Zadejte hledaný výraz...

Konverzní poměr košíku

tola
verified
rating uzivatele
1. 7. 2015 11:46:26
Možná to tu někde je, ale nenašel jsem to a vubec nevim zda je to v normě nebo ne.
Celkově mam v shopu 1,78% (to vim, že je málo - odpovídá to nekvalitně udělanému shopu)
Ale spíše by mě zajímala konverze nákupu.
Vhození zboží do košíku: Odsud vycházím, tj 100%
Další krok košíku (adresa): 61%
Dokončená objednávka: 46%
Jaký máte konverzní poměr košíku bezohledu na návštevnost.
Je mě jasný, že různé shopy dle zameření mají jiný poměr, ale +- aspoň...
1. 7. 2015 11:46:26
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-kosiku/#reply1122907
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
1. 7. 2015 12:30:22
Nejde to takhle porovnávat. Nejvíc tím číslem například pohne, pokud je nutné se pro zjištění ceny dopravy podívat do košíku.
Obecně má smysl sledovat spíš změny těchto metrik v průběhu času a ne absolutní údaj. Ten lze sledovat jedině v širším kontextu.
1. 7. 2015 12:30:22
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-kosiku/#reply1122906
Vokurka
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 7. 2015 12:39:40
Existujou nějaka pravidla, dle kterých by se postavil eshop tak by zde byl maximální možný konverzní poměr? (Narážím na různá A/B testování atd.)
1. 7. 2015 12:39:40
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-kosiku/#reply1122905
Konverzni pomer je nic nerikajici, bezrozmerne cislo, ktere bez dalsich udaju nedava zadny smysl a v zadnem smeru neni s nikym jinym porovnatelne.
Dam vam priklad, jaky ma vyznam...
Mate stabilni navstevnost eshopu, treba 100 lidi denne a mate 10 objednavek - 10 % konverzni pomer
Nekde si koupite banner a prijde vam dalsi den na web novych 100 lidi, ale ti udelaji jen 8 objednavek. Mate tak 200 lidi a 18 objednavek, tedy jen 9 %, ovsem i pres mensi konverzni pomer mate vice objednavek.
Samozrejme muzete rici, ze byste chtel zachovat konverzni pomer (nebo zvysit) i pri rustu navstevnosti, ale tam jde o to, jak cilenou navstevnost mate.
Samozrejme i na te stabilni navstevnosti se da pracovat, aby se tam lide citili lepe, aby tam nasli veci jak potrebuji, abyste jim to usnadnil a to muze vest ke zvyseni konverznosti. Nicmene zadny recept neexistuje. Do toho celkoveho odhodlani nakoupit vstupuji i faktory, ktere na shopu neupravite. Zcela jiste bude uzivatel ochotnejsi nakupit na Alza.cz nez na nejakem no name webu, byt by meli stejnou nabidku, stejne ceny a vypadali stejne.
K tomu kosiku...
pruchod 46 % je proste normalni. Otazkou je, zda to mate dobre nastavene, zda se vam do vstupu neduplikuji dalsi nacteni te prvni URL. Jednoduse receno. Vlozim si do kosiku produkt a GA zaregistruje 1. vstup do 1. kroku. Odejdu na shop (exit) najdu druhy produkt a vlozim 2. vstup do 1 kroku. Pote dokoncim nakup. GA vidi dva vstupy, jedno dokonceni a vysledek je 50 % byt jsem to porad ja jakozto unikatni navstevnik.
1. 7. 2015 12:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-kosiku/#reply1122904
Tomáš Herout
verified
rating uzivatele
2. 7. 2015 10:18:19
Žádné statistické číslo není dobré, nebo špatné. Jednoduše jen o něčem informuje. Konverzní poměr není výjimkou. Procento konverzního poměru jen něco naznačuje, ale pouze z čísla samotného se dá těžko určit co přesně naznačuje. Musíte se na to podívat z celkového pohledu. Musíte zkoumat, proč se návštěvníci chovají tak, jak se chovají.
Někdy může být problém v procesu objednání (dokončení nákupu), problém může být technický (nefunguje na telefonu např.), jindy zase obchodní (nenabídnete platbu kreditkou např.). Nemusí to být ale jen problém e-shopu. Může to být chováním cílové skupiny, která může mít ve zvyku naházet si do košíku, pak se jít podívat ke konkurenci a porovnat ceny v košících.
Možných příčin je obrovská spousta a dobrat se pravdy se dá považovat za detektivní práci. Každopádně na nalezení odpovědi určitě nestačí jen procento konverzního poměru. Na to budete potřebovat posbírat o mnoho víc informací a z těchto "střípků" se pokusit poskládat obraz zkutečnosti.
2. 7. 2015 10:18:19
https://webtrh.cz/diskuse/konverzni-pomer-kosiku/#reply1122903
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit