Hodnotu urcuje zpusob vyuziti... jedna a ta sama domena muze byt jednim clovekem zhodnocena na adsense a vydelat mu treba $10 / mesicne
A druhy clovek na ni rozjede bussiness za $10.000 / mesicne
a to je hodnota.
O cene se da bavit az pri prodeji ;) a vetsinou vychazi z kombinace (hodnota + potencial), pokud na domene jeste zadna hodnota nebyla vybudovana, pak se da cena urcit podle potencialu...
pekny priklad je google, yahoo, altavista... atd
hodnota domeny google.com byla v okamziku jejiho zaregistrovani nulova, nebo rekneme par dolaru, protoze je to pekne jmeno, ktere vsak nic neevokuje. Ale potencial vyplyvajici z nazvu neni urcitelny tedy 0. Pokud by si tedy domenovy spekulant zaregistroval google.com a chtel to potom prodat bez obsahu treba za $1000 pravdepodobne by neuspel. Narozdil treba od firmy.cz, hockey.com, atd. coz je domena, ktera ma potencial uz z nazvu a proto se da bez obsahu prodat za vyssi cenu.
2. 8. 2007 08:22:13