Zadejte hledaný výraz...

Komerce se vkrádá do srovnávačů zboží, stěžuje si Alza.cz

Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 5. 2016 10:01:15
Docela mě dojala hysterická scénka Alzy, že odchází z Heureky.
„V první řadě je třeba říci, že Heuréka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době se jedná o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o ‚nezávislém srovnání‘" zdůvodňuje krok marketingový ředitel Alzy Karel Kučera.
Všichni zamáčkeneme slzu, protože Alza musí odejít i ze Zboži.cz. Tam se platba určuje všechny doporučené pozice, zatímco na Heurece jen první tři... No což.. Srovnávače zboží budou bez Alzy. Holt budeme muset nakupat bez nich. Fňuk -_-
20. 5. 2016 10:01:15
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197251
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
20. 5. 2016 10:05:16
Alza opouští Heuréku
20. 5. 2016 10:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197250
I kdyz je to tu jiz asi 3x, tak ten problem je uplne jinde, nez v tom, ze by nechtela pouzivat srovnavace. Pokud bude heurka koupena nekym, kdo vlastni radu konkurencnich eshopu a je jedno, zda ji zapoji primo do struktury, nebo ji koupi nejakou specialni firmou, jakoze bokem, tak je to problem, ktery si dnes mnozi eshopari neuvedomuji. Heureka a potazmo jeji majitel vi naprosto dokonale, jak se ktery uzivatel chova. Kde nakupuje, co nakupuje, v jake frekvenci, jake ma navyky apod. A to se da proste vyuzit. Ne tim, ze by najednou obeslali vsechny zakazniky aby jim nabidli to, co koupili jinde. Ale treba komunikace se da personalizovat a pokud vim, ze muj zakaznik si jinde nakupuje zbozi co prodavam i ja, co je sloziteho na tom, do komunikace k nemu co jde pridat i info o segmentu co nakupuje jinde a zlomit ho, aby to zacal nakupovat u mne. Muzu do sveho sortimentu zapojit veci ktere lidi kupji a nemusim nakupovat na sklad to, co lidi nekupuji. Usetrim si praci a penize.
Stejne tak je to studnice vykonu jednotlivych eshopu, protoze shopy tam v ramci dane sluzby posilaji i info o objednavkach, ktere skrze Heureku vubec nesly.
Jednoduse receno Heureka ma zmapovano dle meho odhadu velmi vyrazny podil ecommerce obratu, co, kdo, kde, jak apod. A tato data mit je neco spickoveho. Vemte si, ze byste vedel co navic nakupuji vasi zakaznici. Genialni. Nenabidl byste jim to taky, kdyz uz u vas nakupuji?
Na druhou stranu muzeme verit i tomu, ze byt to koupi, tak data pro svuj prospech nevyuziji.
Ve finale Alza ma tak silnou pozici, ze proste tuto jednu sluzbu nepotrebuje. Ty zakazniky k sobe privede jinymi zdroji, ale vidi v tom oni a nejen oni, velke riziko.
20. 5. 2016 10:10:20
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197249
klaymen
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 5. 2016 10:30:04
@Radek O.: parfums.cz zatim neuvazuje o opusteni heureky? nevim, jak velkou cast segmentu zabira vivantis, ale vzhledem k tomu, ze je "pod stejnymi kridly" jako heureka, nemate strach prave ze zneuziti dat, ktere heurece poskytujete?
20. 5. 2016 10:30:04
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197248
davidof
verified
rating uzivatele
20. 5. 2016 10:42:42
parfemy.cz mají na tom konkrétním segmentu oproti parfums podíl tak pětkrát menší, že?
20. 5. 2016 10:42:42
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197247
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 5. 2016 10:50:17
Já se apriori směju tomu výroku jejich marketingového ředitele... To je prostě naprosto nesmyslná argumentace.
Co se týče dat o výkonu produktů a eshopů, tak to jsou určitě fajn data. Další věc je, jestli je lze využít. Třeba zjistím, že specializovaný eshop značky XY poskytuje dopravu i vynesení do patra zdarma, zatímco jiné eshopy vám nechají ledničku za prvními dveřmi. Jistě.. Můžou zjistit, že je to konkurenční výhoda a tak to nabídnout také, ale pak by nesměli prodávat levné ledničky, protože by se jim to nezaplatilo. Jedna věc je znát konkurenční výhody, další věc je dokázat je nabídnout také. Mall je obchodní dům.. Není to žádný specializovaný eshop. Specializovaný eshop tak dokáže vždy nabídnou lepší služby a i prestižnější produkty, než nabízí "e-hypermarket". Takže já osobně se toho nebojím...
20. 5. 2016 10:50:17
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197246
siva: ono je tam vice takovych ne uplne presnych veci. Napr. info, ze klikne na mobil na heurece a koupi lednicku. To je pravda, nicmene to se deje i u PPC, ze si vyhleda mobil, klikne na inzerat a nakonec koupi lednicku. Mozna ta argumentace neni uplne nejlepsi, ale proste chapu je. Jinak my mame v planu uricte kroky, ale prozrazovat je nebudu.
Jinak co se tyka velikosti zmineneho eshopu vuci nam, tak ten rozdil bude, dle informaci co mame, vyrazne vetsi.
20. 5. 2016 11:16:03
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197245
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
20. 5. 2016 11:21:33
Jak psal Radek O. to že někdo nabízí dopravu zdarma, výnos do patra tak nehraje roli, spíš to, že Heureka ví, že zákazník XY kupuje každý měsíc doplněk stravy XY, takže v podstatě ví kam a co cílit, i když třeba nikdy na Mall.cz nebyl. Alza prodává nový kryt na iPhone 6, kterých prodá přes Heureku 100 denně za cenu 349 Kč, aha, takže Mall má info že když nabídne kryt za 299 Kč a vyhoupne ho v placených pozicích nahoru, bude se prodávat...
Hlavně tohle je byznys, ať nikdo netvrdí, že pokud mám data od stovek, tisíců e-shopů tak se nemrknu co se prodává a jak... ;-)
20. 5. 2016 11:21:33
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197244
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 5. 2016 11:47:31
Napsal Radek O.;1293429
siva: ono je tam vice takovych ne uplne presnych veci. Napr. info, ze klikne na mobil na heurece a koupi lednicku. To je pravda, nicmene to se deje i u PPC, ze si vyhleda mobil, klikne na inzerat a nakonec koupi lednicku. Mozna ta argumentace neni uplne nejlepsi, ale proste chapu je. Jinak my mame v planu uricte kroky, ale prozrazovat je nebudu.
Jinak co se tyka velikosti zmineneho eshopu vuci nam, tak ten rozdil bude, dle informaci co mame, vyrazne vetsi.
Já beru data o konverzích z Google Analytics. Měření na Heurece nepoužívám. Tam zjišťuju jen útratu.. Osobně pochybuju, že by Alza.cz používala data z Heureky. Jsou tak nepřesná, že to nemá smysl (včetně sortimentu reportu). To ovšem není dostatečný důvod, abych odešel, kde dle GA vím, že Heureka nám vydělává...
---------- Příspěvek doplněn 20.05.2016 v 11:50 ----------
Napsal RK;1293433
Jak psal Radek O. to že někdo nabízí dopravu zdarma, výnos do patra tak nehraje roli, spíš to, že Heureka ví, že zákazník XY kupuje každý měsíc doplněk stravy XY, takže v podstatě ví kam a co cílit, i když třeba nikdy na Mall.cz nebyl. Alza prodává nový kryt na iPhone 6, kterých prodá přes Heureku 100 denně za cenu 349 Kč, aha, takže Mall má info že když nabídne kryt za 299 Kč a vyhoupne ho v placených pozicích nahoru, bude se prodávat...
Hlavně tohle je byznys, ať nikdo netvrdí, že pokud mám data od stovek, tisíců e-shopů tak se nemrknu co se prodává a jak... ;-)
Tak už teď tam některé eshopy (často z Polska) šíleně podráží ceny. Kdo chce hrát cenovou válku, ať si ji hraje, ale jak říkám.. Služby! Služby! Služby!
Možná si myslíte, že služby nehrají roli. Já si zase myslím, že spousta lidí oželí pár stovek, když dostanou více, než jen to zboží...
20. 5. 2016 11:47:31
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197243
siva: v GA vidite jen last klikovou konverzi a tu prisuzujete heurece. Sledujete ty cesty predtim? Delat analyzy jen z last klidu je hodne zradne a osemetne, tam pak hodne zdroju vypada jako uzasne a prinosne a pritom jejich realny prinos je nekde jinde. Ano je to slozita a narocna disciplina resit atribucni modely, ale jsou velmi dulezite, jinak platit za neco co je zbytecne a naopak neplatite tam, kde to realne tvori konverzi, byt v tom last kliku to neni videt.
20. 5. 2016 11:51:26
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197242
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
20. 5. 2016 11:57:24
Napsal Radek O.;1293446
siva: v GA vidite jen last klikovou konverzi a tu prisuzujete heurece. Sledujete ty cesty predtim? Delat analyzy jen z last klidu je hodne zradne a osemetne, tam pak hodne zdroju vypada jako uzasne a prinosne a pritom jejich realny prinos je nekde jinde. Ano je to slozita a narocna disciplina resit atribucni modely, ale jsou velmi dulezite, jinak platit za neco co je zbytecne a naopak neplatite tam, kde to realne tvori konverzi, byt v tom last kliku to neni videt.
Náhodou tak trochu už vím, jak se chovají uživatelé. A ti co chodí ze srovnávačů zboží, si nakupují ještě ten den v drtivé většině. A ikdyby předtím googlovali, nebo klikli na reklamu na adwords, důležité je, že si když ještě váhali a hledali na Heurece (nebo jiném srovnávači zboží), tak si řekli: "jo aha.. Ten web jsem už viděl. A mají i dobrou cenu, jak koukám.. Tak jo.. " Klik, klik, objednáno :).
A teď si představte, že by si vygoogloval můj web, pak třeba klikl na reklamu na Adwords, ale stejně by se šel ještě podívat na Heureku, jestli tam někdo nemá lepší cenu.. A klik, klik, objednáno jinde.... Když už si zákazníka "naháním", tak mu nenedám šanci utéct. Prostě ať vleze, kam vleze.. Vždy tam budu čekat. A dokud budou lézt na Heureku, tak tam budu na ně čekat i já..
20. 5. 2016 11:57:24
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197241
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 5. 2016 12:07:19
Tak samozřejmě tam čekejte, to je v pořádku. Čekání Vám, ale může trochu prodloužit eshop, který bude mít data o prodejích Vašeho produktu přímo od Vás a odstrčí Vás až na další pozici.. :-) O tom to celé je.. O datech, které jim všechny eshopy dávají. Ty mají cenu zlata. Pokud to bude nezávislý portál, je to v pořádku, ale jakmile se z něj stává čistě komerční, pak je to špatné...
Napsal siva01;1293448
Náhodou tak trochu už vím, jak se chovají uživatelé. A ti co chodí ze srovnávačů zboží, si nakupují ještě ten den v drtivé většině. A ikdyby předtím googlovali, nebo klikli na reklamu na adwords, důležité je, že si když ještě váhali a hledali na Heurece (nebo jiném srovnávači zboží), tak si řekli: "jo aha.. Ten web jsem už viděl. A mají i dobrou cenu, jak koukám.. Tak jo.. " Klik, klik, objednáno :).
A teď si představte, že by si vygoogloval můj web, pak třeba klikl na reklamu na Adwords, ale stejně by se šel ještě podívat na Heureku, jestli tam někdo nemá lepší cenu.. A klik, klik, objednáno jinde.... Když už si zákazníka "naháním", tak mu nenedám šanci utéct. Prostě ať vleze, kam vleze.. Vždy tam budu čekat. A dokud budou lézt na Heureku, tak tam budu na ně čekat i já..
20. 5. 2016 12:07:19
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197240
Napsal siva01;1293448
Náhodou tak trochu už vím, jak se chovají uživatelé. A ti co chodí ze srovnávačů zboží, si nakupují ještě ten den v drtivé většině. A ikdyby předtím googlovali, nebo klikli na reklamu na adwords, důležité je, že si když ještě váhali a hledali na Heurece (nebo jiném srovnávači zboží), tak si řekli: "jo aha.. Ten web jsem už viděl. A mají i dobrou cenu, jak koukám.. Tak jo.. " Klik, klik, objednáno :).
A teď si představte, že by si vygoogloval můj web, pak třeba klikl na reklamu na Adwords, ale stejně by se šel ještě podívat na Heureku, jestli tam někdo nemá lepší cenu.. A klik, klik, objednáno jinde.... Když už si zákazníka "naháním", tak mu nenedám šanci utéct. Prostě ať vleze, kam vleze.. Vždy tam budu čekat. A dokud budou lézt na Heureku, tak tam budu na ně čekat i já..
ja vas chapu i tento pristup a neni spatny a ani dobry, proste je takovy. Dokud to jako celek funguje, tak proc ne. Tento system vyhodnocovani proste nekomu ubere, nekomu prida a jako celek to ignoruje prinosy jednotlivych zdroju na te vysledne konverzi. Jen s tim zapojenim dalsich pohledu ziskate vetsi prehled co opravdu funguje.
Predstavte si, ze byste v tech datech objevil to, ze je nejaky zdroj, ktery sice netvori moc last klikovych konverzi, ale je velmi dulezity na pocatku a zasadne ovlivnuje nasledne chovani uzivatelu a i to, ze si vas na konci na heurece mezi destikami jinych vyberou. Zrejme byste ho posilil, protoze by to davalo smysl, ale v GA jej nikdy pri tom jednoduchem pohledu neuvidite.
20. 5. 2016 12:43:31
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197239
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
20. 5. 2016 13:34:48
...
20. 5. 2016 13:34:48
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197238
Další obchod kterému se postup Heureka nelíbí :)
http://24zpravy.cz/vyjadreni-spolecnosti-hp-tronic-ke-kauze-heureka/
20. 5. 2016 15:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/komerce-se-vkrada-do-srovnavacu-zbozi-stezuje-si-alza-cz#reply1197237
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit