Zadejte hledaný výraz...

Jsou klienti naštvaní za vaše služby/produkty, když web nedělá marketing podle jejich představ?

Leo
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 1. 2016 07:21:29
Dnes mně klient napsal po 4 měsících, že mně nezaplatí a že mohu být rád, že nechce peníze zpátky, protože web není dodělaný.
Nechci zabíhat do detailů, ale vše ještě nedávno bylo v pohodě dle jeho slov.
Ale web, který jsem mu udělal, tak negeneruje žádný konverze, jelikož tam ani nikdo nechodí... protože se nedělá ani žádný marketing.
ten web stál něco přes 10K (a zbývá zaplatit 10K)
takže není to tak drahý.
Ale určitě tu bude spoustu lidí, co dělají za +100K
Někteří lidé si od webu slibují zázraky, ale to je nesmysl.
Je to jenom prostředek k byznysu a když se nedělá, tak se samozřejmě web nezaplatí.
Nejsou klienti někdy na Váš naštvaní?
Vysvětlíte jim předem ať neočekávají žádné zázraky, jenom protože jim naprogramujete aplikaci, web, uděláte pěkný design, pěkný logo atd? Když ten byz teprve začínají,
4. 1. 2016 07:21:29
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162670
Kdyz za mnou klient prichazi, ptam se ho, proc chce to, co chce. Obvykle se pri diskuzi dojde na to, ze "chci vydelavat". Na to logicky nasleduje odpoved: "Pouze web vam v tom nepomuze, to je jen prodejna na hodne zapadle ulici v malem meste".
4. 1. 2016 08:09:10
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162669
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 1. 2016 08:22:07
Napsal maryxx21;1252819
Nejsou klienti někdy na Váš naštvaní?
Vysvětlíte jim předem ať neočekávají žádné zázraky, jenom protože jim naprogramujete aplikaci, web, uděláte pěkný design, pěkný logo atd? Když ten byz teprve začínají,
Klienta netreba odhovárať, od jeho ilúzií. Dajú klientovi to, po čom túžia. Chcel web, tak ho dostal. Vaša zodpovednosť je aby bol pekný a funkčný. Tam kdesi končí vaša zodpovednosť.
Všimli ste si, že najväčšie firmy nikdy neodhovárajú svojich klientov. Ak náhodou áno, tak len preto aby im ponúkli niečo drahšie.
4. 1. 2016 08:22:07
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162668
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 1. 2016 09:17:08
Aby byl klient spokojený, vracel se, doporučoval a člověk měl z práce dobrý pocit, musí klient dostat to co si od toho představuje. Pokud si klient myslí, že pořízením webu začne vydělávat a chce udělat ten web, nebudu mu ho dodělat do té doby než pochopí, že svět není růžový. Buď takového klienta hned odmítnu nebo mu naopak nabídnu krátké školení a úvod do problematiky, záleží na jeho přístup.
Už z principu jsme těmi odborníky my a ne klient a je na nás, abychom šli klientovi naproti a splnily jeho očekávání a ne jen bezhlavě to co nám napíše, často se jedná o věci, které nedávají smysl a nemohou fungovat.
Ve firmách, kde jsem pracoval bylo naprosto běžné, že se v průběhu realizace s klientem komunikovalo a korigoval vývoj. Stejně tak se udržovala komunikace i po skončení projektu a zjišťovali jsme, jestli nejsou nějaké problémy. Mělo to samozřejmě dva důvody, jednak byla šance, že klient nám zadá novou zakázku, protože s námi byl spokojený a my s ním a jednak software, který on používá je naší vizitkou a pokud něco nefunguje, poškozuje to i nás. Dělali jsme ale větší projekty a ne malé weby.
4. 1. 2016 09:17:08
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162667
Na webu mám transparentní ceník a lidi ví, kolik zaplatí a kdy se cena navyšuje. Když se navýší, tak jim to dávám průběžně vědět, takže vědí, na čem jsou a ještě se mi nestalo, že by mi řekli "no to ne, tolik vám nedáme". Pár poznámek na výšku ceny jsem dostal, ale klient pak sám uznal, že neví, co vše tvorba loga obnáší a proto to respektuje.
Co se týče projevu změn, tak předpokládám, že za mnou chodí inteligentní lidé, kteří chápou, že tím, že získají logo, se ze dne na den nestanou milionáři a nejznámějším byznysem na světě. Je to berlička, která jim pomůže, ale jádro byznysu nezlepší. Pokud někdo nerozumí tomu, že je vedle loga a webu potřeba i nějaká propagace a reklama, je to holt jejich problém, za to ty nemůžeš. Pokud se s někým takovým setkáš, tak je ale jistě dobré jim poradit a vysvětlit jim to.
Každopádně v té situaci, ve které jsi, jsi měl zaznamenat ty červené vlajky. Pokud nejde o opravdu velké projekty, tak si nedovedu představit, jak může web za 20k trvat 4 měsíce. Pokud to byl opravdu komplikovaný web, tak by si zasloužil nacenit úplně jinak a v takovém případě pak téměř s jistotou odeženeš parazity, kteří nejsou ochotni platit, protože se vylekají. Pokud to tak komplikovaný web nebyl, tak budu předpokládat, že se to zdržovalo proto, že chtěl klient neustále něco měnit a doplňovat. Pokud ano, je dobré nastavit třeba povolený počet revizí. Pokud jde o užitečné úpravy, tak budiž, ale o tom pochybují a spíše šlo o nesmyslné zbytečnosti.
V takovém případě musíš dát decentním způsobem najevo, že ty jsi tu profesionál, že oni přišli za tebou a ty jsi to vytvořil tak, aby to bylo kvalitní a že jeho změny web akorát zhoršují. Neboj se být tvrdý a říct, že těma změnama akorát docílí toho, že z toho webu zákaznící odejdou anebo neprovedou to, co klient chce, aby provedli. Prostě narovinu řekni, jak se věci mají, obvykle to pochopí. Pokud nepochopí, nech si doplatit zbytek té částky předtím, než začneš provádět další úpravy a pokud odmítne, tak se rozlučte (anebo si to vyřešte nějak právně), je to zbytečná ztráta času pro obě strany.
Určitě si s tím ale nelam hlavu. Vedle tohoto klienta je spousta jiných, kteří jsou za služby ochotni platit - na ty se soustřeď a problémové klienty se pokus odhalit co nejdříve a spolupráci s nimi ukončit a poslat je jinam.
4. 1. 2016 10:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162666
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
4. 1. 2016 11:19:35
Taky jsem se s tím už setkal. Klient dostal web za hodně dobrou cenu, pak nechtěl dát ani korunu do propagace a hrozně se divil, že nejsou objednávky a že není na hlavní KW z oboru na první straně na Seznamu. Rozjížděl nový business a přišlo mi dost trapný, že třeba koupil služební auto za 400 K, které prakticky nepotřeboval a při zmínce, že by to chtělo dát pár tisíc měsíčně do online marketingu, se tvářil, jako když mu ty prachy chci ukrást.
4. 1. 2016 11:19:35
https://webtrh.cz/diskuse/jsou-klienti-nastvani-za-vase-sluzby-produkty-kdyz-web-nedela-marketing-podle-jejich-predstav/#reply1162665
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit