Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kde shánět zákazníky – webdesign

Tomáš Rous
verified
rating uzivatele
11. 6. 2014 14:29:14
Treba ted je web nedostupny - Jejda! Prohlížeči Google Chrome se nepodařilo připojit k serveru www.prosa.cz
Přejděte na kopii stránky www.­prosa.­cz uloženou v mezipaměti
To taky na důvěře nepřidá...
11. 6. 2014 14:29:14
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031129
Vilem
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2014 15:22:06
Napsal zasche;1097136
- I když asi pracujete sám, "tvařte" se alespoň na webu jako grafické studio ;-) A nabídněte i doplňkové služby (třeba tisky, určitě máte kontakty na tiskárny a pokud těžko sháníte zakázky, určitě i čas tyhle "nadrámcové" práce zákazníkům zajistit; nebo dodávku kompletního webu s tím, že programátorské práce zadáte někomu tady z Webtrhu)
- Jako grafik bych se chlubil i jinými oblastmi, abych dokázal svoji kreativitu, cit a schopnosti (fotografování?, malování?, užitý design?, ...)
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
11. 6. 2014 15:22:06
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031128
domju
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 6. 2014 15:52:09
Napsal Flay;1097217
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
"To, co tě dostane výš, je specializace." tohle vytesat :-) nicméně pokud po mě klient chce uháčkovat dečku a zaplatí co si řeknu, tak mu ji uháčkuju.
11. 6. 2014 15:52:09
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031127
zasche
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2014 16:08:20
Napsal Flay;1097217
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
Asi jsem to špatně napsal. Doporučení nebylo prezentovat se jako něco, co nejsem. Měl jsem na mysli to, co tu psal Morpheus.Walker, který to i z vlastní zkušenosti potvrdil - "opticky" větší firma přitahuje více a větší zakázky a působí věrohodněji.
11. 6. 2014 16:08:20
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031126
Orofar
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
11. 6. 2014 17:36:07
Co se týče ještě dalších možností, řada lidí balancuje, co je vyjde finančně nejvýhodněji, nebo jak si mohou zkvalitnit svou životní úroveň. Lidé živící se onlinem snižují životní náklady odstěhováním se do zahraničí (např. Thajsko), někoho to donutí najít si práci v zahraničí, ale v ČR mě napadla ještě jedna alternativa.
Pokud někdo nepotřebuje pravidelné osobní schůzky s klienty, případně s agenturami, pro které dělá a je opravdu rád, že vyžívá, schůdným řešením by mohlo být nalezení si práce, kde se nepředře, např. někteří recepční (není to všude), mají prostor pro případnou vlastní práci, především na nočních směnách... Poté daný grafik může jít i o něco níže s hodinovkou, čímž je konkurenceschopnější, protože hotel, jeho zaměstnavatel, mu v podstatě ušlý zisk doplatí a vydělá si i o něco navíc.
11. 6. 2014 17:36:07
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031125
Davideq
verified
rating uzivatele
11. 6. 2014 21:14:06
Recept je celkem jednoduchý, cesta je hlavně ze začátku náročná, ale pokud půjdeš správným směrem, k vysněnému cíli se jednoho dne dostaneš. Akorát teď možná zbytečně v určitých detailech odbočuješ špatným směrem a proto se nacházíš v bezedném kruhu.
Cíl je takový, aby zákazníci oslovovali tebe a ne ty je a abys měl pár zákazníků, klidně jednoho nebo dva, kteří budou s tebou dlouhodobě spolupracovat, což je taková příjemná jistota, abys měl dostatek práce, která bude dobře placená a zároveň nějaký volný čas, který je taky důležitý. Hlavní je jediná otázka, co udělat pro to, aby mě zákazníci sami oslovovali?
Proto, aby zákazníci oslovovali tebe musíš být dobrý ve svém oboru a musíš se umět náležitě prezentovat, potom to půjde. Dle tvých referencí je vidět, že na to máš a tvá práce by mohla potencionální zákazníky zaujmout.
Co je ale špatně:
1) Tvůj profil na Webtrhu, hodnocení 78%, ano, je to pořád nadprůměrné číslo, kladných hodnocení je více a třeba ty negativní komentáře nemusí být vždy úplně oprávněné, jindy zase ano, ale to poptávajícího prostě nezajímá a neví to, vidí 78% a už má trochu pochybností. Musíš mít prostě lepší hodnocení, ale týká se to samozřejmě jen obchodu v rámci Webtrhu. Lidem se moc riskovat nechce, chtějí spíš jistotu kvality - tedy ti, kteří nemají rozpočet stovku za práci.
2) Vybudování si jména/značky na internetu mimo Webtrh. Zaregistruj se nebo spíš si uprav profily na firmy.cz, najisto.cz atd., prostě aby tě lidi našli z katalogu i vyhledávače.
3) Pokud tě najdou, musíš se potom umět náležitě prodat. Tvé stránky, nevím, jestli je to vlastní práce nebo šablona, ale z grafického hlediska vypadají dobře, rozhodně to patří mezi to lepší a je tam znát grafické cítění, i když struktura je dnešní standart, kteří používají skoro všichni. Praktičnost zde ale pokulhává, v jednoduchosti je síla, ale tohle je až moc jednoduché, pokud to nemá být jen obyčejná vizitka. A chybí nějaký originální detail, který tě bude odlišovat. Nemusí být, ale může. Zkus víc pracovat s referencema, nějaký kratší detailnější popisek. Zákazníka zajímá cena. Nemáš tam ani orientační ceník. Koncovka seznam.cz u e-mailu taky nevypadá moc profesionálně. Zákazníka zajímají reference, cena a hodnocení nebo zkušenosti jiných. Chybí tam IČ. Adresa nebo aspoň město. Vytvoř si třeba profil na LinkedIn a odkazuj tam ze stránek. Je to teď trochu anonymní.
Když budeš mít 100% kladných hodnocení na Webtrhu, tvé šance se tím taky na Webtrhu o dost zvýší. Když budeš mít nejenom hezký, ale taky praktický stránky a možnost tě aspoň trochu dobře najít na internetu (třeba dle místa bydliště, když někdo bude hledat grafika z okolí), tvé šance na získání práce se tím na internetu zvýší. Potom můžeš rozdávat vizitky a dát o sobě vědět i jinak, ale nepoužívej obecné "spamové nabídky", můžeš na někoho narazit, ale spíš to koncipuj konkrétně, pokud to vyzní tak, že o tebe nikdo nemá zájem a musíš prosit o práci, tak to moc velký účinek taky nemá. Pokud nemáš zrovna co na práci, zlepšuj tohle a dál se zaučuj v řemeslu, když budeš mít co nabídnout, zákazníci si tě potom sami najdou a osloví. Když to nepůjde, zkus pracovat pro nějaké grafické studio, které ti dá zázemí nebo pro nějaký e-shop atd. nebo si k tomu najdi nějakou bokovku.
Je to jako hra, kde ze začátku nemáš nic a postupem času sbíráš nový achivmenty a zvyšuješ svůj level.
Pokud se ti to podaří, i když to může nějaký čas trvat, můžeš pak získat slušný zázemí a být svým pánem. Zkus to prostě vypilovat, aby zákazníci měli co nejvíc důvodu si tě "najmout". Píšu to trochu narychlo, třeba nějaká rada přijde vhod, možná ne, uvidíš.
11. 6. 2014 21:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031124
Napsal hrncal.junior;1097127
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že sehnat zakázku je dneska kunšt...
Protoze je to kumst, ne kunst...
---------- Příspěvek doplněn 11.06.2014 v 22:45 ----------
Napsal Repik;1097160
Díky za reakce všem, asi neodpovím konkrétně ke všemu, ale to hlavní:
Můj web - s poznámkami, úpravami souhlasím bez výhrad, zní to logicky, především to, že není příliš user-friendly. Zamakám na tom.
Samozřejmě nejsem naivní, uvědomuji si, že dokonalý recept na shánění zákazníků není, nicméně spíše mě právě zajímá, jak se na to dívají lidé, kteří se v tom pohybují, či potenciální klienti. Moje práce mě baví, spíše jde o to, že pro mě není dostatečně k uživení se. Chci jí dělat, věnuji se jí přes den i v noci, ale výsledky nikde. Jediný výsledek je, když to řeknu lidově, že nemám co do huby :-)
Jako grafické studio se právě tvářit nechci. Spíše jsem se snažil najít výhodu v tom, že jsem sám a nemusím tedy nikoho dalšího "živit".
Tvar se jako "grafik", kterym chces byt. To staci. Neoslovuj koncove zakazniky, oslov agenturu, studio, proste firmu, ktera hleda grafika jako externistu. Firem je spousta. Druha vec je zvazeni castek, ktere za svoje vytvory pozadujes, tam bude hlavni zadrhel. Tvuj web me nijak neohromil, takze pocitam ze operujes castkama kolem 3 - 4 tisic. Takze pokud nesezenes partnera, ktery ti sezene 5 - 10 kseftu mesicne (mno, utopie), nechej se zamestnat v grafickem studiu (agenture, tiskarne) a shanej zkusenosti a reference. Flay ma pravdu v tom, ze pokud budes znat krome grafiky treba pre-press (ci cokoliv jineho - treba 3D), hned se to pozna na moznostech rozsirit rady svych klientu (udelas logo, udelas i tiskove vystupy pro reklamni katalog atp.).
11. 6. 2014 22:34:24
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031123
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
13. 7. 2014 13:00:23
Zacal bych uvadenim pravdivych kontaktnich udaju a prestal byt zlodejem.
13. 7. 2014 13:00:23
https://webtrh.cz/diskuse/kde-shanet-zakazniky-webdesign/strana/2/#reply1031122
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit