Zadejte hledaný výraz...

Kam dál s e-shopem?

fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 13:10:50
Zdravím a prosím o radu všechny, kteří k tomu mají co říct. Před dvěma lety jsem si založil e-shop s moto příslušenstvím. Stránku jsem zaregistroval do vyhledávačů a zkusil v rámci svých možností vyladit seo. Hned první rok jsem udělal celkem velký obrat, což mě dost překvapilo. Druhý rok jsem za vydělané peníze udělal nové a hezčí stránky, nabral víc zboží na sklad, začal jsem si něco i sám dovážet a dovážené zboží prodávat i do ciziny. Také jsem vrazil víc peněz do reklamy a propagace.
Většinu vydělaných peněz jsem tedy vrazil zpět s tím, že se díky investici budou rychleji vracet. Nyní je e-shop zavedený, mám dost stálých zákazníků a stále přibývají i noví, takže s obchodem jsem celkově spokojen. Obrat ale zůstal podobný, jako první rok.
Teď budu rozjíždět třetí sezónu a opět bych to chtěl posunout někam dál, moje vize je každý rok zvětšovat obrat a rozšiřovat se, ale kamennou prodejnu nechci.
Takža kam dál? Stránky by ještě snesli vyladit pár html chyb, to vím.
Asi bych měl být i rád, že mám pořád dost zákazníků, vzhledem k silné konkurenci, nicméně rád bych se zase posunul kousek dál. Kdo s tím má zkušenost, poraďte. Díky.
stránky shopu jsou
www.motofanda.cz
1. 12. 2011 13:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703534
boogey
verified
rating uzivatele
1. 12. 2011 13:25:34
Není snad jedno, jakej máš obrat? Důležitý je, jestli ti stoupá zisk? ...
1. 12. 2011 13:25:34
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703533
fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 13:30:30
Vzhledem k tomu, že už neberu jen z našich velkoobchodů, ale něco si sám dovážím, čili mám na tom větší marži, tak je za druhý rok ze stejného obratu větší zisk. Nicméně na tom nevidim nic špatnýho, že ho chci zvýšit. Psal jsem to pro porovnání, že každý rok bych chtěl zvýšit obrat, tzn. prodávat stále víc zboží a ne se zaseknout na každý rok stejném, i když není špatný. Vždy se to dá posunout dál.
1. 12. 2011 13:30:30
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703532
boogey
verified
rating uzivatele
1. 12. 2011 13:37:32
Já neříkám, že je to špatný, ale v první řadě ti má jít o zvyšování zisku a to ti jde. Obrat tě neživí. To je jen to hezký číslo, kterým se chluběj firmy, který maj prd zisk. Obrat neříká kolik kusů zboží prodáváš. Zatím jsi to teda neřekl, ale odhaduju, že prodáváš +/- stejnej počet zboží jako v prvním roce a to chceš zvýšit? Nebo ti jde fakt jen o to číslo "obrat"?
1. 12. 2011 13:37:32
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703531
manul
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 12. 2011 13:41:31
Pokud dovážíš a máš kontakty v cizině, můžeš popřemýšlet o začátku fungování jako velkoobchod.
Rozšíření sortimentu o další zboží z podobného oboru - máš tam věci k moto, tak zkusit třeba rozšířit nabídku oblečení, chráničů apod a vytvořit jim vlastní e-shopy.
Zainvestoval bych také do nové grafiky.
Pokud rozumíš motorkám, popřemýšlet třeba o zavedení motobazaru. Klientelu máš, tak by to třeba šlo také provázat.
1. 12. 2011 13:41:31
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703530
fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 13:43:33
Vůbec mi nejde o slovíčkaření s obratem, vím, že obrat vůbec nemusí znamenat zisk, napsal jsem to jako příklad, prostě jako když jeden rok máš obrat meloun, další meloun a půl a další rok dva a takhle aby to postupně narůstalo, aby se to pořád posouvalo někam dál a neslo to víc peněz. Když prodáváš pořád stejný zboží se stejnými maržemi, tak vyšší obrat víceméně znamená i vyšší zisk.
Prodal jsem více méně stejně zboží jako loni, plus to co jsem rozjel do ciziny, takže o něco víc, ale ne tak o moc a to si myslím, že by se dalo zlepšit.
Takže ok, chci zvýšit zisk a sehnat více zákazníků, bez ohledu na obrat :-)
Máš nějaký nápad?
1. 12. 2011 13:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703529
Tom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
1. 12. 2011 13:50:29
Reklama?
1. 12. 2011 13:50:29
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703528
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
1. 12. 2011 13:50:38
Psal jsi, že už jsi dal něco do reklamy, tak nevím jestli už jsi to nezkoušel. Napadlo mě dostat obchod více do podvědomí lídí. Tj offline reklama v časopisech. Napadají mě třeba ČMN. Dále pak by se dalo uvažovat o umístění ikonky na vstupenky různých motosrazů a tak podobně.
Dále bych určitě zapracoval na popiskách zboží.
Edit: pro mě je celý ten eshop takový nepřehledný. Prvně bych ho asi celý předělal. Třeba se zvýší konverzní poměr.
1. 12. 2011 13:50:38
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703527
boogey
verified
rating uzivatele
1. 12. 2011 13:51:08
Nápadů je hodně. Máš nějaký průzkumy? Kolik motorkářů je v NMnM a okolí? Je tam nějakej "klub", co je sdružuje?
Předně vylepši vzhled a vrať patičku. Když už používáš bezplatný řešení, není hezký mazat patičku s autorem. A vůbec, není to náhodou porušení licence?
A když říkám vylepši vzhled, tak myslím tak, aby to nevypadalo jak milion ostatních Presta shopů. Jediný, co se mi tam vcelku líbí, je menu (až na ty nadpisy s tím šíleným gradientem). Jakou reklamu používáš?
1. 12. 2011 13:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703526
fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 13:54:15
No jak jsem psal, kamennou prodejnu nechci, tedy ani bazar. Dovážím občas motorky na zakázku, to jo. O tom velkoobchodu už sem přemýšlel, tam je problém, že to chce spoustu peněz, není to levný zboží, navíc musíš mít skladem od každý bundy apod. pět velikostí, různý barevný kombinace a už seš v desítkách tisíc jen za jeden model skladem ve všech velikostech a barvách.
Pokud by o to byl zájem, asi by to nějak šlo, ale co se týče zavádění nové značky na trh, to sežere další statisíce, navíc je trh dost přesycen a karty rozdaný.
Čili už je tam oproti e-shopu velký risk a peníze.
Co je špatně s grafikou? Tohle je nový vzhled od letoška, byl jsem s tím spokojen. Starý shop byl taky červený, tak sme to chtěli zachovat. Menu a grafika je přehlednější.
Navíc nevidím výhodu (ale fakt je že nejsem odborník) v rozdělení zboží do několika dalších e-shopů, např. do oblečení, chráničů apod.
Byli by tam dost náklady na nákup dobrý domény, vytvoření nového e-shopu, aktualizovat bych je musel každý zvlášť a propagovat taky, takže bych platil za reklamu na tři shopy místo jednoho.
Tam moc výhodu nevidím, zdá se mi lepší mít vše pod jednou střechou a propagovat tu jednu stránku. Navíc ta doména je dobře zapamatovatelná a už to dost lidí zná si myslim. I časově to je lepší.
---------- Příspěvek doplněn 01.12.2011 v 13:59 ----------
Reklamu jsem měl jak tištěnou v časopisu Rider mag pro offroad, dál v reklamu a soutěž v ČMN, na několika moto srazech jsem pravidelně jako sponzor a mám tam plachtu na pódiu, nebo u vjezdu. Dále několik bannerů u silnice, ikonku na motorkari.cz a PPC na Heuréce. Místní kluby znám a ty o mě vědí, ale jelikož to sjou většinou kámoši, maj stejně lepší ceny, takže na kšeft nic moc.
A co je špatně s popiskama? Většinou jsou okopírovaný od dodavatelů, to mají všichni prodejci stejné.
1. 12. 2011 13:54:15
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703525
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
1. 12. 2011 14:10:49
Napsal fanda77;728926
A co je špatně s popiskama? Většinou jsou okopírovaný od dodavatelů, to mají všichni prodejci stejné.
Odpověděl jsis sám, všichni to mají stejné :) Navic jak jsem tak koukal, není tam žádná struktura. Velké malé písmena, odstavce, nic. Už jen to, že se popis blbě čte by mě odradilo od nákupu.
Řeším to tak, že napíšu ke zboží pěkný text svejma slovama, kde tak nějak popíšu parametry produktu, co to umí a tak dále. Na konec ještě pomocí odrážek vyjmenuju ve zkratkách hlavní vlastnoti znovu.
1. 12. 2011 14:10:49
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703524
fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 14:15:07
Dobré vědět. Náprava bude těžší, je tam kolem 2000 produktů :-)
1. 12. 2011 14:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703523
Tom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
1. 12. 2011 15:14:55
Tak najmi brigádníka :)
1. 12. 2011 15:14:55
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703522
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
1. 12. 2011 18:04:33
ahoj, díky za otázku a za link. Alfou a omegou úspěšného eshopu je měření. Tj. nejčastěji Google analytics (dále GA) s aktivní funkcí ecommerce. Mohl jsem to přehlédnout, ale na tvém eshopu GA nemáš.
Bez toho nejseš schopen měřit efektivitu reklamy a fakt, že si do reklamy investoval a přitom se ti nezvedl obrat naznačuje, že tomu tak je. GA ti pomůže zjistit zda určitá reklama - třeba PPC (Sklik, Adwords) nejen kolik přivedla návštěvníků, ale i kolik z nich nakoupilo a v jakém objemu. To ti pomůže finance účelně investovat tam kam je potřeba. Případné detaily přes PM.
1. 12. 2011 18:04:33
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703521
fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 12. 2011 18:10:23
Díky, to je zajímavý fakt, do toho jsem se zatim moc nehrnul a asi to je chyba. Já mám v adminu statistiky, kde vidím, kolik lidí chodí na stránky, odkud přišli, co hledali apod.
I u objednávek mi to ukazuje jak se ke mě zákazník dostal, takže třeba vidím, když si dám ikonku na motorkari.cz, o kolik se zvedla návštěvnost proti době, kdy tam nebyla.
A to mi zatím celkem stačilo. Mrknu na to, díky.
1. 12. 2011 18:10:23
https://webtrh.cz/diskuse/kam-dal-s-e-shopem#reply703520
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit