Zadejte hledaný výraz...

Kampaně jako zpětné odkazy?

Petr Slovák
verified
rating uzivatele
29. 8. 2010 21:37:33
Napadlo mě si zpětné odkazy, které mám nějakým způsobem pod kontrolou (sám registruju, měním, ...) volat s parametry utm_source, utm_medium a nechat tak Google Analytics sledovat různé zdroje návštěvníků jako reklamní kampaně. A podle toho dále plánovat svou marketingovou strategii.
Nebude ale Google a třeba i Seznam pak takové zpětné odkazy chápat jako inzerci a tedy takovému zpětnému odkazu dá malou nebo dokonce žádnou důležitost?
Na jednu stranu chci mít dostatek zpětných odkazů a sledovat jednoduše i jejich výkonnost pro můj web. Na druhou stranu mám obavu, že takto konstruované zpětné odkazy nebudou mít přínos jako zpětný odkaz pro lepší pozice ve vyhledávačích.
Máte s tím někdo zkušenost nebo nějaký názor na to?
29. 8. 2010 21:37:33
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550313
fabo
verified
rating uzivatele
29. 8. 2010 23:39:28
Označování externích odkazů parametry utm je normální, takže tě nenapadlo nic převratného, lehčí bude určitě použít v GA url builder, ale myslím, pokud nesleduješ reklamní odkazy (platíš za ně), tak je nemusíš označovat, GA ti externí odkazy rozlišuje i tak..
29. 8. 2010 23:39:28
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550312
Petr Slovák
verified
rating uzivatele
30. 8. 2010 07:51:08
Napsal fabo;561140
Označování externích odkazů parametry utm je normální, takže tě nenapadlo nic převratného, lehčí bude určitě použít v GA url builder, ale myslím, pokud nesleduješ reklamní odkazy (platíš za ně), tak je nemusíš označovat, GA ti externí odkazy rozlišuje i tak..
Omlouvám se, ale já se ptal na úplně něco jiného. Nepsal jsem to kvůli tomu, abych se chlubil, že jsem vymyslel něco převratného, protože vím, že to tak dělá kdekdo. Já bych rád ale takto označil i neplacené zpětné odkazy, protože když je vhodně seskupím tématicky dle kampaní, budu mít přehled, ve které oblasti se více snažit, protože tam mě čekají zisky.
Ale můj dotaz zněl vlastně zjednodušeně takto: odkaz, který s sebou nese parametry typické pro sledování reklamní kampaně, je vyhledávačem vnímán jako slabší zpětný odkaz nebo se stejnou silou jako by to byl běžný zpětný odkaz? Čekal bych, že takovým odkazům Google nedá takovou váhu, protože z jeho pohledu nejde o přirozené zpětné odkazy. A to je pro mě podstatné, jestli si sledováním všech zpětných odkazů tímto způsobem nezhorším kvalitu těchto zpětných odkazů pro pozici ve vyhledávačích.
30. 8. 2010 07:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550311
Pokud pouzijes klasicky url builder od google, tj, adresa.tld/?utm.... Pak ano, zhorsis, ale jinak, nez myslis. Vytvoris totiz zbytecne duplicity cilove strance. Je vhodnejsi pouzit misto ? radeji # a pak na strane tveho webu upravit GATC.
30. 8. 2010 08:33:29
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550310
fabo
verified
rating uzivatele
31. 8. 2010 00:44:35
Napsal petr.slovak;561189
Omlouvám se, ale já se ptal na úplně něco jiného. Nepsal jsem to kvůli tomu, abych se chlubil, že jsem vymyslel něco převratného, protože vím, že to tak dělá kdekdo. Já bych rád ale takto označil i neplacené zpětné odkazy, protože když je vhodně seskupím tématicky dle kampaní, budu mít přehled, ve které oblasti se více snažit, protože tam mě čekají zisky.
Omlouvám se pokud jsem to napsal nějak nepěkně nebo agresivně, určitě to tak nebylo myšleno, takže ještě jednou omluva, co se týká dotazu, myšlenka je bezpochyby dobrá - zpřehlednit si všechny kampaně, ať s výměny odkazů nebo svých ostatních webu, ale jak správně napsal pan Kubíček, z různých URL odkazů se dostaneš na stejnou stranu... řešení pan Kubíček taky uvedl...
31. 8. 2010 00:44:35
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550309
Petr Slovák
verified
rating uzivatele
1. 9. 2010 08:43:30
Ta připomínka s různými URL a stejným obsahem je určitě taky věc do diskuze. Každopádně je jasné, že to má nějaký negativní vliv. Ale, předpokládám, že negativnější by bylo, pokud budou adresy úplně jiné a budou mít stejný obsah, než když se budou lišit pouze v parametrech.
Ale odpověď pana Kubíčka asi řeší obě otázky (nižší relevantnost zpětných odkazů, stejný obsah pod různými adresami)
- pokud se použije # místo ? (a navíc možná i jinak pojmenované parametry - pro jistotu :)), máme pořád stejnou adresu a ošetřit a zpracovat je lepší to až přímo u sebe. A pak i případně podstrčit GATC už upravenou adresu.
To zní chytře. Děkuji oběma za rady.
1. 9. 2010 08:43:30
https://webtrh.cz/diskuse/kampane-jako-zpetne-odkazy#reply550308
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit