Zdravím.
Ohledně mobilních domů jsem laik, tak můžu nabídnout tento úhel pohledu. Napíšu sem pár svých subjektivních poznámek k webu:
Úvodní stránka
====
V místě, kde máte v seznamu vlastnosti a které je vidět po načtení stránky, bych si dokázal představit aspoň nějaký základní text (myslím, že se tomu říká claim), který první návštěvníky zorientuje, řekne jim, kam se dostali, o co jde, co jim stránka nabízí, atd. - něco ve smyslu:
* jsme firma, která vám na zakázku vyrobí mobilní/modulový dům
* sídlíme v Přerově, ale můžeme(?) za zakázkou zajet po celé ČR (Pokud jsem třeba z Chebu, má to pro mě smysl? Jak naroste cena? Jak dům dostanete k zákazníkovi přes celou ČR? Tohle mi přijde důležité, nechci ztrácet čas, pokud to nemá smysl.)
* jsme malá/střední/velká firma s ... pracovníky, váš dům zvládneme běžně postavit do ... dnů, máme ...leté zkušenosti/už jsme postavili ... domů.
(login později: vidím, že to je v častých dotazech, přesto bych to dal sem – jako takový souhrn)
Proč jít do mobilního/modulárního domu? Jak se liší? Co je modulový dům? (třeba já, laik, bych to neuměl definovat) Jaké jsou výhody/nevýhody toho kterého? Pro koho se ideálně ten který druh hodí? (Může být dům mobilní a současně modulový nebo buď jedno nebo druhé? Fakt nevím.)
Chápu, že to může být (a asi je) hned na začátek mnoho textu. Ale místo dlouhých odpovědí by mohly být odkazy na statické stránky nebo blog, nebo (imho lépe) zobrazení dodatečného textu v bublině, expandovatelném boxu, á la FAQ, ...
Část za nápisy v titulní stránce je v podstatě to samé jako Nabídka, což je, obecně řečeno, špatně. Dokázal bych si tam místo nabídky představit nějakého primitivního průvodce výběrem, který by návštěvníka nejdřív nechal vybrat mezi mobilním a modulovým domem (s krátkým vysvětlením, co je co), kolik pokojů a jaký povrch, a na základě toho ukázal vybrané domy – s názvem, menším obrázkem, možná krátkým zhodnocujícím perexem a odkazem na detail.
Sekce Proč my? - máte tucha, kolik lidí jí čte? Já bych tipoval, že moc ne, protože je schovaná pod dlouhým seznamem produktů. Přijde mi lepší ji dávat do detailu domu někde nakonec.
Texty ke konci úvodní stránky: až teď to vidím. ok, částečně odpovídají na to, co mi chybělo na začátku. Imho, jsou schované příliš dole, a ty dlouhé špalky textů čte minimum návštěvníků. Například tam někde uprostřed píšete, že můžete postavit také domy sezónní, přičemž: nevím nic dalšího (výhody/nevýhody), cenu; a také to mimochodem jde proti názvu celé websajty.
Z našeho blogu: přemýšlím, kam s tím.. Je možné, že je to zde správně.
Reference: odkaz "Všechny reference" vede na Google Maps?! Je to správně?
Nabídka
====
Počítám-li správně, máte 12 domů (6 a každý se zrcadlovou variantou), z toho 10 mobilních, 2 modulové. Všechny celoroční; všechny s možností sestavovat moduly. Doporučuje se nevypisovat všechno 10×, resp. 12×, ale sjednotit to, tj. nadepsat to jednou a pak to vylistovat/zobrazit. Za nadpisy mobilních/modulových domů bych dal krátký textík shrnující vlastnosti a výhody.
Koukám, že všechny ceny jsou 49,5 m² a kolem 1,3-1,5 milionu – těžko kategorizovat.
Ale některé jsou 2+kk a jiné 3+kk. A liší se povrchem (omítka, plech, dřevo) – zde kategorizovat jde a nedovídám se to ani z detailní stránky produktu (?!)
Detail domu
====
Varianty: nový návštěvník stránek může z úvodky jít rovnou na detail a pak, když se koukne na varianty, pak samozřejmě neví, co která varianta představuje. Trochu by to spravilo udělat varianty klikací, aby návštěvník po kliknutí (v nějakém layouveru – bez skoku na jinou stránku) viděl, co varianta zahrnuje. Vlastně by měl vidět první polovinu toho, co je teď na stránce "Specifikace".
Zde by to ještě chtělo silnější call to action – tj. ještě zdůraznit, aby potenciální a rozmýšlející se zákazník skutečně vyťukal a zavolal vám.
Všude, kde píšete o svých výhodách, tak tady mi přijde dobré mít možnost je rozepsat a být víc konkrétní.
Zvaž přidat krátký text – žádné romány, co nikdo nečte, jen v podstatě zhodnocení parametrů, plus pro koho může být ten který dům ideální.
Specifikace
====
Nezasloužila by si první část s porovnáním nadpis? Např. Přehled prací, Přehled variant, Varianty realizace...
Nejsem si jistý, jestli "Vybavení zařizovacími předměty" uvádět, když je žádná varianta nemá. Nevím – třeba jo, aby si nemysleli, že dostanou vybavený dům.
Pokud bych si dům kupoval a vybíral mezi 1. a 2. variantou, chtěl bych vědět víc o tom rozdílu než jen útržkovitě, jen skrze názvy, které mi některé (jako laikovi) nic neřeknou.
Skvělé by bylo to nějak integrovat do detailových stránek jednotlivých domů (aby před rozhodnutím, jestli do toho půjde, neotevřel statickou stránku a nezabředl do dlouhého textu a nevyhnil tam). Ideální stav, aby návštěvník stránky/potenciální zákazník se nemusel učit žádné kódy nebo názvy vašich variant...
Excelovský soubor: do buňky B5 bych dal "varianta:" a zarovnal doprava; název souboru by měl obsahovat, že jde o mobilní domy
Skladby konstrukcí: v tom se vůbec nevyznám, ale když už, tak v obrázcích by mělo být, které číslo je co. Též zvážit, zda text v obrázku neudělat jako prostý text (aby byl čitelný pro vyhledávače) – aspoň rozdělit na čtyři menší obrázky a každému dát nadpis.
Realizace
====
Tady jsem očekával, že bude nějaký text s plánem, jak bude realizace probíhat, jaké jsou její fáze, co jak kdy a jak rychle jste schopni dodat, jak se řeší dodání na k vám odlehlá místa v republice. Toto je galerie se všemi vašemi domy, mišmaš, kde zákazník neví, co je co, protože je vše bez popisu.
Časté dotazy
====
Sorry, nečetl jsem to všechno, ale 1-2 řádky na odpověď někde může být dostačující (u otázky typu ano/ne), jinde je to málo.
První otázce (výhody) se nabízí k tomu, abyste se mohli rozšoupnout, vychválit a hlavně detailně zákazníka přesvědčit.
Ceník
====
Přemýšlím… opravdu tam musí být jako samostatná stránka, když jsou ceny na detailních stránkách?
Vyloženě špatně je, že nesouhlasí názvy (zrcadlová varianta versus "II") a že nejsou prokliknutelné. Možná bych doporučil i malý obrázek.
Ceník v Excelu působí redundantní ke stránce. Název souboru by měl obsahovat, že jde o mobilní domy.
Kontakt
====
Konktaktní formulář by mohl mít perex typu "neváhejte nám napsat ohledně…, ozveme se vám…".
Je email správně? Divné, že doména je "celorocnidomy" a ne "celorocnimobilnidomy"...
Layout
====
Hlavička a hlavní menu:
----
kliknutí na "úvod" i na logo a název stránky vede na to samé. Zvaž odkaz "úvod" nemít – bude to pak jednodušší, zákazníci nebudou přemýšlet, jestli se stránky za oběma odkazy liší. Taktéž: v drobečkovém menu nepoužíváš "úvod" ale "Domů".
úplně svrchní zelený proužek – smysl to asi dává, i když to zabírá místo; možná bych dal k sobě telefon a hodiny, kdy lze volat
rozbalovací menu v malém rozlišení – netradiční chování – po rozbalení když kliknu vedle, menu se nesbalí, ale rovnou se přejde na odkaz pod myší. Divné, ale dá se s tím žít.
Drobečková navigace:
----
místo "Domů" lze mít ikonku domečku – je to kratší a mj. jazykově univerzální.
u detailu domu, např. "Domů / Domy / Andrea": Domů a Domy se tam (alespoň vizuálně) nevyjímá a působí zdojené. Navíc, nikde není stránka "Domy". Když už tak "Nabídka" a/nebo místo textu "Domů" dát ikonku domečku.
Kliknutí na "Domy" z drobečkové navigace vede na nějakou poloprázdnou stránku.
Patička:
----
první sloupeček je bez "call to action" – v tomto případě alespoň slov "kontaktujte nás" s odkazem
adresa by mohla být v tagu
a opět jako odkaz na stránku konktaktů
"Všechny články" Blogu: zbytečně nová barva a zbytečně velká pozornost; dal bych jako běžný odkaz s "..." na konci.
Mapa webu není kompletní, např. by zde mohly být reference.
Btw. je přesný název firmy "Drevoastavba ING, s.r.o." – s čárkou nebo bez před "s.r.o."? Na internetu jsou obě.
Czech republic → zvaž "Česko" nebo "Česká republika"
"Články partnerů" – Proč tam jsou? Jakou hodnotu přidávají? Podle mě vedou potenciální zákazníky, aby zabředli do čtení a nekontaktovali tě.
spodní řádek: nejsem si jistý, ale myslím, že copyright by měl být u subjektu (zde zřejmě tvé firmy), která vytvořila obsah. Alternativně lze toto celé převést do samostatné stránky. Tlačítko zcela vpravo dole je částečně mimo hranici stránky.
Obecně:
====
* žádná stránka by neměla obsahovat odkaz na sebe sama – takový odkaz by měl být neaktivní
* sjednotit vizuálně, ať je vidět, který odkaz je aktivní/aktuální; to platí např. i pro odkazy v patičce
* stránky – vážně úplně všechno velkýma písmenama? Mobilní telefon v title je diskutabilní, když je jak v hlavičce a patičce.
typos:
Úvod: schopn → schopni
Časté dotazy: jadná se → jedná se
celkově:
několik chybějících čárek ve větách vedlejších
49.5 → 49,5
150m2 → 150 m²
do 30ti dnů → do 30 dnů
11m = jedenáctimetrový, 11 m = jedenáct metrů
20% = dvacetiprocentní, 20 % = dvacet procent
v excelovském souboru: sjednotit malé/velké písmeno na začátku řádků a buněk
9. 4. 2023 21:14:06