Zadejte hledaný výraz...

Je PPC podstatně přeceněné?

Vlna přehodnocování efektivity PPC se dostává už i k nám. Martin Snížek napsal srozumitelný a parádní článek
PPC možná vyhodnocujete zcela mylně
Jak Adwords, tak Sklik totiž měří konverze tak, že pokud návštěvník kdykoliv během 30 dní před konverzí kliknul na inzerát z vaší kampaně, započítá se jako konverze v PPC systému. Realita je však o dost složitější, lidé totiž přijdou na web před nákupem většinou vícekrát.
Celý vtip je v tom, že ačkoliv zájem zákazníka nejspíš často vyvolávají kampaně, promo akce či newslettery, v číslech to vypadá, že prodeje přináší vyhledávače – PPC nebo přirozené výsledky. Vyhodnocování konverzí integrované v PPC systémech favorizuje tento typ inzerce velmi výrazně, avšak podobně výrazně to dělá i měřící systém Google Analytics. Ten přiřazuje konverze tomu zdroji návštěvnosti, přes který přišel návštěvník na web naposledy (s výjimkou přímých přístupů).
Nástroje média (Google Analytics) preferují médium (PPC); na tom není nic zvláštního. Každý z nás ale může utápět podstatnou část rozpočtu zcela neefektivně právě proto, že se spoléhá Google Analytics.
Vím o prodejním webu, kde přínos vyhledávačů ke konverzi leží na úrovni JEDNOTEK procent! A když už někdo přijde přes vyhledávač, hledá nejčastěji brand.
Web se na PPC vpodstatě vykašlal, využívá jen obsahovou síť Adwords k nákupu prostoru pro bannery.
Poslední týdny se o tom píše čím dál tím víc.
Why last-click methodology is doomed
8 Core Elements For Attribution Modeling Beyond The Last Click
Starší, ale pořád dobré
Standard Metrics Revisited: #5 : Conversion / ROI Attribution
Multichannel Analytics: Tracking Offline Conversions. 7 Best Practices, Bonus Tips
A vůbec
http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=last+click+attribution&btnG=Google+Search
Dalším souvisejícím tématem je fakt, že PPC nezvyšuje poptávku (využívá stávající poptávky) ani povědomí o značce. Vyhledávače na brandových keywordech akorát masivně parazitují.
Jak vy obcházíte problém správného přiřazení konverze? Slevové kupony, lepší analytické nástroje?
23. 10. 2009 21:50:42
https://webtrh.cz/diskuse/je-ppc-podstatne-precenene#reply391070
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
23. 10. 2009 21:54:43
Zlavove kupony, selektivne porovnavacie kampane (v urcitom obdobi zadavame iba urcity druh reklamy, nasledne vyhodnotime).
23. 10. 2009 21:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/je-ppc-podstatne-precenene#reply391069
eMan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
23. 10. 2009 23:31:21
na druhou stranu jsou zase uživatelé co opíší url adresu z banneru nebo z reklamního textu do prohlížeče.
23. 10. 2009 23:31:21
https://webtrh.cz/diskuse/je-ppc-podstatne-precenene#reply391068
Martin
verified
rating uzivatele
24. 10. 2009 15:19:30
Nic nove pod slnkom, cely GA je postaveny tak, aby z neho vychadzal Google najlepsie.
Staci si pozriet svoje brandove keywords, konverzie z nich a percento returning visitors - to hovori za vsetko.
Odporucam brandove keywords na PPC otagovat utm_nooveride=1
http://support.digitalwest.net/KB/a203/if-visitor-clicks-on-ads-from-multiple-campaigns-before.aspx
24. 10. 2009 15:19:30
https://webtrh.cz/diskuse/je-ppc-podstatne-precenene#reply391067
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit