Zadejte hledaný výraz...

Kritika designu e-shopu

meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 08:09:00
V pátek jsme konečně nasadili nový design na www.cerstvakava.cz a www.kavakava.cz. Jelikož grafik těsně před dokončením odpadl, jsem si vědom některých nedodělků, a také proto mě zajímá váš názor, abychom všem nastavili prioritu...
BTW, co rychlost načítání, je u vás vše OK?
Předem díky moc za všechny postřehy a názory.
29. 9. 2012 08:09:00
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813831
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
29. 9. 2012 08:25:24
Weby jsou povedené. Grafika se mi líbí a načítá se to rychle :-)
29. 9. 2012 08:25:24
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813830
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
29. 9. 2012 08:32:19
Ta doména kavakava.cz má nějakou myšlenku, nebo to je jen snaha nacpat do domény klíčová slova. Vypadá to hrozně. Myslím tu doménu. Desing se mi zdá z pohledu negrafika v pohodě, akorát se mi nelíbí ty zrnka kávy. Vylézají moc z designu a jejích začlenění nevypadá přirozeně.
29. 9. 2012 08:32:19
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813829
meloun
Košík (v IE 8) vám nefunguje korektně. Při pokusu změnit počet kusů a přepočítat cenu se mi všechno vymaže. Formulář "Objednávka" je předesignovaný a dost nepřehledný - všechny položky jsou takzvaně na kupě. Proč odkazujete na nějaké "SEO nástroje"? Odkaz "Články, recepty" je vybavenou nějakou prapodivnou URL a ještě divnějším TITLE. Ale jako celek to až tak špatné není.
29. 9. 2012 08:37:02
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813828
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 08:39:17
KejliCZ: kavakava.cz má myšlenku, nicméně po letech nás to z hlediska marketingu začíná pěkně štvát. Značkové kávy byly odděleny, jelikož popíraly myšlenku čerstvě pražené kávy, a měly sloužit pouze jako nalákání na naši kávu. Dnes je to však podstatná součást celého obratu, takže to budeme chtít sloučit.
Co se týče zrnek, myslíš ty na pozadí nebo ten pruh nahoře?
---------- Příspěvek doplněn 29.09.2012 v 08:43 ----------
Napsal Plaváček;850524
meloun
Košík (v IE 8) vám nefunguje korektně. Při pokusu změnit počet kusů a přepočítat cenu se mi všechno vymaže. Formulář "Objednávka" je předesignovaný a dost nepřehledný - všechny položky jsou takzvaně na kupě. Proč odkazujete na nějaké "SEO nástroje"? Odkaz "Články, recepty" je vybavenou nějakou prapodivnou URL a ještě divnějším TITLE. Ale jako celek to až tak špatné není.
Díky moc za postřehy. Košík už se opravuje, je to záležitost skriptu, nejde ve všech prohlížečích. Formulář "Objednávka" je jedna z věcí, na kterou už chyběl grafik - snažil jsem se ji udělat co nejlépe, nicméně jsem si vědom, že to není úplně ono, strávil jsem na tom nejvíc času - takže díky za potvrzení, tohle bude jedna z priorit. SEO nástroje brzy vypadnou, je to odkaz pro možnost používání free verze sledování KW. A odkazů s prapodivnou URL je tam víc, jde o všechny cross-domain odkazy, aby byly korektně zobrazeny v GA - opět záležitost, o které psal KejliCZ a která nás fakt štve :-)
29. 9. 2012 08:39:17
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813827
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
29. 9. 2012 08:45:43
Mne sa tie weby páčia, sú tam naozaj zaujímavé prvky. Takže za mňa palec hore.
29. 9. 2012 08:45:43
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813826
meloun
Jenom drobnost - nechat grafika navrhovat formuláře bývá velmi často cesta do "konverzních pekel". Právě u e-shopu je čistý, jednoduchý a přehledný formulář, zbavený otravných grafických pičičand, základem úspěchu :) Před šesti lety jsem pro konferenci INSPO sepsal tenhle malý webík http://www.plavacek.net/formulare/. Od té doby se, pokud vím, nic nezměnilo a všechny mé rady jsou platné dodnes.
29. 9. 2012 08:51:44
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813825
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 09:09:10
Plaváček: Wow, díky moc, ještě dnes to pořádně nastuduju! Největší potíž byla v tom, že jsem chtěl zachovat výběr platby a přepravy a zadávání údajů na jedné stránce, jelikož všichni apelují na zkrácení procesu objednávky do co nejméně kroků. Nicméně vzhledem k přehlednosti by bylo opravdu lepší to rozdělit... Nejspíš zkusíme A/B testování kratší/přehlednější objednávka.
29. 9. 2012 09:09:10
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813824
meloun
Já ty apely na zkrácení cesty ke konverzi chápu. Jenže vyvážit uživatelskou přívětivost, rychlost, přehlednost a pochopitelnost s velkým množstvím možných položek, je docela fuška. Obecně platí rada, že složitější formulář je lepší rozdělit do více kroků. Ostatně tak to dělají zvučné e-shopy a v tomto případě je vhodné se jejich přístupem inspirovat. Druhou možností je pak počet položek zredukovat na nezbytné minimum. Ještě jinak řečeno - čím více možností uživateli dáte na výběr, tím větší je pravděpodobnost, že zabloudí, vzdá to, a půjde jinam. Správně sestavený objednávkový formulář je byznys pro UX návrháře, nikoliv grafika. K tomu směřovala má připomínka.
29. 9. 2012 09:43:18
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813823
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 09:49:55
Plaváček: 100% souhlasím, A/B testování, resp. objednávka s rozděleným a výrazně zpřehledněným procesem výběru platby, dopravy a zadáváním údajů, se zítra začne připravovat. A ještě jednou moc díky!
29. 9. 2012 09:49:55
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813822
Napsal meloun;850534
Plaváček: Wow, díky moc, ještě dnes to pořádně nastuduju! Největší potíž byla v tom, že jsem chtěl zachovat výběr platby a přepravy a zadávání údajů na jedné stránce, jelikož všichni apelují na zkrácení procesu objednávky do co nejméně kroků. Nicméně vzhledem k přehlednosti by bylo opravdu lepší to rozdělit... Nejspíš zkusíme A/B testování kratší/přehlednější objednávka.
kdo je to "vsichni"? Z par testu A/B u kterych jsem byl, ale taky z par case study co jsem videl mohu rici, ze uzivateli nevadi mit kosik klidne na 5-6 kroku. Ale musi mit logiku a musi byt prehledny. Pokud uz neco vyplni a vrati se, musi mu to tam zustat apod. Kazdopadne proces vyplneni udaju apod. musi byt zbaven maxima veci, ktere mohou odvest pozornost, nebo mohou primet uzivatle kliknout a nekam odejit. Z jakehokoli opusteni kosiku vznikaji ti, co se uz nevrati apod. Takze kosik v beznem stylu - prehled obsahu - zpusob platby a dopravy - zadani udaju adresy - thank you apod. s urcitymi mezi kroky/upravami dle potreby eshopu funguje naprosto v poradku.
Ale samozrejme neni nic jednodussiho, nez si udelat par testu a vybrat si. Nicmene z tech testu casto vychazi rozdily v desetinach procent, coz je vse, jen ne smerodatne.
29. 9. 2012 10:15:16
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813821
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 10:41:31
Radek O.: "Všemi" jsem myslel odborníky na e-commerce, tenhle poznatek jsem si odnesl z mnoha seminářů a školení a nikde nepadl protinázor. Pokud u testů vychází rozdíly v desetinách procent a při přepočtu se nejedná o podstatné částky, bude zřejmě potřeba hledat chybu jinde.
29. 9. 2012 10:41:31
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813820
Eshopy se mi z hlediska uzivatelske prehlednosti prehlednosti libi. Jedine co mi z tohoto hlediska vadi je absence filtrovanych vypisu - serazeni podle ceny dostupnosti atd..
Co se mi nelibi z hlediska designu je menu - respektive vyjizdeci cast -
    ktera by mohla mit sirku cca 198px (aby se vesly vsechny polozky na jeden radek). Vypada to hned o dost lip.
    A u obrazku ve vypisu produktu bych dal nejaky rozumnejsi border radius - 5px. Mozna bych vsude ubral. Ale to je asi jen muj subjektivni nazor :)
29. 9. 2012 10:49:13
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813819
Napsal meloun;850549
Radek O.: "Všemi" jsem myslel odborníky na e-commerce, tenhle poznatek jsem si odnesl z mnoha seminářů a školení a nikde nepadl protinázor. Pokud u testů vychází rozdíly v desetinách procent a při přepočtu se nejedná o podstatné částky, bude zřejmě potřeba hledat chybu jinde.
O jake chybe to mluvite? Co mam hledat za chybu? A o jakych odbornicich to mluvite? Opravdu mate za to, ze by uspesni v e-commerci pouzivali vice krokove kosiky v takove mire, kdyby jim jednokrokovy prinesl vice konverzi?
Nakupni proces ma byt samozrejme jednoduchy, ale proste vice kroku neznamena vice opusteni kosiku. Navic u jednokrokovych kosiku nejste schopen ani radu sluzeb lidem nabidnout, resp. nejste schopen na zaklade vyplneni casti udaju upravit zbytek formularu apod.
Ja si proste v praxi sve a taky v praxi spousty jinych overil to, co se o kosiku hovori dlouhe roky - neni podstatny pocet kroku, ale prehlednost, jednoduchost a logika. Umim si jednokrokovy kosik predstavit u spousty ruznych projektu, eshopu apod. kde proste neni vice kroku treba. Kazdopadne muj nazor neznamena, ze nemuze spouste eshopum fungovat lepe jednokrokovy kosik. Jen necekejte to, ze pri dobrem zpracovani obou variant bude mit jedna pruchod 90% a druha 50%. Samozrejme pokud pripravite druhou variantu tak, aby neuspela, tak to problem opravdu nebude.
29. 9. 2012 10:51:23
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813818
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 9. 2012 11:09:26
Napsal Poulik;850552
Jedine co mi z tohoto hlediska vadi je absence filtrovanych vypisu - serazeni podle ceny dostupnosti atd..
Také nám to šíleně vadí, máme v plánu v nejbližší době... Říkám si, že je šílené, jak dlouho e-shop běží bez téhle naprosto základní funkce :-)
Napsal Poulik;850552
Co se mi nelibi z hlediska designu je menu - respektive vyjizdeci cast -
    ktera by mohla mit sirku cca 198px (aby se vesly vsechny polozky na jeden radek)
Další z věcí, která už se s absencí grafika nestihla, taktéž souhlasím, nicméně priorita by to asi být nemusela, doufám.
Napsal Poulik;850552
A u obrazku ve vypisu produktu bych dal nejaky rozumnejsi border radius - 5px. Mozna bych vsude ubral. Ale to je asi jen muj subjektivni nazor :)
Zajímavé, díky moc za názor, ještě někdo s tímhle souhlasí? Mně osobně to přijde OK, ale bude-li vás většina :-)
---------- Příspěvek doplněn 29.09.2012 v 11:25 ----------
Napsal Radek O.;850553
O jake chybe to mluvite? Co mam hledat za chybu?
No, nebudeme snad slovíčkařit :-) Pokud budu dělat A/B testování procesu objednávky, budu tím nejspíš řešit to, že nejsem spokojen s tím, kolik lidí projde až do konce, tedy odeslání objednávky, popř. zkoušet, co může celkovou míru ovlivnit. Položím si otázku - kde je problém, kde je chyba, a jak to můžu vyřešit. Pak třeba zjistím, že chyba je ve špatné přehlednosti formuláře nebo kdekoliv jinde. Proto chybu :-)
Napsal Radek O.;850553
A o jakych odbornicich to mluvite?
Hodně se to letos probíralo třeba na e-commerce fóru, na webu téhle akce určitě dohledáte, kdo konkrétně to byl.
Napsal Radek O.;850553
Opravdu mate za to, ze by uspesni v e-commerci pouzivali vice krokove kosiky v takove mire, kdyby jim jednokrokovy prinesl vice konverzi?
To rozhodně ne, navíc sám tohle budu teprve testovat, takže jsem pouze reprodukoval to, co jsem se dozvěděl od jiných.
-----------
Váš názor mi přijde velice smysluplný a doufám, že se i u nás osvědčí, jelikož sám mám raději přehledný proces objednávky o více krocích, než nepřehledný o méně krocích. Osobně jsem pak toho názoru, že mírou průchodu objednávkou nejvíce hýbe stránka, kde se zákazník dozví o výši přepravného, nezná-li ji předem.
29. 9. 2012 11:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-designu-e-shopu-2#reply813817
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit