamena, ze ak ma KW nizku konkurenciu neoplati sa pre neho optimalizovat pretoze len malo inzerentov zadava tento keyword pre svoje kampane. Cize cim vacsia AW konkurencia tym je to vyhodnejsie pre majitela webu
Proč by to mělo být pro majitele nevýhodné, když je tam velká návštěvnost a málo konkurentů? Já si myslím něco jiného, ale rád přijmu jiný názor pokud mi to vysvětlíš nějak srozumitelně.
---------- Příspěvek doplněn 15.09.2012 v 11:05 ----------
Máte prosím někdo ještě nějaký nápad nebo názor na uvedené téma?
14. 9. 2012 19:02:59
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808176
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 9. 2012 11:25:18
Nízká konkurence je pro inzerenta výhodnější, protože nebude muset dávat tak vysoké ceny za proklik - takto chápu tento údaj já.
Vysoká konkurence je pro inzerenta méně výhodná, protože je konkurentů dost (mají nastavenou kampaň pro danou klíč. frázi) a díky tomu budou vyšší ceny za proklik (vždy to tak být nemusí, ale v 99% ano)
Tento údaj se týká strany inzerenta (keyword tool je pro inzerenty), takže neřešte publishery, SERP ani nic jiného.
Otázkou je, dle jakých kritérií se tato hodnota měří (počet kampaní na danou frázi.. apod), proto bych ji jako většinu udajů bral jenom jako orientační, ale rozhodně pokud je konkurence nízká a klíčová slova jsou ok, proč na to necílit, díry na trhu pořád jsou.
Autor příspěvků si dle mého trošku plete pojmy - "zadal náhodně klíčové slovo a objevila se obrovská návštěvnost na dané slovo, ale přitom nástroj ukazoval, že dané klíčové slovo má nízkou konkurenci." Nízká konkurence z pohledu inzerentů v PPC, dobrá návštěvnost z pohledu SERPu - vše velmi velmi orientační.
15. 9. 2012 11:25:18
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808175
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 11:51:17
Napsal Jiří Šubr;844651
Nízká konkurence je pro inzerenta výhodnější, protože nebude muset dávat tak vysoké ceny za proklik - takto chápu tento údaj já.
Vysoká konkurence je pro inzerenta méně výhodná, protože je konkurentů dost (mají nastavenou kampaň pro danou klíč. frázi) a díky tomu budou vyšší ceny za proklik (vždy to tak být nemusí, ale v 99% ano)
Tento údaj se týká strany inzerenta (keyword tool je pro inzerenty), takže neřešte publishery, SERP ani nic jiného.
Otázkou je, dle jakých kritérií se tato hodnota měří (počet kampaní na danou frázi.. apod), proto bych ji jako většinu udajů bral jenom jako orientační, ale rozhodně pokud je konkurence nízká a klíčová slova jsou ok, proč na to necílit, díry na trhu pořád jsou.
Autor příspěvků si dle mého trošku plete pojmy - "zadal náhodně klíčové slovo a objevila se obrovská návštěvnost na dané slovo, ale přitom nástroj ukazoval, že dané klíčové slovo má nízkou konkurenci." Nízká konkurence z pohledu inzerentů v PPC, dobrá návštěvnost z pohledu SERPu - vše velmi velmi orientační.
Díky za příspěvek. Jsem téhož názoru na výhodnost klíčového slova (a zatím to prokazuje i praxe), které má velkou odhadovanou návštěvnost a nízkou konkurenci. Tím náhodným klíčovým slovem jsem myslel, že jsem vybral z cca 70 slov, které se týkají mého cíle, jedno náhodně. Mohl jsem to uvést lépe. Text byl zavádějící a dvojsmyslný.
Konkurenčnost v KW tool jsem vnímal jinak, ale v tomto se předchozí příspěvky shodují, že se jedná o vztah k dražitelům z PPC kampaní.
Otázka, která zůstává - Jak lépe určit konkurenčnost klíčových slov na SERP? Existuje nějaký jiný nástroj, který používáte k tomuto účelu?
Aby jste pochopili moji motivaci, tak jde o to, že každý výsledek SERP na klíčové slovo obsahuje určité množství konkurentů a konkurenčních stránek s různou kvalitou stránek a bude tedy různě složité zmanipulovat výsledek vyhledávání. Vím, že zde na webtrhu existuje mnoho zastánců rétoriky - "dělej weby pro lidi a najdou k nim cestu i vyhledávače". S tím bezezbytku souhlasím. Avšak prakticky nám jde o to stejné - zmanipulovat výsledek k vlastnímu prospěchu resp. zákazník neočekává, že mu budu dělat texty, případové studie, internetové PR s přivětivou myšlenkou, že si vyhledávače cesty najdou. On chce slyšet kdy, za kolik. Abych na tyto otázky mohl relevantněji odpovědět, potřebuji poznat soupeře.
Mohu požádat j4nosika, aby uvedl kontext jak to myslel?
---------- Příspěvek doplněn 15.09.2012 v 12:03 ----------
Á, zdá se, že jsem blbě hledal. Už jsem nalezl nějaké informace. Diskuse mi pomohla utřídit myšlenky na to co vlastni chci. I přesto mě dál zajímá váš názor na výše uvedené.
15. 9. 2012 11:51:17
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808174
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 9. 2012 14:24:17
To co ty hledáš je odpověď na otázku: Jak se dělá SEO. Určit konkurenci je totiž jeden z kroků SEO procesu a jestli nevíš jak na to, pak asi nebudeš nejlepší pracant (nic ve zlém)
15. 9. 2012 14:24:17
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808173
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 14:48:45
Napsal Jiří Šubr;844693
To co ty hledáš je odpověď na otázku: Jak se dělá SEO. Určit konkurenci je totiž jeden z kroků SEO procesu a jestli nevíš jak na to, pak asi nebudeš nejlepší pracant (nic ve zlém)
Máš pravdu. Skutečně jsem se nenarodil jako SEO specialista. Pomůžeš mi?
15. 9. 2012 14:48:45
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808172
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
15. 9. 2012 14:49:11
Napsal Bedříšek;844657
Jsem téhož názoru na výhodnost klíčového slova (a zatím to prokazuje i praxe), které má velkou odhadovanou návštěvnost a nízkou konkurenci.
Zapomněl jsi dodat, že to platí pokud konverze budou u obou slov stejné. Pokud nebudou (jakože v realitě nejsou) je to imho nesmyslný závěr. A je úplně jedno jestli se o tom bavíme z pohledu advertisera nebo publishera.
Takže "relevanci" vidím jinde... v konverzích. Ne v zavádějících statistikách.
15. 9. 2012 14:49:11
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808171
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 14:52:22
Napsal carlos;844698
Zapomněl jsi dodat, že to platí pokud konverze budou u obou slov stejné. Pokud nebudou (jakože v realitě nejsou) je to imho nesmyslný závěr. A je úplně jedno jestli se o tom bavíme z pohledu advertisera nebo publishera.
Přiznám se, že nevím o čem se bavíš. Já se bavil o jednom klíčovém slovu, které má velkou odhadovanou návštěvnost a nízkou konkurenci.
15. 9. 2012 14:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808170
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
15. 9. 2012 15:45:16
Nevím na základě jakých kritérií doporučuješ klíčová slova na cílení pro klienta, ale pokud jak tvrdíš doporučuješ ty s malou konkurencí a vysokou návštěvností, je to nesmysl. Tvrdím, že tyhle slova budou mít s největší pravděpodobností nízkou konverzi.
A konverze je klíč k úspěchu... http://www.internet1.cz/za-co-platit-seo-konzultanta/
15. 9. 2012 15:45:16
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808169
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 9. 2012 16:09:25
Napsal carlos;844710
Nevím na základě jakých kritérií doporučuješ klíčová slova na cílení pro klienta, ale pokud jak tvrdíš doporučuješ ty s malou konkurencí a vysokou návštěvností, je to nesmysl. Tvrdím, že tyhle slova budou mít s největší pravděpodobností nízkou konverzi.
A konverze je klíč k úspěchu... http://www.internet1.cz/za-co-platit-seo-konzultanta/
Díky za reakci. Já nepsal, že tohle doporučuji. Jen jsem se k tomu klonil, protože mi to přišlo logičtější, ale beru info o konverzi. Tento kontext, že by velká návštěvnost spojená s malou konkurencí mohla mít menší konverzi, mě nenapadlo. Tak zase jsem o kousek blíže ;o)
Pro ostatní: Objevilo se tu více názorů na použití klíčového slova, které má velkou návštěvnost a nízkou konkurenci (PPC), tak jsem přidal hlasování v záhlaví vlákna. Prosím o vaše reakce. Děkuji.
15. 9. 2012 16:09:25
https://webtrh.cz/diskuse/kw-nastroj-v-uctu-google-adwords-a-relevance-miry-konkurence/#reply808168
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit