Zadejte hledaný výraz...

Kritika designu potravinového webu

Design sa mi po grafickej stranke paci az na tmavu paticku hadam ani nie je z mojej strany co vytknut. Zije to , je to vesele a mne sa pacia aj farby. Ale hlavne je to ine ako vacsina beznych webov, co ja povazujem za tvoje velke plus. Paci sa mi ked sledujem tvoje dizajny ako sa to dizajn za dizajnom zlepsuje.
Bohuzial ak je to e-shop je to funkcne a obsahovo navrhnute dost zle, ak nie tak mi uplne unika ciel prezentacie co zas povazujem za minus. Z designu by nemal clovek hadat o co ide, malo by to byt hned jasne po vzhliadnuti HP.
15. 4. 2011 20:33:30
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627512
Pa3icku díky za pochvalu, které si cením. Patička není hotová, zatím je tam provizorní barva, budu ji ještě ladit (budou tam nejspíš nějaká loga a odkazy). Se strukturou webu nic neudělám, protože to je zcela v režii klienta, který si nenechá poradit a teď jsme se dostali do fáze, kdy sám neví, co chce. Prý mi dá vědět v pondělí, tak jsem zvědavý. Kdyby to bylo na mě, vypadalo by to jinak, to mi věř (bohužel já jsem se tomu mohl dát jen svěží atmosféru ;).
15. 4. 2011 23:18:42
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627511
No tuto situaciu klient dizajner doverne poznam, ale designovat nieco coho ciel a obsah nie je jasny sa podla mna neda :) Ale aj tak ma zaujima, je to e-shop alebo nie ?
15. 4. 2011 23:59:47
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627510
Má to být eshop, jehož úvodní stránkou budou texty bez produktů :)
16. 4. 2011 00:20:20
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627509
To by nebol najvacsi problem toho e-shopu. Skoda ze si klient postavil hlavu, pretoze by z toho mohl byt nielen designovo zaujimavy ale aj funkcny e-shop.
16. 4. 2011 00:28:56
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627508
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 4. 2011 01:22:30
Napsal heleho;647062
klienta, který si nenechá poradit a teď jsme se dostali do fáze, kdy sám neví, co chce
Pošli ho za mnou a já ho nakopám do zadku (samozřejmě anonymně). Takoví lidé si ničí vlastní obchod a jen proto, že jsou tvrdohlaví a odmítají si byť jen trochu poučit o nových věcech (pro mnoho lidí je novinka to, že designér jim může pomoct postavit stránky tak, aby lépe fungovaly, ne jen aby byly hezké). Žádný učený z nebe nespadl, ale majitelé e-shopů se zdají být taková zvláštní sorta lidí, u které se asi postupně vyvine představa, že rozumí všemu, nebo se možná tak moc bojí, že raději nenaslouchají nikomu. K věcem přistupují velice nerozhodně (vlastní zkušenost) a chaoticky, a je velmi těžké je o něčem přesvědčit jinak než výhrůžkou o unesení rodiny. Měl bych to upřesnit že takových lidí jsem potkal pár, doufám že z větší části jsou majitelé e-shopů rozumní a otevření jedinci, kteří se v případě, kdy mají dělat rozhodnutí o něčem, v čem se nevyznají, dokážou obrátit na jiné a naslouchat jim. Bohužel nepřizpůsobiví zákazníci do jednoho pocházeli z této skupiny, takže se domnívám že v tom bylo víc než jen náhoda.
(Abych si to tu nerozházel u víc lidí než je nutné - tohle se mi děje vzácně, a snažím se podobné případy minimalizovat. Také rozhodně ne každý pro koho jsem realizoval e-shop byl problémový. Jen se mi zkrátka stalo to, že za poslední 2 roky bylo pár problémů, a vždy to byl někdo s e-shopem. A pak je to dvakrát iritující, protože člověk se domnívá, že půjde o lidi se zkušenostmi, kteří dají člověku nějakou svobodu a nesplaší se při každém kroku, který není perfektně podle jejich představ - přitom jejich představy často nedávají smysl nebo nemají jasnou podobu, čemuž se není co divit, protože se snaží řešit něco, v čem nemají znalosti a zkušenosti. Zřejmě postupně zapomínají proč vlastně designéra najmuli.)
16. 4. 2011 01:22:30
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627507
Petře, výstižný příspěvek! Jsem rád, že se něco podobného neděje jen mě :) Situace s tímto designem je ještě o něco složitější, protože zakázku získala nějaká společnost, kde jsou jen programátoři. Ti komunikují s klientem a domlouvají se s ním na designu!!! Moje doporučení se naprosto míjí účinkem. Mě pak přeposílají vize klienta a to, na čem se domluvili. Ale je to moje chyba, věděl jsem už ze začátku, že to bude problematické (na tohle jsem byl upozorněn dopředu), ale dolary v očích jsou dolary v očích :D
Každopádně je to pro mě obrovská zkušenost a příště si hodně rozmyslím, zda-li do něčeho podobného půjdu. Chybami se člověk učí.
16. 4. 2011 10:05:59
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627506
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 4. 2011 10:12:53
Ono je nejhorší že pokud se proti tomu hned na začátku nějak nepojistíš (pomáhá vytyčit si hranice, například počet připomínek než za ně začne extra platit a podložit smlouvou), může tě to bez problémů přepadnout z ničeho nic - na začátku může klient vypadat jako bezproblémový, ale potom se to postupně vplíží... a jsi v pekle: http://theoatmeal.com/comics/design_hell
16. 4. 2011 10:12:53
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627505
Bože! Tak ta historka z odkazu popisuje přesně tuto zakázku :D Nejlepší je, když se klient poradí s okolím, co se jim na webu líbí a co ne. A když si myslí, že svými nápady dokáže z webu udělat nějakou super duper stránku. To si pak designer rve vlasy!
16. 4. 2011 10:20:45
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627504
Napsal heleho;647121
Petře, výstižný příspěvek! Jsem rád, že se něco podobného neděje jen mě :) Situace s tímto designem je ještě o něco složitější, protože zakázku získala nějaká společnost, kde jsou jen programátoři. Ti komunikují s klientem a domlouvají se s ním na designu!!! Moje doporučení se naprosto míjí účinkem. Mě pak přeposílají vize klienta a to, na čem se domluvili. Ale je to moje chyba, věděl jsem už ze začátku, že to bude problematické (na tohle jsem byl upozorněn dopředu), ale dolary v očích jsou dolary v očích :D
Každopádně je to pro mě obrovská zkušenost a příště si hodně rozmyslím, zda-li do něčeho podobného půjdu. Chybami se člověk učí.
Pokial budes podnikatel a budes sa tym zivit ver mi ze odmietat aj taketo zakazky bude pre teba luxus, ktory si nebudes moct dovolit. Ja ked mam klienta, ktory je ochotny platit za uvedenu pracu nasu cenu a ma svoje vizie, ktorych sa za nijaku cenu ani pod tarchou mojich argumentov nechce vzdat, mavnem rukou a pracu odovzdam podla jeho predstav.
Nie je takych vela, ale stalo sa ze klient zaplatil nemalu sumu za web ktory bol podla mojho nazoru uplne zle. Ako v kazdom podnikani plati ze nas zakaznik nas pan.
Ale samozrejme musis mat stanovene mantinely napriklad ze za takyto objem penazi dostanes toto. Na priklad Navrh HP+podstranka+ 1 pripomienkove kolo a dalsie vykony uz nacenujes podla platneho cennika alebo dohodou. My vacsinou robime tie weby na komplet, nielen design a v tom pripade je samotny design asi najmensou polozkou v cenovej ponuke.
16. 4. 2011 10:25:19
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627503
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 4. 2011 10:37:54
Napsal pa3ick;647126
Pokial budes podnikatel a budes sa tym zivit ver mi ze odmietat aj taketo zakazky bude pre teba luxus, ktory si nebudes moct dovolit.
Nesmysl. Nejsi otrok. Pokud je to pro tebe výhodné, prosím, dělej to, ale laskavě tady nestraš lidi že až se tím budou živit, bububu, nebudou si moct dovolit něco odmítnout. (Nevěřte mu.) Samozřejmě že každý tohle může udělat, v tom spočítá krása práce na vlastní noze. Peníze jsou jedna věc, ale nervy máme jenom jedny. A já raději vynaložím určité usilí sháněním jiného zákazníka, než abych měl peklo se stávajícím.
Nevím proč jsi tu první větu vůbec zmínil, jinak se s tvým příspěvkem dá souhlasit. Ale jedno z naprosto základních pravidel freelancingu je, že nemusíš přijmout každou zakázku. Tohle není žádný luxus, to je činění vlastních rozhodnutí. Stejně tak jako třeba nechceš pracovat pod cenou, i ty musíš odmítnout zakázku, která by byla mizerně placená.
16. 4. 2011 10:37:54
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627502
Napsal Petr Široký;647130
Nesmysl. Nejsi otrok. Pokud je to pro tebe výhodné, prosím, dělej to, ale laskavě tady nestraš lidi že až se tím budou živit, bububu, nebudou si moct dovolit něco odmítnout. (Nevěřte mu.) Samozřejmě že každý tohle může udělat, v tom spočítá krása práce na vlastní noze. Peníze jsou jedna věc, ale nervy máme jenom jedny. A já raději vynaložím určité usilí sháněním jiného zákazníka, než abych měl peklo se stávajícím.
Nevím proč jsi tu první větu vůbec zmínil, jinak se s tvým příspěvkem dá souhlasit. Ale jedno z naprosto základních pravidel freelancingu je, že nemusíš přijmout každou zakázku. Tohle není žádný luxus, to je činění vlastních rozhodnutí. Stejně tak jako třeba nechceš pracovat pod cenou, i ty musíš odmítnout zakázku, která by byla mizerně placená.
Přesně tak.
16. 4. 2011 10:41:39
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627501
Napsal Petr Široký;647130
Nesmysl. Nejsi otrok. Pokud je to pro tebe výhodné, prosím, dělej to, ale laskavě tady nestraš lidi že až se tím budou živit, bububu, nebudou si moct dovolit něco odmítnout. (Nevěřte mu.) Samozřejmě že každý tohle může udělat, v tom spočítá krása práce na vlastní noze. Peníze jsou jedna věc, ale nervy máme jenom jedny. A já raději vynaložím určité usilí sháněním jiného zákazníka, než abych měl peklo se stávajícím.
Nevím proč jsi tu první větu vůbec zmínil, jinak se s tvým příspěvkem dá souhlasit. Ale jedno z naprosto základních pravidel freelancingu je, že nemusíš přijmout každou zakázku. Tohle není žádný luxus, to je činění vlastních rozhodnutí. Stejně tak jako třeba nechceš pracovat pod cenou, i ty musíš odmítnout zakázku, která by byla mizerně placená.
Opat si nprecital/nepochopil prispevok vytiahnes jednu vetu z kontextu a na tu reagujes, to uz je u teba klasika.
Ja za prve nie som freelancer alebo co uz si ty neviem, ale firma ktora sa zobera navrhom, vyvojom a tvorbou webovych aplikacii na mieru.
Je nas v celku dost, ktori sme na hospodarskom vysledku firmy zavisly, tak len hlupak by odmietal zakazky, kde ma v zmluve jasne stanovene pravidla, vratane ceny za dodane dielo ,aj keby to dielo malo byt podla mojho nazoru totalny nezmysel.
Pokial si to zakznik praje a ani tim fundovanych odbornikov mu to nevyhovori, robit to budem nevidim dovod preco nie.
Takze ja zas hovorim neverte Širokému, budete sice mat svoju hrdost a zakaznikov si vyberat, ale mozno jedneho za rok pretoze trh je presiteny a konkurencia je velka, okrem toho vacsina aj takto ziskanych zakaznikov podlahne rozumnym argumentom a stanu sa z nich klienti ako kazdy iny.
Peter a poprosim ta naozaj ked chces reagovat, precitaj si prispevok od zaciatku dokonca pripadne ti podrobnejsie vysvetlim ako som to myslel. Z minulosti viem ze vseobecne mas problemy moje prispevky spravne pochopit
Dakujem
16. 4. 2011 11:07:02
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627500
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 4. 2011 11:17:43
Už bych se opakoval. To že jsi firma není velký rozdíl - vždy si můžeš vybrat, záleží jen na tom jak schopný se ukážeš. Práce je dost, protože jako v každém odvětví je spousta těch, co to příliš neumí, jde jen o to si ji najít. Mrzí mě že jsi dospěl do takovéhohle stádia. Tohle není tak jednoduché a možná to z mé strany vyznělo tak, jak jsem to úplně nemyslel. A o tvých vyjadřovacích problémech dobře vím, s tím počítám :P
// Pardon: Chtěl jsem se jen vyjádřit k Patrikovo tvrzení, se kterým bytostně nesouhlasím (což neznamená že odmítám polovinu zákazníků, jen je blbost v podstatě říct, že člověk pak nemá na výběr). Nechtěl jsem z toho dělat nějaký spor, svůj názor jsem napsal a víc k tomu nemám co dodat.
16. 4. 2011 11:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627499
Michal Feltl
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 4. 2011 11:20:16
Hezky jste se zase rozjeli, tam kde tahle diskuze nepatří. :-)
Každý máme právo si zvolit svého zákazníka. Nejsme zaměstnanci, kde nám náš šéf určí, tohle budeš dělat a hotovo. Může se zdát, že konkurence je obrovská, ale 4/5 té konkurence dělá pouze maximálně průměrnou práci. A ta 1/5 se se přiživuje tím, že opravuje práce té 4/5. Osobně vnímám to, že za poslední rok se poptávka se znatelně zvýšila. Rozvijí se nové platformy a možnosti, kde i ten kdo začne dnes nebo i za týden, může být za rok, za dva špička v oboru. Pokud si někdo stěžuje na to, že je nedostatek klientů a musí brát všechno, není chyba v trhu, ale v něm.
Pokud se ta diskuze rozjede, tak to přesunu.
16. 4. 2011 11:20:16
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-potravinoveho-webu/strana/3#reply627498
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit