Zadejte hledaný výraz...

Jakým způsobem oslovujete v dnešní době nové zákazníky?

Radim Šafařík
verified
rating uzivatele
14. 6. 2014 21:16:31
Zdravim místní osazenstvo.
Třetím rokem provozuji grafické studio a nemáme nouzi o zakázky. Popravdě
jsme nikdy neměli žádného obchodního zástupce a naši zákazníci (většinou
malý - střední podnikatelé) nás osloví díky všeobecně dobrým referencím.
Na základě jejich požadavků jsme letos rozšířili portfolio služeb o tiskové služby,
mezi které patří komplexní zpracování firemních tiskovin jako vizitky, firemní desky,
hlavičkové papíry, obálky aj. Vzhledem k pozitivním reakcím na konečný produkt
jsem se rozhodl, že se pokusíme tuto službu nabídnout větším společnostem.
Přemýšlím ale, jakým způsobem to udělat, abychom nevypadali jako firma před
krachem, která se snaží zachránit vnucováním svého neprodejného produktu.
Starost mi dělá prvotní navázání komunikace. Jak bude domluvená schůzka, vím,
že to z valné většiny dopadne dobře. Produkty máme za solidní peníz, opravdu
kvalitně zpracované a jak se potencionálnímu zákazníkovi dostanou do ruky vzorky,
je to doma (vlastní zkušenost).
Jak oslovit zákazníka a nebýt při tom spamer či otravný obchodní zástupce
na telefonu? Nebo to dnes jinak nejde?
14. 6. 2014 21:16:31
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032005
WEBNIA s.r.o.
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
14. 6. 2014 21:38:13
Tak šup, šup... všichni svoje know-how...
Škoda, že tu není smajlík, který si ťuká na čelo.
14. 6. 2014 21:38:13
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032004
Radim Šafařík
verified
rating uzivatele
14. 6. 2014 22:01:21
Napsal iDevGroup.cz;1098091
Tak šup, šup... všichni svoje know-how...
Škoda, že tu není smajlík, který si ťuká na čelo.
Já nepotřebuju vědět jak to kdo dělá, ani z někoho tahat "know-how".
Zajímá mě názor ostatních na emaily nebo telefonování obchoďáků.
Já třeba emaily ihned mažu a telefony po první větě odmítám, takže
se timhle způsobem vtírat nechci. Někdo je třeba jiného názoru.
14. 6. 2014 22:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032003
asd
verified
rating uzivatele
14. 6. 2014 22:06:37
Mám podobný názor. Emaily i telefonáty obchoďáků mě otravují a nikdy ze mě nic něměli. Dělám prodej koncovým, takže jak funguje B2B netuším, a ani nevím jak bych to dělal ... protože to znám z druhého pohledu a je to děs.
14. 6. 2014 22:06:37
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032002
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
14. 6. 2014 23:11:17
Napsal shafa321;1098085
Produkty máme za solidní peníz, opravdu kvalitně zpracované a jak se potencionálnímu zákazníkovi dostanou do ruky vzorky,
je to doma (vlastní zkušenost).
Takže tvoje představa je, že chceš nabízet firmám hlavičkový papír a vizitky, tedy věci, které jsou ve většině případů jako samostatné položky naprosté prkotiny bez přidané hodnoty? Pokud někdo něco takového nemá, tak snad může u ukázky produktů roztát, ale jak chceš přesvědčovat větší firmy, aby si nechaly vyrobit nové vizitky od tebe? Kde je přidaná hodnota pouhých tiskovin? Jedna věc je nabízet něco někomu, kdo buď nemá žádné tiskové materiály, nebo je má na takové úrovni, že je lepší je škrábat ručně, ale pokud chceš větší klienty lovit na tohle, obávám se že máš před sebou nesplnitelný úkol.
// Když se podívám na web, tak vidím loga samých velkých firem, které bych rozhodně neoznačil za malé podnikatele, ti už nemají zájem o nic dalšího? Čistě podle sbírky log bych se domníval, že jde o prestižní studio, které pracuje jen na velkých zakázkách pro velké firmy ala T-mobile.
14. 6. 2014 23:11:17
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032001
Radim Šafařík
verified
rating uzivatele
15. 6. 2014 10:00:59
Napsal Petr Široký;1098115
Takže tvoje představa je, že chceš nabízet firmám hlavičkový papír a vizitky, tedy věci, které jsou ve většině případů jako samostatné položky naprosté prkotiny bez přidané hodnoty?
Když se podívám na web, tak vidím loga samých velkých firem, které bych rozhodně neoznačil za malé podnikatele, ti už nemají zájem o nic dalšího? Čistě podle sbírky log bych se domníval, že jde o prestižní studio, které pracuje jen na velkých zakázkách pro velké firmy ala T-mobile.
Je čím dál tim častější, že se nám ozve nějaká společnost s poptávkou "pouhých" vizitek. Když je společnost větší, nasmlouváme schůzku, ukážeme vzorky, vizitky vyrobíme a ten samý zákazník pak sám přijde s nabídkou další spolupráce. Na další schůzce se dozvíme, jak je jeho současná agentura nespolehlivá, všechno jim trvá, tiskoviny nejsou podle jejich představ, jak jsou nekvalitně vyrobené atd. a že chtějí spolupracovat s námi.
Co se týče přidané hodnoty, myslím, že tu u nás zákazníci mají automaticky. Třeba vizitky nebo firemní desky tiskneme zásadně ofsetem na pevný křídový papír, který jestě po tisku matně nebo leskle zalaminujeme. Navíc nabízíme i parciální lakování. V dnešní době skoro všichni tisknou digitálem na divnopapíry, což je prostě "hnůj".
U zmiňovaných velkých firem máme trošku problém. Zakázky dostáváme občas a jenom lokálně. Pokud bychom chtěli dělat věci ve větším, stojí proti nám nějaká nenažraná agentura, která si to hlídá a nikoho k zákazníkovi logicky nepustí. Máme dokonce pár klientů (nemůžu jmenovat), kteří nás nechávají dělat vše i přes to, že mají smlouvu s jednou se zmiňovaných agentur. Důvod je stejný jak jsem již psal nahoře ... současná agentura je nespolehlivá, všechno jim trvá, tiskoviny nejsou podle jejich představ a jsou nekvalitně vyrobené. Jo a světe div se, jsme prý i daleko levnější.
Všechny indicie za poslední rok ukazují na to, že bychom se měli trošku roztáhnout, protože námi nabízené produkty jsou kvalitnější než ty "obyčejných ostatních" (otevírám okno, smrdí tady samochvála). Jenom ale mapuju jak na to, aby nám to nebylo spíš na škodu a nebýt ten spamer či otravný obchodní zástupce na telefonu zachrňující firmu před krachem. Navíc se chceme zbavit agentur, které pouze obchod zprostředkují a mají koláče skoro bez práce. Občas mám pocit, že těch koláčů mají na jedné zakázce daleko víc než mi.
15. 6. 2014 10:00:59
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1032000
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 6. 2014 23:22:05
Já taky nesnáším otravné telefony a spamy v mailu mažu aniž bych jim věnovala minimum pozornosti. Teď nedávno mě však přesvědčil jeden obchoďák, když volal, tak to nebyla taková ta pohřební recitace, ale ohlásil se normálně způsobem, že dodává firmě se sídlem ve stejné budově, a jestli bych nechtěla katalog. Domluvila jsem si s ním rychlou schůzku a už má ode mě první (a ne poslední) objednávku.
18. 6. 2014 23:22:05
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1031999
Marcel_68
verified
rating uzivatele
21. 6. 2014 21:41:52
Napsal shafa321;1098142
...a nebýt ten spamer či otravný obchodní zástupce....
a právě tady je zakopaný pes a je přímo v tvé hlavě: přirovnáváš obchodního zástupce k nějakému spamerovi!!! Donedávna jsem se sám živil jako obchodní zástupce, ale ne způsobem že jsem obrážel klienty ve starém Fordu ve svatebním saku:-) Nastudoval jsem si produkt, který sice vůbec neodpovídal mým dosavadním zkušenostem a vzdělání, ale měl hlavu a patu. Sám sobě jsem si vsugeroval, že tento produkt je to pravé na co můj potenciální zákazník čeká, ale ještě o tom neví. Vzal jsem nové auto na leasing, pořádně jsem se ohákl, navoněl-) a vyrazil na první klienty. Statisticky mě z 10 lidí jeden odmítl pro nedostatek času, zbytek lidí mě bezproblémů vyslechli a každý týden jsem udělal 1-2 objednávky. Vydělával jsem hned od začátku cca 60 tis hrubého na provizích. Co ale je pro mě největším přínosem, že stykem s lidmi z jiných oblastí jsem se dostal k dalším "produktům", kde je lepší poměr námaha/výnos. Klíčem k úspěchu jsou dobře vytěžené informace. Takže buď se sám staň obchodním zástupcem (pokud chceš produktu pomoci) nebo ho najdi ..já sám jich znám velice málo a ti si vybírají co budou prodávat. Nejčastější chyby špatných obchodních zástupců jsou: servilnost až vtíravost, fyzická zanedbanost nebo nevkus, špatná rétorika, výslovnost, neznalost vlastního produktu. Jako vše, i prodej se musí trénovat Aniž bych nad tím přemýšlel začnu z babky, která okopává záhon tahat informace, které jsou mi sice zdánlivě k ničemu, ale nevyjdu ze cviku. Pokud potenciální klient začně více mluvit a svěřovat se, je pak neodpustitelné pokud neuděláš objednávku.
21. 6. 2014 21:41:52
https://webtrh.cz/diskuse/jakym-zpusobem-oslovujete-v-dnesni-dobe-nove-zakazniky/#reply1031998
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit