Zadejte hledaný výraz...

Jan Čep o provizích mediálních agentur a reklamě na fórech

Na Lupě dnes vyšel rozhovor s Janem Čepem, ředitelem komunikační agentury Beyond Interactive.
Mluví mj. o přesouvání reklamních rozpočtů z offline do online světa (pro webtržníky nic nového :)) a o provizích mediálních agentur - které podle Iva Lukačoviče deformují trh s reklamou:
Je hodně špatná, ale problémem není to, že by tu Seznam měl monopol, ale to, že většina reklamního rozpočtu jde přes tři mediální uskupení. Mediálních agentur je tu víc, těch velkých pět nebo šest, včetně malých je jich cca 20. Problém je, že velké agentury se spojují do jakýchsi „poolů“, které dělají společný nákup. Tyto pooly jsou tři. Skutečně nejde o to, že by tu byl monopol na straně médií, těch je tu spousta. Na straně agentur, které rozhodují o penězích klientů, jsou však jen tito tři hráči, kteří „sedí“ na 60 – 70 procent rozpočtů velkých zadavatelů. Ti pochopitelně vyjednávají s jednotlivými médii a záleží pak na tom, na jaké podmínky dané médium přistoupí.
Čep na to:
Klienti obecně začínají oceňovat práci online agentur. Zaměstnáváme dobré lidi, které motivujeme a dobře platíme, a za to chceme, aby odváděli dobrou práci. Po klientech pak chceme, aby nám dobře zaplatili, a tak to funguje v kruhu. Myslím, že se s klientem vzájemně potřebujeme, a ano, klient může uzavřít dobrou spolupráci napřímo, ale dovoluji si tvrdit, že pokud to srovnám s obdobím před rokem či dvěma, je tato praxe na ústupu. Že naopak klient pochopil, že když se spojí s agenturou, může získat lepší podmínky, protože agentura má obvykle lepší přehled o trhu než klient samotný. A v tom si myslím, že provize nehrají roli, protože jsou součástí pravidel, která s klientem uzavíráte a která rozhodují o tom, zda od vás odejde či nikoliv.
Firmy se ale bojí inzerovat na komunitních webech a diskusích, "protože zde nemají pod kontrolou informace, které zde o nich zaznívají."
Čep:
Kdo se bojí diskusních fór, bojí se jen svých vlastních produktů a služeb.
13. 11. 2007 17:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27674
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 17:51:38
komunitní a sociální služby jsou často v rozporu s některými business modely. Např. těžko budete chtít po restauraci platit za uvedení v katalogu, když součástí katalogu bude hodnocení těch restaurací uživateli.
Toto a podobná témata se chystám zmínit v session s názvem Současné byznys modely na Internetu, kterou budu mít na Czech internet forum, čímžto berte tento spot jako malé promo. Mezi vystupujícími na konferenci je také pan Čep ze zmíněného článku.
13. 11. 2007 17:51:38
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27673
jilm
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 17:55:55
Napsal Misha;19907
Toto a podobná témata se chystám zmínit v session s názvem Současné byznys modely na Internetu, kterou budu mít na Czech internet forum, čímžto berte tento spot jako malé promo. Mezi vystupujícími na konferenci je také pan Čep ze zmíněného článku.
Těším se na to, Misho! Neměl bych to asi říkat, ale témata na minulém CIF mě moc neoslovila, příliš mnoho okrajových věcí. Letos to vypadá podstatně slibněji.
13. 11. 2007 17:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27672
// Koukám na program a míra kravatovosti není tak hrozná, možná se tam taky půjdu podívat. A pak se s Mishou a Jilmem hezky offline opijeme. :)
Misho, tvůj příklad se mi vůbec nezdá. Proč by si firma nechtěla koupit reklamu na stránkách, kde se o ní mluví (kde se hodnotí)? Jak to jde proti jejímu business modelu? Chceš obhajovat old-school jednosměrnou komunikaci založenou na redakčním obsahu a neinteraktivní reklamě?
I dřív si lidé povídali o produktech a inzerentech, akorát to u kreativcova stolu a ve střižnách nebylo slyšet.
13. 11. 2007 18:14:10
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27671
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 18:19:27
nejde to proti byznys modelu té restaurace (firmy), ale proti byznys modelu provozovatele toho katalogu. "Jó, my jsme vám zaplatili za uvedení v katalogu a voni nás tam nějací lidi pomlouvají, že máme špinavý stoly. Tůdle!"
// večer je pak vyhlášení Křišťálové lupy, tak třeba bude o důvod víc se opít :)
13. 11. 2007 18:19:27
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27670
David Špinar napsal pod rozhovorem zajímavý komentář:
Škoda, že jsi se, Aleši, Čepa nezeptal na to, jakým způsobem pro klienty v Beyondu zajišťují PPC kampaně, když od média (např. Google) žádné provize nedostávají. Je jenom dobře, že jsou PPC na takovém vzestupu. Alespoň si mediálky a jejich klienti uvědomí, že celý model provizí a bonusů není "Písmo svaté" a jde to i jinak.
Pokud jde o klasické mediálky, osobně je považuji za největší brzdu rozvoje internetového marketingu. Zájem mediálek je totiž jasný: 1) Co nejvíc vydělat na provizích, 2) Strávit na zakázce minimum času. Proto v portfoliu médií vybírají stále dokola několik svých "osvědčených krav", které dokážou co nejlépe "podojit" a přitom ušetří na komunikaci. Práce s širokým portfoliem webů je totiž pracná a všechny weby se neuvázaly na tak nehorázné provize. A klientovi se to vždycky nějak okecá. Však to známe.
13. 11. 2007 19:22:07
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27669
Ivan L.
verified
rating uzivatele
13. 11. 2007 19:35:11
Napsal Misha;19914
nejde to proti byznys modelu té restaurace (firmy), ale proti byznys modelu provozovatele toho katalogu. "Jó, my jsme vám zaplatili za uvedení v katalogu a voni nás tam nějací lidi pomlouvají, že máme špinavý stoly. Tůdle!"
U restaurací jde o to, že v hodnoceních lze nekontrolovatelně a až velmi lehce házet špínu na konkurenci nebo chválit sebe sama. Proto je logické a zcela pochopitelné, že se tomu restaurace brání. Takové hodnocení nemůže být ani vzdáleně objektivní.
13. 11. 2007 19:35:11
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27668
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 20:54:30
Napsal Ivan L.;19935
U restaurací jde o to, že v hodnoceních lze nekontrolovatelně a až velmi lehce házet špínu na konkurenci nebo chválit sebe sama. Proto je logické a zcela pochopitelné, že se tomu restaurace brání. Takové hodnocení nemůže být ani vzdáleně objektivní.
Tu špínu lze ale házet neobjektivně na kohokoli v jakémkoli hodnocení, přesto jsou úspěšné služby, které nechávají hodnotit cokoli a kohokoli. Při dostatečně velké mase to hodnocení svůj stupeň objektivity určitě má.
13. 11. 2007 20:54:30
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27667
Ivan L.
verified
rating uzivatele
13. 11. 2007 22:02:01
Napsal Misha;19949
Tu špínu lze ale házet neobjektivně na kohokoli v jakémkoli hodnocení, přesto jsou úspěšné služby, které nechávají hodnotit cokoli a kohokoli. Při dostatečně velké mase to hodnocení svůj stupeň objektivity určitě má.
To není až tak úplně pravda. U restaurací hodnotíš službu, ale např. u e-shopů se spíš hodnotí produkty (které e-shop nevyrábí) a může mu být při dostatečném sortimentu celkem fuk co tam lidi píšou.
Příklad z praxe. Pro jeden ubytovací server jsem na přání majitele webu dodělal možnost vyjádření se k hotelům. Muselo se to takřka okamžitě po spuštění zase stáhnout, protože tu byla ihned velmi negativní odezva hoteliérů. Jediné co se tam stačilo za tu chvíli kdy to bylo spuštěné objevit byla dva příspěvky. Jeden měl evidentně za cíl poškodit konkurenční hotel a druhý byl pro změnu reklamou na své vlastní ubytovací služby (můžete dvakrát tipovat kdo to byl).
Já nechci říct, že nemohou existovat a fungovat služby které něco hodnotí, jen bych byl opatrný se závěry proč to někde nechtějí.
13. 11. 2007 22:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27666
Ivan L.
verified
rating uzivatele
13. 11. 2007 22:05:44
Teď si to vlákno čtu ještě jednou a zjišťuju, že si vlastně ani moc neprotiřečíme ;) Tak nic, už mlčím :)
13. 11. 2007 22:05:44
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27665
Marek Maťovka
verified
rating uzivatele
(30 hodnocení)
13. 11. 2007 22:56:29
Začal jsem uvažovat, že bych se na Czech internet forum podíval, ale cena za registraci mě odradila.
13. 11. 2007 22:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27664
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 11. 2007 23:20:24
IL: tak tak -> hodnocení může fungovat, placený katalog může fungovat, ale jen zřídka to může fungovat společně na jednom místě
13. 11. 2007 23:20:24
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27663
mtv
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
14. 11. 2007 00:52:34
Koukám na mail a píše Jan Čep, že končí v Beyondu. Tak to jen OT žhavá novinka.
14. 11. 2007 00:52:34
https://webtrh.cz/diskuse/jan-cep-o-provizich-medialnich-agentur-a-reklame-na-forech#reply27662
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit