Zadejte hledaný výraz...

Je legální omezení počtu kusů zboží na 1 objednávku?

michalekp
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 13:36:00
Zdravím, zajímalo by mě, zda je legální omezení počtu kusů určitého zboží na 1 objednávku. Důvodem může být například aktuálně jinde nedostupné exkluzivní zboží, kterého máte jen omezený počet a jeho zařazení v sortimentu představuje velkou konkurenční výhodu a přilákání velkého množství zákazníků do obchodu. Hrozí proto, že by se konkurence mohla pokusit zboží skoupit pro svůj obchod jen z těchto důvodů. Další situace může být, že chcete mít zboží, z výše uvedených důvodů co nejdéle v nabídce, ale zákazníci je skupují po mnoha kusech a zboží tak rychle vyprodají. Díky.
23. 11. 2014 13:36:00
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070562
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
23. 11. 2014 13:46:05
Tak kaufland to kupříkladu mívá na akční zboží, tak předpokládám že by to mělo jít. nic bližšího ale nevím.
23. 11. 2014 13:46:05
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070561
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
23. 11. 2014 13:59:01
Je to zcela v pořádku. I přes veškerá omezení, která pro podnikatele představují opatření pro ochranu spotřebitele, tohle zakázáno není. Rozlišování mezi zákazníky je sice zakázáno z diskriminačních důvodů (pohlaví, věk, sexuální orieantace, původ, ....), tím však fakt, že tu vás dříve nakoupil zboží, není.
23. 11. 2014 13:59:01
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070560
bor
verified
rating uzivatele
23. 11. 2014 17:16:47
Legální to je, v Kauflandu i v Globusu to dělají,. ale je to naprosto stupidní jednání. Zavání mi to vždycky socialismem a vyhazuje se mi kopřivka. Za komančů bylo takové omezování docela běžné např. o Vánocích, to si pamatuju. Normálním řešením je doplnit zásoby a pokud to nejde, pak zvýšit cenu. Jestli chci prodat zboží, může mi být jedno jestli ho prodám jednomu nebo 150 zákazníkům. Z principu by marketing neměl překážet prodeji, ale podporovat ho.
23. 11. 2014 17:16:47
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070559
Napsal bor;1143215
Legální to je, v Kauflandu i v Globusu to dělají,. ale je to naprosto stupidní jednání. Zavání mi to vždycky socialismem a vyhazuje se mi kopřivka. Za komančů bylo takové omezování docela běžné např. o Vánocích, to si pamatuju. Normálním řešením je doplnit zásoby a pokud to nejde, pak zvýšit cenu. Jestli chci prodat zboží, může mi být jedno jestli ho prodám jednomu nebo 150 zákazníkům. Z principu by marketing neměl překážet prodeji, ale podporovat ho.
To omezení počtu kusů na osobu se v těchto hypermarketech uplatňuje jen z jednoho prostého důvodu a to aby všechno nesebral vietnam a dostalo se i na opravdové koncové zákazníky, díky kterým takový obchod žije.
24. 11. 2014 07:03:17
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070558
Napsal bor;1143215
Legální to je, v Kauflandu i v Globusu to dělají,. ale je to naprosto stupidní jednání. Zavání mi to vždycky socialismem a vyhazuje se mi kopřivka. Za komančů bylo takové omezování docela běžné např. o Vánocích, to si pamatuju. Normálním řešením je doplnit zásoby a pokud to nejde, pak zvýšit cenu. Jestli chci prodat zboží, může mi být jedno jestli ho prodám jednomu nebo 150 zákazníkům. Z principu by marketing neměl překážet prodeji, ale podporovat ho.
Dle meho to maji z pohledu marketingu naopak vymyslene dobre. Udelaji akci na par produktu - opravdu dobrou akci. Tim tam nalakaji lidi, kteri si koupi akcni zbozi + spoustu dalsiho a tim vydelaji. Kdyz by to akcni zbozi vyprodali, jelikoz jej maji v omezenem mnozstvi, tak budou lidi akorat nastvani. Jinak to mnozstvi byva vetsinou v takovych poctech, ze beznym lidem to mnozstvi musi stacit, pokud nechystaji svatbu pro 500 lidi a proste prekupnici a obchodnici maji komplikovanejsi cestu k cili.
Ale uz jsem videl nakup akcniho zbozi, kde bylo X kusu na osobu a den v te forme, ze prislo vice jak 10 lidi, kazdy si vzal ten limit a akorat u pokladny to rozdeleli na Xnakupu a stejne odjeli.
24. 11. 2014 07:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070557
bor
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 09:41:15
to Ondřej Veřtát:
Obchodníkovi nezatíženému nějakými duševními předsudky je jedno, jestli je jeho zákazník bílý, žlutý, černý nebo třeba fialový. Důležité je, zda nakoupí a zaplatí. Starost, zda se dostane na všechny je oprávněná v situaci, kdy je zboží nějak omezeno - lístkový systém, nedostatek díky násilnému omezování - byrokracie. za normálních podmínek je zboží dostatek a pokud pochybí, dodá se další.
to Radek O.:
když jdu do Kauflandu, Globusu, Tesca nebo jiného SUPERMARKETU, tak očekávám, že budu moci nakupovat ve větším objemu i do zásoby. není to nárožní samoobsluha, kde mají od každého druhu zboží pouze pár kusů. A jestli mají akci, že prodávají trvanlivé mléko maximálně 1 balík (12 l), který má středně velká rodina (2 dospělí + 2 děti) tak na týden, tak to mi přijde málo. Pokud bych si jako zákazník chtěl koupit balíky dva (někam jedu) bez ohledu na cenu, tak je normálně NEMOHU ZAKOUPIT. A to je podle mne ta překážka v obchodě, to je špatně.
Pokud zboží rozdělí alespoň na pokladně na více nákupů, pak je vidět, že pokladní má více obchodnického citu, než šéfové. V poslední době už to nedělají, sledují je kamerami.
Jinak co se týče takových "chytračinek", kdy se spekuluje se zákazníkem, obchodník se ho snaží napálit, tak to je podle mne chybná strategie. Pokud obchodník věnuje čas místo vymýšlení způsobů jak oblbnout zákazníka spíše vylepšování způsobu, jak ho lépe uspokojit, tak podle mne časem nutně musí být efektivnější. Zákazníci stejně nakonec na ty "marketingové" oblbovačky přijdou a dají si pozor. Obchodník se musí rozhodnout, zda chce krátkodobý úspěch, anebo zda si chce budovat dlouhodobé renomé. Pro ten druhý cíl jsou slevové marketingové akce s omezováním zboží kontraproduktivní.
24. 11. 2014 09:41:15
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070556
bor: pokud jsou pravidla akce zname, tak je to z meho pohledu v poradku. Pokud tedy reknu, ze prodam zakaznikovi za takovych podminek jen tolik a tolik kusu, tak na tom nic spatneho nevidim. Pokud to vam jako zakaznikovi vadi, ze se chcete zasobit a bohuzel tohoto akcniho zbozi si nemuzete koupit tolik co potrebujete, mate jako zakaznik tu skvelou moznost, ze takovou nabidku budete ignorovat a bud nakoupite za bezne ceny tak jak chcete, nebo pujdete jinam.
24. 11. 2014 09:54:11
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070555
Jiří Adámek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
24. 11. 2014 09:59:21
Napsal bor;1143402
Pokud obchodník věnuje čas místo vymýšlení způsobů jak oblbnout zákazníka spíše vylepšování způsobu, jak ho lépe uspokojit, tak podle mne časem nutně musí být efektivnější. Zákazníci stejně nakonec na ty "marketingové" oblbovačky přijdou a dají si pozor. Obchodník se musí rozhodnout, zda chce krátkodobý úspěch, anebo zda si chce budovat dlouhodobé renomé. Pro ten druhý cíl jsou slevové marketingové akce s omezováním zboží kontraproduktivní.
Jen malé OT: Největší oblbovačka v supermarketech co jsem v poslední době viděl je zavedení Coca Coly v 1,5L. Na první pohled téměř nerozeznatelné od 2L balení a hodně lidí se už dost cenově napálilo. :)
24. 11. 2014 09:59:21
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070554
bor
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 10:20:42
Radek O.:
1)
Ano, je to v pořádku z hlediska zákona a ani nejde o podvodné jednání. To ano. Ale myslím si, že to v zákazníkovi (konkrétně dejme tomu v mně, o tom mohu mluvit s jistotou) vyvolává pocit, že takový obchodník nedokáže za jím propagovanou cenu zajistit dostatek zboží. Z toho já, jako zákazník, usuzuji, že se jedná o něco ne úplně košér, že mě chce nějak napálit, možná i ne úplně fér, když "zapomene" uvést omezení nákupu do letáku a je uvedeno až u zboží v prodejně.
Pro takové ne úplně jasné posuzování rád používám metodu extrémů. Představte si, že byste mohl za docela výhodnou akční cenu zakoupit pouze minimální množství - dejme tomu jeden litr trvanlivého mléka. V letáku to uvedeno nebude a až u zboží v regálu zjistíte, že jste byl nalákán letákem na výhodnou cenu, která Vám je skoro na nic. To by myslím naštvalo i Vás ne?
2)
Právě že např. v tom zmíněném Kauflandu jiné trvanlivé mléko za obvyklou cenu nenajdete, takže fakticky musíte jinam.
mytrix:
Taky jsem si všiml - a od Coca-Coly to okopírovala i Kofola.
Všechny zdravím
24. 11. 2014 10:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070553
bor: kdyz pujdeme do vaseho extremu, tak by mohl prijit nekdo a chtit 5 milionu krabic mleka za tu akcni cenu a nikdo jej mit nebude, takze vzdy je nejaky limit toho, co je mozno dodat a zajistit. Je uplne normalni, ciste a v pohode i z pohledu zakaznika, ze se akce omezuje mnozstvim. Podivejte se treba na "slevomaty" tam je prece bezne, ze si voucheru na steak za 50 kc muzete koupit jen X, pripadne, ze celkove se proda jenom Y kusu za tyto penize. Ja na tom nevidim nic spatneho. Proste je to akce, kdy mi obchodni knabidne neco za nejakou cenu s tim, ze za tyto podminky si toho muzu vzit jen omezeny pocet kusu. Je to ferova nabidka, nic neskryva a o vsem mne informuje a ja vim na cem jsem a muzu se rozhodnout, jak se k tomu postavim.
Co vice byste si predstavoval?
24. 11. 2014 10:24:44
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070552
Napsal bor;1143402
to Ondřej Veřtát:
Obchodníkovi nezatíženému nějakými duševními předsudky je jedno, jestli je jeho zákazník bílý, žlutý, černý nebo třeba fialový. Důležité je, zda nakoupí a zaplatí. Starost, zda se dostane na všechny je oprávněná v situaci, kdy je zboží nějak omezeno - lístkový systém, nedostatek díky násilnému omezování - byrokracie. za normálních podmínek je zboží dostatek a pokud pochybí, dodá se další.
Tak ještě jednou a trochu to rozvedu, abys to pochopil. Počet kusů na osobu je omezen z toho důvodu, že takové zboží mají ve zvyku vykupovat majitelé večerek. Pro hypermarket je to nežádoucí, zboží chtějí prodat koncovým zákazníkům, kteří tam pro to zboží přijdou a nakoupí plno dalších věcí. Nasraný zákazník, který zboží v akci nenajde už hodinu po otevíračce, není žádoucím výsledkem takové akce.
Ty totiž kalkuluješ s tím, že hlavním cílem je zboží v akci prostě nějak prodat a tím to hasne. Nikdo by neměl řešit komu a kolik. Jenže to zboží v akci není proto, že by se někde najednou urodilo nebo vyrobilo za nižší cenu takže hurá, můžeme jej i levněji prodat pro dobrý pocit na duši. Zlevněné populární zboží je tahák, jak dostat lidi do obchodu. Rozdíl (a nejen ten samozřejmě) v ceně se bohatě vrátí prodejem dalšího sortimentu.
24. 11. 2014 10:34:25
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070551
bor
verified
rating uzivatele
24. 11. 2014 13:08:49
základní funkce obchodu:
Jako zákazník přijdu a chci si nakoupit druh a množství zboží, jaké potřebuji. Jdu tam, kde je to pro mne cenově popř. i jinak nejvýhodnější. V principu mne ani nezajímá, jestli zboží je "v akci", ani ten pojem nepotřebuji znát. Porovnávám ceny i kvalitu s konkurencí a podle toho se rozhodnu.
Nebo se ani nemusím ohlížet na nějakou tu korunu a prostě jen jedu kolem a chci si na chatu koupit trochu více třeba toho mléka.
Chápu, že se může stát, že zboží došlo. Ale je to chyba obchodníka, že zboží nezajistil. Je to jeho základní funkce, jeho náplň práce.
Chápu, že zboží může být dražší, než jsem si představoval. Pokud je dražší i u konkurence, není to ani chyba obchodníka. Je to výsledek nabídky a poptávky po tom zboží nebo měně, za kterou chci zboží koupit. Možná se neurodilo, možná cedulová banka devalvuje měnu.
Co ale když zboží je k dispozici, cena je stanovena (prý nějaká "akce"), já-zákazník mám peníze, chci je dát za zboží, ale to prý nejde, už jsem dosáhl limitu pro "akční" zboží. Ptám se Mohu si je koupit i za neakční cenu? odpověď zní NE, to by byly dvojí ceny ! ŠOK ?!?!
Jestli tohle je normální obchodní jednání, tak jsem Panna Orleánská. Nevěřím tomu, že dobrý obchodník bude dělat dobrému zákazníkovi takovéhle potíže.
Jen připomínám, že "v akci" např. v Kaufandu je tak polovina běžného zboží.
Majitelé večerek mohou být přece dobrými zákazníky i pro hypermarkety. Chtějí nakupovat stejně jako každý jiný zákazník, spíše je to obchodní příležitost ne?
Jen doufám, že se tady téhle úvahy nechytne nějaký úředník či nedejbože zákonodárce a nebude chtít dobrou obchodní kulturu prosazovat násilím. Každá věc, kterou chytne do ruky státní aparát jde do ... háje.:-)
24. 11. 2014 13:08:49
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070550
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 11. 2014 13:30:39
bor: posuzujete věc pouze z pohledu zákazníka, a to ještě jen ze svého pohledu (tím zákazníkem jste vy)... z pohledu obchodníka jste pouhý zlomek procenta...
Ondřej to pochopil naprosto správně...
24. 11. 2014 13:30:39
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070549
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 11. 2014 13:45:40
Napsal Ondřej Veřtát;1143444
Jenže to zboží v akci není proto, že by se někde najednou urodilo nebo vyrobilo za nižší cenu
Tak si na tohle vzpomeň, až si budeš kupovat hnusnou nebo "pod mírovou" Kofolu 2L v akci. ;)
24. 11. 2014 13:45:40
https://webtrh.cz/diskuse/je-legalni-omezeni-poctu-kusu-zbozi-na-1-objednavku/#reply1070548
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit