Zadejte hledaný výraz...

Kupující nechce zboží reklamovat, ale rovnou vrátit peníze za vadné zboží.

Ixtein
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 1. 2013 08:54:38
Dobrý den,
u nás v rodinném podniku - obchod s pc, příslušenstvím atd. jakýsi chlápek zakoupil před Vánoci (bude to více jak 14 dní) flashku. Včera přišel a začal tu kříčet, že nefunguje a že chce peníze hned zpátky. Táta mu řekl, že to přijme jako reklamaci, sepíšou reklamační protokol a potom samozřejmě není problém mu peníze vrátit nebo zboží vyměnit. Na to ten pán začal křičet, že odstupuje od smlouvy a že chce peníze hned bez nějaké reklamace. Nato vyběhl ven a začal vyvolávat na mobilu ČOIku, která mu prý poradila "klasické odstoupení od smlouvy" s tím, že pokud mu nedáme peníze, tak zítra (dneska) přijedou. Udělal tady ostudu před ostatníma zákazníkama, kterým se to potom musí vysvětlovat, jak to je.
Chtěla bych se zeptat - ujistit - jestli je v tomto případě právo na naší straně? Když přijde zákazník s poškozeným zbožím tak je nutno ho nejdřív přijmout k reklamaci, na jejíž vyřízení je 30 dní, že? Nebo jsme mu snad povinni vrátit okamžitě peníze?
Děkuji za odpovědi
17. 1. 2013 08:54:38
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853868
kraja
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
17. 1. 2013 08:59:55
Povinnost vratit penize okamzite neni. Od kupni smlouvy muze odstoupit pouze ze zavaznych duvodu, nebo do dvou tydnu pri "vzdalenem prodeji", jak zminujete. COI nekam dojede tak mozna za mesic, rozhodne ne za tyden, a to jeste ve forme fake objednavky od ktere zkusi odstoupit apod.
17. 1. 2013 08:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853867
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
17. 1. 2013 09:03:17
kecá nevolal nikam, udělejte to přesně jak jste napsala, zboží mu přijměte k reklmaci a žádné peníze mu nedávejte. tečka
17. 1. 2013 09:03:17
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853866
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 1. 2013 10:02:21
Teď si to možná špatně pamatuji, ale není to tak, že jako prodávající mám povinnost zboží převzít na reklamaci a do tří dnů se k ní vyjádřit? Zákazník musí vyjádřit písemně, že chce odstoupit od kupní smlouvy v reklamačním protokolu. Předpokládám, že zboží nebylo původně zabalené (flashky bývají v plastovém blistru), takže já zboží musím převzít do reklamace a zákazník v části "Požadované řešení reklamace" napíše "Požaduji odstoupení od kupní smlouvy". Není to spíše tak?
Je sice pravda (dělal jsem taky v IT), že když by někdo takhle přišel na prodejnu, kde jsem pracoval a kvůli flashky za pět stovek řval a dělal scény, vrátím mu peníze a ihned potom bych ho velmi slušně požádal, aby odešel z prodejny, protože ruší ostatní zákazníky.
17. 1. 2013 10:02:21
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853865
Napsal Ryuji;895529
Teď si to možná špatně pamatuji, ale není to tak, že jako prodávající mám povinnost zboží převzít na reklamaci a do tří dnů se k ní vyjádřit? Zákazník musí vyjádřit písemně, že chce odstoupit od kupní smlouvy v reklamačním protokolu. Předpokládám, že zboží nebylo původně zabalené (flashky bývají v plastovém blistru), takže já zboží musím převzít do reklamace a zákazník v části "Požadované řešení reklamace" napíše "Požaduji odstoupení od kupní smlouvy". Není to spíše tak?
Je sice pravda (dělal jsem taky v IT), že když by někdo takhle přišel na prodejnu, kde jsem pracoval a kvůli flashky za pět stovek řval a dělal scény, vrátím mu peníze a ihned potom bych ho velmi slušně požádal, aby odešel z prodejny, protože ruší ostatní zákazníky.
  • prodavajici musi zbozi prevzit k reklamaci a musi rozhodnout do tri dnu, nejpozdeji do jednoho mesice
  • kupujici si muze urcit zpusob vyrizeni reklamace, pokud by slo o vadu neodstranitelnou (muze si vybrat zda chce zbozi vymenit, nebo vratit penize)
  • je-li vada odstranitelna, tak se proste vec opravi tam nema na vyber nic
  • pokud se vada vyskytne v prvnich sesti mesicich, pak muze uplatnit rozpor s kupni smlouvou: V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. - takze pokud uplatni rozpor a vec ma vadu a je opravitelna, muze v tomto pripade kupujici pozadovat vymenu veci za novou a nemusi souhlasit s opravou.
17. 1. 2013 10:08:11
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853864
Ixtein
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 1. 2013 10:13:15
Jojo, takto by to mělo být - do 3 dnů se vyjádřit k relamaci, jestli je oprávněná nebo ne a po jejím přijetí jí vyřídit do 30 dnů. Zde se jednalo opravdu o to, že by s ním byl sepsán protokol, zkontrolovalo by se, jestli je ta flashka vážně vadná a vrátily by se mu peníze do pár dnů (případně výměna). Jenže on odmítl jakýkoli reklamační protokol sepisovat, vyřvával na celou prodejnu a v podstatě nás nenechal ani nic říct a ani si nechtěl nechat vysvětlit, že by to pro něj bylo takhle jednodušší než na nás řvát a vyhrožovat čiokou..no případ..
17. 1. 2013 10:13:15
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853863
no mohl jeste vyhrozovat znamy v TV, ze na vas posle obcanske judo. Proste pravne jste to udelal ciste, tam proste neni co vytknout. Ale vite jak, hadejte se se zakaznikem... ve finale vam udela vetsi skodu to delat ciste, nez proste udelat vyjimku a nechat ho "vyhrat" at je po jeho.
17. 1. 2013 10:16:43
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853862
saas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 1. 2013 10:17:30
Jedna věc je právo a druhá věc je přístup k zákazníkům. V rámci reputace je někdy lepší takovému zákazníkovi vyjít vstříc, pokud Vám to nepůsobí nějakou extra škodu. Někdy neochota vyjít vstříc zákazníkům v nich pak posiluje hrubé a nevybíravé chování, protože mají zkušenost, že to jediné vede k výsledku. Otázka jestli takových zákazníků nezačíná nějak přibývat...
17. 1. 2013 10:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853861
Ryuji
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 1. 2013 10:17:36
Takže jsem to napsal dobře. Okamžitý řev na prodejně nikam nevede. A s tou ČOIkou to podle mě bylo divadlo.
---------- Příspěvek doplněn 17.01.2013 v 10:20 ----------
Napsal Ixtein;895566
Jojo, takto by to mělo být - do 3 dnů se vyjádřit k relamaci, jestli je oprávněná nebo ne a po jejím přijetí jí vyřídit do 30 dnů. Zde se jednalo opravdu o to, že by s ním byl sepsán protokol, zkontrolovalo by se, jestli je ta flashka vážně vadná a vrátily by se mu peníze do pár dnů (případně výměna). Jenže on odmítl jakýkoli reklamační protokol sepisovat, vyřvával na celou prodejnu a v podstatě nás nenechal ani nic říct a ani si nechtěl nechat vysvětlit, že by to pro něj bylo takhle jednodušší než na nás řvát a vyhrožovat čiokou..no případ..
No, podívejte. Ono, jako kdyby už šlo do tuhého. Pokud mám na prodejně zákazníky a je tam někdo, kdo řve, dělá scény a "ruší veřejný pořádek", měl jsem v jedné firmě, kde jsem dělal na prodejně jednoduché nařízení od majitele. Zavolat policii. Ono jedna věc je zákazník, druhá věc je reklamace. Ale taky to chce trošku slušného chování. Pokud někdo při dnešních cenách elektroniky nechápe, že se to může snadno pokazit a neumí se chovat, nedá se nic dělat. Čekat než mu rupnou nervy a vytáhne z kapsy nůž, čekat nebudu. Vím, že se to snadno řekne, ale já bych to udělal a odůvodnil bych to, že jsem jednal v zájmu bezpečí zákazníků na prodejně.
17. 1. 2013 10:17:36
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853860
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 1. 2013 10:56:03
Taky se mi stalo že u hodinek lidi při reklamaci chtějí rovnou vrátit peníze. Samozřejmě vždy nezapomenou dodat obligátní výhružku že to budou "ŘEŠIT JINAK" pokud jim nevyjdu vstříc. Většinou peníze vrátim (pokud to zboží reklamují během měsíce) protože s takovýma lidma nemá cenu něco řešit. To jsou přesně ti blbci co si zákon vykládají po svém a nakonec budou jen škodit. Takže než mu poslat nové zboží přesto že ho nechce a čekat že s tim flákne o zem a zase ho bude reklamovat tak radši vrátim prachy a dávám si toho šmejda na bloklist.
17. 1. 2013 10:56:03
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853859
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 1. 2013 14:18:01
Napsal grizly007;895596
Taky se mi stalo že u hodinek lidi při reklamaci chtějí rovnou vrátit peníze. Samozřejmě vždy nezapomenou dodat obligátní výhružku že to budou "ŘEŠIT JINAK" pokud jim nevyjdu vstříc. Většinou peníze vrátim (pokud to zboží reklamují během měsíce) protože s takovýma lidma nemá cenu něco řešit. To jsou přesně ti blbci co si zákon vykládají po svém a nakonec budou jen škodit. Takže než mu poslat nové zboží přesto že ho nechce a čekat že s tim flákne o zem a zase ho bude reklamovat tak radši vrátim prachy a dávám si toho šmejda na bloklist.
grizly007, jestli zákazník začíná vyhrůžkou, místo aby se jednalo o vzájemný vstřícný dialog, tak oni škodit nebudou. to jsou lidé, kteří takto prostě žijí. řekl bych, že pokud jejich komunikační jednání je agresivní se sklonem k ofenzívnímu jednání, pak lidé v jejich okolí o tom vědí a neberou je moc vážně. Pokud budou publikovat tyto neshody na internetu, udělají si lidé názor sami na člověka, který stále něco reklamuje. I když bude pár ovcí, kteří to vezmou jako fakt. Na druhou stranu, pokud to tyto ovce přijmou jako fakt, tak oni to šířit nebudou, protože jejich slabomyslný názor nikdo nebere jako autoritu a pak to poškozování skončí u těchto lidí.
17. 1. 2013 14:18:01
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853858
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
18. 1. 2013 09:38:06
Tak zrovna takovému zákazníku, který začne nezdůvodně ihned řvát a nadávat bych nevyšel vstříc ani omylem. Oni pak zjistí, že jim to vychází a budou to dělat pořád. Musí narazit a zjistit, že takové jednání je kontraproduktivní.
18. 1. 2013 09:38:06
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853857
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 1. 2013 18:39:21
No ono je to složitý když pak pošlu reklamaci tak to rozbijou schválně a co já pak....někdy vydedukuju že je to prostě regulérní zloun a radši vrátim prachy. I když mi vře krev a nejradši bych takovýho člověka navštívil osobně. Ono mít za prdelí pak 5x ročně ČOIku jen protože že se někomu nevyšlo vstříc taky není žádný med. Když někdo takto pyskuje tak si vygoogluju jestli třeba nenajdu nějaký info o něm. Většinou najdu všelijaký stížnosti po netu takže vim že mám tu čest s magorem. A nejhorší jsou všelijaký Ing. a Judr.
18. 1. 2013 18:39:21
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853856
Ja340
verified
rating uzivatele
18. 1. 2013 19:00:39
Napsal Radek O.;895570
no mohl jeste vyhrozovat znamy v TV, ze na vas posle obcanske judo. Proste pravne jste to udelal ciste, tam proste neni co vytknout. Ale vite jak, hadejte se se zakaznikem... ve finale vam udela vetsi skodu to delat ciste, nez proste udelat vyjimku a nechat ho "vyhrat" at je po jeho.
hmm takového magora nikdo poslouchat nebude a žádné protiakce tito zákazníci obvykle nepodnikají.
Já jsem musel na jednoho zákazníka volat měšťáky, vytrhl mi noťasa z káblů a začal s ním třást že ho hodí na zem.
Tehdá reklamoval že se mu vypíná PC, jenže se vypínalo jen s jeho jednou paralelní tiskárnou a odmítal ji přinést.
Měšťáci ho museli vyvést, za týden se přišel omluvit. Jo kamenná prodejna jsou občas nervy.
---------- Příspěvek doplněn 18.01.2013 v 19:06 ----------
Joo a jednou v elektroworldu si na mě stěžoval zákazník že jsem mu nechtěl dát baterky do digi foťáku. Jako normálně přesto že to byl foťák za 599Kč bych mu ho s úsměvem předvedl, jenže onen chlapík měl tak 3,5 ‰ a při vybírání se úplně hnusně hádal se svojí ženou, ta na tom byla lépe tipl bych tak 1,5 ‰ . No někdy je to boj.
18. 1. 2013 19:00:39
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853855
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 1. 2013 19:58:51
Nevracet peníze. Jsou to Vaše peníze. Všichni chtějí zákony na obranu spotřebitele, ale toto je jediná z mála věcí, která ještě chrání podnikatele. Přijmout do reklamace a za 3 dny zavolat, že reklamace je odeslána dodavateli na posouzení a počkat na výsledek.
A pokud bylo zakoupené přes net, tak takovým vracet peníze jedině na účet a to ve stanovené lhůtě 30 dní od výsledku reklamace. (bo peníze Vám taky přišly na účet)
A pokud se toho bojíte, tak si dělejte cvičení. Domluvte si kámoše at u Vás nevybíravě reklamuje.
Nebo pokud je Vás více na prodejně, tak si to chce sednout, stáhnout z netu reklamační řád, mrknout na www.spotrebitele.info, www.asociace-sos.cz, http://www.coi.cz/cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce/reklamace-zbozi-sluzeb/ a probrat to a připravit se na lidi. U nás to opakujeme 1x za 2 měsíce.
18. 1. 2013 19:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/kupujici-nechce-zbozi-reklamovat-ale-rovnou-vratit-penize-za-vadne-zbozi#reply853854
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit