Zadejte hledaný výraz...

Kolik napíšete za hodinu článků ?

R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
17. 9. 2011 09:47:46
To přeci není nic proti ničemu. Obě témata spolu velice úzce souvisí. Dotaz byl, cituji: "Ahoj pisálci,
zajímalo by mě kolik napíšete za hodinu normostran pr článků, copywritingu apod ...". Už samotný dotaz je zcestný, protože PR články patří do copywritingu. Nicméně. Právě proto, že copywriting je velice celostní disciplína nejen psaní, ale i psychololgie a mnoho dalších součástí, které tvoří celek, nikdo nemůže tvořit poctivý copywriting za tyto směšné ceny. Prostě, reálně to nelze. Rozlišit poctivý a skutečný copywriting(tady je ten zakopaný pes, protože copywriting jako takový, vyjadřuje disciplínu, která sama o sobě zaručuje kvalitu, tedy, kdo je copywriterem, je profesionálem - nikdo mne něpřesvědčí, že to je ten, co píše za směšnou cenu) od slohových prací, byť hezky napsaných, stále totiž činí problém mnoha lidem i některým těm, co si na copywritery na WT hrají. Ano, pište slohové práce za pár šupů, ale nikdy to nenazývejte copywritingem. Copywriting není slohovka s 5 klíčovými slovy. A pak tedy se nutně dopracujeme k tomu, že cena logicky musí být adekvátní v poměru s kvalitou a časem nad prací stráveným. A to spolu, jak jsem psal výše, úzce souvisí. Poctivý copywriter nemůže napsat 3 NS za hodinu. To by byl genius, nadčlověk snad :) A ten kdo to "umí", pak samozřemě klidně účtuje 70 Kč / NS, protože je mu to jendno, že tyhle texty nevydělají jeho klientovi ani prd. Zákazníky se svou levnou cenou najde vždycky a nepotřebuje budouvat dobré jméno.
Proč to tu píšu? Hlavně proto, že je třeba lidi naučit rozeznávat copywriting od slohovek rádoby "copywriterů", kterých tu přibývá stejně, jako much okolo hov.a. Ale souhlasím s tím, že diskuze na téma, on je levný, on drahý jsou k ničemu. Nicméně, právě jádro problému je v tom, co to komu přinese(sebere) když si na web nasadí texty od profíků za 70Kč / NS. Pravdu dí někdo výše, že texty prodávají. Je to to jediné, co na webech zákazníka přesvědčuje. Protože bannery to nejsou, grafika to není. Ale slovo. No nic. Jdu si dělat svoje, vykecal jsem se tu z podoby :)
17. 9. 2011 09:47:46
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-napisete-za-hodinu-clanku/strana/2#reply677499
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
17. 9. 2011 09:54:01
no vidíš NeRo, článek dlouhý jak had a vůbec nevím co si chtěl říct, přijde mi že ty jsi zrovna pisálek který jede na kvantitu a ne na kvalitu, vždyť to co jsi napsal se dá vyjádřit mnohem jednodušeji, věř mi že žádný zákazník nebude číst dlouhé texty o ničem. Neber to zle, je to prostě tvrdá realita
PS: chápu dobře že ty hodnotíš kvalitní články jenom dle ceny?
17. 9. 2011 09:54:01
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-napisete-za-hodinu-clanku/strana/2#reply677498
R. Němec
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
17. 9. 2011 11:55:34
Pravda. Dlouhý, Psal jsem to jedním "dechem" tak, jak to cítím. Spíše však z rozhořčení, které tu na webtru tato témata vyvolávají. Nešlo mi o umělecký dojem, snažil jsem se problematiku nezjednodušovat. Určitě mi teď nejde o prodej zákazníkovi, jen jsem sem prostě "fláknul" tok myšlenek během 3 minut. Zkusím vycucnout fakta:
- Ne, nehodnotím kvalitu články dle ceny, ale nevěřím, že někdo za 100 Kč za NS napíše kvalitní, svému účelu(prodej, zisk) určený PR článek
- Coypwriting je umění, nikoli slohové práce za babku
- Copywriting je složitý komplex mnoha oborů(psychologie prodeje, empatie, umění rozpoznat podstatu a teprve v poslední řadě schopnost psát)
- Schopnost prodávat je daná. Lze ji trochu vylepšit, nicméně umět prodat, nabídnout a to jakokolii formou, je prostě v člověku a nebo ne. Copywriter musí umět skloubit výše zmíněné věci dohromady. Jestliže se nabízí za pár korun, z principu věci SE neumí prodávat a tudíž NENÍ copywriter.
Tak to jen v kostce, hooodně zjednodušeně. Jinak k tvým poznámkám: Věř, že vím přesně co zákazník chce, svou práci ať již obchoďáka kdysi nebo dnes copywritera, dělám docela dlouho, na to, aby se poznalo jestli se jí uživím nebo ne. To že tu TEĎ píšu slohovky, to už je něco jiného. K práci profesionálního copywritera patří umění se přizpůsobit. Každý můj text je jiný. Má můj osobitý styl, ale pokaždé se přizpůsobí přání(danému tématu, vzoru) mého zákazníka. A zatím nemám nespokojeného zákazníka.
A právě z toho, co jsi napsal, že ti přijde, že já pracuji na kvantitu, je vidět, jaký je rozdíl mezi slohovkou(což asi slohovka je, co jsem předtím napsal) a mou prací copywritera, která vypadá poněkud jinak. Mrkni se jak vypadá pořádný prodej sama sebe např. http://webtrh.cz/152392-drahy-copywriter-texty-prinaseji-zisk :)
17. 9. 2011 11:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-napisete-za-hodinu-clanku/strana/2#reply677497
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit