Zadejte hledaný výraz...

Konverzní poměr u e-shopu

Jakub
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
19. 1. 2008 20:53:56
Mám, resp. spravujem e-shop s kancelárskymi, školskými potrebami (viď podpis) a som dosť sklamaný pomerom návštev k objednávkam. Kedysi som niekde čítal, že v e-shope nakupuje cca každý 50 návštevník, u mňa sa to pohybuje až v pomere 1:600, čiže jedna objednávka na šesťsto návštev.
Ako ste na tom Vy, prípadne je možné tento pomer nejako zmeniť, v prospech objednávok?
Ešte dodám, že väčšina návštev chodí z vyhľadávačov, dosť veľa cca 30% z images.google.
19. 1. 2008 20:53:56
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37957
kiwwisk
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 1. 2008 21:18:51
Nevim nic o e-shopoch, ale mozno je to len dobre.
Tak narychlo co si myslim po skuknuti uvodnej stranky:
- namiesto "Čo je tu nového?" napis co predavas, nieco o obchode popripade call-to-action
- myslel som si, ze som niekde na stranke s fotkami maciek, predavas kancelarske potreby by to chcelo trosku zmenit sortiment na prednej stranke
- Nový tovar za January <- daj to do slovenciny, vypada to lepsie
19. 1. 2008 21:18:51
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37956
Simon
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 1. 2008 21:30:14
Obvykle považuji za dobrý výsledek konverzi 1% (obor cetovní ruch). Jak ho zvýšit? Být důvěrhodný, levnější, napsat, proč nakupovat právě u nás, zjednodušovat objednávkový formulář, udělat ho přívětivý pro uživatele...
Druhá věc je SEO, zjisti si přes jaká KW chodí, jsou-li příliš abstraktní bude poměr nižší, jsou-li cílené přímo na výrobek bude vyšší...
19. 1. 2008 21:30:14
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37955
S.P.
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
19. 1. 2008 22:06:27
Nepřipadá mi to jako shop s kancelářskýma potřebama, a na první pohled se mi v tom docela špatně orientovalo. Možná bych i zvolil jiné barvy opticky to na mě nepůsobí moc dobře.
19. 1. 2008 22:06:27
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37954
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 1. 2008 22:26:45
aniž bych hodnotil nějak ten eshop, tak samozřejmě traffic z google images je v tomto směru hodně málo konvertibilní. U normálního eshopu pokud je konverze pod 1 procento tak je to docela slabé (pokud teda neprodáváš naprostý luxus s obrovskou marží)
Pokud jsi spokojen s počty návštěv (odečti od nich ale ty návštěvy z vyhledávačů obrázků), tak bych doporučil začít pracovat na použitelnosti eshopu, jak už tady některé nápady zmínili ostatní. Přečti si ještě jednou Nenuťte uživatele přemýšlet, dál doporučuju k tomuto tématu Neobyčejně užitečnou knihu o webu nebo Použitelnost domovských stránek.
Při zběžném pohledu na tvůj eshop ale můžeš být s počty návštěvníků zejména z vyhledávačů spokojen jen težko, protože ten web ignoruje základní doporučení optimalizace pro vyhledávače - nemá pro každý produkt a kategorii svůj individuální TITLE stránky (jenom tohle ti přivede o 100 procent návštěv víc), má špatné URL, nemá žádnou strukturu HTML kódu (nadpisy H1 a další neexistují) a tak by se dalo pokračovat. Takže k tomu studiu přidej i něco o SEO :)
Na dotaz "kancelárske potreby" se sice můžes objevovat nahoře, ale kancelářskcýh potřeb jsou stovky druhů a o ty všechny hledání přicházíš.
19. 1. 2008 22:26:45
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37953
Jakub
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
19. 1. 2008 22:30:53
Misha: pekne ďakujem za užitočné rady, preto som sa na to pýtal, lebo sa v týchto dňoch plánujem pustiť do úpravy toho shopu, oscommerce sa so SEO totiž vôbec nekamaráti.
19. 1. 2008 22:30:53
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37952
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 1. 2008 17:19:28
Myslím si, že zásadní chybou je posuzování nerelevantních dat. Ještěže jsi dodal poznámku o třiceti procentech trafficu z Google Images. Posuzování konverzního poměru by (tedy alespoň podle mne) mělo být vztaženo na návštěvníky, kteří přišli na stránky s cílem relevantním k těm tvým - zde objednávka.
Mám tím na mysli, že pro tebe mohou být naprosto zbyteční návštěvníci, kteří se chytili na nějaký obrázek (právě ono images.google), cizinci, kteří webu jazykově nerozumí (třebas získaní ze zpětných odkazů na cizojazyčných stránkách), cizinci, kteří nakupovat nemohou (nestudoval jsem, jestli umožňuješ posílání do okolních států) a další takové skupiny. Musíš si posoudit, jaké přínosy pro tebe tito návštěvníci mají, a jestli se ti vyplatí vynakládat nějaké úsilí na jejich získání (image seo, umisťování zahraničních odkazů apod.) a hlavně, jestli je chceš započítávat do výpočtů konverzního poměru.
Zkus si z návštěvníků co nejvíce vyprofilovat cílový segment a spočítej si konverzní poměr pro ně. Určitě to nebude 1:600. Celé se to váže k tomu, že je lepší kvalita návštěvníků než jejich kvantita.
Doufám, že jsem se vyjádřil tak nějak srozumitelně... :-)
Nebudu se vyjadřovat k použitelnosti, technických stránkách tvého webu a tak - to už tu pár webtržníků zmínilo a z jejich rad se dá vycházet.
20. 1. 2008 17:19:28
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37951
martin64
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 7. 2010 20:19:58
souhlasím, dost strohé, a nepřehledné, zázaník potřebuje vidět zboží, košík, slevy, dopravu .. vše
20. 7. 2010 20:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-u-e-shopu#reply37950
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit