Zadejte hledaný výraz...

Koľko prác ukazujete na portfoliu?

jano92
verified
rating uzivatele
4. 1. 2016 20:17:03
Ahoj, pripravujem nový web pre svoje portfólio ale dlhšiu dobu rozmýšľam, ako je najlepšie prezentovať svoje práce? Jedná sa o grafiku, kódovanie šablón a pod.
Ukázať na webe skôr viac prác, nech má prípradný zákazník čo prezerať alebo skôr vybrať napr len 3 najlepšie a ukazovať len tie? Prác na ukážku mám dosť tak som nerozhodný, ďakujem za vaše tipy.
4. 1. 2016 20:17:03
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162867
Jak to myslíš tři nejlepší? Všechny by měly stát za ukázku pokud někde jedou veřejně. Je to tvá vizitka. Takže nejlépe co nejvíce, ne-li všechny. Zákazník má lepší přehled o tvorbě při více pracích na ukázku. Ze třech nepozná nic.
4. 1. 2016 20:46:48
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162866
wwin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 1. 2016 21:28:21
Tvé reference může hodně ovlivnit třeba rozpočet zákazníka.
Doporučil bych tam dávat reference, u kterých si myslíš, že za to stojí.
4. 1. 2016 21:28:21
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162865
Nejlepší a hlavně aktuální. Nemá smysl ukazovat dva roky starou práci, když tvé kvality i způsob práce už mohou být zase trochu někde jinde.
4. 1. 2016 22:30:55
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162864
Čím více, tím lépe. 3 je rozhodně málo. Zákazník si získá představuju minimálně zhruba z 10-15 prací.
4. 1. 2016 23:33:13
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162863
Narazil jsem kdysi na portfolio, kde bylo v carouselu (!!!) 300 ukázek prací. Zajímalo by mě, zda to kdy někdo proklikal. :)
Jinak záleží vždy na zaměření. U tebe u webů podle mě stačí mřížka 3x3 těch nejkvalitnějších šablon / webů (pokud teda děláš weby). Ať už tam dáváš jakýkoli počet prací, tak se hlavně ujisti, aby z náhledu byla poznat kvalita. Když někdo v portfoliu hodí do jednoho řádku náhledy 10 webdesignů, tak je to tak pidi, že to musí člověk rozkliknout a projet. Jasný, jde o pár vteřin, ale je to zkrátka zbytečný zádrhel, lidi neradi klikají a je ideální, když je kvalita práce rozeznatelná už z náhledu a třeba ani není potřeba proklikávat.
Já s logama (páč jsou menší a tudíž vyniknou i v malé velikosti) na dlouho zakotvil u mřížky 5x4 a nedávno dodal ještě jeden řádek samostatných nepoužitých symbolů. Poslední cca půlrok jsem měl v portfoliu pouze loga a nic víc. Před pár týdny jsem tam ale opět vrátil náhledy firemních tiskovin (3x2), bannerů / newsletterů atd. (3x2) a ještě tvorby (3x2).
Osobně se snažím držet portfolio co nejstručnější a ukazovat tam jen tu nejlepší práci a jen mé hlavní zaměření. Jenže platí pravidlo, že k člověku chodí takové zakázky, jaké ukazuje na portfoliu. Takže dřív, když jsem tam ukázal všechno, včetně toho, co jsem dělal třeba jen okrajově, tak ke mně chodilo zkrátka vše, přestože mě polovina z toho moc tolik nebavila. Tak jsem to začal zestručňovat a zužovat, až jsem dospěl pouze k logům. Jenže, loga a vizuální identity jsou nárazové činnosti, takže jsem do portfolia vrátil i ty další ukázky, aby bylo vidět, že umím víc než jen loga. A díky tomu, že to ukážu, tak se mi třeba ozve někdo s nabídkou trvalé spolupráce třeba na bannerech.
Takže to shrnu:
1. Ukazuj jen to, co chceš opravdu dělat - neboj se specializovat i v rámci těch webů / šablon. Pokud tě baví technické weby, ale ne weby pro školky, nedávej si do portfolia web pro školky.
2. Ukazuj pokud možno jen tu nejkvalitnější práci, ze které máš dobrý pocit. Nemusí být nejaktuálnější, ne vždy se nejaktuálnější rovná nejkvalitnější.
3. Ukazuj rozumný počet prací. Není to jedna, nejsou to nejspíš ani tři, ale není to zas ani padesát. Lidi si udělají obrázek a dojem po pár vteřinách. Málokoho přesvědčíš až u padesátého náhledu. Pozorovatel vyhodnotí kvalitativní průměr z prvních ukázek (takže to nejlepší dej nejvýše) a pokud tě vyhodnotí jako nešikovného, bude mít zastíněný pohled při dalším projíždění (anebo ani už nic projíždět nebude) a naopak, pokud ho zaujmeš, tak ti "promine" případné ne zrovna kvalitní díla, na která narazí později.
Pokud chceš ukázat rozmanitost služeb, rozděl obrázky do různých kategorií, ale určitě nedělej to, co dělají mnozí, že naskládají mřížku 5x10 různých obrázků - montáže, ilustrace, weby, loga, 3d a nechají to tam. Málokterý klient bude potřebovat všechno. Většina hledá jednu konkrétní službu a když hledá webaře, nechce na webovkách webdesignera brouzdat desítkama plakátů, než uvidí první webdesign. :) Takže tak.
5. 1. 2016 12:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162862
Málokdo bude najednou projíždět, nebo studovat víc jak 25 ukázek. U agentury může být počet vystavených prací logicky větší, ale u jednotlivce bych zveřejnil jen to nejlepší. Ze začátku si toho dej klidně víc (podle rozsahu a typu) a pak postupně podle uvážení redukuj jen na ty lepší práce. Můžeš sledovat GA a podle toho si to upravit.
6. 1. 2016 21:11:38
https://webtrh.cz/diskuse/kolko-prac-ukazujete-na-portfoliu#reply1162861
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit