Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Konečně jsem spustil novou verzi McTREE.cz

Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
24. 6. 2017 11:17:20
Napsal Exitek;1394814
Vyřešení problému je super, ale teď to musíš srovnat zase reputaci na netu a to nejde tak rychle. Za poslední měsíc máš 8 hodocení na Heuréce, nevim jak seznam a google. Každopádně i když to půjde ideálně a nic se nepodělá, což by byl malý zázrak, tak tímto tempem se na 95% spokojenosti dostaneš s trochou štěstí po Vánocích. Bylo to jen doporučení, bud si z něj něco vezmeš nebo ne :)
Ten počet hodnocení je celkově dost malý. Lidi moc nehodnotí. Ten eshop běží už přes 10 let a má necelých 400 hodnocení. Lidi prostě nechtějí vyplňovat ty dotazníky od Heureky. Já se nedivím. Já je vyplňuju také jen když mě někdo nasere.
---------- Příspěvek doplněn 24.06.2017 v 11:19 ----------
Napsal Exitek;1394814
ad1:
To máš vypozorované na základě jakého testování? Člověk se sakra diví, když zjistí realitu o tom, co se domnívá na základě nějakého uživatelského testování. Každopádně gl a nenech se odradit.:)
Mám data za několik let provozu a vím velmi dobře, kdo jsou skuteční zákazníci eshopu. Mě zajímají hlavně lidi, co nakupují. Podle nich se řídím a pro ně vše přizpůsobuju.
24. 6. 2017 11:17:20
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286693
Lukáš Benda
verified
rating uzivatele
24. 6. 2017 11:20:55
Napsal siva01;1394815
Ten počet hodnocení je celkově dost malý. Lidi moc nehodnotí. Ten eshop běží už přes 10 let a má necelých 400 hodnocení. Lidi prostě nechtějí vyplňovat ty dotazníky od Heureky. Já se nedivím. Já je vyplňuju také jen když mě někdo nasere.
Tys můj příspěvek nečetl že? Také hodnocení téměř nezasílám, protože nemám důvod. Když mi ale eshop dá důvodu viz víše, tak proč tomu nevěnovat 5 minut.
24. 6. 2017 11:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286692
Napsal siva01;1394807
Grafiku budu ladit postupně, ale zůstane to "konzervativní". Nějaké změny budou, ale určitě to nebude cool ani příliš inovátorské. Už jen proto, že tohle jsou produkty pro konzervativní lidi na 30 let. Spíše i starší...
Konzervativní je milý eufemismus pro nepřehledný. :) Nemusí jít o žádnou cool ani "inovátorskou" grafiku. Že je cílovka nad 30 (copak to jsou nějací konzervativci? Zuckerbergovi je nad 30, jeho generace mi nepřijde nijak zastaralá) neznamená, že to nemůže být přehledné. Není to sice až tak hrozné, ale prospělo by tomu více mezer mezi prvky a hlavně celá ta hlavička s logama zabírá příliš místa a není poznat, jestli se jedná o obrázek sjednocující loga výrobců, anebo zda jde opravdu o proklikávatelné ikony (což jsem pochopil až po komentáři od Exitek). Všech 6 log by šlo zmenšit a dát do jednoho řádku.
Logo ve fontu alá Pán Prstenů důvěryhodnosti také moc nedodá. Konzervativní neznamená starodávné. Radši najít nějaký jednoduchý bezpatkový font a bez efektů tam napsat název, nežli toto 3D "logo". Hned byste působili seriózněji.
Novinky není potřeba dávat do carouselu, zvlášť když tam jsou jen 2. Nikoho nebaví klikat na další další, protože jich tam může být taky 20. Bylo by tedy lepší to dát pod sebe, ty texty nejsou zas tak dlouhé.
Chtělo by to, aby na to mrknul nějaký UXák. Třeba ikona mi přijde zbytečná. Čím více ikon, tím rušivější to je a tím zahlcenější se zákazník cítí. Navíc člověk tak nějak předpokládá, že produkty nahoře budou skladem. Místo toho spíše přidat červenou výraznou ikonu u produktů, které skladem nejsou. Plus by se logicky měly produkty skladem shlukovat na začátku a ne-skladem na konci. Třeba u příslušenství, vidím nahoře skladem, pak co nejsou skladem a pak zase skladem. Kdyby šlo o filtrování podle ceny (což tam btw chybí), tak bych přeházení pochopil, ale jinak by měly být produkty skladem prioritní.
Pak mě tam bije do očí ta doprava zdarma, která je skoro všude výraznější než samotný produkt. Když člověk skenuje, vidí prakticky jen mřížku těchto ikon a ruší to od zaměření na produkty. Buďto bych tu ikonu zdecentnil, třeba jí dal oranžové/zlaté pozadí (symbolika exkluzivity / něčeho navíc, což je tady ideální) s černým textem, anebo třeba vytvořit malou kulatou nálepku a tu umístit do rohu produktů, tak jako je tam nyní občas pruh "akce". Případně dát tu nálepku pod cenu. Je jasný, že je to důležitá informace, ale jelikož je to úplně všude, tak to ztrácí efekt. Možná bych zvážil dát do hlavičky něco jako "Doprava zdarma na vše nad 1 000 Kč!" (nějak lépe formulovat, nejsem copywriter).
Vlastně.. i ty ostatní ikony pod produktem ruší, nejpřehlednější by bylo mít nalevo o něco větší produkt (roztáhnout až tam, co jsou teď ikony) a všechny ikony umístit vpravo pod cenu, ať to je jako výpis benefitů.
Ještě k té dopravě zdarma. Trošku jsem nepochopil, že třeba Falmec TWISTER E.ION stojí 64 999 Kč a dopravu zdarma nemá, zatímco zbytek kategorie jo. Podobně třeba nějaká lednička za 16 tisíc nemá a zbytek i dražších ano. Proč to prostě nevyřešit plošnou dopravdou zdarma třeba nad 1000 Kč, jako to mají snad všichni velcí konkurenti? Lidé jsou už na to zvyklí a není potřeba pak rušit ikonama doprava zdarma. :) Anebo jen u nějakých výjimek.
Jo a ještě menu vlevo. Když pominu, že jsou tlačítka kategorií vcelku malá, určitě bych prohodil barvy, protože bílá na tmavé se vždy čte o něco hůře, než naopak. Ztučněním fontu se čitelnost ještě zhoršila. Chtělo by to nechat text na bílém pozadí anebo zvolit nějaké decentní světlé ikony (třeba ve světle modré barvě, jako mají ikony u produktů Vario Space a pro zvýraznění, kde se zákazník nachází, by se mohla použít ta o něco tmavší modrá od ikon Smart Frost). A rozhodně zúžit tu plochu, vždyť to vypadá divně, když je to tlačítko 3-4x širší, než text. Plus určitě toto menu odsadit od zbytku obsahu, je tam příliš vizuální tenze v místech, kde končí tlačítka a začínají produkty.
Asi bych tam toho objevil více, ale nechci celou sobotu trávit psaním příspěvku. :)
24. 6. 2017 11:36:03
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286691
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
27. 6. 2017 12:19:05
Vypnul jsem chatovací okénko. Děsně to žralo výkon. Teď už je to lepší.. Teď nevím, jestli mám ten chat oželet, nebo ho zkusit nějak optimalizovat. Rozdíl s chatem a bez chatu je několik sekund.
27. 6. 2017 12:19:05
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286690
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 6. 2017 12:35:21
Napsal siva01;1394807
Grafiku budu ladit postupně, ale zůstane to "konzervativní". Nějaké změny budou, ale určitě to nebude cool ani příliš inovátorské. Už jen proto, že tohle jsou produkty pro konzervativní lidi na 30 let. Spíše i starší...
30 mi bylo už před víc jak 10 lety, nemám rád "moderní cool design" ... ale tohle se fakt moc nepovedlo.
A osobně bych řekl, že kromě designu není moc dobrá ani samotná doména, moc si nedokážu představit jak to bych to zákazníkům diktoval do telefonu aby to správně napsali. Tuplem to samozřejmě platí právě pro ty zákazníky "starší generace", na kterou cílíš.
---------- Příspěvek doplněn 27.06.2017 v 12:39 ----------
Napsal siva01;1394807
Všechna negativní hodnocení jsou spojená s dopravou. Už máme zase domluvenou službu vynesení do patra zdarma a nového dopravce. Tohle fakt řešit nemusíte. Víme, kde byl problém a už se vyřešil.
To víš ty že jde o problém s dopravou. Ale lidi po rozjetí Heuréky uvidí jen těch 90 procent a ne důvody, proč jen tolik. Osobně bych to dal pryč až do doby, než budou procenta zase lepší.
I když je otázkou zda je Heureka v této podobě opravdu na shopu nezbytná, při mých testech mi to vycházelo jako zbytečné (čísla podobná s ní i bez ní na stránce) a naopak to nějakým zákazníkům překáželo při pohybu na shopu.
27. 6. 2017 12:35:21
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286689
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 6. 2017 12:48:53
@siva jestli chces udelam ti komplet design shopu, zdarma (vezmu to jako konicek, ale ne za tri dny). Nicmene nakodovat si ho budes muset sam nebo si kodera sezenes :)
27. 6. 2017 12:48:53
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286688
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 6. 2017 13:07:40
Napsal siva01;1394811
Jsme výhradní dovozci. Určujeme ceny pro celý trh. Když dáme my dárek, tak ho dají všichni prodejci LIEBHERR, protože všichni berou od nás.
Tak to je dost průšvih, protože ten web na mě působí jako shopík lokálního prodejce. Když přijdu na detail zboží přímo z Google nebo Heuréky, tak se to vůbec nedozvím - pokud jsem si všimnul tak to máte napsané jen na hlavní stránce.
Pokud jste přímo importéři, tak na box s Heurékou kašlete a zdůraznějtě raději to že jste velká firma a výhradní importér! Taky bych rozhodně web obohatil o fotky z prodejny.
Jinak jsem zkusmo kliknul na jeden produkt
Falmec PHARO Mirabilia | McTREE.cz
a vůbec nechápu co dělají ty velké šipky pod fotkou a nad titulky Funkce / Parametry / Záruka.
A určitě by to chtělo zlepšit SEO. Další náhodné kliknutí na kávovar:
NIVONA NICG 130 | McTREE.cz
Kdo na stránce najde frázi "kávovar NIVONA NICG 130", tak získal bod a může si jít vyzvednout hodnotou cenu na nejbliším nádraží.
Google ale nic takového nenajde a tak vás nebude ani nabízet ve výsledcích hledání lidem.
27. 6. 2017 13:07:40
https://webtrh.cz/diskuse/konecne-jsem-spustil-novou-verzi-mctree-cz/strana/2/#reply1286687
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit