Zadejte hledaný výraz...

Kritéria pro třídění poptávek a nabídek

Do této kategorie mají přístup všichni členové skupiny Grafičtí profesionálové a moderátoři.
Přetiskuju z pošty:
Napsal Retal
Ahoj,
brzy bude možné volit při odesílání některých vláken předdefinované kategorie a také podle nich hledat. Například u prodeje domén bude možné zvolit pomocí roletkového menu, která koncovka je na prodej, a podle toho budou moci kupci filtrovat nabídky.
Kategorie můžou být nepovinné i povinné.
Podle čeho byste chtěli filtrovat poptávky grafiky?
Zatím mě napadlo jedno kritérium - Rozpočet. Rozpočet by byl SELECT s těmito volbami
Do 3 000 Kč
Do 10 000 Kč
Do 20 000 Kč
Do 50 000 Kč
Do 100 000 Kč
Do 200 000 Kč
Nad 200 000 Kč
Je to dostatečně granulární pro vaše potřeby?
Jaká další kritéria jsou pro vás při procházení poptávek důležitá? Podle čeho byste chtěli poptávky filtrovat?
Jaké filtry by se naopak hodily pro nabídky grafiky? Třeba typ/rozsah poskytovaných služeb? Jaké by to mělo mít konkrétně možnosti?
Odpovědi:
Napsal NetWits
Ahoj, uplně si nejsem jistý tím dělením. Osobně neznám nikoho kdo by za grafiku dal více jak 50.000 Kč :-) Možná by stačilo jednoduše do 5.000 Kč (malé zakázky), do 20.000 (středně velké), nad 20.000 Kč (velké zakázky)... :-)
Napsal Vodička
Ahoj,
jestli tomu dobře rozumím současné rozdělení na levnou grafiku do 1 000 Kč by zmizelo? To bych osobně nechal, jelikož asi málokdo bude poptávat grafiku nad 10 000 Kč, to by mě hodně překvapilo. Takže select hezký, ale upřímně, kolik tady bylo poptávek čítající 4 nuly?
Jaké filtry by se hodily do nabídky grafiky? Rozdělení je super nápad, když chci mrknout na nové nabídky skoro se ztrácím.
Viděl bych to např. tak:
Tvorba www a bannery.
Tvorba LOGA.
Tvorba DTP.
Tvorba FLASH.
Nebo rozdělení podle dvou faktorů, např: WEBOVÁ TVORBA (weby, bannery, flash, …) a (teď jak to nazvat) OSTATNÍ TVORBA? (loga, dtp, …)
Napsal Petr Šulc
nápad s filtry je dobrý, nicméně mě osobně nepřijde moc dobré filtrovat podle rozpočtu a ještě mít 7 kategorií. Nepřijde mi, že je zde tolik poptávek a navíc poptávku grafiky nad 10k jsem tu viděl jen jednou Když už rozpočet, tak bych navrhoval míň kategorií, třeba:
Do 1000 Kč / 30 EUR
Do 5000 Kč / 150 EUR
Nad 5000 Kč / 150 EUR
Myslím, že tohle by stačilo, ale je to na tobě. Jinak bych navrhoval filtrování podle rozsahu, jak jsi říkal, tzn. Logo, Logo + manuál, Kompletní identita apod.
Takže co takhle:
Rozsah poptávky (vícenásobný výběr)
- Logo
- Banner
- Webdesign
- DTP (Tiskoviny)
- Kompletní identita
Požadovaný formát (vícenásobný výběr?)
HTML
Flash
Jiný (PSD, PDF...)
Co se týče toho rozpočtu, zamýšlel jsem ho použít univerzálně i pro poptávky celých webů a aplikací.
Ale koneckonců proč by zadavatel nemohl určit pevnou cenu, kterou chce dát, a la http://www.crowdspring.com/find/projects ? Můžete pak filtrovat podle libovolného rozsahu Od - Do.
21. 4. 2009 12:07:32
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289597
Dobrou připomínku ne přímo na tuto otázku, ale ke stavu Trhu grafiky poslal také Milan:
Myslím si, že kategorie "Veřejná soutěž" není dotažená. Klidně bych se inspiroval na crowdspring.com. Soutěž má jasně daný konec a pevnou odměnu a pokud se sejde více jak 25 návrhů, zadavatel si musí povinně vybrat vítěze a zaplatit (i když žádné logo třeba nepoužije). Tak jak to je teď, je to loterie, která profesionály neláká. Nelze se divit, že se tam schází začátečnická dílka. Nikdo nebude makat na dotaženém logu dva dny s mizivou pravděpodobností odměny.
Líbí se mi ta tučná citace.
21. 4. 2009 12:25:39
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289596
Citace: Soutěž má jasně daný konec a pevnou odměnu a pokud se sejde více jak 25 návrhů, zadavatel si musí povinně vybrat vítěze a zaplatit (i když žádné logo třeba nepoužije).
To je potom loterie zase pro zadavatele. Málokdy se v poptávce objeví logo, které opravdu stojí zato (a pokud je dobře zpracované, nemá nápad a naopak). Nápad je to dobrý, já bych ho uvítal, ale kdo potom bude dávat zakázku na logo např. za 4 000 Kč, když bude muset zaplatit i za to, které nepoužije jen aby dostál nějaké etice?
Zkusit se to může. Aspoň to nedopadne jako poptávka loga pro METROFOLKS, která si zaslouží kamenovat autory.
Dobrá věc také je, že zadavatel uvede pár log a stylů, které by si přál ve svém logu: http://www.crowdspring.com/projects/graphic_design/logo/trivia_wild_company_logo/details
21. 4. 2009 12:33:20
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289595
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
21. 4. 2009 13:05:45
Milan, obávaný tvůrce nesmyslných logotypů? Jeho argumentace mi přijde na hlavu padlá, řídit poptávku? To přeci nechceme!
Já momentálně nemám návrh co změnit, ponechal bych prozatím jednu sekci pod 1000 Kč, podle mě je špatné to dělit na různé sekce, lidi to ještě nebudou dodržovat, bude se přesouvat sem a tam, a pokud by nějaké podobné filtrování mělo být, proč nepřidat v seznamu místností v dané sekci třeba jednu kolonku navíc, kde by tohle bylo napsáno? Stejně jako momentálně máme poptávka/veřejná soutěž, zadavatel by si rovnou mohl zvolit, kolik plánuje rozpočet a bylo by to hned vidět (a samozřejmě by nemusel určovat nic).
Podle mě nikdo nemá právo někomu říkat, aby určil, kdy skončí soutěž. Ani aukce nejsou jasně dané, mát tam obvykle pravidlo 48 po posledním příhozu, ale nikdo neřekne, kdy to bude. Stejně tak to limitovat počtem návrhů, já bych milana rovnou poslal pryč, protože chovanci psychiatrické léčebny tu nemají co dělat. A povinně zaplatit? To má mít ten smysl, že lidé přestanou využívat veřejné soutěže a raději budou dávat poptávky jednotlivcům? Raději bych to nedělal.
Otázka ovšem je, zda tohle jinde funguje lépe, než současný systém zde. Já tohle nezkoumal, takže se musí vyjádřit někdo, kdo o tom ví víc.
21. 4. 2009 13:05:45
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289594
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
21. 4. 2009 13:07:51
Problémem je také to, že mnoho poptávajících zde jsou laici, a myslím že přílišné upřesnění a vytyčení hranic by je ještě více zmátlo (třeba někdo vůbec netuší, že k logu existuje něco jako manuál).
21. 4. 2009 13:07:51
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289593
Napsal vodička;270525
Citace: Soutěž má jasně daný konec a pevnou odměnu a pokud se sejde více jak 25 návrhů, zadavatel si musí povinně vybrat vítěze a zaplatit (i když žádné logo třeba nepoužije).
To je potom loterie zase pro zadavatele.
Povinný výběr určitě teď nechci zavádět. Taky jsem to nezdůraznil. Ale aby zadavatel zakázku, její časové i finanční rozmezí předem promyslel, je myslím dobrý nápad.
Napsal lefiath;270539
Milan, obávaný tvůrce nesmyslných logotypů? Jeho argumentace mi přijde na hlavu padlá, řídit poptávku?
Tohle je typ argumentu, o kterém jsem doufal, že se mu vyhneme.
Nezajímá mě, kdo přednese nápady. Trh grafiky je v dezolátním stavu a snažíme se ho nastartovat a nasměrovat.
Podle mě nikdo nemá právo někomu říkat, aby určil, kdy skončí soutěž. A povinně zaplatit?
Povinný výběr - viz výše. Neplánuji ho.
Zadání deadline pro výběrové řízení mi naopak připadá smysluplné.
Napsal lefiath;270543
Problémem je také to, že mnoho poptávajících zde jsou laici, a myslím že přílišné upřesnění a vytyčení hranic by je ještě více zmátlo (třeba někdo vůbec netuší, že k logu existuje něco jako manuál).
Pokud jsou ti, kteří přinášejí na trh peníze, laici, nezbývá, než se je pokusit informovat. Vytvořit krátký FAQ o tom, co mají vlastně chtít, jaké jsou best practices nezávisle na rozpočtu, jakým chybám v zadání by se měli vyvarovat, na co mají právo a co je užitečné chtít.
Ale vraťme se i k původní otázce a návrhům z prvního příspěvku - podle jakých kritérií poptávky filtrovat?
21. 4. 2009 18:53:26
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289592
Napsal vodička;270525
Dobrá věc také je, že zadavatel uvede pár log a stylů, které by si přál ve svém logu: http://www.crowdspring.com/projects/graphic_design/logo/trivia_wild_company_logo/details
Celá struktura té poptávky je vynikající!
  • Kdo jsme?
  • Co potřebujeme?
  • Jaká je naše cílová skupina?
  • Jaké designy se nám líbí?
  • Co v našem designu rozhodně musí být, nebo naopak co tam za každou cenu být nesmí?
To se mi hodně líbí.
21. 4. 2009 18:56:03
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289591
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
21. 4. 2009 20:22:26
Napsal Retal;270879
Tohle je typ argumentu, o kterém jsem doufal, že se mu vyhneme.Nezajímá mě, kdo přednese nápady. Trh grafiky je v dezolátním stavu a snažíme se ho nastartovat a nasměrovat.
To nebyl argument, ale osobní výpad, ke kterému se hrdě přihlásím. Ať jde do prdele. Svoje argumenty vůči tomu jsem vypsal.
Věř mi, že tohle všechno rád podpořím, ale nemůžu se ubránit pocitu, že si stavíš vzdušné zámky - když už nutíme poptávající, aby dodržovali určité normy, tak se snažit poučit i kupující. Jenže je tu ten problém, že:
a) Pravidla jsou neviditelná, ale tys to ignoroval. Jak si to ten člověk potom má přečíst, když ani nebude vědět, kde je hledat?
b) Mnoho zakladatelů sem pravidelně nechodí, nevím jak to tu chodí, nebudou vědět, co je doporučeno.
Když už, tak bych to viděl takhle: Pokud mají být nějaké restrikce vůči poptávajícím, nebo soubor doporučení, mělo by se jim to nějak vnutit - ne že by si to museli přečíst a potom mohli zakládat místnosti, ale aspoň aby o tom věděli. Třeba když by dal založit místnost v komerční sekci, vylítla by mu hláška, že poprvé zakládá místnost v komerčce, a aby si nezapomněl přečíst doporučení, jak správně předložit zakázku.
Ad filtrace - zatím nevím.
21. 4. 2009 20:22:26
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289590
Zviditelnění pravidel je dobrý nápad. Můžu k zakládacím formulářům v jakékoliv kategorii připsat cokoliv.
21. 4. 2009 20:45:00
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289589
Petr Sulc
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
21. 4. 2009 21:47:51
Mistře lefiathe, myslím, že bys měl být zvolen pro řízení Zeměkoule...
"Nikdo nemá právo nikoho nutit..." - Zajímavý, že na Crowdspring to funguje a je tam čím dál víc poptávek, asi to má nějakej smysl, když je jasně daný kdy soutěž končí a jaká je pevná odměna. Na Crowdspring, pokud jsem to správně pochopil v pravidlech, klient platí předem. Takže před vyvěšením poptávky zaplatí výslednou odměnu a pouze pokud není více jak 25 prací v soutěži, tak je to na domluvě nebo se vrací peníze...
"Aukce není jasně daná..." - Co je špatnýho na tom, když by byla aukce pevně daná? Tedy pokud by byl určenej pevnej konec. Aukro přeci takhle funguje, nebo ne?
Je mi docela líto, že se lefiath zde vyjádřil opět svým osobitým stylem projevu... Přechází mě snaha Webtrhu pomoct tím, že budu ve skupině grafických profesionálů a budu se snažit zvýšit úroveň grafiky tady ve fóru...
21. 4. 2009 21:47:51
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289588
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
21. 4. 2009 22:06:54
Ublížil jsem ti nějak? Prezentuji svůj názor, protože si myslím, že je to správné. Jasně jsem uvedl, že ovšem nemám zkušenosti s tím modelem, a rád se přikloním k něčemu, co jinde dobře funguje. Z mé strany je to jenom opatrnost - takže bych rád, kdyby sis odpustil tyhle hysterické výlevy, a buď tedy vystřelil, nebo se soustředil na řešení a ne na to, jaké ovulační problémy u tebe vyvolávají mé názory.
Můžeme diskutovat, ale netahej sem tyhle srdceryvné kecy.
// Stejně má hlavní slovo Retal, takže mě do toho netahej a ber mě jako dalšího v diskuzi.
21. 4. 2009 22:06:54
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289587
Jednoho dne budou Češi schopní věcné diskuse a argumentace
Ale já se toho zkurveného dne asi nedožiju.
21. 4. 2009 22:06:56
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289586
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
21. 4. 2009 22:42:25
Já za to nemůžu, koukal jsem na Posledního skauta s původním sprostým dabingem.
Ale vážně, moje návrhy tam máš, ke zbytku nemám co říct, protože si tím nejsem jistý.
21. 4. 2009 22:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289585
Co kdyby Poptávka grafiky vypadala takto?
http://webtrh.cz/39075-redesign-webtrhu
http://webtrh.cz/newthread.php?do=newthread&f=93
http://webtrh.cz/f93
21. 4. 2009 23:20:43
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289584
Napsal Retal;270882
Celá struktura té poptávky je vynikající!
  • Kdo jsme?
  • Co potřebujeme?
  • Jaká je naše cílová skupina?
  • Jaké designy se nám líbí?
  • Co v našem designu rozhodně musí být, nebo naopak co tam za každou cenu být nesmí?
To se mi hodně líbí.
Přesně tak, výborné. Povinný konec výběrovky taktéž.
Napsal Retal;271174
Co kdyby Poptávka grafiky vypadala takto?
http://webtrh.cz/39075-redesign-webtrhu
http://webtrh.cz/newthread.php?do=newthread&f=93
http://webtrh.cz/f93
Líbí se mi to, moc. Možná trochu nepřehledné, ale je to nové, takže to bude o zvkyu.
21. 4. 2009 23:37:04
https://webtrh.cz/diskuse/kriteria-pro-trideni-poptavek-a-nabidek/#reply289583
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit