Zadejte hledaný výraz...

Který typ reklamy zvolit pro prodej spodního prádla ?

parek4u
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 3. 2013 08:42:31
Ahoj
momentálně řeším rozdíly a porovnání mezi různými typy reklam, rád bych se zeptal vás zkušenějších kteří s tím máte dlouholeté zkušenosti co by mohlo být pro mne nejvhodnější.
Jedná se o prodej spodního prádla jednoho daného modelu jedné dané značky o kterou je u nás zájem. Za poslední dva týdny jsem měl spuštěnou reklamu na adwords, nechal jsem at si adwords řídí investice sám, za 14 dnů tedy proinvestováno něco málo přez 7700 Kč, reklama mi přijde neúčinná, momentálně se tedy rozhoduji nad kampani u sklik, facebook, heureka, nebo zbozi.
Za celý rok bylo vždy nejvíce prodejů pomocí zbozi.cz neco kolem 70% všech objednávek. Díky adwords se prodej samozřejmně zvýšil ale stále mi přijde v poměru k proinvestování malý. Zacílení a nastavení adwords by mělo být v pořádku.
Díky za jakékoliv rady.
15. 3. 2013 08:42:31
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878597
ppc zrovna na pradlo neni to uplne nejlepsi, ale kdyz se podivate na uspesnou konkurenci ve spodnim pradle, tak vidite co pouzivaji a asi vi proc - diplej reklamu napr. na webech seznamu...
15. 3. 2013 08:47:32
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878596
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 3. 2013 08:50:42
Hodně se používá affil, který dosahuje na některých webech zajímavých CPT.
15. 3. 2013 08:50:42
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878595
Na analyzu PPC a jej vyhodnotenie je 14dni dost malo, okrem toho bez dalsich dat, struktura uctu, obsah reklam, zacielenie, vykonost zostav a KW a analyzy navstevnosti webu po kliku na reklamu sa toho moc poradit neda.
Obecne, reklamy na damsku modu, oblecenie, pradlo a doplnky generuju velke mnozstvo preklikov, nakolko zenske publikum je znacne zvedave a prelietave, preto treba optimalizovat vykon zamerany na cenu za konverziu co nie je nijak lahka uloha, ale PPC by som rozhodne nezatracoval.
Pred tym, ako PPC uplne zatratite by bolo rozhodne treba previest aj multikanalovu analyzu, ci PPC prispieva ku konverziam z inych zdrojov a v akej miere. Terab si uvedomit, ze k nakupu velakrat nebude dodchadzat na prvu navstevu (prvu interakciu s reklamou PPC).
Atribucny model GA (predpokladam ze dosah kampani meriate pomocou Google anlytics) je v zakladoch nastaveny tak, ze konverzia je priprisana poslednemu zdroju odkial navsteva na web prisla, vynimkou je priama navstevnost kde sa pripisuje konverzia zdroju pred tym, ale len ak dojde k nakupu do 30dni od prvej inetrakcie s kampanou.
Systemy PPC ako Adwords a Sklik opat pouzivaju inu metodiku pre vypocte metrik vykon kampani z pohladu trzieb a cien za konverzie. (to je ale na cely serial nie jeden prispevok :)
Pri podonom type produktov sa da pomerne uspesne nastavit kampan cielena na obsahovu siet, teda partnersku siet Seznamu, alebo Google. Uz aj Sklik ponuka moznost cielenia grafickych a kontextovych reklam obsahovej siete na vybrane lokality. Optimalizaciou tak mozete svoje rsklmy zacielit nielen na konkretne weby ktore zobrazuju reklamne jednotky ale aj na konkretne podstranky danneho webu.(umiestnit reklamu k popularnym suvisiacim clankom a pod..)
Pri obsahovej sieti adwrods mate moznost este flexibilnejsieho cielenia.
Dalsou moznostu a novinkou v oblasti PPC na Google je PLA (Product listing adds) co je zobrazovanie produktov na top poziciach PPC vo vyhladavacej sieti. Treba importovat feed (podobny ako je pouzivany pre porovnavace) do Google nakupy a prepojit to s Adwords.
Pokial je dlhodoby zaujem o produkt jednej znacky, stalo by za zmienku analyzovat uspesne produkty, stranky, previest analyzu vstupnych stranok tychto produktov, ako si stojite na dotazy suvisiace s dannymi produktami v organickom vyhladavani a na zaklade vysledkov sa zamerat na ich optimalizaciu a posun vo vysledkoch vyhladavania na dany brand alebo konkretny produkt.
15. 3. 2013 09:16:11
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878594
Každá reklama može aj nemusí byť efektívna - záleži na typu produktu, konkurencii, marži, lifetime value zákazníka (ktorá sa často podceňuje a radšej sa berú do úvahy konverzie) atd. Povedať, že "PPC pre pradlo neni to nejlepší" je podľa mňa nezmysel - može byť, nemusí. Poradil by som Vám následujúce:
- PPC ešte nevypínajte, skúste si trochu pohrať s optimalizáciou - cena za preklik, inzeráty, rozpočty.. ako často u Vás nakúpi v priemere jeden zákazník? Ak 3-4 krát, tak aj keď je cena za konverziu vysoká, stále sa Vám može PPC oplatiť, pretože na ňom zarobíte v budúcnosti (napríklad e-mailovou kampaňou). Pozrite sa na graf ceny za konverziu, z vlastnej skúsenosti viem, že cena za konverziu je počas týždňa nižšia a pomaly sa zvyšuje od piatku do nedele. Čo keby ste kampane pozastavili cez víkend, neznížili by ste tým cenu za konverziu?
- Zboží, Heureka je pre takéto e-shopy základ
- reklama na FB može tiež dobre fungovať
- vyskúšajte aj ďalšie možnosti,napríklad eTarget, AdExpert, bannerová reklama na príbuzných weboch, affiliate marketing, e-mail marketing
- priebežne robte SEO - predovšetkým linkbuilding, to sa Vám v budúcnosti vráti
Investujte tam, kde sa Vám to oplatí, nerozhodujte sa medzi reklamami podľa toho, čo Vám povedia na Webtrhu.
15. 3. 2013 09:47:41
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878593
Na spodní prádlo jedině obrazovou formou. Nejlevnější nabízí facebook.
15. 3. 2013 10:46:43
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878592
To vobec nejde tvrdit tak jednoznacne. Okrem toho "najlacnejsie" zdroje reklamy sa raz minu a bude traba hladat dlsie moznosti, alebo suvisiace trhy.
Aj ked bude facebook "najlacnejsi" v pripade obrazkovej reklamy, nemusi sa napriek tomu jednat o najvykonnejsi zdroj, pretoze naprikald v partnerskej sieti dosiahens ovela sirsi zasah (viac navstev, vzysie CTR...) a aj ked konverzny pomer bude nizsii a naklady vyzsie mozes dosiahnut z pohladu trzieb/zsiku vdaka objemu lepsie cisla.
Tazke ja by som bol napriklad so slovami ako "jedině tuto alebo tamtu" opatrnejsi. Ale ako som uz spomenul bez hlbsej analyzy konkretneho pripadu su to len hypotezy, ktore mozno potvrdit, alebo rychlo vyvratit.
15. 3. 2013 12:10:30
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878591
Nechtěl jsem říct, že je nejlepší, ale nejlevnější. Ukaž mi jinou formu propagace, kdy za 100 Kč dostaneš 6 000 zhlédnutí. Jasně, jde o konverzi, ale to je individuální a i kdyby z té reklamy byl jen jeden zákazník, tak je to doma a virální účinek může být taky ku prospěchu.
15. 3. 2013 12:20:58
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878590
Nečetla jsem předchozí příspěvky. Nejdůležitější bude si uvědomit, kde jsou potenciální zákazníci - na koho to chcete zacílit?
- Na ženy, aby si to koupili pro sebe? Nebo na muže, aby to koupili své partnerce?
- Jde o luxusnější značku, nebo o "standard"?
- Jde o produkt něčím zvláštní (variabilita ramínek a použití; materiál; funkce; design), nebo jde o "průměr" za super cenu?
Lidé, kteří by tento produkt mohli chtít, jsou pak něčím charakterizováni - např. věkem. Podle toho by se měla pak odvíjet samotná reklama a její umístění. Je dost možné, že kanál je správný, jen je nevhodně naformulovaný text nebo cílení.
15. 3. 2013 12:42:14
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878589
Napsal vodička;923500
Nechtěl jsem říct, že je nejlepší, ale nejlevnější. Ukaž mi jinou formu propagace, kdy za 100 Kč dostaneš 6 000 zhlédnutí. Jasně, jde o konverzi, ale to je individuální a i kdyby z té reklamy byl jen jeden zákazník, tak je to doma a virální účinek může být taky ku prospěchu.
Tak ze by byla cena 16,6 Kc za CPT to nejlevnejsi, to zrovna ne.
15. 3. 2013 12:55:37
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878588
Už mlčim :)
Na druhou stranu 16 Kč za zákazníka není moc, ne?
15. 3. 2013 13:00:48
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878587
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 3. 2013 13:02:15
Napsal vodička;923500
Nechtěl jsem říct, že je nejlepší, ale nejlevnější. Ukaž mi jinou formu propagace, kdy za 100 Kč dostaneš 6 000 zhlédnutí. Jasně, jde o konverzi, ale to je individuální a i kdyby z té reklamy byl jen jeden zákazník, tak je to doma a virální účinek může být taky ku prospěchu.
s tím nesouhlasím. Záleží samozřejmě na reklamě samotné a na službě/výrobku, které se nabízí, ale rozhodně to není nejúčinnější a nejlevnější reklama. Zobrazení jsou k ničemu, když ti na web nikoho nepřivedou, k tomu jsou prokliky. A prokliky jsou k ničemu (resp. stojí jen prachy), když z nich není obchod.
15. 3. 2013 13:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878586
Jako pořád to beru z pohledu facebooku, kde já osobně nevidím hlavní přínos v novém zákazníkovi ihned z fotky. Ale virál a podvědomí určitě posilnit může a v tom je ta cena určitě bezkonkurenční. Nikdy nevíš, kam se fotka přes sdílení a "přítel-přítele-přítele" dostane.
15. 3. 2013 13:04:50
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878585
Napsal vodička;923518
Už mlčim :)
Na druhou stranu 16 Kč za zákazníka není moc, ne?
16 Kc za zakaznika bude asi super cena pro velkou spoustu shopu, ale zde se bavime o tom, ze za tech 16 Kc mate 1000 shlednuti. Bezny click rate byva 0,1-0,5% Takze to se bavime tak o 1-5 klicich za 16 Kc. Konverzni pomer i kdyby byl 10% tak tech kliku potrebete 2-10 na konverzi. takze to mate 32-160 Kc za konverzi. Kdyz bude konverzi pomer 5% coz je porad solidni na eshopy tohoto typu, tak to se bavime o cene za konverzi 64-320 Kc a to uz tak vesele nevypada ;)
15. 3. 2013 13:06:38
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878584
Na druhou stranu 16 Kč za zákazníka není moc, ne?
Za zakzanika nie, ale za navstevu uz je to celkom palka. Ked si zoberiem, ze za 1000 zobrazeni dosahujem pri podobnom sortimente dobre cielenou reklamou CTR 0,38% (po optimalizacii cca 3mesiace od spustenia). Mam 4 navstevy na 1000 zobrazeni. Konverzny pomer dosahujem dlhodobo 1.8% pri tomto sortimente je uz aj toto slusne cislo pokial sa nejedna o znackovy e-shop. cize na jednu objednavku potrebujem cca 50 navstev co znamena ze za konverziu zaplatim zhruba 200 Kc.
Priemerna objednavka je 1180,-Kc a priemerna marza 28% cize ked sa na to pozrieme podrobne vyzera to trochu inac...
// mal som to otvorene v okne a pozeram ze ma niekto vo vypoctoch predbehol :)
15. 3. 2013 14:32:12
https://webtrh.cz/diskuse/ktery-typ-reklamy-zvolit-pro-prodej-spodniho-pradla#reply878583
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit