Zadejte hledaný výraz...

kdo má řešit reklamace?

mates118
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 1. 2009 10:32:01
ahoj,zajimalo by me kdo ma resit reklamace?zda dovozce jako velkoobchod,nebo já jako prodejce.A v případě soudního procesu ,s kym tento proces bude probíhat?díky
27. 1. 2009 10:32:01
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219601
Napsal mates118;199066
ahoj,zajimalo by me kdo ma resit reklamace?zda dovozce jako velkoobchod,nebo já jako prodejce.A v případě soudního procesu ,s kym tento proces bude probíhat?díky
Zákazník to řeší s tebou a ty s dovozcem/velkoobchodem. Nebo zákazník přímo s nějakým servisem, pokud je uveden v záručním listu. To jsou ale snad věci, které znáš, bez toho se snad ani prodávat nedá:kava:
27. 1. 2009 10:43:17
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219600
mates118
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 1. 2009 11:24:10
no a co když dovozce reklamaci neuzná?ským se pak bude zákazník soudit?
27. 1. 2009 11:24:10
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219599
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 1. 2009 11:27:18
jako prodejce musis predem sjednat smlouvu s dovozcem kdo bude resit reklamace.
bude to transparentni tak, ze ti zakaznik zasle reklamaci a ty to preposles dovozci nebo zakaznik posle primo dovozci.
Pokud toto nemas osetrene s dovozcem (reklamace) tak reklamace resis ty jako prodejce a zajistujes tak i servis. Kdyz se neco podela budes zodpovidat ty a nikdo jiny
27. 1. 2009 11:27:18
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219598
mates118
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 1. 2009 11:40:33
no konkretne se jedna o prodej motorek,já bych mel zajistovat servis a dovozce by zajistoval náhradní díly.me by teda teoreticky zajímalo,když dovozce reklamaci neuzná,nepošle náhradní díl,tak zda musím teda ten náhradní díl koupit ze sveho ...a v případě že bych to pretlumočil zákazníkovi že reklamaca je neopravnena,tak zda se bude soudit se mnou či s dovozcem....
27. 1. 2009 11:40:33
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219597
znouza
verified
rating uzivatele
27. 1. 2009 11:41:32
Napsal mates118;199066
ahoj,zajimalo by me kdo ma resit reklamace?zda dovozce jako velkoobchod,nebo já jako prodejce.A v případě soudního procesu ,s kym tento proces bude probíhat?díky
s tebou. Viz Obcansky zakonik (40/1964 Sb ve zneni pozd. predpisu)
§ 52
(1) Spotřebitelskými smlouvami jsou smlouvy kupní, smlouvy o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.
(2) Dodavatelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
(3) Spotřebitelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
§ 56
(1) Spotřebitelské smlouvy nesmějí obsahovat ujednání, která v rozporu s požadavkem dobré víry znamenají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na smluvní ujednání, která vymezují předmět plnění smlouvy nebo cenu plnění.
(3) Nepřípustná jsou zejména smluvní ujednání, která
a) vylučují nebo omezují odpovědnost dodavatele za jednání či opomenutí, kterým byla spotřebiteli způsobena smrt či újma na zdraví,
b) vylučují nebo omezují práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu,
(takze nelze prehodit zodpovednost za reklamace na sveho dodavatele, popr. externi firmu (servis), leda po dohode se zakaznikem, standardne by mel prodejce prijimat VSECHNY reklamace a do autorizovanych servisu je davat sam)
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.
§ 619
(1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).
snad to takhle staci.
27. 1. 2009 11:41:32
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219596
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
27. 1. 2009 12:18:59
tak konkretne u motorek - by bylo lepsi kdybys mel servis svuj vlastni... pokud je to vyrobni vada tak to budes resit s vyrobcem nebo dovozcem. vse je treba smluvne osetrit
27. 1. 2009 12:18:59
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219595
sima.ondra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 10. 2010 08:24:52
Dobrý den,
zákazník mi poslal zboží na reklamaci a protože je to to první reklamace,
tak jsem psal dodavateli, jak mám postupovat, co mu k tomu mám vše poslat a jak se to bude řešit.
Dodavatel mi odpověděl, že mi reklamace brát nebude, ať si to řeším sám jak chci.
Myslel jsem, že mám právo na reklamaci zboží stejně jako ho má zákazník u mě.
U zboží je jasně prokazatelná vada výrobku.
Jak to tedy je? Mám právo na reklamaci?
Děkuj za odpověď.
Ondra
20. 10. 2010 08:24:52
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219594
nemate pravo, resp. zalezi co mate ujednano se svym dodavatelem. vy se ridite vztahem firma-firma, kde zadna zakona zaruka neni a plati to, co si ujednate, pokud nic, pak smula. ovsem vy ve vztahu firma-spotrebitel poskytujete zaruku 24 mesicu, kterou musite resit ze sveho. argument, ze dodavatel neco neresi nema pro vztah s vasim zakaznikem zadnou souvislost. takze pokud vam reklamaci dodavatel neuzna a vec je ocividne spatne, musite zakaznikovi na sve naklady vec opravit, vymenit ci vratit penize. to je holt riziko podnikani.
20. 10. 2010 10:16:24
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219593
sima.ondra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 10. 2010 10:57:27
Dekuji, to jsem chtel vedet.
---------- Příspěvek doplněn 21.10.2010 v 07:32 ----------
Dodavatele se umoudřil a reklamace bude brát :)
20. 10. 2010 10:57:27
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219592
Vladimír
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
21. 10. 2010 08:52:25
tak to ste ešte celkom dobre dopadli...
21. 10. 2010 08:52:25
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219591
sima.ondra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 10. 2010 08:53:58
Jo? Mel jsi taky problemy s reklamacema u dodavatele?
21. 10. 2010 08:53:58
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219590
Vladimír
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
21. 10. 2010 09:23:56
naštastie nie, ale reklamácie by mali byť podľa mňa zakotvené v zmluvných a obchodných podmienkach s dodávateľom...
21. 10. 2010 09:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219589
pccolor
verified
rating uzivatele
10. 11. 2010 21:45:21
hlavně mějte na paměti že vy jako prodejce se vůči koncákovi řídíte občanským zákoníkem a vůči velkoobchodu obchodním zákoníkem. Např TS bohemia měla v reklamačním řádu napsáno že na reklamaci mají dobu nezbytně nutnou. jednou mi reklamovali cpu 62DNŮ a nešlo s tím nic dělat!
10. 11. 2010 21:45:21
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-ma-resit-reklamace/#reply219588
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit