Zadejte hledaný výraz...

Konverze PPC reklam

Ahoj, dotaz na správce PPC kampaní:
Jaká je dobrá konverze u PPC systémů? Třeba Sklik, AdWords....
Dík
30. 9. 2010 13:25:38
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566937
Martin Kaman
verified
rating uzivatele
30. 9. 2010 14:14:32
100% :-)
30. 9. 2010 14:14:32
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566936
Maras
verified
rating uzivatele
30. 9. 2010 14:22:34
Taková, aby se ti to vyplatilo :-)
30. 9. 2010 14:22:34
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566935
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
30. 9. 2010 15:00:09
Taková, aby zisk vygenerovaný přivedenými zákazníky z PPC reklamy byl větší než náklady vražené do PPC reklamy. Pokud prodáváš garážová vrata, na kterých vyděláš průměrně 2000 Kč, a za jeden klik z PPC přitom platíš 60 Kč, musí být tvoje konverze (přeměna návštěvníka za zákazníka) vyšší než 3 % (60/2000), abys na reklamě neprodělal. Pokud platíš za jeden klik z PPC 20 Kč, bude muset být tvoje konverze vyšší než 1 % (20/2000).
Když si ale sám pro sebe stanovíš nějakou minimální míru zisku, za kterou seš ochoten pracovat (například 200 Kč/hodina) a prodej (organizace, komunikace, expedice...) jedněch vrat ti zabere třeba 3 hodinu času, budeš muset dosahovat vyšších konverzí. Pakliže ti nebude stačit zisk 200 Kč za hodinu, ale budeš chtít třeba 500 Kč, potřebuješ k tomu astronomické konverze... A nebo nepotřebuješ, ale místo toho bys musel vymyslet, jak snížit časovou náročnost prodeje jedněch vrat ze 3 hodin například na 1 hodinu.
Mimochodem, pro každý druh výrobku a služby se průměrné konverze pohybují kolem jiných hodnot (někdy i řádově). No a jak už tu poznamenal bzuK, úplně nejlepší konverze je 100 % :-).
30. 9. 2010 15:00:09
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566934
Maras
verified
rating uzivatele
30. 9. 2010 15:53:33
No ale u garážových vrat bych zrovna řekl, že ty konverze mohou být i nižší. Kdybych si chtěl koupit něco v ceně garážových vrat, tak se porozhlédnu všude možně. Nabídky bych si prošel a pak bych se případně vrátil na tu tvou - a tím pádem by se moje "konverze" nezapočítala do celkových konverzí.
---------- Příspěvek doplněn 30.09.2010 v 15:59 ----------
Jen dodám, že amatérsky spravuji PPC pro REX (a postupně se to na tom učím) - což je firma zabývající se signmakingem. Konverze mám téměř na nule, nicméně objednávky se zvýšily - člověk například klikne na reklamu a dostane se na stránky firmy, ale aby si mohl něco objednat, většinou potřebuje ještě připravit data - a tak se vrátí později a objedná si například stojan i s potiskem. Ale já už nezjistím, jestli je to díky PPC a tak si můžu dovolit nechat spuštěnou i kampaň, která je (podle konverzí) prodělečná.
30. 9. 2010 15:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566933
Josef Zemánek
verified
rating uzivatele
30. 9. 2010 21:22:15
Napsal Maras;578055
...Konverze mám téměř na nule, nicméně objednávky se zvýšily - člověk například klikne na reklamu a dostane se na stránky firmy, ale aby si mohl něco objednat, většinou potřebuje ještě připravit data - a tak se vrátí později a objedná si například stojan i s potiskem. Ale já už nezjistím, jestli je to díky PPC a tak si můžu dovolit nechat spuštěnou i kampaň, která je (podle konverzí) prodělečná.
No ono je právě dobré naučit se sledovat veškeré konverze. Bezprostřední i ty co přijdou s odstupem několika hodin až dnů. Chce to tedy čas od času přerušit různé reklamní sestavy, vložit do reklamní kampaně několik testovacích stránek, zjistit jaké procento objednávek mají na svědomí vracející se návštěvníci (returning visitors), zeptat se občas zákazníků, jak vaší stránku (firmu) objevili atd. Jakmile se tohle člověk naučí analyzovat, zjistí například, že ze 100 návštěvníků z PPC reklamy si službu/zboží objednalo bezprostředně 5 lidí, no a dalších 10 lidí si jí objednalo právě až za několik dnů po první návštěvě (podruhé přišli ze záložky, zadáním url adresy, nebo z vyhledávače). Zatímco bezprostřední konverze v našem případě "pouhých" 5 %, celková konverze už slušných 15 %.
30. 9. 2010 21:22:15
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566932
hribek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2010 19:15:33
Zdroj: http://www.reklama-ppc.cz/test-ppc-agentur-vybirame-z-nabidek-2-dil/
Jak zjistit optimální cenu za proklik?
Pokud přemýšlíte, jaká cena za proklik je vlastně optimální, můžeme si ji vypočítat. (Následující příklad je zjednodušený a brán plošně na celou nabídku eshopu.)
Nás vzorový eshop OzdobSe.cz prodává specifický produkt – ocelové šperky. Průměrná cena zboží je 700Kč. Nejsem provozovatel eshopu, ale zkusím si tipnout, že marže může být například 30%. Počítejme, že jedna objednávka (obsah nákupního košíku) obsahuje jeden produkt a celkově se rovná uvedené průměrné ceně zboží. Tedy prodejce má z každé objednávky hrubý zisk 210Kč.
Průměrná hodnota konverzního poměru (tedy počet realizovaných objednávek ze 100 prokliků) bývá u PPC obecně kolem 1%. Počítejme, že agentura nastaví efektivnost kampaní nadprůměrně a bude dosahovat 2%. Znamená to, že ze 100 prokliků přivede dvě objednávky. Na jednu objednávku je tak potřeba 50 prokliků. Eshop má získ 210Kč z objednávky. Aby netratil, můžeme si říci, že maximální náklady na získání jedné objednávky mohou být 210Kč (tedy maximální cena konverze).
2. 10. 2010 19:15:33
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566931
Martin Kaman
verified
rating uzivatele
3. 10. 2010 12:24:16
hribek: Tu citaci jsi utnul předčasně. Musí ti zbýt i nějaký prostor na zisk. To je samozřejmost, na kterou spousta lidí zapomíná.
...
Jednoduchou úváhou jsme tedy došli k závěru, že pri 2% konverzním poměru nesmí stát proklik víc než 4,20Kč, abychom na prodeji zboží neprodělali. Při průměrném 1% konverzním pomeru pak dokonce nesmí stát proklik více než 2,10Kč. Pokud by firma chtěla mít i zisk, musela by od hrubého zisku odečíst další své výdaje (hrubý zisk / nájem, zaměstnanci, účetní atd). V našem případě si můžeme odhadnout, že návratnost kampaně bude při cenách do 100Kč za konverzi. Abychom něco vydělali, bude nutné držet ceny za proklik kolem 1-2Kč.
3. 10. 2010 12:24:16
https://webtrh.cz/diskuse/konverze-ppc-reklam#reply566930
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit