Zadejte hledaný výraz...

Komunitní funkce v e-shopu?

Jak se stavíte např. k hodnocení produktů u el. obchodů (např. známka, uživatelská recenze)?
Výhody: texty zadarmo (komentáře, recenze)
Nevýhody: když uživatelé potopí produkt, tak ho už neprodáte (ale zase vám to asi pomůže do budoucna vybrat na prodej jiný a lepší)
Co vy na to? Jaké jiné uživatelském "Web 2" funkce vás napadají?
22. 3. 2007 21:54:16
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5220
Podle mě to je absolutní nutnost. Nevidím to jako přidanou hodnotu ale jako něco naprosto samozřejmého.
Recenze a hodnocení ale nepovažuju za Web 2.0. To by bylo třeba tagování a doporučování na základě předchozích hodnocení/nákupů/dalších aktivit.
22. 3. 2007 22:14:14
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5219
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2007 15:49:48
Pokud tvoji zákazníci nejsou se zbožím spokojeni, pak by asi bylo nejlepší se ho zbavit - rozprodat zbytky s výraznou slevou (za náklady nebo i levnějc) a další neobjednávat.
Například na CZC mívají diskuze velkou hodnotu. Často se z nich lze dovědět srovnání s jinými produkty. Pokud produkt nestojí za nic, často komentující dodá, který produkt je naopak super.
Je teda fakt, že já si na CZC zpravidla jenom vyberu a nakoupím v konkurenční kamené prodejně (je to dražší, ale zato ihned, do CZC to mám přes půl Prahy...), ale snad jsem ojedinělý případ.
23. 3. 2007 15:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5218
kamiiii
verified
rating uzivatele
3. 4. 2007 22:26:09
Napsal llook;1082
Pokud tvoji zákazníci nejsou se zbožím spokojeni, pak by asi bylo nejlepší se ho zbavit - rozprodat zbytky s výraznou slevou (za náklady nebo i levnějc) a další neobjednávat.
Například na CZC mívají diskuze velkou hodnotu. Často se z nich lze dovědět srovnání s jinými produkty. Pokud produkt nestojí za nic, často komentující dodá, který produkt je naopak super.
Je teda fakt, že já si na CZC zpravidla jenom vyberu a nakoupím v konkurenční kamené prodejně (je to dražší, ale zato ihned, do CZC to mám přes půl Prahy...), ale snad jsem ojedinělý případ.
no asi jo :)
3. 4. 2007 22:26:09
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5217
barganda
verified
rating uzivatele
24. 4. 2008 00:12:01
Další komunitní prvky, které mě napadly
mám, chtěl bych, líbí se mi
porovnávání zakoupeného zboží mnou a s ostatními zákazníky a následně doporučení dalších výrobků podle schody
Přidávání externích odkazů na informační zdroje + jejich hodnocení
No nic víc mě nenapadlo
Nějaký další nápad???
24. 4. 2008 00:12:01
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5216
David Grudl
verified
rating uzivatele
24. 4. 2008 00:40:01
V tomto směru se docela hodně angažoval Amazon a velmi dobře se dá sledovat, co mělo efekt a co nikoliv.
Velmi obecně se to dá zhrnout asi takto:
- lidé nezajímají funkce, kde dělají něco pro (či za) obchod
- lidé zajímá to, co dělají pro sebe
24. 4. 2008 00:40:01
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5215
ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 4. 2008 08:30:21
Napsal Retal;1075
Podle mě to je absolutní nutnost. Nevidím to jako přidanou hodnotu ale jako něco naprosto samozřejmého.
Recenze a hodnocení ale nepovažuju za Web 2.0. To by bylo třeba tagování a doporučování na základě předchozích hodnocení/nákupů/dalších aktivit.
Ono to nená až tak jednoznačné, je třeba si uvědomit o jakém prodávaném sortimentu je řeč. Není totiž nic trapnějšího než prázdné pole pro komentáře nebo neohodnocené zboží.
24. 4. 2008 08:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5214
Godzilka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 4. 2008 12:25:36
Nevim, myslim si, že nejlepší bylo ani prázdné pole hodnocení, nebo komentářů vůbec nezobrazovat. Ale zobrazit komentáře jen u hodnocených produktů. Ale jinak k těm negativním komentářům, podle mýho to je přidává na věrohodnosti eshopu. Jako že všechno není jen super...
24. 4. 2008 12:25:36
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5213
Kalmir
verified
rating uzivatele
24. 4. 2008 12:50:32
Nemyslím, že by 0 komentářů/uživ. recenzí nějak významné snižovalo důvěryhodnost produktu. Navíc v každém trochu komplexnějším e-shopu bude taková informace (odkaz) jen jednou z mnoha (tj. i vizuálně bude její hodnota nízká).
Uživatelské recenze význam mají: pomůžou odfiltrovat horší výrobky a přispějí k prodeji těch kvalitních; zkušenější online zákazník, od kterého lze očekávat větší a častější nákupy, bude možnost komentování považovat za známku kvality e-shopu; samotní komentující s e-shopem více "srostou" a více přivyknou nakupovat právě u vás.
Celkově je možnost psát uživatelské recenze jedním z prvků marketingové koncepce engagement, která je na internetu velmi účinná. Viz třeba engagement principles (.pdf).
24. 4. 2008 12:50:32
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5212
barganda
verified
rating uzivatele
24. 4. 2008 21:54:18
Taky si myslím, že 0 komentářů je trapné... Pokud se to bude prodávat několik let tak se může najít zákazník, který se bude chtít k tomu vyjádřit...
amazon je asi nejdál (hlavně co se týče pokusů)
Edit: chtěl jsem napsat nemyslím, že 0 komentářů...
24. 4. 2008 21:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5211
miro.diro
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
24. 4. 2008 22:08:33
0 komentářů je trapné? A jak byste to jinak řešili? Někdo tu diskuzi přece musí vždycky zažít ;)
24. 4. 2008 22:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5210
Franta
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
29. 5. 2008 07:29:06
Určitě bych považoval za podstatné mít u e-shopu minimálně možnosti:
- hodnocení zboží
- dotaz na prodejce
Jako velice přínosné pro e-shop vidím:
- diskuse k produktu
- odkazy na recenze nebo vlastní recenze (!ale opravdu nezaujaté!)
Nebál bych se, že zákazník může pošpinit nějaký produkt. Vždy se naleznou lidé kteří produkt vychválí do nebe, ale i lidé kteří jej budou shazovat. Zákazník si tak alespoň udělá vlastní úsudek.
29. 5. 2008 07:29:06
https://webtrh.cz/diskuse/komunitni-funkce-v-e-shopu#reply5209
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit