Zadejte hledaný výraz...

Kritika eshopu + podněty (vůbec neprodává)

David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2016 13:32:00
Dobrý den Webtržníkům,
rád bych od Vás slyšel názory na eshop www.damijashop.cz.
Eshop je zatím v ranné fázi linkbuildingu, dosahuje návštěvnosti desítek lidí denně, nicméně vůbec neprodává.
Eshopů mám za sebou již hodně, a tak vím, že raní fáze rozběhu je vždycky o ničem. Nicméně i s návštěvností jakou má, by měl dosahovat 6-12 obednávek týdně (1-2% konverze)
Situace je taková, že za půl roku má celkem 4 objednávky což je konverze nějakých 0,25%. Běží to na shoptetu. Je přiváděná relevantní návštěvnost, statistiky jsou relativně dobré ( i když vím že na tak malý traffic to je nepřesné)
stránek na návštěvu 3,43, čas na webu 3:14, bounce rate 44% (spíše vyšší na startu ted se snížila na 33%)
Měl by někdo tip v čem může být zakopaný pes?
Nějaký UX průser tam nebude, je to standartní čistá šablona od shoptetu. Tipuju to na popisy produktů a parametry. Ale budu rád když se vyjadříte ke všemu co Vás napadne.
Díky
6. 12. 2016 13:32:00
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241619
Zizala935
verified
rating uzivatele
6. 12. 2016 13:51:45
Jen co jsem tam zběžně koukl:
1) Děsně popisky v kategoriích, třeba LED panely, nahňácaný román, který se snad nikomu nebude chtít číst
2) Chybí výrobce/značka - v takovém případě předpokládám, že je to čína
3) Dodání jen přes PPL, osobně nerad vyřizuji věci s kurýrem, abych je pak naháněl kam a v kolik to vlastně přivezou. Uvítal bych třeba Zásilkovnu, Uloženku či tak něco.
- očividně nejsem cílovka, protože si nedovedu představit, jak jdu nakupovat LED osvětlení přes eshop. Na žárovky je to drahé a na světlo se raději podívám přímo. Zvlášť když tenhle eshop nenabízí žádnou přidanou hodnotu navíc, co by mě mělo přesvědčit, že to stojí za to.
6. 12. 2016 13:51:45
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241618
profesor
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
6. 12. 2016 13:59:13
Trochu mě matou ty nezaokrouhlené ceny.
Pokud není v kategorii nic skladem, tak nefunguje přepínač "NA SKLADĚ".
V detailu zboží se nedozvím dostupnost (je jen u položek "skladem").
Doprava 150,- je dost. Na výběr jen PPL.
Clark Kent v Košíku nebudí moc důvěru ;).
6. 12. 2016 13:59:13
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241617
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
6. 12. 2016 14:08:53
ZOLED je vaše dovozová značka? Na Heurece to vůbec nemají založené. Mají tam jen produkt od Bemko, který má v názvu ZOLED. Ten prodávají DIOMETAL PRO s.r.o.
I další produkty se těžko párují s Heurekou. Mají takové názvy, které na Heurece nemůžu dohledat... Já osobně na srovnávačích zboží celkem lpím, protože je to významný zdroj nakupujících zákazníků.
Jinak titulky jsou děsivé.. Děsivé je možná slabé slovo. Trocha on page SEO nikoho nezabila. Linkbuilding bych vůbec neřešil. V této fázi projektu není třeba.
---------- Příspěvek doplněn 06.12.2016 v 14:09 ----------
ad šílené title: http://www.damijashop.cz/led-doplnky/svitilna-1x-led-privesek-seda/ -> přesně kvůli těmto textům Bůh zabíjí koťátka :/
6. 12. 2016 14:08:53
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241616
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2016 14:33:45
Napsal Žížala;1344241
Jen co jsem tam zběžně koukl:
1) Děsně popisky v kategoriích, třeba LED panely, nahňácaný román, který se snad nikomu nebude chtít číst
2) Chybí výrobce/značka - v takovém případě předpokládám, že je to čína
3) Dodání jen přes PPL, osobně nerad vyřizuji věci s kurýrem, abych je pak naháněl kam a v kolik to vlastně přivezou. Uvítal bych třeba Zásilkovnu, Uloženku či tak něco.
- očividně nejsem cílovka, protože si nedovedu představit, jak jdu nakupovat LED osvětlení přes eshop. Na žárovky je to drahé a na světlo se raději podívám přímo. Zvlášť když tenhle eshop nenabízí žádnou přidanou hodnotu navíc, co by mě mělo přesvědčit, že to stojí za to.
1) Bude skryto přes read MORE.....
2,3) Ok díky za tip
---------- Příspěvek doplněn 06.12.2016 v 14:36 ----------
Napsal siva01;1344246
ZOLED je vaše dovozová značka? Na Heurece to vůbec nemají založené. Mají tam jen produkt od Bemko, který má v názvu ZOLED. Ten prodávají DIOMETAL PRO s.r.o.
I další produkty se těžko párují s Heurekou. Mají takové názvy, které na Heurece nemůžu dohledat... Já osobně na srovnávačích zboží celkem lpím, protože je to významný zdroj nakupujících zákazníků.
Jinak titulky jsou děsivé.. Děsivé je možná slabé slovo. Trocha on page SEO nikoho nezabila. Linkbuilding bych vůbec neřešil. V této fázi projektu není třeba.
---------- Příspěvek doplněn 06.12.2016 v 14:09 ----------
ad šílené title: http://www.damijashop.cz/led-doplnky/svitilna-1x-led-privesek-seda/ -> přesně kvůli těmto textům Bůh zabíjí koťátka :/
Berou od Bemka..... Heuréku zatím nechtějí platit ( aby neměli ze startu špatné recenze když začínají -to je jejich argument) ten title co jsi tu postnul je opravdu Hardcore, ale tohle nebude problém proč lidi nekupují. ten Diometal bere od nich..... jsou myslím jediní dovozci.
6. 12. 2016 14:33:45
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241615
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
6. 12. 2016 14:38:28
Nepoblaznila se Vam nejaka funkce, ktera ma na starost generovani titulku?
To je fakt des: "na klíče osvětlení na klíče ledkové doplňky baterka levné LED hračky přívěsek LED svítilna šedá" :)
6. 12. 2016 14:38:28
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241614
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2016 14:41:20
Napsal musil.david;1344257
Nepoblaznila se Vam nejaka funkce, ktera ma na starost generovani titulku?
To je fakt des: "na klíče osvětlení na klíče ledkové doplňky baterka levné LED hračky přívěsek LED svítilna šedá" :)
šel by přímo odkaz pls? Tohle je fakt šílenost... jo už to vidím...
Tohle je sice trapas...ale na konverze to určitě mít vliv nebude.
6. 12. 2016 14:41:20
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241613
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
6. 12. 2016 14:59:46
Myslím, že 4 objednávky za půl roku už musí být dostatečný důvod k radikálním změnám eshopu nebo jeho ukončení.
Za mě:
1) Kvalitní eshop musí mít název, který zaujme a má smysl. Název podle prvních dvou písmen zakladatelů (alespoň se domnívám, že to tak je Dalibor a Milan) není cesta z pohledu budování brandu. Samozřejmě znám úspěšné firmy, které mají takto zvolené jméno, ale jsou to výrobní firmy, které vyrábějí širší spektrum produktů takže je nelze specifikovat nějakým názvem nicméně v tvém případě, když jde o eshop na prodej LED panelů měl by jeho název přímo toto odvětví reflektovat. Název eshopu se může lišit od s.r.o.čka nijak bych se tím neomezoval.
2)
Nějaký UX průser tam nebude
. Kde se rodí to přesvědčení, že tam není UX průser? Pohled na design (UI) je dost subjektivní (tam většina zkušených může říct ano to je špatně ano to je dobře) to ale neplatí o UX. Je to více analytický obor a nějaké subjektivní pocity po prvním shlédnutí webu tam jdou stranou. Musí se udělat uživatelské testování, kde se zjistí cíle a potřeby uživatelů a na základě zjištěných informací lze dále problém řešit.
Já si třeba stojím za tím, že neexistuje krabicové řešení, které lze považovat za kvalitní z pohledu UX. Jednoduše proto, že to není reálné. Každý projekt je originální.
3) Krabicové řešení jako takové. Zajímal by mě názor ostatních, ale co jsem tam vypozoroval přibývá lidí (především mladší generace), kteří jsou imunní vůči těmto eshopům a v životě by tam nenakoupili (kam spadám i já). Nepočítám případ, když budeš prodávat produkt, kterým není přesycený trh tam lze mít dobré čísla i u ''krabičáků'', ale logicky budou vždy menší než u individuálního řešení na míru. Už jsme se třeba i setkal s lidmi, kteří jsou alergič-tí na slovo ''na míru'', ale vysvětlím proč ''krabičák'' nebude tak úspěšný.
Mladší uživatel tráví na internetu hromadu času a už je schopen podvědomě na první pohled poznat, že se jedná o krabicové řešení typu (eshop-rychle, shoptet,...). Tím automaticky nalepí na e-shop nálepku, která ho informuje o tom, že pravděpodobně provozovatel e-shopu hledal nejlevnější řešení tvorby e-shopu takže je dost pravděpodobné, že nemá dostatek prostředků a proto nebudu riskovat nákup. Eshop se automaticky stává nedůvěryhodný. Proto bych ho striktně nedoporučoval na prodej produktů, kde nabídka převažuje poptávku.
------------------
Pokud nejsi zastáncem radikálních změn doporučil bych alespoň změnou výpisu kategorie protože to je z UX opravdu fail například tu http://www.damijashop.cz/led-panely/ když se uživatel dostane tak alespoň 50% obrazovky by měly vyplňovat již produkty, aby návštěvník věděl co se tam vůbec prodává + každý je líný scrollovat, aby se přesvědčil jestli tam dole vůbec nějaké produkty jsou (nikde nemá jistotu, že jsou).
Filtr kategorií je dost nepřehledný, neintuitivní a splývá s contentem webu.
Na té kartě produktu, když přijdu očekávám abych rychle intuitivně dokázal přečíst rozměry produkty, výkon,... zde je všechno stejným fontem, stejnou barvou a naházené na sebe, že mi dělá problém najít ty informace, které hledám.
To určitě podpoří konverznost eshopu.
Snad jsem poradil ;-)
6. 12. 2016 14:59:46
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241612
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 12. 2016 15:05:36
Napsal streetcz;1344262
Myslím, že 4 objednávky za půl roku už musí být dostatečný důvod k radikálním změnám eshopu nebo jeho ukončení.
Za mě:
1) Kvalitní eshop musí mít název, který zaujme a má smysl. Název podle prvních dvou písmen zakladatelů (alespoň se domnívám, že to tak je Dalibor a Milan) není cesta z pohledu budování brandu. Samozřejmě znám úspěšné firmy, které mají takto zvolené jméno, ale jsou to výrobní firmy, které vyrábějí širší spektrum produktů takže je nelze specifikovat nějakým názvem nicméně v tvém případě, když jde o eshop na prodej LED panelů měl by jeho název přímo toto odvětví reflektovat. Název eshopu se může lišit od s.r.o.čka nijak bych se tím neomezoval.
2) . Kde se rodí to přesvědčení, že tam není UX průser? Pohled na design (UI) je dost subjektivní (tam většina zkušených může říct ano to je špatně ano to je dobře) to ale neplatí o UX. Je to více analytický obor a nějaké subjektivní pocity po prvním shlédnutí webu tam jdou stranou. Musí se udělat uživatelské testování, kde se zjistí cíle a potřeby uživatelů a na základě zjištěných informací lze dále problém řešit.
Já si třeba stojím za tím, že neexistuje krabicové řešení, které lze považovat za kvalitní z pohledu UX. Jednoduše proto, že to není reálné. Každý projekt je originální.
3) Krabicové řešení jako takové. Zajímal by mě názor ostatních, ale co jsem tam vypozoroval přibývá lidí (především mladší generace), kteří jsou imunní vůči těmto eshopům a v životě by tam nenakoupili (kam spadám i já). Nepočítám případ, když budeš prodávat produkt, kterým není přesycený trh tam lze mít dobré čísla i u ''krabičáků'', ale logicky budou vždy menší než u individuálního řešení na míru. Už jsme se třeba i setkal s lidmi, kteří jsou alergič-tí na slovo ''na míru'', ale vysvětlím proč ''krabičák'' nebude tak úspěšný.
Mladší uživatel tráví na internetu hromadu času a už je schopen podvědomě na první pohled poznat, že se jedná o krabicové řešení typu (eshop-rychle, shoptet,...). Tím automaticky nalepí na e-shop nálepku, která ho informuje o tom, že pravděpodobně provozovatel e-shopu hledal nejlevnější řešení tvorby e-shopu takže je dost pravděpodobné, že nemá dostatek prostředků a proto nebudu riskovat nákup. Eshop se automaticky stává nedůvěryhodný. Proto bych ho striktně nedoporučoval na prodej produktů, kde nabídka převažuje poptávku.
------------------
Pokud nejsi zastáncem radikálních změn doporučil bych alespoň změnou výpisu kategorie protože to je z UX opravdu fail například tu http://www.damijashop.cz/led-panely/ když se uživatel dostane tak alespoň 50% obrazovky by měly vyplňovat již produkty, aby návštěvník věděl co se tam vůbec prodává + každý je líný scrollovat, aby se přesvědčil jestli tam dole vůbec nějaké produkty jsou (nikde nemá jistotu, že jsou).
Filtr kategorií je dost nepřehledný, neintuitivní a splývá s contentem webu.
Na té kartě produktu, když přijdu očekávám abych rychle intuitivně dokázal přečíst rozměry produkty, výkon,... zde je všechno stejným fontem, stejnou barvou a naházené na sebe, že mi dělá problém najít ty informace, které hledám.
To určitě podpoří konverznost eshopu.
Snad jsem poradil ;-)
Díky
k těm šablonám - až tak nesouhlasím,mnoho vlastní i jiné zkušenosti :) Shoptet bych zařadil k těm nejdrahším pronájmům osobně.....eshop rychle to není, kde by to vlil mít mohlo :)
6. 12. 2016 15:05:36
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241611
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
6. 12. 2016 15:11:59
Napsal dkoudela;1344255
Berou od Bemka..... Heuréku zatím nechtějí platit ( aby neměli ze startu špatné recenze když začínají -to je jejich argument) ten title co jsi tu postnul je opravdu Hardcore, ale tohle nebude problém proč lidi nekupují. ten Diometal bere od nich..... jsou myslím jediní dovozci.
To je špatný argument. Recenze vidět jen tak nebudou. A vlastně budou rádi, když lidi nějakou vůbec napíšou. Srovnávače a PPC tvoří aspoň u nás přes 50% prodejů.
Já třeba funguju tak, že si když se mi nějaký produkt líbí, tak odejdu z eshopu, najdu si produkt na Heurece a tam si nechám srovnat cenu. A věřím, že takhle to dělá hodně lidí.
Viděl jsem data i z mladších eshopů v segmentu elektro a tam ti zákazníci prošmejdili hned několik zdrojů, než nakoupili. Když je eshop nový, tak lidi prostě zjišťují co nejvíce informací. Není na Heurece? Asi mají důvod = šidí zákazníky, špatné ceny, etc. U zavedených eshopů zákazníci jsou schopni nakoupit na základě jednoho kanálu. Už eshop neověřují, ale než se eshop zavede, tak to je tak 2-3 roky. Pokud nezačnete sypat do srovnávačů zboží (bidding nehrozí, takže to nebude zas tak drahé) a PPC, tak nečekejte větší obrat. Na SEO spoléhat nelze.
---------- Příspěvek doplněn 06.12.2016 v 15:14 ----------
Ad jméno v brandu: to vůbec není problém.. Své o tom ví např. Ferrari, Mc Donald, Honda, nebo třeba Robert Němec. I já si nakonec koupil doménu se svým jménem. Vlastní jméno je ten nejlepší brand.
6. 12. 2016 15:11:59
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241610
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
6. 12. 2016 15:41:04
Vlastní jméno z pohledu brandingu je vhodné při produkci nějakého konkrétního produktu s přidanou hodnotou. To jsou právě všechny Vámi jmenované (např. Ferrari, Mc Donald, Honda, nebo třeba Robert Němec).
U eshopu, který se specializuje na přeprodej určitého sortimentu od dodavatele což jsou v tomto případě LED je vlastní jméno chyba. Viz. trikator.cz, Parfums.cz (ikdyž nedavno změnili jméno), fotoskoda.cz, luxo.cz, pneuboss.cz aj. Tzn. hned by mělo jít poznat co eshop prodává.
6. 12. 2016 15:41:04
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241609
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
6. 12. 2016 15:43:32
Ještě jedna věc.. Teď jsme na Slovensku otevřeli nový showroom LIEBHERR, takže LIEBHERR.sk má najednou kamennou prodejnu. Několikanásobně se zvýšily prodeje... Pokud mají kamennou prodejnu, tak to tlačte dopředu. Teď jsou ty kontakty takové zastrčené a není tam ani mapa. Takže nevím, jestli to fakt existuje...
---------- Příspěvek doplněn 06.12.2016 v 16:00 ----------
Napsal streetcz;1344277
Vlastní jméno z pohledu brandingu je vhodné při produkci nějakého konkrétního produktu s přidanou hodnotou. To jsou právě všechny Vámi jmenované (např. Ferrari, Mc Donald, Honda, nebo třeba Robert Němec).
U eshopu, který se specializuje na přeprodej určitého sortimentu od dodavatele což jsou v tomto případě LED je vlastní jméno chyba. Viz. trikator.cz, Parfums.cz (ikdyž nedavno změnili jméno), fotoskoda.cz, luxo.cz, pneuboss.cz aj. Tzn. hned by mělo jít poznat co eshop prodává.
Monitoruju ceny různých prodejců elektra. Jméno + elektro je zcela běžný název eshopu. Osobně si myslím, že když jde o to vybudovat osobní vztah se zákazníkem, tak jméno není na škodu. Konkrétní názvy nebudu jmenovat, protože nechci dělat reklamu konkurenci, ale fakt existují a nejsou to malé ryby.
6. 12. 2016 15:43:32
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241608
Napsal streetcz;1344262
Mladší uživatel tráví na internetu hromadu času a už je schopen podvědomě na první pohled poznat, že se jedná o krabicové řešení typu (eshop-rychle, shoptet,...). Tím automaticky nalepí na e-shop nálepku, která ho informuje o tom, že pravděpodobně provozovatel e-shopu hledal nejlevnější řešení tvorby e-shopu takže je dost pravděpodobné, že nemá dostatek prostředků a proto nebudu riskovat nákup. Eshop se automaticky stává nedůvěryhodný. Proto bych ho striktně nedoporučoval na prodej produktů, kde nabídka převažuje poptávku.
dovolim si nesouhlasit, to je ta oborova deformace :) ujistuji, ze pokud onen navstevnik nedela v IT, nebo marketingu, proste neni z oboru, tak urcite nepozna prestashop, ani shoptet, ani wordpress, proste nevi vubec ze existuji takove systemy apod...to muzu potvrdit i z praxe a meho okoli, je mi nedavno 25 xD
6. 12. 2016 16:23:55
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241607
Gatta
verified
rating uzivatele
6. 12. 2016 17:57:59
Zdravím,
Doprava zdarma od 5000,- Kč spíš naštve, než motivuje.
Způsob dopravy: PPL - kurýr, Způsob platby: Hotově.
Přemýšlím, zdali nejsem blbej, ale neměla by být tato možnost ("hotově") nepřístupná v případě výběru PPL?
POTŘEBUJETE POMOC?
To je fotka Clarka Kenta?
Proč bych měl psát email s žádostí o pomoc při nákupu na email: marketing@damija.com?
FAKTURAČNÍ ADRESA
Inputy neskládané na sebe.
Hromada checkboxů na konci formuláře mě odrazuje.
6. 12. 2016 17:57:59
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241606
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 12. 2016 18:13:24
Napsal streetcz;1344262
Já si třeba stojím za tím, že neexistuje krabicové řešení, které lze považovat za kvalitní z pohledu UX. Jednoduše proto, že to není reálné. Každý projekt je originální.
.....
myslím že streetcz to vystihol najlepšie. Všetky tie poznámky, pripomienky berieme, ale tomu shopu chýba duša, pridaná hodnota takmer nulová.
6. 12. 2016 18:13:24
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-eshopu-podnety-vubec-neprodava/#reply1241605
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit