Zadejte hledaný výraz...

Jaký vliv má název domény na pozici ve vyhledávačích?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 6. 2016 00:01:55
Hledíte na stromy, nikoliv na les. Samozřejmě že nepřímo, ale váhu to má docela velkou. Už jste někdy zdražoval o 100 procent a pak sledoval, co se děje s výsledky? Lidé se totiž na webu, kde jsou o 100 procent vyšší ceny chovají jinak než na webu s nejlevnější nabídkou na trhu a vyhledávače si s vyhodnocením velmi snadno poradí. Je vidět, že jste nikdy nic takového neřešil, jinak byste si z toho příspěvku nedělal srandu. Navíc google nemusí zajímat to, jak kvalitní služby nabízíte, nebo si myslíte, že nabízíte. Google prostě vidí, že nabídka jednoho eshopu je pro zákazníky zajímavější a tak ji upřednostní.
18. 6. 2016 00:01:55
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203082
Napsal beraniste;1300711
Hledíte na stromy, nikoliv na les. Samozřejmě že nepřímo, ale váhu to má docela velkou. Už jste někdy zdražoval o 100 procent a pak sledoval, co se děje s výsledky? Lidé se totiž na webu, kde jsou o 100 procent vyšší ceny chovají jinak než na webu s nejlevnější nabídkou na trhu a vyhledávače si s vyhodnocením velmi snadno poradí. Je vidět, že jste nikdy nic takového neřešil, jinak byste si z toho příspěvku nedělal srandu. Navíc google nemusí zajímat to, jak kvalitní služby nabízíte, nebo si myslíte, že nabízíte. Google prostě vidí, že nabídka jednoho eshopu je pro zákazníky zajímavější a tak ji upřednostní.
To se ale netýká organické návštěvnosti, potažmo umístění ve vyhledávání. To by mi pasovalo spíš na Google Nákupy. Když přijde robot na stránku tak ji prochází,ale neporovnává s ostatními. Pouze si spočítá pro sebe jakési skóre kvality,jak se mu obsah dobře procházel, jak byl strukturovaný. Nemyslím si, že by uměl porovnávat ceníky v organice, natož tomu přidávat váhu při řazení výsledků vyhledávání. Při vyhledávání jsem si třeba nevšiml, že by někdo využíval Rich Snippets pro zobrazení ceny produktu přímo ve výsledku vyhledávání.Zkouším i hledat takovou informaci a dopad na řazení výsledků, ale zatím nikde nic.
18. 6. 2016 00:16:09
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203081
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 6. 2016 00:22:34
Hele, vůbec neřešte nějaké ceníky, nebo že by pracoval s cenou ... podle mě to vyhodnocování má mnohem blíže neuronovým sítím.
18. 6. 2016 00:22:34
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203080
Tomáš + Mirek
moc díky za pomoc.
18. 6. 2016 08:01:05
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203079
Napsal beraniste;1300711
Hledíte na stromy, nikoliv na les. Samozřejmě že nepřímo, ale váhu to má docela velkou. Už jste někdy zdražoval o 100 procent a pak sledoval, co se děje s výsledky? Lidé se totiž na webu, kde jsou o 100 procent vyšší ceny chovají jinak než na webu s nejlevnější nabídkou na trhu a vyhledávače si s vyhodnocením velmi snadno poradí. Je vidět, že jste nikdy nic takového neřešil, jinak byste si z toho příspěvku nedělal srandu.
Je vidět, že jsem nikdy neřešil co? :) O SEO se průběžně zajímám, ale o tomto jsem jakživ neslyšel a přijde mi to zkrátka nesmyslné. Hledal jsem teď na googlu asi 5 spojení podobných "does pricing impact SEO?" a nenašel jsem ani jeden výskyt. Takže buďto je to přísně tajná informace, kterou mají SEO-čkáři zakázáno napsat, protože ji nikdy nikdo nikde nezmínil, anebo to jsou vaše domněnky (ale i tak je divné, že tu otázku na netu nikdy nikdo nikde nepoložil).
Srandu si z toho dělám proto, protože to je jak kdybyste napsal, že SEO řeší, kdo má jak barevné obrázky – ten kdo bude mít na webu obrázky se sytějšími barvami, ten bude mít vyšší SEO rank. To je podobný nesmysl.
Jediný smysl vidím u e-shopů, které prodávají stejný produkt a podstrčí tedy zákazníkům přednostně ty e-shopy, kde je produkt nejlevnější. Ale tak zaprvé na to jsou porovnávače cen a zadruhé i v tomto případě každý e-shop má jinak formátovanou strukturu a nejde to zkrátka porovnávat, leda by všichni měli nastavené rich snippets, jak už zmínil Tomáš.
Napsal beraniste;1300711
Navíc google nemusí zajímat to, jak kvalitní služby nabízíte, nebo si myslíte, že nabízíte. Google prostě vidí, že nabídka jednoho eshopu je pro zákazníky zajímavější a tak ji upřednostní.
V tomhle právě ta tkví ta nelogičnost. Jak může Google vědět, že v jednom e-shopu jeden spotřebič stojí řekněme 1000 Kč a v druhém 1500 Kč, ale že v tom druhém případě je zdarma doprava, vynesení domů, instalace, odnesení starého spotřebiče a ještě sleva na další nákup 200 korun? Jak může Google vyhodnotit veškeré benefity, které jsou rozepsané někde bokem? Kdyby tam byla umělá inteligence, tak ok. Ale jinak není přeci aktuálně možné, aby jejich engine zvládl v každém světovém jazyce prozkoumávat texty a hledat, co vše je v ceně a zda to "je pro zákazníky zajímavější".
Navíc, jsou zákazníci, co si rádi za kvalitu zaplatí. Jsou designeři, kteří tvoří prostě špičkovou práci za deseti až statisíce. Taková cena pro běžného smrtelníka "zajímavá" není. Ale vzhledem ke kvalitě je cena adekvátní. A to je to, o čem mluvím – google by přeci nemohl jen tak srovnávat ceny, když neví, jak kvalitní ta služba je. Jsou na webu lidi, co tvoří loga za 150 Kč, mají mít vyšší SEO rank než ti, co jej tvoří od 5000 výše (v daleko lepší kvalitě)?
Je to prostě nesmysl. :) Respektive je to nesmysl u služeb, u e-shopů by to možná, možná, možná smysl dávalo, ale není ve schopnostech enginu analyzovat, co vše se k té ceně váže a zda je opravdu tak "zajímavá" pro zákazníky.
18. 6. 2016 12:28:03
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203078
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 6. 2016 14:20:27
Vyčerpávající reakce, je vidět, že si tím skutečně lámete hlavu. Já psal o nepřímém vlivu a vemte si, kolik např. google bere v potaz různých parametrů, které na sobě nejsou nezávislými. Jsem přesvědčen o tom, že když stejný návštěvník navštíví naprosto stejně vytvořenou stránku produktu a na jedné bude cena nějaká a na druhé onaká, tak to určitě ovlivní čas strávený na stránce, bounce rate apod. parametry. Díky nízkým cenám se jistě bude více doporučovat i mluvit o produktech, popř. ve spojení s brendem eshopu a tak se jistě bude lišit CTR, které má na pozice vliv, možná tyto shopy budou mít i větší poměr vracejících se návštěvníků, já nevím. Podle mě není v našich možnostech vyvozovat závěry co mělo na pozice větší vliv, ale dá se říci, že ten vliv tam je. A také to lze snadno otestovat. Já si hraji s cenami velmi dlouho a vidím, že to vliv na pozice má.
Myslíte si, že cena je naprosto izolovaným parametrem, který není schopen ovlivnit žádný jiný parametr, který na pozice vliv má?
18. 6. 2016 14:20:27
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203077
Ano, nějakým způsobem a nepřímo to jistě vliv má. Ale z dřívějších komentářů to zkrátka vyznělo tak, že snad google umí srovnávat ceny dejme tomu v portfoliích designerů a upřednosťnovat ty, kteří mají cenu výhodnější pro zákazníka (ale služba třeba může být zoufalé kvality, takže cena není zrovna směrodatný údaj). V e-shopech by to smysl dávalo, ale u služeb ne.
18. 6. 2016 15:49:47
https://webtrh.cz/diskuse/jaky-vliv-ma-nazev-domeny-na-pozici-ve-vyhledavacich/strana/3#reply1203076
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit