Zadejte hledaný výraz...

Kombinovaná ochranná známka

Petr Čaník
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
13. 6. 2008 17:11:23
Na netu i zde na Webtrhu se setkávám s dvojím chápáním kombinované ochranné známky.
1. Jedni tvrdí, že kombinovaná ochranná známka je slabší než známka slovní. Tzn. ochranná známka je spojena s logem (grafickým zpracováním), ale ne se slovem, které to logo obsahuje.
2. Jiní zase tvrdí, že kombinovaná je silnější - tzn. ochranná známka se vztahuje na logo (grafické zpracování slova) i na slovo samotné.
Rád bych si pro sebe už jednou udělal jasno... jak to tedy popravdě je? ;)
13. 6. 2008 17:11:23
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82652
Pavel Kubas
verified
rating uzivatele
(40 hodnocení)
13. 6. 2008 17:46:54
Zkousel jsem to hledat, ale zakonik mlci, stejne jako provadeci vyhlasky, o stranakch UPV ani nemluve :)
Ono to spis stejne zavisi od konkretniho pripadu, ktery se resi. Nicmene:
Pokud jde o kombinovanou ochr. znamku, tak pro tu imho plati varianta 1.
Pokud ovsem myslis slovni grafickou, tam bych rekl, ze plati varianta 2.
Otazkou je, na ktery druh znamky se tvuj dotaz opravdu vztahuje :)
13. 6. 2008 17:46:54
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82651
powerbook
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 6. 2008 17:53:50
Dle meho nazoru stoji oba pojmy VEDLE sebe, nejsou tedy nijak hierarchizovane. Termin kombinovana se nevztahuje k poli pusobnosti ochrany znamky, ale k vlastni fyzicke podobe znamky, tedy kombinaci slova a obrazu. Vedle slovni a kombinovane existuje take znamka obrazova a prostorova. Kdybych mel uvest priklad pro lepsi predstavu, napr. termin Nike je znamka slovni, jejich famozni fajfka je znamka obrazova, fajfka s textem Nike je znamka kombinovana a ... (ted hledam vhodny priklad) ... kuprikladu stylizovany boomerang (sic!) by mohla byt s jistou nadsazkou znamka prostorova.
OT: vtip je v tom, ze se firme Nike podarilo natolik zpropagovat jinak obecny tvar fajfky (swoosh), ze se jiz obejde bez textoveho doprovodu. Nyni plati: fajfka = Nike. Chce to jen odvahu a spoustu financi...
13. 6. 2008 17:53:50
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82650
Petr Čaník
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
13. 6. 2008 18:25:06
Jde mi o to, zda kombinovaná ochranná známka (OZ) je silnější nebo slabší než slovní OZ. Uvedu to na konkrétním příkladu: konkrétně se mi jedná o termín ShowBiz a doménu showbiz.cz. Ochranná známka na ShowBiz je evidována zde. Je kombinovaná OZ pevně spjata s grafickým znázorněním slova ShowBiz nebo to znamená, že ochranou známkou je i samotné slovo ShowBiz?
13. 6. 2008 18:25:06
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82649
Petr Čaník
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
13. 6. 2008 18:27:02
Napsal powerbook;71489
Dle meho nazoru stoji oba pojmy VEDLE sebe, nejsou tedy nijak hierarchizovane. Termin kombinovana se nevztahuje k poli pusobnosti ochrany znamky, ale k vlastni fyzicke podobe znamky, tedy kombinaci slova a obrazu. Vedle slovni a kombinovane existuje take znamka obrazova a prostorova. Kdybych mel uvest priklad pro lepsi predstavu, napr. termin Nike je znamka slovni, jejich famozni fajfka je znamka obrazova, fajfka s textem Nike je znamka kombinovana a ... (ted hledam vhodny priklad) ... kuprikladu stylizovany boomerang (sic!) by mohla byt s jistou nadsazkou znamka prostorova.
Prostorovou OZ je například skleněná (stylizovaná) flaška Coca Coly.
13. 6. 2008 18:27:02
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82648
powerbook
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 6. 2008 18:52:36
Jde mi o to, zda kombinovaná ochranná známka (OZ) je silnější nebo slabší než slovní OZ. Uvedu to na konkrétním příkladu: konkrétně se mi jedná o termín ShowBiz a doménu showbiz.cz. Ochranná známka na ShowBiz je evidována zde. Je kombinovaná OZ pevně spjata s grafickým znázorněním slova ShowBiz nebo to znamená, že ochranou známkou je i samotné slovo ShowBiz?
Slovni znamka neni podmnozinou znamky kombinovane. Zadna z uvedenych neni "silnejsi" nez druha. Pokud C. E. N. nema registrovanou take znamku slovni, muze uplatnit sve pravo jen na znamku kombinovanou, tedy nazev spolu s neidentifikovatelnym objektem nad slovem showbiz. U znamky kombinovane jde o vizualni podobu znacky.
Prostorovou OZ je například skleněná (stylizovaná) flaška Coca Coly.
Ano, diky, ja hledal priklad v souvislosti se znackou Nike. Ale lahev CC je priklad ukazkovy.
13. 6. 2008 18:52:36
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82647
Je to sice ponekud starsi tema, ale vzhledem k tomu, ze jsem to ted resil s UPV, tak zde je rozhreseni:
...
k Vašemu dotazu sděluji, že slovní ochranná známka požívá tzv. nejširší ochrany, neboť je zápisem chráněno slovo či slova jako taková bez ohledu na jejich grafické zpracování (grafika může být tedy vlastníkem různě měněna např. a zároveň, pokud třetí osoba použije toto slovo/slova v kombinaci s nějakou grafikou či jinými prvky, má vlastník takové slovní známky mnohem větší šanci uspět v zamezení užívání takového označení).
V případě známky slovní grafické se jedná o ochranu slova/slov v nějaké grafice písma, u kombinované známky se jedná o ochranu označení tvořeného společně slovními i obrazovými prvky zároveň (např. logo). V případě těchto známek se ochrana vztahuje na známku jako celek, resp. nelze z ní vyvozovat výlučné právo vlastníka na její jednotlivé prvky. Samozřejmě při posuzování případné kolize kombinované známky a jiných označení na trhu vždy bude záležet, jakou roli a dominanci v kombinované známce ten který prvek pro odlišení na trhu má, tzn. nelze vyloučit, že bude-li starší kombinovaná známka obsahovat výrazně originální slovní prvek, který je při výběru zboží pro spotřebitele rozhodný a někdo tento prvek vloží do jinak kombinovaného označení, kde také bude plnit určitou rozlišovací funkci, že vlastník starší známky uspěje s požadavkem zákazu užívání tohoto pozdějšího označení z důvodu jejich podobnosti a tudíž zaměnitelnosti na trhu.
Obecně platí, je-li známka zapsána v rejstříku, má její vlastník z titulu výlučného práva na její užívání právo zakázat všem třetím osobám užívat označení shodné nebo podobné pro shodné nebo podobné výrobky nebo služby. Posouzení podobnosti kolizních označení je založeno na zkoumání celé řady hledisek (zejména hledisko vizuální, významové a fonetické) a musí zohlednit skutečnosti každého individuálního případu.
Lze říci, že je-li označení, které má plnit funkci ochranné známky, dostatečně originální, neobvyklé či fantazijní ve vztahu k produktům, jež mají být jím označovány, vyplatí se registrovat ho ve slovní podobě. Vedle toho však může existovat i oprávněný zájem nějakého producenta ochránit si známku i v kombinované podobě, neboť i výraznější grafické zpracování známky může hrát při výběru produktů pro spotřebitele důležitou roli, resp. může taková ochrana dobře posloužit tomu, aby se třetí osoby nemohly přiblížit chráněné známce ani po vizuální stránce.
18. 1. 2011 17:33:52
https://webtrh.cz/diskuse/kombinovana-ochranna-znamka#reply82646
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit