Zadejte hledaný výraz...

Jaký webanalytický nástroj zvolit? (YA končí)

ondrej52
verified
rating uzivatele
15. 6. 2012 10:19:01
Zdravím,
vzhledem k tomu, že Yahoo Analytics ohlásilo svůj prazvláštní konec, přemýšlím, jaký jiný nástroj zvolit.
Nabízí se jako nejjednodušší cesta Google Analytics, ale zajímalo by mě zda má někdo zkušenosti s dalšími nástroji jako je Coremetrics , Omniture, WebTrends, Unica, Clicky atp.
Chtěl bych nějaký kompromis mezi komplexností (enterprise) a jednoduchostí ovládání (dostupností dat) takového nástroje, řekněme v rozsahu podobném YA.
Jedná se o web s visits několik desítek tisíc denně.
Díky
15. 6. 2012 10:19:01
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775402
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 6. 2012 10:23:15
Hm, ja som doteraz ani nevedel, že niečo také vôbec existuje. Osobne si myslím, že to zrejme presunú pod Bing, uvidíme.
15. 6. 2012 10:23:15
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775401
Radek178
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 6. 2012 10:28:28
Uz je to pod bingem delsi dobu.
15. 6. 2012 10:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775400
Pozeral si si ceny za rocnu licenciu spominanych nastrojov ?
Poznam Omniture, WebTrends a Clicky su to korporatne analyticke nastroje pripravene pre organizacnu strukturu podniku koli reportovaniu.(malokto si to moze dovolit zaplatit)
Na prvom mieste co sa tyka pomer cena vykon, kvalita je GA, kotry poskytuje skoro vsetko co spominane platene nastroje akurat si limitovany mnozstvom a casovou archivaciou dat. Druhe tertie miesto neexistuje potom je dlho dlho nic a az potom nejake free toolsy.
S trafficom aky popisujes GA nema najmansi problem.
15. 6. 2012 10:48:19
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775399
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 6. 2012 10:58:18
Napsal Radek178;808352
Uz je to pod bingem delsi dobu.
A kde to je presne?
Napsal pa3ick;808357
Na prvom mieste co sa tyka pomer cena vykon, kvalita je GA, kotry poskytuje skoro vsetko co spominane platene nastroje akurat si limitovany mnozstvom a casovou archivaciou dat.
To limitované množstvo a časová archivácia dát platí pre tie nástroje či pre GA?
15. 6. 2012 10:58:18
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775398
Limity su pre GA
http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1070983
Uvadzaju menej ako 50tis pristupov denne, avsak analyzovat sa da aj ovela viac, len potom Google normalizuje data, neznamena to ze nebudes mat staistiky.
Koniec koncov vzorkovat data si mozes aj sam na zaklade segmnentacie a potom dokazes generovat relevantne data aj pri ovela vyzsej navstevnosti.
15. 6. 2012 11:03:10
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775397
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 6. 2012 11:13:14
Dík, dobre vedieť, aj keď od tých limitov som ešte dosť ďaleko :D
15. 6. 2012 11:13:14
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775396
Tak to podla mna vacsina webov, hlavne zameranych na e-commerce :)
Tie vacsie si mozu dovolit aj Omniture.
15. 6. 2012 11:20:35
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775395
Saming
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 6. 2012 20:12:04
fuh ked dobre pozeram, nezaplateny GA alebo ako tomu chapat, mi bude brat len do 50 000 views denne ?
17. 6. 2012 20:12:04
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775394
Napsal pa3ick;808384
Tak to podla mna vacsina webov, hlavne zameranych na e-commerce :)
Tie vacsie si mozu dovolit aj Omniture.
no pri cenach omniture to budou spise ti velci, nez ti vetsi ;)
---------- Příspěvek doplněn 17.06.2012 v 20:19 ----------
Napsal SmSn;809102
fuh ked dobre pozeram, nezaplateny GA alebo ako tomu chapat, mi bude brat len do 50 000 views denne ?
GA je zdarma porad i nad 50tis. zobrazeni denne. Jen je pak treba pocitat s trosku vetsi nepresnosti v mereni.
17. 6. 2012 20:19:00
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775393
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 6. 2012 11:28:48
Napsal Radek O.;809106
GA je zdarma porad i nad 50tis. zobrazeni denne. Jen je pak treba pocitat s trosku vetsi nepresnosti v mereni.
Tiež to tak zhruba chápem.
18. 6. 2012 11:28:48
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775392
pavel jašek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
3. 7. 2012 15:21:50
Ahoj,
v této diskusi se uvedlo dost nepřesností, které zkusím napravit :-)
- Yahoo! Web Analytics nemělo nic společného s Bingem.
- Google neprovádí žádnou normalizaci dat. Možná jste měli na mysli samplování.
- Clicky není korporátní nástroj. Spíše bych jej řadil do kategorie real-time nástrojů pro reportování náštěvnosti.
- limity Google Analytics pro vás nebudou překážkou.
Google Analytics má takové limity, které vás rozhodně nezatíží. Jedním z nich je těch asi 50 tisíc návštěv denně, při kterých se pouze přestává dělat průběžné denní zpracování dat, ale Google data "vysype" do rozhraní v trochu kratších intervalech. Takže třeba jednou denně.
Nápověda: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=cs&answer=1070983
(Větičku " Neměli byste odesílat více než 10 návštěv měsíčně. " chápejte jen jako špatný překlad, kde zapomněli uvést jednotku milionů a místo návštěv jde o požadavky na server, takže zjednodušeně počty zobrazení :-), raději si nápovědu čtěte v angličtině: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&hlrm=cs&answer=1070983)
Google Analytics používá tzv. samplování dat: pokud v reportech, které nejsou předpřipravené (např. vlastní přehledy, využívání samplování, složitější brouzdání v datech) vycházíte z více jak 500 tisíc návštěv. Pokud máte více jak 250 tisíc návštěv, tak vám ukáže vpravo nahoře slider, kterým si ten limit trochu posunete. Každopádně, pro více jak půl milionu návštěv data vzorkuje, což pro trendy stačí. Pro zjištění konkrétních hodnot pak doporučuji např. zkrátit časové období, které sledujete (zjednodušeně: sečíst si počet návštěv za dva samostatné týdny)
Doporučené čtení k samplování dat: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=2637192&topic=2524483&ctx=topic, http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1042498, https://developers.google.com/analytics/resources/concepts/gaConceptsSampling
Abych to shrnul, dovolím si udělat jednoduchého průvodce výběrem nástroje pro webovou analytiku.
1. Neřešte kraviny a používejte Google Analytics :-)
2. Pokud nesnášíte Google a rádi máte data na vlastním železe, pak můžete vyzkoušet Piwik (open source pro LAMP) nebo Open Web Analytics. Zdarma.
3. Pokud opravdu víte, co chcete měřit a analyzovat, tak se jako alternativa může zdát vhodný i Mixpanel nebo Kissmetrics. Ročně desetitisíce korun.
4. Z korporátních řešení se prakticky dá vybírat mezi Adobe Omniture, Webtrends, comScore nebo IBM (Coremetrics + Unica v jednom gigantu). Připravte si ročně větší stovky tisíc korun. Prostudujte si report Forresteru z konce roku 2011.
Ondřeji a ostatní, jestli máte nějaké konkrétní požadavky pro výběr nástroje, napište mi soukromě, rád poradím :-)
3. 7. 2012 15:21:50
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-webanalyticky-nastroj-zvolit-ya-konci#reply775391
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit