Zadejte hledaný výraz...

Kvantita obsahu na titulní straně vs. rozložení do podstránek?

Karlik
verified
rating uzivatele
14. 8. 2010 03:49:21
Ahoj webtržníci,
příklad: klient chce na svůj již hotový web přilákat více lidí přes vyhledavače na slovní spojení "servis pneumatik". Jeho stávající web však nedovoluje optimální řešení, takže se koupila domena servis-pneumatik.cz.
Na tuto doménu se umístí jedna jediná stránka s dobře strukturovaným textem o středním rozsahu a odkazy všude možně na klientův původní web, např.

Servis pneumatik

Jak správně nafouknout kolo

Typy pneumatik

Zimní

Letní
atp. (každý nadpis má 1-3 odstavce, sem tam ul list).
No ale k jádru věci. Je jasné, že na takový web chci dostat lidi vyhledávající "servis pneumatik", popř. dalších z výrazů mezi nadpisy.
Co mě ale trápí, jestli než mít pouze jednu stránku s delším obsahem, není lepší udělat klasickou navigaci a podstránky. V tomto připadě by byl např. na titulní strane pouze h1 tag s popisem a zbytek byl rozdělen do podstránek.
Hledisko jsou jen a pouze vyhledávací roboti - co mají radši?
Díky mnohokrát za názory a odpovědi!

14. 8. 2010 03:49:21
https://webtrh.cz/diskuse/kvantita-obsahu-na-titulni-strane-vs-rozlozeni-do-podstranek#reply542921
Karlik
Nic mi do toho není, neznám konkrétní okolnosti, ale proč místo tvorby nějakého dalšího webu, který soudě dle tvého popisu, bude v podstatě pouze zbytečným rozcestníkem a bude nutit uživatele zbytečně klikat dál, nepodpoříte vhodnou formou stávající webovou prezentaci? Možností je spousta.
Mimochodem - jaké nadpisy nebo seznamy nebo cokoliv jiného, co spadá pod HTML, bude stránka obsahovat, nebude mít na vyhledávače žádný měřítelný účinek. O přínosu klíčové fráze v doméně se dá také spekulovat, ale podle mých zkušeností je její přínos v SERP minimální. Možná bys mohl dodat živou ukázku současného webu.
Pokud chceš totiž budovat podpůrný web, musí splňovat jiné charakteristiky, než pár nic neříkajících textů sepsaných jenom kvůli vyhledávačům.
Protože "roboti" nemají rádi nic, jsou to jenom pitomé kousky softwaru :)
14. 8. 2010 08:41:07
https://webtrh.cz/diskuse/kvantita-obsahu-na-titulni-strane-vs-rozlozeni-do-podstranek#reply542920
Karlik
verified
rating uzivatele
14. 8. 2010 13:25:57
Ještě nic takového nebuduji, právě zjišťuji jak nejlépe to udělat. Dilema je
a) jedna jediná stránka s delším textem
b) ten samý text rozstrukturovaný do podstránek
Podle mě mají slova v doméně ne-li větší význam, než title. Proto když má onen klient s pneu servisem doménu např. auto-kraupner.cz, tak vzhledem ke konkurenci at udělá sebelepší jednu podstránku s title Servis pneumatik (a má tedy průměrný web, žádný portál), tak šance na úspěch SERPu jsou myslím menší (ale je to diskutabilní), než když se vytvoří nový web, uzpůsobený jen a pouze dané klíčové frázi nebo slovu, od domény po samotný text (žádný okopírovaný text, dostatek zpětných odkazů apod.).
Můj kamarád např. pro podporu paraglidingové školy JEMM club, s.r.o. cca před týdnem realizoval tento "podpůrný" web kurzy-paraglidingu.cz. Výsledky SERPu zatím ubohé a zaindexovaný to má snad jen Google a ještě starý obsah. Není to žadný blbý text pro roboty, má to návštěvníka, který se zajímá o kurzy paraglidingu informovat, jak probíhá základní kurz, kolik to stojí, jak se pojistit apod. Informace, které by na webu JEMMu hledal zprvu těžko. Myslím, že až dobuduje dostatek zpětných odkazů a uplyne nějaký čas pro indexaci, tak má šanci být při hledání spojení "kurzy paraglidingu" první.
A já inspirován tímto webem přemýšlím, jestli není lepší takovou jednu stránku rozsekat do více?
14. 8. 2010 13:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/kvantita-obsahu-na-titulni-strane-vs-rozlozeni-do-podstranek#reply542919
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
14. 8. 2010 16:32:56
Promin, ale jses docela naivni, pokud si myslis, ze maji KW v domene nejaky vetsi vyznam.
K tvoji otazce. Ja bych volib B, ale podporovat linkbuildingem i podstranky. Ne jenom HP.
14. 8. 2010 16:32:56
https://webtrh.cz/diskuse/kvantita-obsahu-na-titulni-strane-vs-rozlozeni-do-podstranek#reply542918
fabo
verified
rating uzivatele
14. 8. 2010 16:46:52
Myslím si, tak jak již psal Pláváček, že by bylo lepší vrhnout všechny síly do zlepšení stávajících stránek, ono je fajn, když budeš mít podpůrnou stránku na prvním fleku, ale pokud ti nedopraví na cílové stránky dostatečný počet cílových návštěvníků, budou k ničemu. Všichni budou vědět, že jsou zimní a letní pneumatiky, ale k "VÁM" si pro ně nepříjdou.. ani servisovat. Chybně je podle mě zvoleno i příliš obecná klíčová fráze..
Co se týče klíčového slova (fráze) v doméně, nejsem zastáncem toho že to nemá žádný vliv, avšak myslet si že vliv domény je větší než title je podle mého názoru chybné...
14. 8. 2010 16:46:52
https://webtrh.cz/diskuse/kvantita-obsahu-na-titulni-strane-vs-rozlozeni-do-podstranek#reply542917
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit